بازدید 22231
۲

توزیع مرغ در اصفهان با کد ملی

معاون بهبود تولیدات دامی اصفهان از ارائه گوشت مرغ مصرفی مورد نیاز مردم این استان با ارائه کد ملی خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵ 05 April 2021

به گزارش تابناک، دکتر حسین ایراندوست در گفت و گو با خبرنگار همشهری آنلاین اظهار کرد: این تصمیم‌ فقط برای مدیریت بازار مصرف مرغ در این استان اعم از توزیع عادلانه و جلوگیری از هرگونه سوداگری در این زمینه گرفته شده است.

وی توضیح داد: برای استانی مثل اصفهان که خود از بزرگ‌ترین تولید کنندگان مرغ مصرفی در کشور است، تحویل مرغ به شهروندان با این شیوه چندان مناسب نیست، اما به دلیل شرایط پیش آمده، این تصمیم‌گیری تنها راهکار برای تنظیم بازار و توزیع عادلانه مرغ مصرفی در استان ‌است.

معاون بهبود تولیدات دامی اصفهان گفت: به طور نسبی و میانگین در این استان ۴۰۰ تن گوشت مرغ تولید می‌کنیم، این درحالی‌است که مصرف میانگین روزانه استان ۳۹۴ تن است. براساس این آمار، قاعدتا نباید با کمبودی روبه رو باشیم، اما با افزایش قیمت انواع گوشت، گوشت مرغ تنها کالای ارزان و قابل خرید برای مردم محسوب می‌شود که همین مساله میزان خرید و مصرف را در اصفهان افزایش داده است.

وی ادامه داد:از سوی دیگر ایجاد شائبه کاهش عرضه مرغ، مردم را ترغیب کرد برای رفع کمبودها مرغ بیشتری در اسفندماه خریداری کنند که طبیعتا میزان خرید و تقاضای مرغ افزایش یافت. این مساله باعث شد تا ما در اسفند میزان تولید گوشت مرغ در کشتارگاه‌ها را افزایش دهیم که در این رابطه به طور میانگین، میزان تولید به ۶۰۰ تن در روز رسید که با میزان تولید ما همخوانی نداشت.

ایراندوست اضافه کرد: در برخی روزها ما حتی هزارتن مرغ زنده به کشتارگاه‌های استان تحویل دادیم تا بتوانیم این تب کاذب را فروبنشانیم، اما وقتی نیاز کاذب بربازار مستولی می‌شود کار را کمی دشوار می‌کند.

معاون بهبود تولیدات دامی اصفهان گفت: در اسفند طرحی را برای مدیریت چرخه عرضه و تقاضا ارائه دادیم تا شرایط به حالت عادی برگردد و جلوی نیاز کاذب و سوداگری‌ها گرفته شود. به همین دلیل تولیدکنندگان و کشتارگاها را ملزم کردیم میزان مرغ تولیدی و تحویلی به کشتارگاه را در سامانه رهتاب ثبت کنند. کشتارگاها هم ملزم به همین کار شدند.

وی ادامه داد: مرحله سوم که مربوط به بخش مصرف کننده است نیازمند همکاری سازمان صمت استان بود که کمی تاخیر در ورود به این طرح، کار را کمی با مشکل روبه رو کرد.

ایراندوست اظهار کرد: سازمان صمت هم فروشگاه‌های زنجیره‌ای را ملزم کرد که میزان دریافت و فروش خود را نیز در این سامانه ثبت کنند تا جلوی هرگونه تخلف گرفته شود، اما از آنجاکه عرضه مرغ به‌غیر از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در فروشگاه‌های دیگر نیز صورت می‌گیرد، اجرای این طرح در آن بازه زمانی ممکن نبود و برهمین اساس نظارت کافی بر عرضه مرغ صورت نگرفت و مشکلاتی را به‌وجود آورد.

وی بیان کرد: اکنون این طرح به صورت گسترده در استان اجرا شده و همه فروشگاه‌ها طبق دستور گوشت مرغ را با ثبت آنلاین به مردم ارائه می‌دهند و مردم هم با ارائه کد ملی می‌توانند مرغ موردنیاز را خردیداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی اصفهان درپایان گفت: میزان تولید ما مشخص است و نمی‌توان در فرصتی کوتاه این میزان را افزایش داد. برهمین اساس باید شرایط را به‌نحوی تنظیم می‌کردیم تا جلوی کلیه مشکلات گرفته شود.

وی افزود: طبق دستورالعمل، افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند از فروشگاه‌های عرضه‌کننده مرغ هفته‌ای تا ۵ کیلو مرغ خریداری کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی اصفهان در پایان گفت: شرایط در ۲۲ شهرستان استان که هم مرغداری و هم کشتارگاه کافی دارند مناسب است و روند کار در شهرستان اصفهان و خمینی شهر که از جمعیت بالایی برخوردارند و میزان مرغداری‌ها و کشتارگاهای آنها کمتر است ادامه دارد و به سمت مطلوب‌تر شدن شرایط پیش می رود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۲
الان در شیراز هرجا میریم مرغ نیست!!! جالبه معلوم نیست مرغ رستوران ها و بیرون بر ها از کجا تامین میشه. اما در مرغ فروشی ها هیچی نیست...
عوضش امنیت داریم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان