بازدید 7507

حمله راکتی به بزرگترین پایگاه هوایی عراق

منابع امنیتی و رسمی در عراق از حمله راکتی به بزرگ ترین پایگاه هوایی این کشور و یکی از اماکن استقرار افراد آمریکایی خبر می دهند.
کد خبر: ۱۰۴۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۰ 04 April 2021

 

به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از خبرگزاری فرانسه (فرانس پرس) بعد از ظهر امروز (یک شنبه) از یک منبع امنیتی در عراق نقل کرد که دو راکت به نزدیکی پایگاه هوایی «بلد» در جنوب استان صلاح الدین در شمال این کشور اصابت کردند.

شماری از پایگاه های خبری عراقی از جمله «بغداد الیوم» نیز به نقل از منابع امنیتی گزارش دادند که دو راکت به نزدیکی حصار پایگاه هوایی بلد در ۶۴ کیلومتری شمال شهر بغداد، پایتخت این کشور، اصابت کردند بدون این که هیچ گونه خسارت جانی و مادی به دنبال داشته باشند.

در همین حال، خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از سرلشکر «ضیاء محسن»، فرمانده پایگاه هوایی بلد به عنوان بزرگ ترین پایگاه هوایی این کشور، تایید کرد که دو راکت «کاتیوشا» به بیرون از پایگاه و با فاصله بیش از سه کیلومتر از آن، اصابت کردند.

سرلشکر محسن در گفت و گو با واع ضمن تاکید بر این که حمله راکتی به پایگاه هوایی بلد هیچ گونه خسارتی در پی نداشته، خاطر نشان ساخت که نیروهای فرماندهی عملیات دیاله (استان مرزی واقع در شرق عراق و هم مرز با استان صلاح الدین)، سکوی پرتاب راکت را پیدا کردند.

به دنبال آن نیز، هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع عراق در بیانیه ای که در خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شده، ضمن تایید اصابت دو راکت به حصار بیرونی پایگاه هوایی بلد بدون وقوع تلفات جانی یا مادی، محل پرتاب آنها را منطقه «الدوجمه» در محدوده فعالیت فرماندهی عملیات دیاله اعلام کرده و افزود: این پایگاه که هدف قرار گرفته، از پایگاه های عراقی است و اسکادران هایی از جنگنده های عراقی را در بر می گیرد.

لازم به ذکر است که پایگاه هوایی بلد به عنوان محل استقرار اسکادران جنگنده های «اف-۱۶» عراق که از آمریکا خریداری شده و همچنین در بر گیرنده دفتر شرکت «سالی پورت» این کشور که در زمینه تامین و نگهداری جنگنده های مذکور فعالیت می کند، پیش از این نیز بارها هدف حملات راکتی قرار گرفته بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر