بازدید 6971

درخواست ارمنستان از روسیه درمورد اسرای جنگ قره‌باغ

نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه ضمن درخواست برای دریافت واکسن کرونای ساخت روسیه، از پوتین خواست برای آزادی اسرای جنگ سال گذشته قره‌باغ با جمهوری آذربایجان که با وساطت مسکو پایان یافت، به ایروان کمک کند.
کد خبر: ۱۰۴۴۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۵ 07 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر ارمنستان در دیدار امروز خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه از وی خواست برای آزادی اسیران جنگ سال گذشته قره‌باغ با جمهوری آذربایجان که با وساطت مسکو پایان یافت، به ایروان کمک کند.

به گزارش «رویترز»، پاشینیان همچنین ابراز امیدواری کرد ارمنستان بتواند مقادیر زیادی واسکن کرونای ساخت روسیه را برای واکسینه کردن مردم کشورش دریافت کند.

نخست وزیر ارمنستان همچنین پیشتر گفته بود که یکی از اهدافش از سفر به روسیه خرید تجهیزات پیشرفته نظامی است.

وی روز سه‌شنبه به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که در نشست با رئیس جمهور روسیه در مسکو روی همکاری دفاعی تمرکز خواهد کرد. وی بر لزوم تجهیز ارتش ارمنستان به سلاح‌های پیشرفته تأکید و برنامه‌هایی را برای اصلاحات گسترده در ارتش و در همکاری با روسیه اعلام کرد.

ارمنستان در جنگ ۴۴ روزه با جمهوری آذربایجان مجبور شد هفت منطقه اشغالی این کشور را در منطقه قره‌باغ کوهستانی تخلیه کرده و به مرز‌های بین‌المللی عقب‌نشینی کند. مخالفان پاشینیان او را به خیانت و کشتار نیرو‌های ارمنی در جنگ متهم کردند. بعد از شکست ارمنستان در این جنگ که با توافق سه‌جانبه ایروان، باکو و مسکو به آتش‌بس منجر شد، علیه پاشینیان اعتراضات آغاز شد.

بحران سیاسی در ارمنستان زمانی اوج گرفت که «اونیک گاسپاریان» رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح ارمنستان و فرماندهان ارشد این کشور روز ۲۵ فوریه (هفتم اسفندماه) با صدور بیانیه‌ای خواستار استعفای نیکول پاشینیان شدند.

نخست‌وزیر ارمنستان بیانیه ارتش درباره استعفایش را تلاش برای یک کودتای نظامی توصیف کرد و دو مرتبه با ارسال نامه‌ای به رئیس‌جمهور، خواستار برکناری گاسپاریان شد و همچنین با متهم کردن ارتش به تلاش برای کودتای نظامی، از حامیان خود درخواست کرد که در خیابان‌های این کشور تجمع کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر