بازدید 5615

موافقت آمریکا با خروج زمان‌بندی‌شده از عراق

یک مذاکره‌کننده عراقی گفت، بغداد و واشنگتن درخصوص خروج نیرو‌های خارجی از عراق و محدود شدن نقش این نیرو‌ها به تعلیمات و پشتیبانی به توافق رسیدند.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۲:۲۸ 08 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، بغداد و واشنگتن روز چهارشنبه درخصوص خروج تمامی نیرو‌های رزمی خارجی تحت رهبری ائتلاف آمریکایی از خاک عراق به توافق رسیدند.

به نوشته پایگاه خبری «میدل ایست آی» به نقل از یک مذاکره‌کننده عراقی، جدول زمانی خروج این نیرو‌ها متعاقباً تعیین خواهد شد و دو طرف توافق کردند که نقش نیرو‌های خارجی در عراق به مشاوره و تعلیم و پشتیبانی محدود شود.

این مذاکره عراقی گفت: «در مذاکرات امروز پیشرفت قابل توجهی درخصوص مسائل امنیتی به دست آوردیم. جدول زمان‌بندی خروج [نیرو‌های خارجی]متعاقباً از طریق کمیته‌های فنی نظامی تعیین خواهد شد که از سوی دو طرف برای تصمیم درباره بازه‌های زمانی، تشکیل می‌شوند».

او در ادامه گفت: «نخست‌وزیر [عراق]تشکیل کمیته فنی نظامی عراقی را بین چند ساعت تا چند روز آینده اعلام خواهد کرد و احتمالاً ریاست آن بر عهده فرمانده ستاد کل ارتش باشد».

این مقام عراقی افزود: «دو طرف همچنین بر سر تغییر نقش ائتلاف به مشاوره و محدود شدن به فراهم کردن تعلیمات و پشتیبانی در جایی که نیاز باشد، به توافق رسیدند».

آمریکا دی ماه سال پیش در اقدامی تروریستی سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس، جانشین رئیس الحشد الشعبی را به همراه نیرو‌های همراه آن دو در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد و به شهادت رساند. پارلمان عراق در واکنش به این اقدام، طرح اخراج نظامیان آمریکا از این کشور را به تصویب رساند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان