بازدید 21382
پیمانه اقتصادی

وزیر راه و شهرسازی: قیمت مسکن واقعی نیست، حباب دارد/ سقف افزایش نرخ اجاره‌بها در سال جدید اعلام شد/ همتی: قدرت خرید مردم با حرف تقویت نمی‌شود/ دامنه نامتقارن، نظم بورس را به هم ریخت؟ / جدیدترین مصوبه قرارگاه مرغ چیست؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ تورم آلمان در اوج یک ساله، میلیارد‌های نفتی در سال ۲۰۲۱ هم پول پارو کردند، ممنوعیت واردات قیمت مودم را ۴ برابر کرد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ و کاهش نرخ دلار و سکه در بازار تهران را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۲ 05 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون ارزش سهام عدالت چقدر شد؟ تورم آلمان در اوج یک ساله، میلیارد‌های نفتی در سال ۲۰۲۱ هم پول پارو کردند، ممنوعیت واردات قیمت مودم را ۴ برابر کرد، ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی چقدر شد؟ و کاهش نرخ دلار و سکه در بازار تهران را در بر دارد.

بورس دوباره قرمز شد!

در حالی که روز گذشته شاخص کل بورس با افت ۱۳ هزار واحدی روبرو شد، امروز نیز در لحظه انتشار این گزارش، نماگر کل با کاهش بیش از ۳۵۰۰ واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر

دامنه نامتقارن، نظم بورس را به هم ریخته؟

عظیم ثابت کارشناس بازار سهام با احتمال متوقف‌ شدن اجرای دامنه‌نوسان نامتقارن به «دنیای‌اقتصاد» گفت: در جلسه رئیس سازمان بورس با پیشکسوتان و فعالان بازار سرمایه مقرر شد تا سازمان در زمان مناسب اقدام به افزایش دامنه نوسان نامتقارن کند. رئیس سازمان بورس برای جلوگیری از ریزش شدید شاخص به‌رغم حواشی بسیار، دامنه نوسان نامتقارن را در بازار اجرا کرد اما نتیجه مورد نظر به دست نیامد، این در حالی است که سیاست‌گذار معتقد است حذف دامنه نوسان نامتقارن در این مقطع ریزش بیشتر قیمت سهام را رقم می‌زند. عظیم ثابت کارشناس بازار سهام معتقد است تردید سیاست‌گذار بورسی در حذف دامنه نوسان نامتقارن، ناگهانی ریسک خروج سرمایه‌گذاران از بازار را بالا می‌برد. فعالان بورسی مدافع برداشته شدن دامنه نوسان هستند، اما سیاست‌گذار عجله‌ای در این راستا ندارد و احتمالا در شرایط خاصی شاهد حذف دامنه نوسان از داد و ستدها خواهیم بود. در آخرین جلسه‌ای که با حضور رئیس سازمان بورس برگزار شد، قرار بر این شد که تغییراتی در اجرای  دامنه نوسان انجام شود، بنابراین با توجه به تغییرات احتمالی دستورالعمل‌ها، وضعیت موجود به این شکل پایدار نخواهد ماند و در کنار عوامل دیگر بازار به تعادل می‌رسد.

عظیم ثابت با اشاره به کاهش چشمگیر ارزش معاملات روز گذشته نسبت به  ۱۵ ماه اخیر عنوان می‌کند: این وضعیت از اواخر بهمن و با ورود به اسفند ماه قابل پیش‌بینی بود. دامنه نوسان نامتقارن جذابیت‌های بازار را کاهش داده و انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذاران نمانده است. دامنه نوسان نامتقارن نظم بازار را به‌هم ریخته و مشکلاتی را برای بورس‌بازان به وجود آورده اما اگر وعده رئیس سازمان بورس مبنی بر حذف دامنه نوسان نامتقارن محقق شود، وضعیت بازار وارد فاز دیگری می‌شود. این کارشناس می‌گوید: توافقات مربوط به برجام به نفع صنایع بورسی خواهد بود؛ بنابراین، اگر توافقات برجام مرحله امیدوارکننده‌ای را طی کند بازار سرمایه نیز همراه با رونق تجارت خارجی کشور و صادرات به تعادل می‌رسد.

ارزش سهام عدالت چقدر شد؟

در پایان معاملات دیروز بازار سهام، ارزش سهام عدالت به ۸ میلیون و ۵۸۸ هزار و ۶۴۱ تومان رسید که نسبت به آخرین روز معاملاتی گذشته ۱.۳ درصد معادل ۱۲۱ هزار و ۹۱۵ تومان کاهش داشت. با احتساب این موضوع، ارزش ۶۰ درصد قابل فروش سبد ۵۳۲ هزار تومانی سهام عدالت به ۵ میلیون و ۱۵۳ هزار و ۱۸۴ تومان رسیده است. /نبض بورس

قیمت روز سهام عدالت چقدر شد؟

وزیر راه و شهرسازی: قیمت مسکن واقعی نیست، حباب دارد

وزیر راه و شهرسازی افزود: در کشور ما قیمت مسکن همچنان دچار حباب است و قیمت‌ها واقعی نیست. وی خاطرنشان کرد: تا کنون درخواستی از دولت برای تجمیع درآمدهای حاصل از انواع مالیات‌های بخش مسکن در وزارت راه و شهرسازی نداشته‌ایم چون دولت به دنبال کسب درآمد از مسیر مالیات‌های مسکن نیست، بلکه به دنبال تعادل بخشیدن به بازار و دنبال این است که مسکن کالای سرمایه‌ای نبوده و از سوداگری و بورس بازی خارج شود. اسلامی گفت: مسکن باید به عنوان کالای مصرفی در سبد مالی مردم قرار گیرد. برای ما هم تمام هدف این است که تمام پول‌هایی که برای سرمایه گذاری در مسکن وارد می‌شود، به بخش تولید هدایت شود، نه در بخش سوداگری. وی تأکید کرد: کسانی که واحد مسکونی خالی زیادی دارند، در صورت عرضه این واحدها به بازار، آمادگی داریم در مقابل آن، زمین مرغوب شهری برای ساخت و ساز بدهیم. /جزئیات بیشتر

سقف افزایش نرخ اجاره‌بها در سال جدید اعلام شد

قائدی معاون دفتر اقتصادی وزارت راه و شهرسازی در خصوص تمدید خودکار اجاره‌نامه‌ها در سال ۱۴۰۰ توضیح داد: قرارداد مستاجرانی که بعد از تیرماه تمام می‎‌شود، خودکار تمدید می‎‌شود. وی با اشاره به اینکه موجر به دلیل تمدید خودکار قرارداد، نمی‌تواند حکم تخلیه بگیرد، گفت: بعد از پایان قرارداد مستاجر موظف نیست خانه را تخلیه کند و توسط مراجع قضایی حکم تخلیه صادر نمی‎‌شود. وی افزود: امسال میزان افزایش اجاره‌‎بها در تهران ۲۵ درصد، کلانشهر‌ها ۲۰ درصد و سایر شهر‌ها ۱۵ درصد است. قائدی گفت: در شرایطی که موجر قصد ساخت یا فروش واحد مسکونی خود را داشته باشند، یا واحد مسکونی را برای فرزند خود که تشکیل خانواده داده است بخواهد، همچنین اگر مستاجر برای چند ماه اجاره‌بها را پرداخت نکرده باشد، امکان صدور حکم تخلیه وجود دارد. معاون دفتر اقتصادی وزارت راه و شهرسازی در خصوص وام ودیعه تصریح کرد: پرداخت وام ودیعه مسکن به لحاظ شرایط کرونا در صورت موافقت مجدد ستاد مقابله با کرونا در سال ۱۴۰۰ هم ارائه خواهد شد. /شبکه خبر

جدیدترین مصوبه قرارگاه مرغ چیست؟

خاوازی وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نشست قرارگاه ساماندهی بازار مرغ درباره علت ایجاد صفوف فروش مرغ گفت: فروشگاه‌ها، مرغ را با قیمت گران به دهک‌های پایین می‌فروختند و آنها نیز به میادین میوه و تره بار مراجعه می‌کردند. تعداد دکه‌های فروش مرغ در میادین میوه و تره بار کم بود و در نتیجه صف فروش مرغ ایجاد می‌شد. این در حالی است که مرغ در بازار به اندازه کافی وجود داشت اما نظام توزیع مناسب نبود. وی با بیان اینکه مرغ را به صورت انبوه وارد بازار می‌کنیم، گفت: با این حال وزارت اطلاعات به کمک ما آمد و در حال پایش این موضوع هستیم تا آرامش بر بازار حاکم شود. وزیر جهاد کشاورزی درباره آخرین مصوبه قرارگاه ساماندهی بازار مرغ گفت: با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت بسته بندی مرغ در قالب توزیع های بزرگ را که در فروشگاه‌های بزرگ عرضه می‌شود را ممنوع کرده ایم تا مرغ در دسترس مردم قرار گیرد. این واحدهای بسته بندی مرغ در هر شیفت کاری، ۳۶۵ تن مرغ را بسته بندی می‌کردند، در حالی که سه شیفته در حال کار بودند البته به فکر اشتغال نیروهای این واحدها هستیم اما به هر حال عرضه مرغ بسته بندی شده، مرغ را از دسترس مردم خارج می‌کرد.

کاهش نرخ دلار و سکه در بازار تهران

روز گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا به قیمت ۲۳۷۸۸ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۴۲۶۹ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۱۹۷ تومان و نسبت به پایان هفته قبل، ۹۳۶ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید دیروز (یکشنبه) در بازار تهران با کاهش ۲۰ هزار تومانی نسبت به آخرین روز کاری گذشته به رقم ۱۰ میلیون و ۶۸۰ هزار تومان رسید.

همتی: قدرت خرید مردم با حرف تقویت نمی‌شود

رییس کل بانک مرکزی  در یادداشت اینستاگرامی نوشت: قبلاً گفتم ناگفته‌هایی وجود دارد که به موقع خود خواهم گفت، ولی انصاف نیست افرادی که نتایج عملکردشان در چند دهه گذشته برای مردم و صاحب نظران آشکار است و معضلات ساختاری اقتصاد نتیجه تصمیمات قبلی آنهاست، عملکرد دو سال بسیار سخت اخیر را با شرایط عادی آن هم با درآمد ارزی چندین ده میلیارد دلاری مقایسه و حکم بر ضعف عملکرد صادر کنند. همتی با بیان اینکه قدرت خرید مردم با حرف و جنجال سیاسی  تقویت نمی شود، بلکه با سرمایه گذاری گسترده و مولد است که تولید و رفاه افزایش می یابد، گفت: بهبود انتظارات و شرایط کسب و کار و کاهش نااطمینانی‌ها از شرایط اصلی سرمایه‌گذاری هستند. هیچکس حق ندارد در خصوص این موضوع مهم فرصت سوزی کند.

تورم آلمان در اوج یکساله

نرخ تورم آلمان در یک قدمی رسیدن به سطح دو درصدی قرار گرفت. به گزارش ایسنا، نرخ تورم آلمان در ماه مارس در حال نزدیک شدن به نرخ  هدف گذاری شده دو درصدی بوده است. طبق اعلام مرکز آمار این کشور، متوسط بهای مصرف کننده مثبت ۱.۷ درصد بوده که ۰.۴ درصد بیشتر از رقم ثبت شده ماه قبل و ۰.۱ درصد بیشتر از انتظارات فعالان اقتصادی بوده است. این نرخ تورم که بالاترین تورم مثبت ثبت شده در ۱۲ ماه اخیر در این کشور محسوب می‌شود، بیش از همه تحت تاثیر افزایش قیمت بخش انرژی قرار گرفته که نرخ تورم آن به ۴.۸ درصد و طبق اعلام مرکز آمار آلمان، تورم در بخش خدمات  به ۱.۹ درصد رسیده است.

میلیارد‌های نفتی در سال ۲۰۲۱ هم پول پارو کردند

افزایش قیمت نفت در بازار‌های جهانی از ابتدای سال ۲۰۲۱ تاکنون باعث شده تا مجموع ثروت میلیاردر‌های نفتی در جهان، ۵۱ میلیارد دلار افزایش یابد. بر اساس فهرست میلیاردر‌های بلومبرگ، هارولد هَم‌ساو، هم اکنون ثروتمندترین میلیاردر نفتی در آمریکا به شمار می‌رود و از ابتدای سال جاری تاکنون مجموع دارایی‌اش ۳.۳ میلیارد دلار افزایش یافته و به ۸.۴ میلیارد دلار رسیده است. سهام "هَم ساو" در شرکت نفتی کانتینانتال ریسورسز، از ابتدای سال جاری تا کنون ۵۹ درصد رشد کرده است. دارایی گوآتام آدانی، میلیاردر هندی هم که در حوزه‌هایی نظیر بنادر، کالا‌های اساسی و نیروگاه‌ها سرمایه‌گذاری کرده، در سه ماهه نخست سال جاری از ۲۳.۳ میلیارد دلار به ۵۷.۱ میلیارد دلار رسیده است. در واقع بنا به فهرست میلیارد‌های بلومبرگ وی بیشترین رشد ثروت را در بین ثروتمندان جهان طی ماه‌های گذشته از سال جاری داشته است.

به طور کلی، در سه ماهه نخست سال جاری ثروت میلیارد‌های جهان به طور متوسط ۱۰ درصد رشد کرده و در واقع آن‌ها بیشترین رشد دارایی را در میان میلیاردر‌های فعال در حوزه‌های مختلف اقتصادی داشته‌اند. طی ماه‌های گذشته صنعت نفت از جمله صنایعی بوده که توانسته به شکل قابل قبولی توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کند. درواقع در شاخص S&P۵۰۰ بورس وال استریت هم شرکت‌های فعال در حوزه انرژی بهترین عملکرد را به ثبت رسانده‌اند. کارشناسان بر این باورند که صنعت انرژی همچنان پتانسیل افزایش ارزش سهام را در بورس‌های بین المللی دارند. برخی بانک‌های بزرگ بین المللی از جمله جی پی مورگان و گلدمن ساکس نیز در ماه فوریه اعلام کرده بودند انتظار یک صعود شارپی در قیمت نفت دارند؛ چراکه اقتصاد‌های بزرگ جهان در دوران پساکرونا روند رشد خوبی را در پیش گرفته‌اند.

 

ممنوعیت واردات قیمت مودم را ۴ برابر کرد

رئیس اتحادیه صنف فناوران رایانه از تداوم ممنوعیت واردات مودم خبر داد و گفت که این ممنوعیت باعث افزایش ۴ برابری قیمت انواع مودم شده است. محمد فرجی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به ممنوعیت واردات مودم از سال ۱۳۹۶ برای حمایت از تولید داخل، اظهار کرد: در یک بازه زمانی در سال ۱۳۹۷ به دلیل کمبود مودم در بازار چند شرکت وارد کننده طی قراردادی که با یک شرکت خارجی داشتند، مجوز دریافت کردند، اما دوباره واردات این کالا بسته شد. بنابراین به گفته وی این وضعیت باعث جهش قیمت مودم شد، به طوری که این جهش قیمت فقط محصول ممنوعیت واردات است و نه نرخ ارز. در مواردی حتی قیمت مودم تا چهار برابر افزایش پیدا کرد اما قیمت ارز تا این حد بالا نرفته است. در سال ۱۳۹۶ متوسط قیمت یک مودم خانگی معمولی با دلار ۱۰ هزار تومان ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار تومان بود، اما با افزایش قیمت دلار به ۲۵۰ تا ۲۶۰ هزار تومان رسید و بعد با ممنوعیت واردات جهش پیدا کرد و در خرداد ماه سال قبل به ۹۰۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسبد.

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی چقدر شد؟

بانک جی پی مورگان با انتشار گزارشی با اشاره به افزایش روزافزون سرمایه ورودی به بازار ارزهای دیجیتالی پیش بینی کرد در صورت کاهش نوسانات شدید قیمتی، بیتکوین به زودی بتواند به رقم ۱۳۰ هزار دلار برسد. این بانک نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتالی را بزرگ ترین مانع بر سر ورود نهادهای بزرگ به این بازارها دانسته است.  

مجموع ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتالی در حال حاضر ۱۹۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود که این رقم نسبت به روز قبل ۰.۴۳ درصد بیشتر شده است. در حال حاضر ۵۹ درصد کل بازار ارزهای دیجیتالی در اختیار بیت کوین و ۱۴ درصد در اختیار اتریوم است. بیت‌کوین ۱۲ سال پیش توسط گروه گمنامی از معامله‌گران بر بستر بلاک‌چین ایجاد شد و از سال ۲۰۰۹ معاملات اولیه آن شکل گرفت.  

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۸ هزار و ۶۱۷.۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۴۶ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۸۴ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۰۹۲.۳۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۶ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۲.۲۰ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۳۵۱.۷۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۹.۳۱ درصد افزایش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۸ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۳ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۲۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۷۸ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۶۸ درصد افزایش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۴۳.۸۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۲۴ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۴.۹۷ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۶۱۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۵۲ درصد افزایش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۳۰.۹۲ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۱۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۹.۴۲ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۰۴.۷۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۰۷ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۰۱ درصد افزایش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۳۱.۵۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۶.۵۸ درصد افزایش

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۲
حباب دارد قیمت مسکن؟
پس شما به عنوان وزیر توان مقابله و ثبات و پایین آوردن قیمت رو ندارین؟
...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
دلار 700 درصد رشد قیمتی ، سکه 1100 درصد ، طلا 1000 درصد خودرو 700 درصد رشد قیمتی را تجربه کرده اند طبیعی است که مسکن هم در حدئد 700 تا 1000 درصد رشد را تجربه کند . جالب اینجاست زمانیکه متوسط قیمت مسکن از 5 میلیون به 6 میلیون تومان رسید هم قیمت حباب داشت و الان هم که قیمت متوسط حدود 30 میلیون تومان شده با ز هم حباب داردو...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
چرا برگش پولهای مسکن مهر را مجددا در طرح های ساخت مسکن فقط در شهرهای بزرگ سرمایه گذاری نمی کنید
خدا را شکر برای هر کاری قرارگاه جنگی درست می کنیم "قرارگاه ساماندهی مرغ ...!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
به این میگن اشنغال زایی. ساخت و تشکیل انواع قرارگاه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
با ردیف بودجه جداگانه
... یعنی چی که می گویند قرار دادهای اجاره اتوماتیک وار تمدید می شود . اگر مالکی راضی نباشد مستاجر حالت غصبی پیدا میکند و اقامتش از لحاظ شرعی ایراد دارد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
شما نمی توانید به زور مالکین را تحت فشار قرار دهید. از یک طرف مالیات خانه خالی از طرف دیگر اگر یک مستاجر مشکلات دیگری داشته باشد نمی توان او را تخلیه کرد. این کارها فقط سبب کاهش مسکن در اینده خواهد شد
همتی اگر چیزی نگوید ارزش ریال بهبود می یابد.
جناب آقای دکتر همتی، شما لطفا فقط هیچ کار نکن! صبح بیا ساعت بزن عصر برگرد خونه!
این آقای وزیر مسکن که احتمالا هیچ گونه نگرانی از مسکن و معیشت و بهداشت و درمان و تحصیلات و رفاه و ... ندارند بیشتر به گوینده خبر تبدیل شده است!!!! این وزرا و مقامات مردم را چه فرض می کنند؟!!!!!!!!!
این دیگه لامصب حباب نیست که گنبد آهنینه !!!
95% قیمت مسکن کاذب است و تا قیمت کاذب مسکن سقوط آزاد نکند خریدی صورت نخواهد گرفت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
دلال ها منفی دادن
مسئولین ما همه از معضلات و مشکلات حرف میزنند،اینها را که همه مردم بهتر از شما میدونند و با پوست و استخوان لمس کرده اند.شما اگر راست میگوید راه حل رفع مشکل را بگوئید.مثلا جناب همتی گفته اند که ناگفته هایی دارند که به موقع خواهند گفت.این موقع هم هیچوقت نمیاد و اگر هم بیاد دیگه هیچ دردی را از مردم دوا نخواهد کرد.
کلا ما روی حباب زندگی میکنیم. اما هر روز این حباب به جای ترکیدن داره بزرگتر و بزرگتر میشه. روزی میشه که ترکیدنش مثل بمب میشه.
وزیر راه و شهرسازی: قیمت مسکن واقعی نیست، حباب دارد شما هم دیگه برای مردم حباب شدید

رای بی رای
یک روزی چهارتا بچه جوان ایرانی قرارگاه کربلا راه مینداختند و با کلی کمبود یک جنگ را به سمت پیروزی پیش بردند. الان قرارگاه مرغ؟؟؟؟؟ راه میندازند و نمیتونند قیمتش را ثابت نگه دارند چه برسه به ارزانی. آدمها عوض شدند یا دیگه توان مقابله با روش های نوین را ندارند؟
تا وقتی اجاره بها افزایش نیافته بود شاخص قیمت فروش هر متر آپارتمان به قیمت هر متر اجاره دارای حباب 25 درصدی بود حال که اجاره را 25 درصد افزایش دادید عملا حباب را ازبین بردید استاد.
مسوولیت اصلی برخی مسوولان :
وزیر راه وشهرسازی : قیمت مسکن واقعی نیست وحباب دارد
وزیر صنعت : قیمت خودرو واقعی نیست وحباب دارد
رییس بانک مرکزی: قیمت دلار واقعی نیست وحباب دارد
رییس اتحادیه طلا فروشان : قیمت سکه واقعی نیست وحباب دارد
رییس صنف گوشت ومرغ : قیمت گوشت و مرغ وتخم مرغ واقعی نیست وحباب دارد
انگشتام دیگه بیحس شد وگرنه تا شب مینوشتم !
جناب وزیر ملت به کلمه حباب قیمت حساسیت دارند سالهاست میگویند قیمت سکه حباب دارد سلطان سکه بدون سکه را هم عقوبت کردند اما حباب بزرگتر شد دلار که اکنون به یک بالون تبدیل شده و دیگر حباب نیست و بادبادک قیمت مسکن هم با حرفهای ژورنالیستی کم نشده و نمی شود فقط به شعور مردم احترام بگذارید و حرف در مورد قیمت و کاهش ان نزنید این بزرگترین خدمت شما در این دوره کوتاه باقیمانده است و بگمان شما هم یک روز صبح مطلع شدید قیمت مسکن شبیه بنزین یکباره صد در صد در سال ۹۹ افزایش پیدا کرده
اجاره ملک مردم رو دولت میگه 25 درصد افزایش بدن ولی شرکتهای بیمه دولتی نرخشان رو 39 درصد بالا بردند ...مرگ خوبه واسه همسایه
هزینه ساخت مسکن بدون احتساب زمین و با بهترین مصالح، مترمربعی بین 4 تا 5 میلیون تومان است و بیشترین هزینه مربوط به زمین و عوارض های شهرداری و مالیات و ..است. ! پس با انبوه سازی صنعتی، اهدای زمین های دولتی، احیای بافتهای فرسوده و تمرکز زدایی جمعیت از شهرهای بزرگ می توان قیمت مسکن را کاهش داد!.... اما مسئولین همین قدر هم اطلاعات ندارند یا منافعشان اجازه نمی دهد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
هدف افزایش مالیات ها و درآمد دولت است در ضمن هزینه ساخت متر مربعی 4 تا 5 میلیون تومان برای 6 ماه ابتدای سال 99 بود
حالا تو بگی حبابه وقتی ما بخوایم بخریم ارزونتر بهمون میدن؟ قیمتی که توو بازاره همینه حباب چیه یاد گرفتین همه چی رو میگین حباب داره. اگه حبابه شما که مسوولی بترکونش نه اینکه توضیح واضحات میدی
ازنظر حضرات همه بازارها حباب دارند بجز بورس نورچشمی که هرگز حباب نداشته ونخواهدداشت ولی نمیدونم باوجود اینهمه تبلیغ که درسال ۱۴۰۰ بورس چنین خواهدشدوچنان خواهد شد چرا همچنان مثل ابشار نیاگارا داره سقوط میکنه ؟؟؟!!!
دامنه نوسان رادستکاری کردند که شیب سقوط راکندکنند غافل از اینکه فقط صف های فروش متراکم ترشد !!!
درکشورهای دیگر اگر بگوییم درکشورمان قرارگاهی به نام قرارگاه مرغ داریم به ما میخندند
با توجه به وجود و گسترش بازارهای مالی موازی و جذاب مثل رمز ارزها و فارکس بازار بورس ایران در صورت عدم تغییر قابل توجه و ادامه تاثیر عواملی مثل رانت اطلاعاتی، نوسان گیری حقوقی ها از حقیقی ها و دخالت دولت تدریجا تبدیل به بازاری بی رونق خواهد شد
جناب وزیر مسکن ، آیا واقعا به ادعای خودت در مورد حباب دار بودن قیمت مسکن اعتماد دارید ؟
شخصا الساعه حاضر هستم تا منزل شما را ۲۰ درصد زیر قیمت فعلی بنگاه محله تان بخرم
اگر راست می گویی و باور داری بفرما و اقدام کن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
کدوم منزلشو؟؟؟ فکر کردی یک منزل دارند؟!!!
آقایان مسئولین و مدیران و مدبران و گردانندگان مملکت لطف کنید آن چیزی را که حباب ندارد و قیمتش واقعی است اعلام کنید و بگویید تا چند وقت این قیمت واقعی ثابت خواهد ماند. علی برکت الله.
افرادی که بیکار هستند باید چکار کنند با این تورم دست ساز دولت؟
دلار را ارزان کنید.
افزایش حقوق ندهید ما حقوق بگیر نیستیم و درآمدی نداریم و خانه هم نداریم تکلیف ما چیست؟
وزیر راه و شهرسازی بدون نگرانی از پاسخگو بودن به نتیجه تصمیمات خود در آینده مانند دیگر وزرا منتظر پایان این دولت هستند
بورس امروزهم پوکید
این بورس دیگه بورس بشونیست که نیست
چه مسئولینی داریم
همه چی رو حباب میبینن!
این حباب سازی اوج کارشناسی مدیران مملکت ماست
این کلمه حباب رو کی اختراع کرد؟
وقتی همه چیز گران می شود حباب معنا ندارد.
حباب داره، اما متأسفانه منفی
جناب وزیر محترم .آقای روحانی رئیس جمهور عزیز با کلیدش که نتوانست قفل مشکلات مردم را باز کند.حال شما وزیر خوب با یک سوزن یا میخ حبابهای قیمت مسکن رابترکون.ما هم برایرشما دعامیکنیم.
یکی نیست بگه 25 درصد افزایش اجاره را تو این گرانی از کجا اورده اجاره ها الان اکثرا قیمتهای بالا دارد و با این مبلغ افزایش بسیار کلان میشود در قانون مالک ومستاجر سال 62 که انرا لغو و قانون سال 76 را جایگزین ان کردن هر سه سال حداکثر افزایش 12 درصد بوده ولی در قانون جدید مالک هر سال هرقدر که بخواهد میتواند زیاد کند وخدا هم جلودارش نیست خدایا ما را از دست این جماعت نجات بده
از الان دنبال تشکیل قرارگاه تخم مرغ هم باشین فردا اون میره بالا و در ماه رمضان تشکیل قرارگاه شکر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
اونها باید نون بخورن خب
دولت هز وقت خودش خانه ساخت ميتواند در مورد نرخ اجاره ان تصميم بگيرد در مورد خانه مردم نميتواند تصميم بگيرد .اين دولت بهتر است فعلا به گراني مرق و تخم مرغ و....رسيدگي كند.
آقای وزیر محترم.با یک میخ یا سوزن حباب های قیمت مسکن را بترکون.رئیس جمهور که نتوانست با کلیدش قفل مشکلات مردم را باز کند.شما کارت راحت تر .ببخشی تویگوشت یواش بگم مردم ندارند گوشت مرغ وگوسفند بخورند مسکن میلیاردی مال شما وامثال شماست.یه کم بخود بیایید.راستی میدانی مسکن در کشورهای اروپایی با
توجه به حقوقشان یک چهارم قیمت مسکن در ایران است.
قیمت چی حباب نداره به ما بگید. اما جنس حباباش خوبه نشکنه
خدا بگم چیکارتون بکنه ملت در رنج و سختی شما در سخن وری و بی عملی
تورم آلمان رو ببینید
جدیدترین مصوبه قرارگاه مرغ چیست؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


داستانی که نوشته اید فقط برای انحراف مردم است چرا تا چند ماه پیش جایگاههای توزیع مرغ و توزیع آن مشکلی نداشت؟ به یک باره جایگاه کم شد؟!!!!!!! و با گران کردن مرغ مشکل جایگاهها حل شد؟!!!
واقعیت این است که این برنامه را هر چند ماه بر سر مردم می آورید و این سناریو دیگه نخ نما شده هر چند که مردم همیشه در صف و که منفعت فردی را مقدم بر منفعت جمعی می دانند فریب می خورند و آلت دست این نمایش ها می شوند. اگر این مردم منفعت طلب روزی که مرغ را کم کردید تا صف درست شود و بهانه برای گران کردنش پیدا کنید دو هفته مرغ نمی خریدند نه صفی درست می شد نه گران می شد.امیدوارم این مردم منفعت طلب از این تجربه درس بیاموزند و سه ماه دیگر که همین فیلم را سر مردم پیاده کردند با نخریدن و تحریم مرغ جلوی گران کردن آن را بگیرند.
این چه حبابیه که سه ساله داره رشد میکنه و اصلا خیال ترکیدن نداره؟!
جناب وزیر قیمت مسکن تابعی است از زمین، مصالح، دستمزد و هزینه ها، فکر میکنم اطلاع ندارید که میلگرد کیلویی بالای 13.000 تومان، سیمان نزدیک 30.000 دستمزدها نسبت به سالهای قبل (نه نسبت به تورم) به شدت بالارفته. بهتره بجای کتمان و حذف صورت مسئله فکر اساسی برای ارزش پولی شود نه اینکه کلی ستاد و فلان و فلان تشکیل شود که در نهایت هم دیوار کوتاه اجانب که همه تقصیرها از سمت ایشان هست، البته انتقادی به آقای وزیر نیست چون منابع خبری ایشون همان منابع خبری رئیس هیئت دولت هست، که ایشون اقتصاد آلمان رو ضعیفتر از اقتصاد ایران و رشد اقتصادی ایران رو مثبت میدونه.
42 سال است که قیمت مسکن حباب دارد و کی خواهد ترکید خدا عالم است حباب مسکن را نمی دانم ولی کمرمان زیر قیمت مسکن ترکید
با این فشاری که با مالکین در حال اوردن هستید بزودی در دو سه سال اینده بحران مسکن شدیدتر خواهد شد چون موچب فرار سرمایه ها خواهد شد
اقای وزیر خیلی خوش خیال هستین انگار ازوضع مملکت خبر نداری .
با وجود این همه حباب عجیب نیست که کشور ایران به فضا پرتاب نشده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
دمت گرم
آقای وزیر محترم زمانی که حباب قیمت مصالح ساختمانی و زمین را بترکونید حباب قیمت مسکن هم از بین میره
آقای اسلامی
وزیر محترم
این حرفهای تکراری و نخ نما چه فایده و ارزشی دارد؟
ثابت کرده اید که هیچ جوهره ای برای متعادل کردن آن ندارید، پس لطفاً سکوت کنید و به درد ما نیفزایید تا این چند ماه هم سپری تصدی وزارت شما سپری گردد
..حباب حباب راه انداختی..مردم به خاک سیاه نشستن
به جای گرفتن عکس شش در چهار با دست زیر چانه، واقعی اش کن!
اگه مسکن حباب داره این حبابو مردم درست نکردن بلکه خود شمایید که هر روز مجوز گرانی کالا وخدماتو صادر میکنید تو مملکت ماراتون گرانیه هر کی میخواد جلوتر بیفته اونی که زیر دست وپای بقیه له میشه مردم ضعیف وبینوا خدا هم دیگه از ما گریزونه هیچکس به هم رحم نمیکنند
برای مرغ اتاق جنگ بگذارید.
یک قرارگاه خودکشی ناشی از تورم هم بزنید
پیشنهاد میکنیم افزایش قیمت همانقدری باشد که دولت محترم از پارسال تا حالا قیمت ها را افزایش داده است. مگر میشود قیمت همه کالا ها دویست درصد بالا برود بعد با این اقلام ساختمانی خانه ای بسازی حالا با افزایش بیست و پنج درصدی اجاره بدهی. ؟!!!
تا زمانیکه قیمت دلار پایین نیاید همه قیمتها به اصطلاح حباب خواهد داشت هر چیزی از ماشین گرفته تا مسکن و غیره تحت تاثیر قیمت دلار هست و ربطی به حباب ندارد وقتی قیمت دلار ظرف دو سه سال ۶ برابر می‌شود نمیتوان انتظار داشت بقیه دارایی مردم مثل مسکن و قیمت اجناس ثابت بماند
قرارگاه مرغ ؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
آن مرد آمد_
آن مرد با حباب آمد_
مسکن حباب دارد_
بابا مسکن ندارد_
....
قیمت مصالح و جواز و مالیات و... رو درست کنید من سازنده هم قیمت رو درست می کنم ، شما باعث شدید سرمایه به ترکیه برود و خود منهم دیر یا زود ترکیه ساخت و ساز می کنم بهتر از سر و کله زدن است
ما بر خلاف شما هدفمان فروش جنس به قیمت پایین است که کارمان گردش داشته باشد شما هدفتان در آوردن حقوق های انچنانی و پول کشیدن از ماست ، سرمایه در این حالت نمی ماند و جایی می رود که اخترام بگذارند
قیمت مسکن در مناطق اشرافی و به اصطلاح شهر حباب دارد/
در محله بلوار سجادیه الهیه مشهد سال 1398 یک قطعه زمین تجاری سه میلیارد تومان بود و الان شده سی میلیارد تومان! چون بلوار به بزرگراه مشهد و قوچان وصل کردند! اما در همان سال یک آلونک 50 متری در حاشیه صد متری میدان فهمیده تا خین عرب، 120 م ت شده 250 ت م! در ایمن مطقه شهردرای حتی حاضر نشده اسفالت و پلاک کند الونکهای فقیران را! در همین مدت 1398 تا 1400 قیمت اقلام خوراکی افزایش 500 درصد!
باید به موقعیت مسکنها توجه کرد.
مرغم حباب دارد
یه آپارتمان کلنگی داشتیم قراربود سازنده بیاد بسازه ماکه توانشو نداریم بسازیم اونم دیگه سازندهها انصراف دادن متاسفانه تصمیمات شما شده آفت جون مردم
قیمتهای کاذب خیالی مسکن هیچ وقت خریدار نخواهد داشت! فروش مسکن یا باید قیمت واقعی براساس هزینه ساخت باشد و یا در معامله این خریدار است که قیمت را تعیین می کند و قطعاً قیمت مسکن خیلی کمتر از یکهزارم قیمتهای خیالی تعیین میشود و فروشندگان مجبور خواهند برای برای جلوگیری از ضررهای سنگین املاک خود را با ارزانترین قیمت بفروش برسانند.
قرار نیست هر قیمت رؤیائی غیر واقعی توسط فروشندگان طماع و املاکی ها داده شد خریدار هم آنرا بپذیرد. مطمئناً خریداران فقط به اندازه ارزش ملک پول پرداخت می کنند.
ارزش واقعی ملک تنها کمتر از متری 50 هزار تومان است نه بیشتر!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان