بازدید 49073
در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی بررسی شد

خیز شورای رقابت برای گرانی دوباره خودرو / جدیدترین قیمت‌ها و پیش بینی سه ماهه رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو

سعید موتمنی درباره سیگنال گرانی رئیس شورای رقابت و تاثیر آن بر قیمت خودرو در بازار آزاد گفت: من معتقدم اگر نوسانات ارزی داشتیم، این مساله بیشتر می‌توانست اثر روانی بر بازار داشته باشد، اما به دلیل آن که ما شاهد نوسانات قیمت ارز نبودیم و حتی احتمال ریزش دوباره قیمت ارز را داریم، بنابراین این صحبت‌ها چندان بر بازار آزاد خودرو تاثیرگذار نیست.
کد خبر: ۱۰۴۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۲ 05 April 2021

خیز شورای رقابت برای گرانی دوباره خودرو/ جدیدترین قیمت ها و پیش بینی سه ماهه رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو

بازار خودرو از جمله بازارهایی است که در سال گذشته با اُفت و خیزهای فراوانی رو به رو بود و در برهه ای از زمان روند قیمت ها به صورت افسار گسیخته ای افزایشی شد اما بعد از آن روند قیمت ها در بازار خودرو نزولی گشت و تقریبا به ثبات رسید.

به گزارش تابناک اقتصادی، بعد از اُفت و خیزهای قیمت در بازار خودرو حالا در ابتدای سال ۱۴۰۰سیگنال گرانی از سوی رضا شیوا رئیس شورای رقابت صادر شد.

وی طی مصاحبه‌ای در روز گذشته، مورخه ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ درباره افزایش قیمت خودرو در سال ۱۴۰۰ و عدم تغییر ۶ ماهه در قیمت خودرو‌های داخلی، گفت: تا ابتدای سال ۱۴۰۰ می‌توان گفت که ۶ ماه است که هیچ افزایش قیمتی برای خودرو نداشتیم و سه ماه آخر سال به دلیل اینکه نرخ تورم پایین بود، شورا موافقت با افزایش قیمت نکرد.

شیوا با تاکید بر اینکه در قیمت گذاری همچنان تورم بخشی را مدنظر قرار می‌دهیم، گفت: اکنون برای تصمیم گیری قیمت خودرو در سه ماه اول سال ۱۴۰۰، منتظر تورم بخشی هستیم تا بانک مرکزی آن را مشخص کند و در نهایت بر اساس تورم بخشی قیمت خودرو نیز تغییر خواهد کرد.

رییس شورای رقابت در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شش ماه افزایش قیمت نداشتیم و آیا مجدد شاهد افزایش قیمت در امسال خواهیم بود، گفت: قطعا در این سه ماه افزایش قیمت خواهیم داشت. این نکته را باید بگویم سه ماه پایانی سال ۹۹ که مجوز افزایش قیمت ندادیم، نه اینکه تورم نداشتیم بلکه حدود ۱۴ درصد تورم داشتیم، اما به دلیل اینکه سه ماه قبل افزایش ۳۰ درصدی داشتیم، تورم ۱۴ درصد سه ماه پایانی سال را اعمال نکردیم.

همان گونه که گفته شد این صحبت های رئیس شورای رقابت به نوعی سیگنال گرانی را به بازار خودرو مخابره می کرد.

حالا پرسش این است که اکنون وضعیت قیمت ها در بازار خودرو چگونه است و این صحبت های شیوا چه تاثیری بر بازار خودرو خواهد گذاشت؟ پیش بینی از وضعیت قیمت خودرو در سال جاری چگونه است؟

سعید موتمنی رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این پرسش ها گفت: هم اکنون در بازار آزاد خودرو ،شاهد یک بازار آرام هستیم و مشتری کمی برای خرید به بازار مراجعه می‌کند. قیمت خودرو‌ها هم اکنون در مقایسه با اسفندماه ۹۹ تغییر چندانی نداشته اند. البته در دو تا سه روز اول سال جاری قیمت‌های خودرو‌ها مدل ۱۴۰۰ اندکی بالا اعلام می‌شد؛ اما هم اکنون قیمت همین خودرو‌ها هم کاهش یافته است.

به عنوان مثال قیمت سمند مدل ۱۴۰۰ در روز‌های ابتدایی سال ۲۰۰ میلیون تومان بود؛ اما با عقب نشینی قیمت دلار به کانال ۲۴ هزار تومان، هم اکنون قیمت این خودرو به حدود ۱۸۸ میلیون تا ۱۹۰ میلیون تومان کاهش یافته است.

موتمنی در مورد قیمت خودرو‌ها در حال حاضر با تاکید بر اینکه قیمت‌ها در مقایسه با اسفند ۹۹ تغییر چندانی نداشته اند، گفت: پراید ۱۳۱ حدود ۱۰۶ میلیون تومان، پراید ۱۵۱ حدود ۱۰۹ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ حدود ۱۲۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی ال ایکس مدل ۹۹ حدود ۱۸۳ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ دوگانه حدود ۱۸۴ میلیون تومان، سمند مدل ۱۴۰۰ حدود ۱۸۸ تا ۱۹۰ میلیون تومان، سمند مدل ۹۹ حدود ۱۸۱ میلیون تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو درباره قیمت خودرو‌های خارجی هم گفت: با توجه به اینکه مراجعه کننده برای خرید در بازار کم است، قیمت این نوع خودرو‌ها هم تغییر چندانی نداشته اند. قیمت خودرو‌های مونتاژی از جمله جک حدود ۶۲۵ میلیون تومان، هایما حدود ۶۷۸ میلیون تومان و مزدا حدود ۸۶۵ میلیون تومان می‌باشد.

موتمنی درباره پیش بینی خود از بازار خودرو در سه ماه آینده و تا انتهای سال گفت: از آنجا که نوسانات قیمت در بازار آزاد خودرو وابستگی بسیاری به تغییرات قیمت ارز و عرضه خودرو دارد، پیش بینی من این است که در دو تا سه ماه آینده و همچنین تا پایان سال، در بازار آزاد خودرو به شرط ثبات قیمت ارز و عرضه مناسب خودرو هیچ گونه تغییر قیمتی را شاهد نباشیم و فاصله قیمتی بازار و کارخانه‌ای کمتر شود. چه بسا حتی اگر عرضه زیاد باشد و قیمت ارز ثبات داشته باشد، به دلیل آنکه تقاضای کاذب و واسطه گری در بازار خودرو کاهش یافته است، شاهد کاهش قیمت‌ها در بازار خودرو باشیم.

وی درباره میزان عرضه کارخانه‌ها در حال حاضر گفت:، چون ابتدای سال است، آمار دقیقی از میزان عرضه ندارم و باید برای اظهارنظر در این باره فعلا منتظر باشیم.

موتمنی درباره سیگنال گرانی شیوا هم گفت: من معتقدم اگر نوسانات ارزی داشتیم، این مسئله بیشتر می‌توانست اثر روانی بر بازار داشته باشد، اما به دلیل آن که ما شاهد نوسانات قیمت ارز نبودیم و حتی احتمال ریزش دوباره قیمت ارز را داریم بنابراین این صحبت‌ها چندان بر بازار آزاد خودرو تاثیرگذار نیست.

به عنوان مثال قیمت کارخانه‌ای کوئیک ۲۳۲ میلیون تومان اعلام شده بود، اما قیمت همین خودرو در شب عید در بازار تا ۱۹۸ میلیون تومان هم معامله شد و این مسئله به دلیل نبود تقاضا بود؛ بنابراین، اگر عرضه به میزان کافی و یا تقاضا کم باشد و همچنین ثبات نسبی ارزی داشته باشیم، نمی‌توان مبنای قیمت گذاری را قیمت کارخانه گذاشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸۹
شورای رقابت برای کدام رقابت !!!! رقابت در فروش خودروهای بی کیفیت با بیشترین قیمت و عجیب ترین شرایط فروش
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
رقابت برای خالی کردن جیب مردم فقیر.. آخرالزمان شده
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
به نظر من دو تا سازمان تو ایران بی فایدس
اولیش شورای رقابت تو خودرو سازیه چون اصلا رقابتی نیست
دومیش وزارت رفاهه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
از تولید داخل حمایت کن عزیزم پراید ما رو به خدا
نزدیکتر میکنه
نمیبینی مسئولین همه پراید سوارن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
شماها که غر می زنید و همتونم توی صف خرید نشستید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
چرا خودتون باعث گرونی میشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
در اکثر کشورها و حتی کشورهای همسایه نرخ تورم زیر 4 درصد است و تورم برای خود فرمول و اندازه و تعریفی دارد که اگر از حد و حدودش بگذرد می شود بحران و یا ورشکستگی اقتصادی همراه با تحولات اجتماعی اما در ایران تورم پایه و تنها دلیل بقا و حیات اقتصاد ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
این خیز نیست بلکه هجوم است برای برای تمام کردن و تیر خلاص زدن برپیکر بی جان اقتصاد و مردم
اقا بنده ۴۰ سالمه مستاجرم و راننده بودم با امدن کرونا و بیکاری مجبور به فروش ماشینم شدم الان یه وانت جنس رو میذارم رو موتور و جابجا میکنم اخه چرا ایقد ظلم میکنید به این مردم.اقای روحانی مگه شما رییس جمهور مملکت نیستی مگه هفته پیش نگفتی تا پایان دوره من دیگه جیزی گرون نمیشه اول مرغ الانم خودرو.
میگن خودرو ساز داره ضررای چند هزار میلیاردی میکنه اخه مگه زورتون کردن خوب نکنید واردات رو ازاد کنید بخدا درهم هزار تومن بود نیسان التیما تو دبی ۳۰ هزار درهم بود الان با گرونی درهم میشه یچیزی حدود ۲۰۰ میلیون یعتی قیمت یه سمند اما این کجا و ان کجا
خودرو سازی که نمیتونه نیاز مردم رو برطرف کنه خودش یه بار اضافس رو دوش مملکت الان امریکا با اونهمه قول خودرو سازی مشتری پرو پا قرص خودروهی ژاپنیه.
من نمی دونم این شورای رقابت داره با خودش رقابت می کنه؟ ما که اصلا در قسمت مخصوصا خودرو رقابتی نمی بینیم که ایشون اینقدر نظر می ده بعد جالبه فقط تو قیمت اونهم افزایشی رقابت هست ولی دیگه تو هیچ چیز تولیدی برای بهتر شدن کیفیت و امکانات رقابت نمی بینیم
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
ادم نمیدونه بخنده یا گریه کنه
بسمه تعالی
بنده به عنوان یک جوان چه اهدافی می تونم تو این شرایط اقتصادی برای خودم ایجاد کنم ؟؟
خرید خونه آرزو شده
خرید ماشین کم کم تبدیل به آرزو میشه
و .....
واقعا کسی نیست به وضعیت اسفناک ورود کنه ببینه گرونی با مردم چیکار داره میکنه ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
مهاجرت کن
عرض الله واسعه فتهاجرو فیها
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
درود
یادت باشه بری رای بدید برای وعده‌های بهتر
منتقد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۹
عرض الله؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لااقل املا رو یاد بگیر
گل بگیرن شورا و کارخانه و همه جای این بازار رو!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
اگه ایرانخودرو باید اندازه تورم گرون کنه باید کارگرایرانخودرو هم هرسه ماه افزایش پیدا کنه نه که کارگرش سالی بیستو پنج درصد ایرانخودرو هم سالی صد درصد.وهمچنین برق صنعتی که سوسید توشه بایدبراش آزاد حساب شه،نه که از کیفیت وکمیت خودرو بکاهه واندازه تورم گرون بشه
سوما ومهمترازهمه اینکه ایرانخودرو سالی سه مرحله سی درصد گرون کنه فک نکنید سالی نوددرصد گرون کرده
دفه اولی که سی درصد گرون میشه دفه دوم سی درصد شامل اون سی درصد افزوده شده هم میشه ودفه سوم شامل دوتا سی درصدی که قبلا شافزوده شده ویک سی درصد سیدرصدی که دوبار افزوده شده

یعنیاگه قیمت صد ملیون بوده دفه اولمیشه صدو سی
دفه دوم.وسی ملیون افزایش می یابد.
ولی دفه دوم میشه۱۶۹ ملیون سی ونه ملیون افزایش می
یابد واما دفه سوم سی درصد میشه ۲۰۸ ملیون
ومام که گوشامون درازه
خودرو ساز حکومتی ازبرق سوبسید داراستفاده میکنه تو حقوق کارگر صرفه جویی میکنه واما همون اندازه تورم بایدگرون بشه شورای رقابتم ازبیت المال حقوق میگیره اینم از تصمیم گیری هاش
تنهاچیزی که میشه گفت اینه که مملکت به حال خودش رهاشده
درهیچ برهه ای ازتاریخ کشور ازنطور به امان خدارهانشده بود که دراین ۸ سال شد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
چرا تکیه روی ۸ سال داری؟
خرابی خیلی زودتر ریشه دواند!
جا داره اینجا از مسئولین مملکت از این همه توجه و رفاه و فقر زدایی تشکر کردم
گرانی خودرو کاملا طبیعی هست. اقتصاد ما کاملا ویران هست و با بولدوزر هم نمی توان جلوی افزایش قیمت ها را گرفت. کدام کشور را دیده اید که با قیمت گذاری دستوری به موفقیت رسیده باشد؟ افزایش قیمت در تمامی محصولات رخ خواهد داد و جلوی افزایش را نمی توان گرفت. فقط با افزایش قدرت پول ملی و جمع و جور کردن نقدینگی و دوستی با دنیا می توان در مسیر درست گام گذاشت.
این شورای کذایی برای کدام رقابت درست شده ؟؟جز برای موجه نشان دادن گرانی چند باره در طول سال مگر خاصیت دیگری دارد ؟؟ واردات را آزاد کنند این دو کارخانه در عرض یک سال یا درست می شوند و یا نابود می شوند و تکلیف این ملت معلوم می شود چطور جنسش را چند برابر قیمت پیش پیش می فروشد و پولش را میگیرد و به قطعه ساز پول نمی دهد و همیشه هم نالان و گرفتارند اگر در هر صنعت و رشته دیگری اینقدر مماشات و حمایت کرده بودنند الان سر آمد آن رشته در جهان بودیم
تنها چیزی که پایین مونده یکی دلاره و یکی ملک. یعنی سس گوجه و پفک نمکی و خیار و کدو حلوایی و نوشابه و ... رشد قیمتشون تو این چند ماه اخیر از ملک و ارز بیشتر بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
شاخصهاي اقتصادي در يك كشور متناسب با هم رشد يا افت مي كنند فقط زمان تاثير پذيرفتن آنها متفاوت مي باشد، قيمت ارز و ساختمان قبلا رشد خود را كرده اندو الان در حال عقب نشيني جزئي هستند، رشد قيمت ساير كالاها به تبع افزايش قيمت ارز و تورم به چند ماه تاخير خود را نشان خواهند داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
ملت رد داددن با این افزایش قیمت ها
هامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
بورس رو نگفتی داداش
بسه ديگه پدر ملتو درآوردين با اين گرونيها، قبلا بهانه قيمت ارز بود الان بهانتون چيه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
قيمت بازاري خودرو را بايد از قيمت كارخانه اي آن جدا كرد، قبلا كه قيمت ارز رشد بيش از 5 برابري داشت قيمت كارخانه اي خودرو رشد چنداني نكرد بلكه بر اساس همان فرمول قبلي شوراي رقابت متناسب با تورم رشد اندكي را به خود ديد و الان هم همان روال ادامه دارد و چيزي تغيير نكرده، طبيعتا اگر تورم منفي شود قيمت كارخانه اي خودرو هم كاهش خواهد يافت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
الان مثلا نظر کارشناسی دادی که چون اون 5 برابر شده این عقب مونده الان باید بشه؟
خودمون ضرب و تقسیم بلدیم برادر اخوی
کور هم نیستیم میبینیم با این قیمتها مردم چی سوار میشن تو دنیا ما چی
ملت ایران یا تحریم خودروسازان انحصاری متصل به قدرت و رانت که نمونه اش همین شورای رفاقت هست یا تخریم خودروسازی های انحصاری که خودروی سمند را به قیمت بنز آلمان به ملت می فروشند
باز هم گرونی فرغونهای از رده خارج بی کیفیت داخلی. همین الان هم خیلیا نمیتونن بخرن، گرونتر بشه که هیچ.
مگه حقوق کارمند و کارگر رو هر سه ماه زیاد میکنین که حالا این ماشینای داغون بی کیفیت باید هر سه ماه گرون بشن؟ همه جای دنیا ماشین، اونم ماشینهای بروز و با کیفیت، یه کالای مصرفیه بعد توو ایران یه مشت ارابه مرگ رو به قیمت بهترین ماشینای دنیا به مردم میفروشن هرروز هم گرونتر و بی کیفیت تر میشه
تا بود می گفتن دلار گرون شده باید ورون بسه حالا میگن تورم زیاده شده این شورای رفاقت چی می خواد از جون ما مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
پولتونه
بازم بگید تحریم ها دیگه شکست خوردند.به افزایش ۵۰۰درصدی پارسال راضی نیستید ؟وای وحشتناک است این تورم
پاسخ ها
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
عزیز سیاه نمایی نکن تورم 2 درصد نهایتا 3 درصده
خخخخخخخخخ شورای رقابت
شورای مرغ و تخم مرغ
شورای روغن
وووووو....خخخخخخخخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
کشور شورایی!!!
چرا با دلارهای انبار شده در چین خودرو جدید وارد نمی شود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
میگن مرغوب نیست!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
خودروهای خارجی مونتاژی در چین یا خودرو چینی؟
بنده
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
گذاشتن برای دولت بعدی عزیز دل قیمت دلار ،خودرو و... در 6 ماه دوم سال رو با قیمت 6 ماه اول سال مقایسه کن این رو از من به یادگار داشته باش تا ببینیم چی می شه
در اصل باید قیمت خودرو در کارخانه کاهش داشته باشه نه افزایش
همه اش فشار بیش از حد به خریدار اخر تاکی؟ تا چند سال؟ تا چند دهه؟ مردم از گرانی له شدند دیگر افزایش قیمت بس است اگر واقعا به فکر مردم هستید
ما در کشور چیزی که کم داریم مسئول صادق و راستگو است مسئول باهوش و تیز بین است یعنی کسی که بگوید ما برنامه ای تدوین کرده ایم که بعد از 10 سال به تورم یک درصد برسیم ولی واقعاً به تورم یک درصد برسیم نه مثل سخن رئیس دولت که بگوید ما در 4 ماه سال 1400 به دستگاه ها گفته ایم هیچ چیز را گران نکنند ولی هنوز سخن تمام نشده همه چیز گران شود نه مثل رئیس بانک مرکزی که بگوید دلار 15000 تومان می شود ولی عکس آن اتفاق بیفتد نه مثل معاون رئیس دولت که بگوید بورس 1600 پایین تر نمی آید ولی تا مرز 1200 بیاید. نه مثل مسئولی که بگوید بازار در کنترل است ولی ملت سرگرم کمبود و گرانی مرغ و روغن و مایحتاج روزانه باشند و کار به جایی برسد که فقط مردم منتظر باشند عمر این دولت هرچه زودتر به سر برسد و ...
وای اگر آقای احمدی نژاد یکبار دیگر بر کرسی ریاست جمهوری تکیه بزنه اون وقت تمام این دلال های خودرو ، سیمان ، مرغ ، روغن ... در کوتاه ترین زمان جمع خواهد شد. وبازار به ارامش وثبات خواهد رسید.
نمی دانم چرا به همان اندازه که شوراها و قرارگاه ها و نهادهای نظارتی و محدودیت ها اضافه تر می شود اوضاع بدتر می شود
صنایع خودروسازی هیچگاه بمردم خدمات با کیفیت ارائه ندادند.
جناب روحانی که قرار بود دلار را زیر 15000 بیاوری، تحویل بگیر...
شورای رفافت
مجلس انقلابی کجاس ؟
نظارت کوش؟
ضرر و زیان خودرو ساز رو من کارگر باید بدم؟
چقد کرونایی زیاد شده تو خوزستان واویلا شده
تشکر شوارای رقابت.مگر هردوشرکت خودرو دولتی نیستند.دیگه رقابت که نیست.انحصاره
میگویند ۶ ماهه افزایش نداشتیم مجددا خودشون افزایش سه ماه پاییزو ۳۰درصد اعلام میکند ومیگود بخاطر اون زمستان افزایش ندادیم ومیخواهد در بهار تلافی کند
واویلا
مگه اینکه رقابت ایران خودرو و سایپا برای بی کیفیت تر کردن و گرونتر کردن تولیداتشون باشه وگرنه با کی و چی رقابت میکنن که شورا بخوان؟
به خدا خجالت داره
هرزمان شیواصحبت می کندبازارخراب می شود
قیمت اردیبهشت۹۹
دنا۹۴میلیون الان قیمت۱۵۰میلیون افزایش سالانه بیش از ۶۰٪
درحالیکه تورم سالانه ۳۶٪
بنابراین بلافاصله باید۲۴٪قیمت راکاهش دهند نه افزایش
شکر خدامن ماشین دارم خانه هم دارم پول هم دارم ولی دل شکست بخاطر ملتی که تا کمر خم شده توسطل زباله وافتاده تو اعتیاد و.....چرا وقتی مدیریت ثابت نگه داشتن دوروز دلار ومرغ ودیگر اقلام رو ندارید کنار نمی کشید .................
آقا شیوا شما چه اجازه ای افزایش قیمت سه ماهه چهارم را از جیب متقاضیان خودرو در سه ماهه سوم برداشتین به گفته خودتون سه ماهه چهارم ۱۴ درصد باید افزایش میدادین.
تورم کل یک سال 1399 رو حدود 40 % اعلام کردن بعد شورای رقابت برای بخش خودرو هر سه ماه 25% رو قیمت ها اضافه میکنه ؟؟؟
فولاد و پتروشیمی که دست خودتونه مشکلتون چیه ؟؟؟؟؟؟؟؟
این خودرو سازها باعث گرونی و تورم تو این مملکت شده اند
بخدا مردم اگر نخرند سه ماه ماشین را به کی بفروشند مردم اتحاد ندارند اینان هروز به شعور مردم توهین می کنند
از ماست که بر ماست......
عزیز خود کرده را تدبیرنیست وقتی تو عید میرید مسافرت به جونه خودتون رحم نمیکنید مسئولان عزیز هم رحم نمی کنند هرکاری دل شون میخواد میکنند. چهار روز دیگه اسب و ارابه رو باید 100 میلیون بخرید
باسلام چرا قوه قضاییه در خصوص گرانیها سکوت کرده فقیر فقیرتر شده و ثروتمند هم براش فرقی نداره خودرو هر 3 ماه یکبار گران میشه هیچ کس صداش در نمیاد سفره مردم کوچیک تر تو رو به خدا برای ظهور امام زمان دعا کنید .
سال 99در قرعه کشی ثبت نام کردم و356میلیون ریال بابت پیش پرداخت تیبا پرداخت کردم سه ماه بعدش افزایش دادن و137میلیون ریال بر قیمت خودرو اضافه کردن سال 1400 هم دوباره معلوم نیست چقدر اضاف میکنن یک ماشین برای خانواده میخواستم که از خیزش گذشتم چقدر درآمد دارم که باید هرسه ماه یکبار پول افزایش قیمت خودرو بدم وبدبختانه کسی هم جوابگوی ملت مظلوم نیست...
کاملا مشخصه و معلومه که خوده دولت و خودرو سازان مسبب گرونی خودرو هستن و نه دولت نه خودرو سازان و ....نه تنها نمیخوان خودرو ارزون بشه و کنترل قیمت داشته باشه..بلکه خودشون از این گرونی منفعت بیشمار میبرن و مردمه عشق ماشین مام که هر چی گرونتر بشه بیشتر حرص میزنن و تقاضا بیشتر میشه..پس اول مردم مقصرهن بعد دولت از تقاضای خرید مردم سوء استفاده لازمو میبره ..پس ما مردم حقمونه گرونی ..چون خودمون میخوایم
خواهشا به شورای رقابت بگویید گرانی خودرو شامل پیش خرید کنندگان نشود من بد بخت پول نداشتم گفتم بزار پیش خرید کنم تا وقت تکمیل وجه برسد مابقی را جور کرده باشم تا پول جورکنم بازم گران می کنند توان تکمیل وحه پیدا ننی کنم در حالی که از پارسال هر وس پولش را به هرچی داد ده برابر شد ولی اینجا خود رو ساز با پول ما خودرو ساخته چندین بار خودرو را گران کرده ولی پول ما بدون تغییر مانده است با تشکر
کاشکی شورای رقابت درست نمیشد اجازه می‌دادید خود کارخانه قیمت گرون کنه قابل قبول تر بود این شورا بیشتر بازار گرمی می کنه و هدفمند جلو میره برای خالی کردن جیب مردم الان از جناب شیوا بپرسن نقش تو چی بوده بخدا میگه من نبودم قیمت‌ها از این گرونتر میشد در صورتی که به خودروساز بیشتر جسارت دادند تا قیمت هاش رو گرونتر کنه اگر این شورا نبود شاید خودرو ساز بخودش جرعت اینقدر جهش گرونی رو نمیداد
این شوراراهمش بفکرکارخانه هست تامصرف کننده یک بارهم شده مصرفکننده رادرنظربگیرید شاید ......
شورای رقابت نیست که...
کجای دنیا قیمت خودرو هرسال در چندین نوبت افزایش پیدا میکنه.
کجای دنیا ثبت نام و قرعه کشی خودرو وجود داره.
کجای دنیا خودرو سازان همه را با پول میخرن.
کجای دنیا این همه شورا وجود داره
بسه دیگه بابا. خودرو سازان با همکاری دولت و مجلس پدر مردم را در آوردند.
چرا کسی نیست به مال دنیا نه بگه و در مقابل خودرو سازان داخلی که به مردم ظلم میکنند بایستد.
شورای رقابت زمانی معنی دارد که رقابت در تولید و کیفیت وجود داشته باشد و در بازار انحصاری ایران شورای رقابت بی معنی است
واقعا درک نمیکنیم چرا به مردم اذیت میکنید. مردم مگه چه گناهی کردند.چرا..........؟؟؟؟؟؟
قبلا شورای رقابت دشمن قیمت های کارخانه بود معلوم نیست چه شد که قبل از کارخانه خودرو خودشون قیمت خودرو رو گرون می کنند...
بالا بره بهتره تا ملت توانایی خرید نداشته باشند وکارخانه های ماشین سازی تعطیل بشوند
مردم خودشون که عرضه نخریدن ندارند
واقعاباچه رویی میان این حرفارامیزن باکمال ارامش میگه سه ماهه زمستان افزایش قیمت نداشتیم بعدنمیگن سه ماهه پاییز یهو سی درصدگذاشتیم روماشین که واسه کل سال کافیه خجالت بکشید یکمم دلتون واسه مردمتون بسوزه
توروخدا افزایش ندین بسه دیگه این همه ظلم بی انصافها ما واسه نیازمون خودرو در پیش فدوش ثبت نام کردبم قراره تیرماه تحویل بدن موقع ثبت نام نمیدونستیم این همه افزایش میخوره وگرنه به هیچ عنوان وجه واریز نمیکردبم از کجا بیارم بقیه پول رو واریز کنم یزره به فکر مردم باشین
جراید : یکی از کارشناسان بورس پیشبینی کرد که بورس درسال ۱۴۰۰ یک سوم رشد خواهدکرد
میز گرد و بحث کارشناسی درمورد نحوه محاسبه علمی ونه الکی میزان رشد بورس :
کارشناس اول : بنظر من بورس امسال یک سوم رشد میکنه
کارشناس دوم : چرا یک سوم؟!!!
کارشناس اول : پس چند سوم ؟؟
کارشناس دوم : حداقل دو سوم
کارشناس اول : چرا دوسوم ؟؟؟!!!!
کارشناس دوم : پس چند سوم ؟؟؟؟
#رای نمی دهیم
مسئولین که مردم را تشویق از کالای ایرانی و تولید ایرانی می کردند، کجاین.
من که ۱۴ ماه پیش پول برای ثبت نام ماشین دادم و خودرو ساز در این ۱۴ ماهه با پول پیش من کار کرده و۳ ماه دیگه تازه میخواد دعوتنامه رو صادر کنه چه دلیلی داره که گرونی هر سه ماه یکبار رو میخواد با ما حساب کنه،ما که روی گنج ننشستیم که اینا هر چهار روز یکبار افزایش قیمت میدن
به این میگن عدالت واقعی .مقصر مردم هستن نخرید ببینید شرایط چطوری میشه
تمام این کارشان برای اینه که مالیات از مردم بگیرند
شورای رقابت نمیگه یه کارمند برای اینکه پرایدشو بتونه سمند کنه تا خانوادش توش جا بشن چند سال باید کارکنه .
یکی نیست بپرسد، شورای رقابت برای چه هنوز وجود دارد؟! مگر در بازار خودرو رقابتی هم هست که شورا بخواهد؟! همه اش انحصار است برای مردم رانده شده از همه جا! آخر رقابت یعنی چه که خودرو مونتاژی 30 سال پیش کره ای را با کیفیت پایینتر در اینجا به مردم برابر با قیمت روز خودروهای همان خودرو ساز کره ای می فروشند آنهم با منت و دردسر و مدت مددی در انتظار بودن
یعنی واقعا این بازار شورای رقابت می خواهد؟!
عامل اصلی گرانفروشی خود شورای رقابت است صاحبان صنایع خودروسازی فقط به فکر سود خودشان هستند
پارسال ۳۰میلیون و ۷۰۰هزار تومان کوییک ثبت نام کردم با هزار امید و قرض و قوله که کوئیک ۶۷میلیون قیمت داشت,الان یکسالهدپولم خوابیده اونجا و ۱۴۰درصد در عرض یکسال گرونش کردن...زندگیمون رو خراب کردین و خودمونن افسرده
حالاشمافکرکنیدروحانی کرده
وقتی با هیچ جای دنیارابطه نداشته باشی میشی کره شمالی
بزار اوصولگرابیادسرکار ببینیم وتعریف کنیم
اون چه مثالی هست زیرش زدی
چین کجایی ؟؟؟؟تو که بازار ایران رو از آشغالات پر کردی .پرایدم درست کن بریز تو بازارمون باور کن هممون میخریم ازت
چینی ها اگه پراید رو بسازن 10 میلیون میفروشنش این اعجوبه ها
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل