بازدید 7027

همتی: قدرت خرید مردم با حرف تقویت نمی‌شود

همتی با تأکید براینکه قدرت خرید مردم با حرف و جنجال سیاسی تقویت نمی‌شود با سرمایه گذاری گسترده ومولد است که تولید و رفاه افزایش می‌یابد، گفت: هیچکس حق ندارد در خصوص این موضوع مهم فرصت سوزی کند.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۱:۱۹ 05 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی خود نوشت: کشورمان در دوسال گذشته دوران بسیار سختی را پشت سر گذراند. این میزان از انواع تحریم‌ها و فشار‌ها به درآمدارزی و تجارت و مبادلات بانکی بین المللی میتوانست اقتصادهر کشوری را متلاشی واز پا دربیاورد. فشار اقتصادی زیادی به طبقه متوسط و با درآمد پایین جامعه وارد آمد. استقامت و مقاومت مردم، خصوصاً تاب آوری کشور فوق العاده بود.

بانک مرکزی به کمک سایر بخش ها، ازهمه توان تخصصی و مدیریتی خود برای خنثی سازی و غلبه بر فشار حداکثری و کاهش اثرات منفی آن بر اقتصاد و مردم بهره برد. قبلاً گفتم ناگفته‌هایی وجود دارد که به موقع خود خواهم گفت. ولی انصاف نیست، افرادیکه نتایج عملکردشان درچنددهه گذشته برای مردم و صاحبنظران آشکار میباشد ومعضلات ساختاری اقتصادنتیجه تصمیمات قبلی آنهاست، عملکرد دوسال بسیار بسیارسخت اخیر را با شرایط عادی آنهم با درآمدارزی چندین ده میلیارد دلاری مقایسه وحکم بر ضعف عملکرد صادرکنند.

فضای انتخاباتی وبرخی ضعف‌های بخشی در تمشیت امور مردم، نبایستی فضای لازم برای تلخ کردن شیرینی شکست فشار حداکثری را فراهم بسازد. شرایط معیشتی بخش عمده‌ای از مردم علیرغم همه تلاش‌های مسئولین وجبران‌های انجام گرفته، نیازمندتوجه جدی غیر شعاری است.

قدرت خرید مردم با حرف و جنجال سیاسی تقویت نمی‌شود با سرمایه گذاری گسترده ومولد است که تولید و رفاه افزایش می‌یابد. بهبود انتظارات وشرایط کسب و کار وکاهش نااطمینانی‌ها از شرایط اصلی سرمایه گذاری هستند. هیچکس حق ندارد در خصوص این موضوع مهم فرصت سوزی کند. سال ۱۴۰۰ را با تأسی به فرمایشات رهبرمعظم انقلاب با تقویت تولید به فرصتی برای تقویت قدرت خرید مردم تبدیل کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۱۱
قدرت خرید مردم با حرف و جنجال سیاسی تقویت نمی‌شود ,وهمچنان اعلام نکردن اسامی مفسدان و بدهکاران بانکی ، مردم را اقناع نمیکند .ومردم را بیشتر به کشور بدبین می کند
عامل تورم....پس ما مردمیم دیگه...شما چکاره اید
سیاه بازی کافیه...
اگر شما مصاحبه نکنید قطعاً سرعت کاهش قدرت خرید کمتر میشه. چون هر دفعه با افاضات شما قیمت دلار بالا میره!
پس بی زحمت اینقدر حرف نزن،عمل کن
چهل و سه سال است فقط حرف از دشمن، تخریب، تحریم، بی کفایتی، و ... می شنویم. من مستمری ماهانه ام طی 3 روز به اتمام می رسد.
شما بهتر است عوامل اصلی تورم را کنترل کنید خودروسازان باز اعلام کردهاند که می خواهند مطابق نرخ تورم بانک مرکزی افزایش قیمت دهند مگر حقوق و درآمد مردم مطابق نرخ تورم رشد کرده که انها چنین ادعایی میکنند چند سال قبل پراید 7 میلیون بوده حالا 100 میلیون شده ایا در این مدت درآمد مردم 14 برابر شده است عامل تورم در کشور بورس کالا و صنایع مادر چون فولاد و خودروسازان و سیمان ... هستند که با وجوز شما قدرت خرید مردم را کاهش می دهند و شما فقط شعار میدهید
خودت این بلای گرانی رابه بارآورده ای وخودت هم بایستی پاسخگو باشی
برای همینه هر ماه حداقل یکبار نرخ مایحتاج مردم و خودرو را گران میکنید که نشون بدید اهل و مرد عملید؟؟؟؟؟
شاهکارهای آقای روحانی یکی دو تا نیست و این جالبترین آن است
نابرمستندات ارسالی به دفتر وبسایت "نفتی‌ها"، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران در خرداد ماه سال گذشته اقدام به فروش و صادرات هر بشکه بنزین به کمتر از ۴ دلار نموده است.
بر اساس اطلاعات منتشره در وبسایت "نفتی‌ها، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی در خرداد ماه سال گذشته اقدام به فروش و صادرات هر بشکه بنزین به کمتر از ۴ دلار نموده است. که این امر در صورت احتساب هر بشکه بنزین معادل ۱۶۰ لیتر و در نظر گرفتن نرخ تسعیر ارز حدود ۲۰ هزار تومان، حکایت از آن دارد که این شرکت در یک اقدام قابل تامل، سال گذشته اقدام به فروش هر لیتر بنزین به واسطه گران برای صادرات این فرآورده به نرخ ۵۰۰ تومان کرده است.
این مسئولین محترم این حرفها را به کی میزنن؟ مردم باید بیایند و شرایط را درست کنند؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل