بازدید 4777

استقبال نخست وزیر تشکیلات خودگردان از کمک آمریکا

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین از آغاز دوباره کمک مالی ایالات متحده به سازمان آنروا استقبال کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۷ 08 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از جروزالم پست، «محمد شتایه» نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین شامگاه چهارشنبه به وقت محلی از تصمیم دولت جدید ایالات متحده برای ازسرگیری کمک مالی به «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» (آنروا) استقبال کرد.

شتایه در یک پیام توئیتری نوشت: «ما از دولت آمریکا می خواهیم که یک مسیر سیاسی جدید را ایجاد کند که حقوق و خواست مردم فلسطین را بر مبنای حقوق بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل برآورده کند».

گفتنی است، ساعاتی پیش منابع آگاه اعلام کردند که دولت «جو بایدن» قصد دارد دستکم ۲۳۵ میلیون دلار کمک مالی به فلسطینیان ارائه کند و تأمین بودجه برای آژانس پناهندگان سازمان ملل را از سرگیرد و سایر کمک‌هایی که در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا قطع شده بود، را به حالت قبل برگرداند.

این بسته کمک مالی که شامل کمک‌های بشردوستانه، اقتصادی و امنیتی می شود، قرار است شامگاه چهارشنبه از سوی وزارت خارجه آمریکا به عنوان بخشی از تلاش‌ها برای ترمیم روابط ایالات متحده با فلسطین پس از دوره پر فراز و نشیب ریاست جمهوری ترامپ اعلام شود.

طبق اعلامیه‌ای که از سوی دولت آمریکا به دفاتر کنگره ارسال شد، این طرح شامل ۱۵۰ میلیون دلار کمک مالی به «آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک» (آنروا)، ۷۵ میلیون دلار حمایت مالی اقتصادی و ۱۰ میلیون دلار کمک به صندوق توسعه می‌شود.

در پی اعلام این خبر، رژیم صهیونیستی به دولت بایدن هشدار داد که تصمیم واشنگتن برای ازسرگیری کمک مالی به سازمان آنروا تنها باعث تداوم مناقشه فلسطین- اسرائیل کمک خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر