بازدید 77602
میزبانی تیم ملی برنمی‌گردد، باید ورق را جور دیگری برگرداند

فوتبال ایران؛ یوزپلنگ رامی که با شلاق AFC بیدار شد / تغییر زمین بازی با تاکتیک تازه فدراسیون / تشکیل جبهه تازه علیه شیخ سلمان و سعودی‌ها

ایران به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی فوتبال آسیا، تاکنون غول رام و خفته‌ای برای حاکمان کنفدراسیون بود که برای جوایز کوچک و ناچیزی چون کرسی‌های فردی و عناوین تشریفاتی همچون فدراسیون برتر قاره، دم تکان می‌داد و برای شیخ سلمان و باندش خطری نداشت؛ اما حالا می‌تواند به همراه شرقی ها، پیشقراول تشکیل جبهه‌ای تازه برای تغییر رییس AFC باشد که بازی محور عربی را به هم می‌زند.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶ 04 April 2021

وزیر ورزش در تازه‌ترین گفت و گوی خود به صراحت به قطعی بودن سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در مقدماتی جام جهانی و لیگ قهرمانان آسیا از سوی AFC اشاره کرده است که نشان می‌دهد، دولت ایران نیز با این واقعیت تلخ کنار آمده و با وجود تلاش‌ها چیزی عوض نخواهد شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ در حالی که عزیزی خادم سرانجام با رد دعوت دبیرکل‌ ای اف سی برای دیدار با شیخ سلمان، چهره اخموی فوتبال ایران را نیز به سردمداران سیاست زده فوتبال قاره نشان می‌دهد، مسعود سلطانی فر در این باره گفته است: «تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا ناعادلانه بوده و معترض بودیم و هر چند آن‌ها این تصمیم را قطعی قلمداد کردند، فدراسیون همچنان در شکایت خود پیگیر است. فدراسیون مستمر شکایت خود را دنبال می‌کند، اما از آن سو تیم ملی و باشگاه‌های ما هم آماده هستند تا با تمام توان برای نتیجه خوب بجنگند.»

اما آیا چنین تصمیمات ناعادلانه‌ای واقعا قابل بازگشت نیست؟ آیا می‌توان حق تیم ملی را با شکایات‌ رسمی به محاکم فیفا و دادگاه عالی ورزش ستاند؟ میلیون‌ها هوادار می‌خواهند بدانند چه راه حلی برای مقابله با این حق کشی‌های صریح وجود دارد؟

 

فوتبال ایران؛ یوزپلنگ رامی که با شلاق AFC بیدار شد / تغییر زمین بازی با تاکتیک تازه فدراسیون / تشکیل جبهه تازه علیه شیخ سلمان و سعودی‌ها

هرچند در فوتبال ایران هم تصمیمات کلان باید توسط اعضای هیات رییسه گرفته شود ـ که این کار در دوره مهدی تاج عمدتا عملی نمی‌شد ـ در ‌ای اف سی وضع متفاوت است و تصمیمات مهم هر چند با لابی وسیع، اما بالاخره با رای گیری گرفته می‌شود. در کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیماتی مثل سلب میزبانی از کشوری در سطح ایران، حداقل در ظاهر با خرد جمعی و رای گیری گرفته می‌شود و تصمیمی که با رای اکثریت نهایی شود، بازگشت ناپذیر خواهد بود. در نامه اخیر ‌ای اف سی هم به این نکته اشاره شده که شیخ سلمان مرجع انفرادی اتخاذ کننده تصمیم سلب میزبانی از کشورمان نبوده و این تصمیم با رای اعضای کمیته برگزاری به مرحله اجرا رسیده است.

در واقع شیخ سلمان و دارودسته اش بازی را خیلی خوب بلدند و نظر و علاقه خود را در لوای رای جمعی به خورد کشور‌ها می‌دهند و پای خود را از ماجرا کنار می‌کشند تا ترکش‌های بعدی دامن آن‌ها را آتش نزند. آن‌ها به مرور مجمع و باندی در داخل ‌ای اف سی ساخته اند که هر تصمیمی را به کرسی می‌نشانند و وقتی صدای مظلوم درآمد، شکایت او را به رای جمعی و مصوبه ارجاع می‌دهند! درست مانند ماکتی که داخل فوتبال ایران ساخته شد و گروهی اصفهانی با چنبره بر پست‌های کلیدی از ریاست گرفته تا دبیرکلی و نایب رییسی و عضویت در هیات رییسه فوتبال و فوتسال و ...، مجال نفس کشیدن به مخالف را نمی‌دادند و هیچ فکری بدون اشاره و تلنگر آن‌ها به قانون و دستورالعمل و ابلاغ تبدیل نمی‌شد.

متاسفانه فدراسیون فوتبال ما طی یکی دو سال گذشته در خواب سنگین بوده یا خودش را به خواب زده بود. مهدی تاج عضو ایرانی هیات رییسه فوتبال آسیا هم چنین شرایطی داشت و تمایلی به استفاده از نفوذ احتمالی و حق رای خود در راس هرم مدیریتی AFC برای منافع ملی در او دیده نشد. به همین دلیل در زمانی که فوتبال ایران باید لابی می‌کرد و با استفاده از قدرت خود مانع چنین تصمیماتی می‌شد، مشغول درگیری‌های داخلی و سودای منفعت شخصی بود. در مقابل اعراب حاشیه خلیج فارس به خصوص عربستان و امارات و بحرین که برای حذف کردن تیم ملی ایران از مسیر جام جهانی لحظه شماری می‌کنند، فرصت را غنیمت دانسته و ساخت محوری قدرتمند با بهره گیری از غفلت فدراسیون کشورمان در سال قبل، ضربه اساسی وارد کردند.

حالا کاری جز نامه نگاری، اعتراض رسمی و کتبی و نشان دادن نارضایتی از سوی فدراسیون جدید در فوتبال ایران نمانده است. مدیران فدراسیون جدید در پی نشان دادن جدیت خود برای مقابله با تضییع حق میلیون‌ها ایرانی علاقه مند به فوتبال هستند تا خیال خام اعراب برای تکرار رفتار مدیران حرف شنو و حلقه به گوش قبلی را فراموش کنند. آن‌ها بر خلاف رویه قبلی که مهره‌های ارشد فوتبال ایران با خوش رقصی مقابل سران AFC دنبال کسب کرسی به مالزی می‌رفتند، عطای حقوق دلاری و سفر‌های لاکچری را به لقایش بخشیده اند و از همین اول کار، تکلیف خود را با دم و دستگاه پرهرج و مرج فوتبال قاره مشخص کرده اند. به قول معروف «یا رومی روم، یا زنگی زنگ»؛ یعنی اگر قرار است شیوخ عرب پنجه خود را به صورت فوتبال ایران بکشند، بد نیست طعم یک زخم کاری از یوزپلنگ ایرانی را نیز بچشند.

فوتبال ایران؛ یوزپلنگ رامی که با شلاق AFC بیدار شد / تغییر زمین بازی با تاکتیک تازه فدراسیون / تشکیل جبهه تازه علیه شیخ سلمان و سعودی‌ها

حالا با رد ملاقات منامه از سوی رییس فوتبال ایران، حداقل این سیگنال به سران کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده شده که اگر بخواهند بازی‌های کثیف و تکراری خود را علیه فوتبال تراز اول ایران در منطقه غرب و آسیای میانه ادامه دهند، مدیران جدید فدراسیون کشورمان، آماده تغییر معادلات بازی هستند و در این میان شاید با ائتلاف‌هایی تازه، از جمله ساختن جبهه‌ای جدید به کمک کشور‌های شرق آسیا، قدرت را از دست شیخ بحرینی و سعودی‌های همراهش در انتخابات آتی بگیرند. می‌توان در این راه روی گزینه دیگری برای ریاست در انتخابات آتی آسیا به اجماع رسید؛ هر نامزدی جز گزینه‌های سعودی، بحرینی، اماراتی و شرکای آنها. می‌توان روی نفوذ رو به پیشرفت فوتبال قطر که به سیاست‌های ما نزدیک‌تر است، حساب باز کرد و یا به حلقه ژاپن و کره جنوبی پیوست و سهم مهمتری از روند تصمیم سازی در فوتبال قاره را تصاحب کرد.

ایران به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی فوتبال آسیا، تاکنون غول رام و خفته‌ای برای حاکمان کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده که با برای جوایز کوچک و ناچیزی، چون پست‌های فردی و عناوین تشریفاتی همچون فدراسیون برتر قاره، دم تکان می‌داد و برای شیخ سلمان و باندش خطری نداشت، اما حالا وضع فرق کرده و به واقع اعتراض فدراسیون فوتبال ایران، دستاوردی کوتاه مدت برای تیم ملی فوتبال نخواهد داشت و ملی پوشان ما باید با پذیرش شرایط فعلی در خاک بحرین، رقیب و دشمن اصلی خود با همه ترفند‌ها و دسیس‌ها و حیله‌های آن‌ها مواجه شوند و در یک جنگ واقعی درون و بیرون زمین فوتبال، بحرین و عراق را شکست داده و جواز حضور در مرحله بعدی را با توان فوتبالی خود کسب نمایند.

فوتبال ایران؛ یوزپلنگ رامی که با شلاق AFC بیدار شد / تغییر زمین بازی با تاکتیک تازه فدراسیون / تشکیل جبهه تازه علیه شیخ سلمان و سعودی‌ها

تحرکات و دیپلماسی اخیر فدراسیون کشورمان، تنها ناراحتی مجموعه دولت، مردم و فدراسیون فوتبال ایران از تصمیم اتخاذ شده از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا را به این نهاد و البته فیفا مخابره خواهد کرد و شاید موجب شود در ماه‌ها و سال‌های آتی در تعیین میزبانی شرایط ایران برای کسب حق مسلم خود با حساسیت بیشتری بررسی شود.

نویسنده: مجید کوهستانی

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷۹
۴۲سال است که ذلیل شدیم
پاسخ ها
ناصر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
مردم ایران در انتظار محاکمه کسانی هستند که موقعیت و فوتبال ایران را فدای منافغ شخصی کردند.
کی محاکمه خواهند شد
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
شما فوتبال را هم دنبال می کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
ناشناس 13:48 فقط فوتبال؟ پس بقیه جنبه های زندگی ما چی میشه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
خودت را دید و سخن گفتید. والا ملت ایران، 42 سال است که عزت یافت. شاه ایران بزرگترین افتخارش این بود که ژاندارم منطقه باشد. امروز به جایی رسیده است که دولت آمریکا در کمتر جلسه ای حرفی از آن نمی زند. ما یک درص جمعیت جهان را داریم.در حالی که در معادلات جهانی بیشتر از سهممان مورد توجه هستیم.. حرف زیاد است. ولی واقعیت چیز دیگری است. اینها اتفاقا از روی استیصال است. آن روزی که محمد بن سلمان بخواهد از ما حمایت کند، باید عزا بگیریم. باید آدمهایی این چنینی با ما دشمنی کند. و هزاران ناگفته دیگر
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
سکوت گرفتن اینهایی که مسول بودند از شیخهای عرب حق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
شاید شما ذلیل شده باشید ولی ایران در این 42 سال ذلیل نشده . درسته سختی کشیدیم ولی ازاد بودیم . اون چاهایی ذلیل شدیم که رفتاری مثل شاه داشتیم مثل همین فدراسیون فوتبال که افرادی درش حاکم بودن که ذبون و پول پرست بودن و...
فرهاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
تو معنی عزت و ذلت حالیت نیست اگه نه عزت و افتخاری که انقلاب به این کشور که ذلیل و خار و الت دست آمریکا و غربیها بود ، میفهمیدی ! اگر در ورزش ما و جاهای دیگر ضعفی هم است از آدمهائی است که امثال شما انتخاب کردید و تفکراتشان با آرمانها و اهداف راستین انقلاب امام خمینی فاصله دارد اینها یه مشت بی عرضه غرب زده هستند که در همه جنبه ها چه سیاست خارجی و چه اقتصاد و این افتضاح ورزشی نقش دارند ! امثال جنابعالی که زمان انتخابات چشم و گوش بسته و زیر علم یه عده سلبریتی بیسواد جو گیر شدید و به آدمای بی لیاقت رای دادید مسبب لکه دار شدن عزت و آبروی ایران هستید شما نمیتونی اینجور با فرصت طلبی انقلاب و دستاوردهای بزرگ آنرا زیر سوال ببری !
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
خجالت بکش و اف بر تو شرم بر تو عزتی که شهدا و امام عزیز و حضرت آقا و انقلاب اسلامی داد کمتر کشوری برخوردار است . به جهنم که به جام جهانی نرویم ولی عزت داریم .
حاج اسماعیل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
لطفا سن خودتونو هم بنویسید که ماپیر مرد هاهم بفهمیم قبلا چقدرذلیل بودیم
ناشناس
| Canada |
۱۸:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
در پاسخ به دوست عزیز 16:40 باید عرض کنم که کسی از ژاندارم بودن منطقه احساس قدرت نمی کرد!!!! اما همان زمان همین کشورهای حاشیه خلیج همیشه فارس جرات نمی کردن روی حرف ایران صحبتی داشته باشن. اینجا جای مطالب سیاسی نیست، چون موضوع ورزش و فوتبال در میون هست. در هر صورت ایران کشوری بود که هر وقت میزبان مسابقاتی انصراف می داد، اولین کشوری که به ذهن مسئولان برگزار کننده می رسید ایران بود! خوب چه اتفاقی افتاد که به این روز افتادیم که حتی میزبانی بازی های تیم های خود رو هم به ما نمی دهند؟ بدون تعصب! کاملا حق دارند. با این اشفته بازاری که حاکم هست چه انتظاری می ره که مسزبانی رو به ما بدن.
هیچ جا برای ایران تره هم خرد نمیکنن
پاسخ ها
هرمز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
اگر ایران اهمیت نداشت، این همه واهمه نداشتند.
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
صف مرغ وایستادی اینا رو میگی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
چقد تره میخوای !!!!؟ آدرس بده بفرستم برات خرد شده و آماده !!!
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
ما نمی خواهیم برای ما تره خرد کنند ما دهان افرادی که دنبال دنیای گلوبالیستی هستند را از سرب پر می کنیم
این دولت.. که آمد این همه.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
تو دولت قبلی که کل فدراسیون تعلیق سد
خواب نه

خواب زدگی

مسئولان ما خودشان را به خواب زده اند

عمرا چنین اتفاقی بیفتد
ایران غول فوتبال آسیاست؟ با کدام قهرمانی در 30 سال اخیر چه رده ملی و چه باشگاهی که هر ساله برگزار میشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
به هر حال معیارهای مختلفی است که یکی میزان قهرمانی است
آنچه ای اف سی به آن استناد می کند (تحریم های امریکا) خود غیر قانونی است.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
از نظر کی ؟؟
ما یا اونا
50 درصد ما حله و غیر قانونیه
اما مابقی حرف دیگه ای میزنن
وقتی انتخاب مسئولین بر اساس رابطه است نه ضابطه و وقتی قانونی که تصویب می شود خود تصویب کنندگان به آن عمل نمی کنند نتیجه بهتر از این نمی شود
مقاله بیشتر به ‌آرزو شبیه هست تا یک تحلیل استراتژیک
چرا اصفهان ستیزی؟
گروهی اصفهانی؟
کفاشیان اصفهانیه؟
پاسخ ها
آرمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
احسنت
منم به عنوان یک اصفهانی ازین ادبیات به شدت ناراحت شدم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
یزد هم کنار اصفهانه دیگه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
بله ایشان هم متولد نائین از شهرستانهای اصفهان هستتد
Vkam
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
در این چند سال اخیر سکان فوتبال ،دست تاج و ساکت بوده . خصوصا در قضیه ویلموتس .واقعا این دو آدمای خطرناکی هستند . چه اصفهانی باشند چه نباشند . ساکت ظاهراً بازنشسته هست ولی خب در پشت صحنه همه کاره و من در عجبم که برای کسب قدرت همه کار میکند . تاج هم بعد از کندی که زد خودش رو به مریضی زد و استعفا داد!!!اینها باید تقاص پس بدن . درسته بقیه هم کند زدن . اشخاصی مثل کفاشیان .ولی کند این دو اصفهانی واقعا فوتبال رو فلج کرد . .کفاشیان حداقل کی‌روش رو آورد و تیم باهاش پیشرفت کرد .ولی تیم تاج و ساکت چی ؟؟!!ویلموتس!!بهتره تعصبات همشهری بودن رو بزاریم کنار و به کندی که آقایون زدن توجه بشه .
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۷
اتفاقا اصفهان ستیزی کمترین ستیز تهرانی ها است! شما صدا و سیما را خوب دقت کن همیشه از اصفهان صحبت می کنند مثل اینکه در ایران شهر دیگری وجود ندارد. ولی روی هم رفته پایتخت نشین ها ضد شهرستانی ها هستند و اگر تهرانی ها گندی بزنند نمی گویند این گند را تهرانی ها زده اند ولی وای به حال شهرستانی ها اگر اشتباهی بکنند!!!0
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
کاش این بحث تهران و شهرستان تموم می شد
کدوم تهرانی کدوم شهرستانی؟ فقط عده ای به جز شهر خودشون خانه و زندگی ای هم در تهران دارند و به قولی پایتخت نشین شدند. در واقع هیچ تهرانی ای در مصدر امور نیست
ناشناس
| Canada |
۱۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۸
دوست عزیز من هم مخالف این موضوع هستم که همه مردم یه شهر و یا یه کشور رو به نام یه عده صدا کرد. حالا اصفهانی و یا هر شهر دیگه. متاسفانه فوتبال و ورزش ما همانند دیگر حوزه ها وضعیت کاملا مشخصی داره. متاسفانه مسئولین دو این چند دهه فقط یاد گرفتن که در صنایع نظامی سرمایه گذاری کنن. این به نوبه خود خوبه و همه هم از پیشرفت ها و سرمایه گذاری ها در صنایع نظامی راضی هستن اما زمانی موفق هستیم که در بقیه حوزه ها هم همانند صنایع نظامی پیشرفت کنیم و سرمایه گذاری کنیم. متاسفانه تحریم ها نفس مردم و کشور رو بریده و گوش شنوایی هم نیست. به خدا قسم همه ضرر کردیم و باز هم می کنیم. به خدا قسم روزی خواهد رسید که تر و خشک با هم بسوزن. تو رو خدا به داد مردم و کشور برسید. مسئولین محترمی که فکر می کنید این پست و مقام ها ارثی هستن و یا این سرزمین ملک پدری شما هست که اینجوری لجاجت می کنید، از روز قیامت بترسید و قدم در راه مردم بگذارید
اقای کوهستانی نویسنده مطلب از پرسپولیسی های دو اتشه هستند هرچند ناکارامدی اقای تاج و همکارانشان در فدراسیون فوتبال قابل دفاع نیست اما ما واقعا دارای امکانات برگزاری چنین مسابقاتی را داریم
کشور چندین ساله درگیر تحریم های جهانی می باشه امکان جابجابی پول مقدور نیست زمین تمرین نداریم .چند تا از تیم های لیگ برتری یازمینچمن ندارند و یا بخاطر کمبود های شهر شان تیمهایشان درتهران تمرین می کنند و هزارنشگل دیگه پس دور از انصاف هست همه مشکلات را از چشم تاج ویارانش دید هرچند در این میان مدیران پرسپولیسی از قبیل اقای عابدینی.شکوری و.....دیکران هم در همین فدراسیون سمت های مهمی داشتند
بنظرمی رسه با توجهبه پرسپولیسی بودن نویسنده هدف نهایی زدن سپاهان است چون سپاهان رقیب اصلی پرسپولیس در لیگ امساله و اینهم قسمتی از بازیهای کثیف فوتبالی
پاسخ ها
hosein
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
این استقلالی ها چرا به زمین و زمان بد بین هستند واقعا چرا پرسپولیس شده کابوس روز و شب این ها خوب داداش توبه کن بیا این طرف طرفدار پرسپولیس شو و آقایی کن بدون حسادت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
درسته
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
چی میزنی داداش ؟ از کی جنس میگیری؟ صدبار گفتم از موتوری نگیر همین میشه دیگه خخخخخخخخ
این آقای سلطانی مگه غیر از انتخاب غیر اصلح است؟ چه انتظاری از یک فرد غیر شایسته داریم
کوهستانی وقت کردی یه سری اصفهون ما بزن
کوهستانی وقت کردی یه سری اصفهون ما بزن
اونموقع که هر تیمی میومد ایران با نارنجک میزدید تو کله بازیکنان و هجوم میاوردید و فحش میادید بعد میگفتید جهنم ورزشگاه آزادی . روزی که گفتند زنان بیایند داخل استادیوم به هیچ کجا حساب نکردید . چپ و راست بازیکن و مربی آوردید و تا یارو شکایت نکرد پولش رو ندادید . استادیومهاتون هیچکدام استاندارد نیست و کلا دولت بر فدراسیون فوتبال اعمال نفوذ میکند و ...
باید فکر اینروزها رو میکردید
"ایران به عنوان یکی از قدرت‌های اصلی فوتبال آسیا، تاکنون غول رام و خفته‌ای برای حاکمان کنفدراسیون فوتبال آسیا بوده که با برای جوایز کوچک و ناچیزی، چون پست‌های فردی و عناوین تشریفاتی همچون فدراسیون برتر قاره، دم تکان می‌داد"

جناب آقای کوهستانی
چند خط بالا نمونه ای از خروارها ایراد در نگارشتون بود. دم تکان دادن کار ایران نیست. غول رام هم از آن تشبیهات رکیک است!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
عزیز
گر تو بهتر میزنی
بستان بزن
این گوی و این میدان
فقط همین موضوع کرونا برای عدم میزبانی ما کافیست حالا بهانه های دیگه جای خودش
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۲۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
عربستان درگیر جنگه. اینم خیلی کافیه
اینا که همش شد حرف ،کو تا عمل...
مسئولین فاسد تر از این حرف ها هستن نه تنها مسئولین بلکه همه ما ایرانیها بنده پول هستیم
با یه ۲۰ هزار دلاری، ۵۰ هزار دلاری بن سلمان می شه، متخصص ترین با تجربه ترین مدیر فوتبالی جهان
به این گزارش توجه نکنید
یوزپلنگ، بچه گربه ملوسی بیشتر نیست
تابناک نه حاوی توهین بود نه افترا واقعیت بود، تلخه
چطوری نمی فهمیم که هیچکس ما را دوست ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
خب نداشته باشن!
باز فوتبال و باز اشاره صریح بر اصفهانی ها . باز واگویی از تاج و تیم اصفهانی . کی از سر این تاج و اصفهانی ها دست بر خواهید برداشت؟ یک زمانی را تعیین کنید تا ما هم بدانیم و بیخود نوشتارهای شما را نخوانیم .
فوتبال دولتی تیمهای بیت المال خور استقلال و پرسپولیس فوتبال ایران را فاسد و اصلاح ناپذیر کرده و بیت المال را بدجوری خوردن
به تصویر جلسه کنفدراسیون توجه کنید. به نظر میاد همه بصورت فعال در حال شنیدن و صحبت هستن و تنها کسی که گوشی ترجمه داره آقای کاج هستن که بنظر با صدای لالایی مترجم خوابیدن. و قطعا هر حس شنوایش و هم زبانش در این جلسه ناکارامد هستن. اونوقت تلاش کنید و انکار کنید که فرزندانمون نباید زبان بیاموزند! نتیجش میشه خواب مسئولین در جلسه ای که باید از منافع یک کشور دفاع کنند.
معلومه دل پری از اصفهانی ها داری بگو اب و بریزن اونجا که میسوزه اون موقعه که تو قنداق بودی اصفهانی ها داشتن واسه ایران جون میدادن
مدیریت محترم
به عنوان یک ایرانیِ اصفهانی متاسفم که به هر شخصی اجازه میدید قلم برداره به خودش لقب نویسنده بده و توهین به بقیه اقوام کنه و شما هم منتشر کنید .
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
اگه دروغ میگه بگو اینجاشو دروغ میگی تازه کی حرف بد به کل اصفهانیازد گفت یه عده اصفهانی این کارو کردن واز قراداد ویلموتس تا افتضاحات دیگر را فقط بواسطه مشتی دلار سرملت آوردن نگفت که کل اصفهانیها من جمله شماهموطنان اصفهانی سرملت آوردید.حرف حق
من برای سایت خبری تابناک افسوس میخورم که سواد رسانه ای نویسندگانش تا این حد پایینه.
برادر من چقدر پوپولیستی مینویسی؟ آخه مگه ریاست AFC فقط با اختلاف یه رای نسبت به نفر دوم برنده شده و اون یک رای هم ایران بوده که حالا ایران منصرف بشه و بره سراغ کشورهای شرقی؟
بهتره کمی دقیقتر مطلب رو بنویسیم
آقای نامحترمی ک میگی گروهی اصفهانی،اینطور بود ک پرسپولیس چهار بار پشت سر هم قهرمان نمیشد.#بابا مسعود و تیم حکومتی
پاسخ ها
احسان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
مطمینا زورشون نرسید والت هرکاری که شما بگید رو برای قهرمان نشدن کردن .در ضمن شما بجای این حرفا برو سکه های لای گز،غش آبروبر قهرمانی بطرفتون ،اخراج نابحق آندو و قهرمانی شما،بخوتم بگم تا صبح میتونم
Vkam
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
مشکل اینجاست که ما فقط به فکر خودمون و تیم مورد علاقمونیم . حالا مملکت ویران بشه مهم نیست . مهم اینه که تیم شهرمون قهرمان بشه .!! اون موقع که سپاهان قهرمان میشد آیا کسی می‌گفت بابا مهدی تاج یا بابا ساکت؟؟!!کلا با این تفکر بعضیا اوضاع خرابترم خواهد شد
عملکرد تاج شدیدا قابل انتقاد است اما آیا کفاشیان، حیدر بهاروند و ... اصفهانی بودند؟! استفاده از اصطلاح "گروه اصفهاتی" نشان دهنده ان است که این نویسنده یک تحلیلگر نیست بلکه نشان دهنده شیطنت و تمایل به ایجاد تفرقه و تنفر بین مردم ایران در این نویسنده است. متاسفانه تحلیلگر این مطلب نه به عنوان یک کارشناس بلکه به عنوان فردی که فقط تخیلات خودش را بنویسد قلم زده است. باز شیخ سلمان برای منافع کشور خودش تلاش میکند ولی نویسنده این مطلب قصد دارد مردم هموطنش را به جان هم بیندازد. اگر واقعا این نویسنده غرضی نداشت از اصطلاح گروه مهدی تاج استفاده میکرد.
واقعا ما تحلیلگر درست و حسابی هم نداریم و همه چیزمان به هم می آید. برای تابناک هم متاسفم که بدون بررسی به افراد فاقد صلاحیت اجازه قلم فرسایی میدهد.
اگر ایران میخام در اینجور موارد کارو درست دربیاره باید بسپرن به دست مردان خراسان اصفهانی روچه به کار مدیریتی
ان شاء الله قدرت ایران در فدراسیون آسیا زیاد بشود ولی ما توقعمون از شیرمردان فوتبال ایران ارائه قدرت و شکست حریف در میدان نبرد است به حواشی کاری نداریم
آز ادبیات بسیار سخیفی استفاده کرده اید!
وقتی شیر را خودمان تبدیل به یورش کنیم عربها که هیچ همه به ما شیر میشوند
وقتی شیر را ما یوزش کنیم عربها که هیچ همه برا ما شیر میشوند و اصفهان تبریز تهران نگوییم فقط ایران
دردناک تر از پوزخند عربها ،عدم برخورد با مسولین فاسد قبلی فدراسیون ایران است.
بعد انقلاب دوتا مدیر لایق کاری آمدن که هردو نفر هم توسط دولت نالایق احمدی نژاد برکنار شدن دکتر دادکان و مهندس صفایی فراهانی چرا که با مسول دست پاک نمی توانستن کار کنند کسی هم از احمدی نژاد بپرسد آدمی مثل علی آبادی که باعث برکناری دکتر دادکان شد در حال حاضر کجاست
باید این قضایا ریشه ای حل شود باید بررسی شود چرا از دولت سازندگی به اینطرف عده ای خلافکار که حتی حیثیت فوتبال را فروخته و جوانان را سرخورده کردند بررسی و محاکمه وند
پوکر پرسپولیس بدجور سوزونده....
بسوزید تا قیامت
انقد میخندیم و با افتخاراتمون حال می کنیم تا چشتون درآد ✌✌✌
گروهی اصفهانی عبارت قشنگی نیست اخوی
اگر راست میگن کفاشیان وتاج رو وادار به پاسخگویی اعمالشون کنند.
ادبیات نویسنده بعضی جاها توهین و بی ادبی بود
باسلام،دوستان انصاف داشته باشیم،با کدامین زیرساخت ها ادعای میزبانی داشته باشیم،میزبان نباشیم کمتر آبرویمان میرود،بسازیم وبعد ادعا داشته باشبم،استارت رااز سرویس های بهداشتی ورزشگاه ها بزنیم.درآخرگماردن حداقل لیسانسه های زبان،برای پذیرایی میهمانان.یاعلی
باسلام وقتی مسئولی به بیت المال ضربه بزنه ،هر تصمیم غلطی بگیره مواخذه نشه،بیاد وپولو هدر بده و زمان رو هم بگیره واسه کارکردن.هر کی بیاد همینه .من میام با سر مربی می بندم .نصف به نصف صد تومانی رو دومیلیون می گیرم.کی به کیه.فردا هم میرم حالشو میبرم.
لطفا یک بار هم شده از موضع قوت و عزت در مقابل این کشورهای کوچک قد علم کنید.
این آدمهای مکار و حیله گر باید از فدراسیون فوتبال و ورزش کشور دور شوند . آدمهای منفعت طلب و ناآشنا با فوتبال.
هر تصمیم AFC نباید به سادگی پذیرفته شود باید در مجامع جهانی حرف برای گفتن داشت واز حق فوتبال ملی دفاع کرد.
مسعولین ورزش ما فقط درفکر دزدی اختلاس ومفاسد مالی هستند.بعد از کامبیز آتابای اعتبارش را در فوتبال آسیا را به دلیل بیسوادی ،بی کفایتی،روسای فوتبال ازدست داد.
آنقدر بی عدالتی در فوتبال داخلی توسط شما تهرانی ها بر علیه تیم های شهرستانی، به نفع تیم های عزیز دردانه پایتخت صورت می گیرد که اگر AFC هم بی عدالتی در حق ایران انجام بدهد نباید ناراحت شوید! چون دقیقا عین خودتان رفتار می کنند! آنقدر بی عدالتی در کشور وجود دارد که بی عدالتی ها به کشورمان توسط خارجی ها اگر شادمان هم نکند دیگر ناراحتمان نمی کند! چون به ظلم و بی عدالتی عادت کرده ایم.
در واقع شیخ سلمان و دارودسته اش بازی را خیلی خوب بلدند و نظر و علاقه خود را در لوای رای جمعی به خورد کشور‌ها می‌دهند و پای خود را از ماجرا کنار می‌کشند تا ترکش‌های بعدی دامن آن‌ها را آتش نزند. آن‌ها به مرور مجمع و باندی در داخل ‌ای اف سی ساخته اند که هر تصمیمی را به کرسی می‌نشانند و وقتی صدای مظلوم درآمد، شکایت او را به رای جمعی و مصوبه ارجاع می‌دهند! درست مانند ماکتی که داخل فوتبال ایران ساخته شد و گروهی اصفهانی با چنبره بر پست‌های کلیدی از ریاست گرفته تا دبیرکلی و نایب رییسی و عضویت در هیات رییسه فوتبال و فوتسال و ...، مجال نفس کشیدن به مخالف را نمی‌دادند و هیچ فکری بدون اشاره و تلنگر آن‌ها به قانون و دستورالعمل و ابلاغ تبدیل نمی‌شد.
فدراسیون فوتبال ایران هم از همین تاکتیک برای انتخاب آقای عزیزی خادم استفاده کرد۰ همه بهانه هارو گردن مجمع انتخاب انداختن و خود نظاره گر هستن۰
نوشته ای سراسر عصبانی و بدور از منطق. نوشته ای که بیشتر نژادستیزی و قوم ستیزی در آن است. ما از همان اول هم به شیخ سلمان رای ندادیم و اگر روزنامه های آن موقع را بخوانید متوجه میشوید که خود سلمان هم میدانست ما به اون رای نمیدهیم وانگهی عامل رای دادن به شیخ سلمان همین شرقی ها بودند . به نظر من جدای از لابی که همیشه هست عامل امکان جابه جا کردن پول و ورود شرکتهای خارجی هم تاثیر بسیار زیادی دارد همینطور شکایت چندین باره از میزبانی و ترقه جلوی رییس فیفا. میشود با برنامه ریزی و نشان دادن پتانسیل ها و دعوت از شرکت های مرتبط با فیفا میزبانی را دوباره گرفت فقط باید منطقی برنامه ریزی کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان