بازدید 11700
۱

استقبال سئول از احتمال آزادسازی کشتی کره‌ای

وزارت امورخارجه کره جنوبی از موضع تهران مبنی بر اینکه در حال بررسی آزادی نفتکش توقیف شده این کشور و ناخدای آن است، استقبال کرد.
کد خبر: ۱۰۴۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶ 07 April 2021

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه کی.بی.اس، چوی یونگ سام سخنگوی وزارت امورخارجه کره جنوبی در یک نشسست خبری گفت که سئول از اظهارات مقامات ایران مبنی بر اینکه با دیدگاهی مثبت در حال بررسی آزادسازی نفتکش توقیف شده کره‌ای و ناخدای آن هستند، استقبال می کند.

وی در ادامه تاکید کرد که دولت کره از نزدیک و با دقت این موضع تهران و بررسی های آنها را دنبال می کند و انتظار می رود بزودی خبرهای خوبی درباره آزادسازی کشتی کره جنوبی منتشر شود.

چوی یونگ سام با بیان اینکه "توقیف نفتکش کره ای بر روابط دو جانبه «سنگینی» کرده است، گفت: حل و فصل این مسئله یک دستاورد مهم برای توسعه روابط سئول - تهران خواهد بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی کره جنوبی همچنین خاطر نشان کرد که دولت کره حداکثر تلاش خود را خواهد کرد با نهادهای مربوطه تا زمانی که مسئله حل می شود، همکاری کند.

به همین منظور، نخست وزیر کره جنوبی قرار است به زودی برای رایزنی درباره آزادسازی کشتی توقیف شده این کشور در آب های خلیج فارس به تهران سفر و با مقامات جمهوری اسلامی دیدار کند.

این نفتکش در اوایل ژانویه سال جاری (میلادی) توسط نیروهای سپاه پاسداران ایران به دلیل آلوده کردن اقیانوس توقیف شد اما تهران موافقت کرد که خدمه آن به غیر از ناخدا را آزاد کند.

به گزارش ایسنا، سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز دوشنبه در مورد اخبار منتشر شده در ارتباط با سفرنخست وزیر کره جنوبی به تهران گفت: چنین درخواستی از سوی کره جنوبی مطرح شده و ما از این موضوع استقبال کرده ایم و در حال تعیین جزئیات فنی این سفر هستیم و به محض اینکه انجام این سفر نهایی و قطعی شد زمان آن را اعلام می کنیم.

وی ادامه داد: انتظار داریم که نخست وزیر کره در جریان سفر به ایران حامل راه حل های عملی برای چگونگی آزادسازی منابع مالی بلوکه شده ایران در این کشور باشد. متاسفانه این موضوع (پول های بلوکه شده ایران از سوی کره و عدم انجام اقدامات از سوی دولت کره برای آزادسازی آن) روابط دو جانبه را تحت تاثیر خود قرار داده است. در واقع روابط دو کشور گروگان بی عملی کره ای ها در این زمینه قرار گرفته است و امیدواریم نخست وزیر کره همراه با راه حل هایی برای حل این موضوع به تهران سفر کند و قطعا این سفر می تواند در ارتقای روابط دوکشور نیز موثر و تاثیرگذار باشد.

وی همچنین گفت: روند در مورد آزادسازی پول های بلوکه شده ایران همانطور که پیش از این گفته ام روند کندی است.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین با تاکید بر اینکه نفتکش کره ای توقیف شده در ایران آزاد نشده است، گفت: وزارت خارجه بنا به درخواست کره جنوبی و وزارت خارجه این کشور و با توجه به سوابق کاپیتان، کشتی و نفتکش توصیه هایی را در مورد این نفتکش به مقام قضایی ارائه کرده است و مقام قضایی با نظر مثبت در حال بررسی این موضوع است و باید منتظر تصمیم مقام قضایی در این زمینه بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱
گروگان گیری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان