بازدید 7551
۷

انتقاد محسن هاشمی از تاخیر در واکسیناسیون کرونا

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه فرایند واکسیناسیون در کشور تاکنون به یک درصد هم نرسیده است، گفت: تاخیر و عقب ماندن فرایند واکسیناسیون در کشور برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست.
کد خبر: ۱۰۴۳۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۴ 04 April 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، محسن هاشمی در اولین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در سال ۱۴۰۰ ضمن تبریک فرارسیدن سال نو و آغاز بهار طبیعت به شهروندان تهرانی، گفت: متاسفانه امسال نیز نوروز تحت تاثیر پاندمی کرونا قرار داشت و با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تاخیر مسئولان در فرایند واکسیناسیون، شاهد افزایش تعداد مبتلایان و قربانیان هستیم به نحوی که عدد مبتلایان روزانه ۵ رقمی و تعداد قربانیان نیز به سه رقم رسیده است.

وی افزود: تاخیر و عقب ماندن فرایند واکسیناسیون در کشور که تاکنون به یک درصد هم نرسیده است نسبت به بسیاری از کشورهای توسعه یافته و حتی درحال توسعه برای افکار عمومی قابل پذیرش نیست و این تاخیر، خسارات بسیار بیشتری از هزینه واکسیناسیون به نظام سلامت، اقتصاد، آموزش و فضای عمومی جامعه وارد می‌کند.

وی ادامه داد: برای تحقق شعار تولید، پشتیبانی و مانع زدایی، باید بصورت معکوس عمل کرد، ابتدا باید موانع را از مسیر تولید داخلی حذف کرد در حال حاضر عدم انسجام و ناهماهنگی بین دستگاههای ذیربط بزرگترین مانع تولید داخل هستند و این موضوع را در تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور کاملا حس کردیم و به رغم مصوبات دولتی و قانونی، نیاز مردم و به رغم وجود بیش از ۱۴ کارخانه در کشور، شاهد تولید نبودیم و امیدواریم این مانع برطرف شود.

رئیس شورای شهر تهران ضمن گلایه از ناهماهنگی بین دستگاه‌ها گفت: دستگاههای مختلف اعم از وزارت خانه ها، سازمانهایی نظیر محیط زیست، سیستم بانکی تولید کننده را به یکدیگر حواله می‌دهند و در حقیقت یک دور باطل تشکیل شده است که باید حذف شود. ما در جهان شاهد بزرگترین و آشکارترین پشتیبانی از تولید توسط دولتهای بزرگی نظیر چین در دهه‌های اخیر بودیم که با پرداخت یارانه و خدمات رایگان، تولید خود را ارزانتر از رقبا به بازارهای جهانی عرضه کرده اند، اما برای تولید کننده داخلی بیش از یارانه، مقررات‌زدایی و حذف تصمیمات سلیقه‌ای و خلق الساعه اهمیت دارد که متاسفانه در سالهای اخیر بسیار افزایش یافته است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دو مشکل تحریم و یارانه منفی که از جمله مشکلات راه تولید هستند گفت: مشکل دیگر تولید کننده وصادرکننده ایرانی، یارانه منفی است که بخاطر دورزدن تحریم‌ها به او تحمیل می‌شود. تولید کننده برای تامین تجهیزات و مواد اولیه و صادرکننده برای بازگرداندن سرمایه خود به کشور متحمل هزینه سنگین دور زدن تحریم‌ها می‌شوند که بین ۳۰ تا ۷۰ درصد روی بهای تمام شده تولید اثر گذار است وهیچ محلی هم جز از جیب مصرف کننده و مردم برای جبران آن پیش بینی نشده است که برای پشتیبانی از تولید این مساله باید حل شود.

وی ادامه داد: اگر مانع‌زدایی و پشتیبانی به درستی انجام شود، ظرفیت خالی مانده تولید در کشور به اندازه‌ای هست که هم مشکل اشتغال را حل کند و هم با افزایش عرضه وکاهش هزینه‌های تولید، تورم مهار ورشدصعودی قیمت‌ها در سه سال اخیر شکسته شود. در حوزه مدیریت شهری، مشکل کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی با وجود ظرفیت بلااستفاده تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور یکی از نمونه‌های تلخ زمین گیر شدن تولید داخلی است.

هاشمی تاکید کرد: تولید اتوبوس و واگن مترو در کشور برای تامین نیاز شهروندان، مستلزم ایجاد هماهنگی بین ۱۰ دستگاه مختلف است که متاسفانه در دهه نود این اتفاق رخ نداده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۷
مسئولین فکر میکنند که واکسنها مال آنها وبه هرکس خواستند بدهند یا در انبار نگهدارنده تا فاسد شود اینهمه که واکسن آمده چند درصد آن به مردم تزریق شده
فعلا تهیه واکسن توسط رئیس جمهور به بهانه عدم امکان انتقال پول گرو کشی شده و برای هیچ مسئولی هم مرگ مردم مهم نیست چون خودشان از واکسن استفاده کردن ولی یک روز نه چندان دور بایست پاسخگوی رفتارشان باشد
با انتقاد مگه چیزی هم درست میشه.
اگه راست میگین یه فکری کنین
به خدا قسم اگر در این مملکت هر کسی در حوزه کاری خودش بخوبی کار کند و جوابگو باشد بهتر است.
به نظرم حرف و انتقاد کلی کردن خیلی راحت است ولی اگر جناب رئیس شورای شهر در حوزه مشکلات شهری که انتقاد های فراوانی به عملکرد و پاسخگویی آنها وارد است، بیشتر می توانند مفید و اقع شوند. دست اندازهای خیابان ها بیداد می کند ما انتظار مان از شورای شهر پی گیری این امور از شهرداری و گزارش عملکرد شورای شهر به مردم است.
این حرفا اعتماد عمومی رو برنمیگردونه. از کجا معلوم که خود شماها مسئولین واکسیناسیون نشده باشین
کارشناسان در حوزه بهداشت باید مشورت و نظر کارشناسی بدور از مسائل سیاسی بدهند . امریکا روزانه 2 و نیم تا 3 و نیم واکسن فایزر می زند و همه دنیا خریدار این واکسن هستند حالا ما امدیم بر اساس نظر برخی کارشناسان واکسن امریکا را تحریم کردیم یعنی خودمان را تحریم کردیم.
اینقدر دیر واکسن می زینم که دیگر این واکسن ها برایمان علاجی نداشته باشند و باید برویم واکسن جدیدی کشف کنیم .
چرا که واکسن را تحریم کردیم و دیر اقدام کردیم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان