بازدید 13157
۴

معرفی ۱۰ خیابان در زمره «خیابان‌های کامل» پایتخت

معاون مطالعات و برنامه‌ریزی سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران گفت: ۱۰ مورد از خیابان‌های پایتخت به خیابان کامل یعنی فضایی برای استفاده عمومی افراد و وسایط حمل و نقل شهری تبدیل می‌شود.
کد خبر: ۱۰۴۴۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 06 April 2021

به گزارش «تابناک»، محبوبه ذاکری سهی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: خیابان کامل، مفهوم پیچیده‌ای نیست و در حقیقت بر این اساس تعریف شده که خیابان نباید صرفا جایی برای تردد سواری شخصی باشد.

وی یادآور شد: خیابان یک فضای عمومی است و باید همه مردم با هر میزان توانمندی، بتوانند در یک سطح به آن دسترسی داشته باشند و نیز، تا حد امکان تمام شیوه‌های حمل و نقل، مانند اتوبوس، سواری، دوچرخه و پیاده از آن استفاده کنند و راحتی و ایمنی برای همه در آن فراهم باشد.

ذاکری سهی اظهار داشت: در صورتی که در این فضا جذابیت‌هایی نیز تعبیه شود که مردم بتوانند از آن استفاده کنند یا محلی برای استراحت و مکث آنان ایجاد شود، شاخص‌های خیابان، به خیابان کامل بسیار نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه خیابان‌های موجود، طی زمان به محلی برای جولان خودروهای سواری تبدیل شده اند، گفت: در برنامه توسعه حمل و نقل مقرر شده است که در هر منطقه از پایتخت، یک خیابان، به خیابان کامل تبدیل یا تا حد امکانبه این تعریف نزدیک شود.

ذاکری سهی یادآور شد: نگاه ما به این موضوع صفر و ۱۰۰ نیست، بلکه یک رویکرد است و هرچه شاخص‌های انسان‌مداری و زیست‌محیطی و ایمنی را در خیابان‌ها بهبود ببخشیم، آن را به خیابان کامل نزدیک‌تر می‌کنیم.

معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران ادامه داد: با همین رویکرد، دستورالعملی با توجه به مراجع و تجربیات موجود جهانی تهیه و به شهرداری‌های مناطق و مشاوران ترافیکی ابلاغ شد.

به گفته ذاکری سهی، این دستورالعمل شامل ۲ بخش است که در بخش نخست، شیوه و معیارهای شناسایی خیابان‌های مستعد و الویت‌بندی آنها بر اساس این شاخص‌ها و در بخش دوم، جزییات طراحی خیابان‌ کامل ارایه شده است.

وی اضافه کرد: مناطق ۲۲ گانه بنا به درخواست سازمان و بر اساس این دستورالعمل، فهرستی شامل حدود ۱۰۰ خیابان را تهیه کردند.

معاون مطالعات سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران گفت: بدون شک این خیابان‌ها شرایط یکسانی از نظر فیزیکی، جغرافیایی و ترافیکی نداشتند و از همین رو، یک غربالگری اولیه بر روی آنها انجام شد.

وی اضافه کرد: در نهایت ۲۲ خیابان به عنوان اولویت تبدیل به خیابان کامل در سال نخست، انتخاب و در جزییات طراحی شد و این فهرست ۲۲ گانه در شورای عالی حمل و نقل و ترافیک پایتخت مطرح و مورد بحث و بررسی و در نهایت تصویب قرار گرفت.

وی بیان کرد: برای پیشرفت سریع امور اجرایی این طرح، مقرر شد عملیات اجرایی تعدادی از این خیابان‌ها توسط شهرداری مناطق، تعدادی توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری و باقی آنها توسط سازمان حمل و نقل و ترافیک تهران انجام شود.

ذاکری سهی ضمن اعلام این که رویکرد خیابان کامل تداوم خواهد داشت و به طور مستمر خیابان‌هایی از تهران انتخاب و بر اساس مفاد دستورالعمل طراحی خیابان کامل، به تدریج به خیابان کامل تبدیل یا نزدیک می‌شوند، فهرست ۱۰ ‌گانه مصوب شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران را به شرح زیر اعلام کرد:

۱- خیابان شهرداری در منطقه ۱ حدفاصل میدان قدس تا میدان تجریش

۲- بلوار خوردین در منطقه ۲ حدفاصل میدان صنعت تا بلوار دادمان

۳- خیابان شهید دکتر آیت در منطقه ۴ حدفاصل بزرگراه رسالت تا خیابان فرجام

۴- خیابان ولیعصر(عج) در محدوده مناطق ۶ و ۱۱ حدفاصل خیابان‌های فاطمی تا جمهوری‌اسلامی

۵- خیابان امام خمینی (ره) در منطقه ۱۱ حدفاصل میدان حسن‌آباد تا میدان حر

۶- خیابان سی‌متری نیروی هوایی در منطقه ۱۳ حدفاصل خیابان‌ دماوند تا خیابان پیروزی

۷- بلوار دستواره در منطقه ۱۶ حدفاصل بلوار ابریشم تا بزرگراه آزادگان

۸- بلوار معلم در منطقه ۱۸ حدفاصل بزرگراه آیت‌الله سعیدی تا میدان معلم

۹- خیابان فداییان اسلام در منطقه ۲۰ حدفاصل میدان شهر ری تا خیابان شهید غلامی

۱۰- بلوار شاهد در منطقه ۲۱ حدفاصل بلوار گل‌ها تا بزرگراه آزادگان

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۴
خيابان هايي كه كمترين مشكل را دارد انتخاب كردند الان خيابان خليج فارس در منطقه ١٨ هدچگونه امكانات از قبيل پياده رو مناسب روشنايي و حتي اسفالت مناسب و تردد ترلير سنگين و معضلات زيادي است رو كنار گذاشتند و تجريش كه همه امكانات ايران در انجا تمركز دارد را بهينه مي كنند
شهرداری ابتدا چاله چوله های پیاده روها و خیابانها را رفع کند سپس طرح خیابان کامل را اجرا کند !! تا کی باید پای مردم داخل پستی بلندی های موجود در سطح کوچه ها و خیابان ها پیچ بخورد ! و یا پایشان داخل کانال های غیر استاندارد تعبیه شده در روی جوی های کوچه و خیابان ها برود و بشکند !! تا کی باید به دلیل سطح ناهموار معابر ، کفش مردم دچار آسیب و خراش بشود!!؟ تا کی باید به خاطر چاله ها و آسفالت های بی کیفیت در سطح خیابان های شهر ، خودروها آسیب ببینند و هزینه تعمیر بدهیم !!؟ تا کی باید کوچه و خیابان های شهر کثیف و زشت و بی قواره باشند !؟؟ تا کی باید .....
یادش بخیر این عکس حتما از ده یا پانزده سال گذشته است از مدل ماشینها و سبزی درختهای خیابان ولیعصر معلومه
لطفا تکلیف حدفاصل میدان امام حسین تا خیابان صفا را هم مشخص کنید
17 شهریور شمالی را به جای سنگ فرش و آسفالت و عریض مثل سابق کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار