بازدید 21613
آخرین تحولات خاورمیانه

درخواست دوباره سعودی‌ها برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران/ اعلام حمایت آمریکا از شاه اردن در برابر کودتا/ معامله تبادل اسیران بین حماس و اسرائیل/ سفر هیأت عالی‌رتبه اردن به سوریه

درخواست دوباره سعودی‌ها برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران، اعلام حمایت آمریکا از شاه اردن در برابر کودتا، معامله تبادل اسیران بین حماس و اسرائیل، سفر هیأت عالی‌رتبه اردن به سوریه و تعیین سفیر ترکیه در امارات از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۳۸۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 04 April 2021

درخواست دوباره سعودی‌ها برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران/ اعلام حمایت آمریکا از شاه اردن در برابر کودتا/ معامله تبادل اسیران بین حماس و اسرائیل/ سفر هیأت عالی‌رتبه اردن به سوریه

 بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: درخواست دوباره سعودی‌ها برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران، اعلام حمایت آمریکا از شاه اردن در برابر کودتا، معامله تبادل اسیران بین حماس و اسرائیل، سفر هیأت عالی‌رتبه اردن به سوریه و تعیین سفیر ترکیه در امارات از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

درخواست دوباره سعودی‌ها برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان سعودی روز شنبه در گفت‌وگو با شبکه آمریکایی «سی ان ان» بار دیگر خواستار مشارکت در مذاکرات هسته‌ای ایران شد و آن را فرصت‌ گفت‌وگو میان عربستان سعودی و ایران و احتمال توسعه روابط بین آنها تا سطح مشارکت خواند.

بن فرحان در این گفت‌وگو، از ضرورت مشارکت عربستان در هر گونه مذاکره احتمالی درباره آینده توافق هسته‌ای ایران گفت و در توجیه این سخنان خود مدعی شد: اگر ایران به زرادخانه هسته‌ای دست یابد، عربستان سعودی و دیگر اعضای شورای همکاری بیشتر در معرض خطر هستند و از همین روی، حق ایفای نقش در این رایزنی‌ها را دارند.

درخواست دوباره سعودی‌ها برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران/ اعلام حمایت آمریکا از شاه اردن در برابر کودتا/ معامله تبادل اسیران بین حماس و اسرائیل/ سفر هیأت عالی‌رتبه اردن به سوریه

وی افزود: این منطقی است که بخشی از رایزنی‌ها و گفت‌‌وگوها باشیم. ما از شرکای اروپایی و آمریکایی خود می‌شنویم که آنها لزوم رسیدگی به نگرانی کشورهای منطقه را درک می‌کنند و ما باید در این رایزنی‌ها و مذاکرات نقشی داشته باشیم.

وزیر خارجه عربستان سعودی گفت که کشورش با شرکای بین المللی در تماس است تا درباره نقش خود در این موضوع و نحوه برخورد با نگرانی‌هایش گفت‌وگو کند.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی با یادآوری اینکه ایران قبلاً بارها و بارها علاقه خود را برای آغاز گفت‌و‌گو با همسایگان در مورد امنیت منطقه ابراز کرده بود ، پرسید: مساله امنیت منطقه‌ای اگر مساله هسته‌ای نباشد، چیست؟

بن فرحان مجددا در توجیه درخواستش برای ورود به مذاکرات حول برجام گفت: اگر ایران بخواهد با ما گفت‌وگو کند، این یک چیز خوب است؛ اما ما معتقدیم که این گفت‌وگو باید در قالب رایزنی‌ها درباره برنامه جامع اقدام مشترک (در مورد برنامه هسته‌ای ایران) انجام شود و این ممکن است بعداً کمک کند تا حد زیادی نگرانی‌های ما را کاهش دهد.

بن فرحان به تعبیر خود اظهار امیدواری کرد که در این رایزنی‌ها، ایران به تعهدات کامل خود در توافق هسته‌ای بازگردد و موافقت کند که نگرانی‌های عربستان سعودی در مورد قصور موجود در ساختار برنامه جامع اقدام مشترک، مسائل مربوط به ثبات منطقه‌ای، برنامه بالستیک تهران و سایر موارد را برطرف کند.

وزیر خارجه عربستان سعودی در پاسخ به سوالی درباره میزان واقع بینی اینکه ریاض و تهران در چارچوب هرگونه مذاکره درباره برنامه جامع اقدام مشترک دور یک میز بنشینند، گفت: من فکر می‌کنم این موضوع کاملاً واقع بینانه است.

بن فرحان با تکرار مجدد سخنان بی اساس مقامات کشورش در متهم کردن ایران به ایجاد بی ثباتی در منطقه و رفتار خصمانه گفت: طبیعتا اگر ایران آماده مذاکره باشد، این امر درها را نه فقط برای نزدیکی بلکه برای شراکت خواهد گشود؛ اما هیچ نزدیکی روابط بدون رفع این تهدیدهای جدا خطرناک برای ثبات و امنیت منطقه از لبنان تا سوریه، عراق و یمن ممکن نیست؛ علاوه بر فعالیت‌هایی که در داخل کشورهای منطقه در مجهز کردن تروریست‌ها به تجهیزات ساخت بمب و چیزهایی از این قبیل انجام می‌شود.

اعلام حمایت آمریکا از شاه اردن در برابر کودتا

ساعاتی بعد از انتشار برخی گزارش‌ها از وقوع کودتای نافرجام در اردن و بازداشت گسترده اعضای خاندان سلطنتی در این کشور، دولت آمریکا نیز به این تحولات واکنش نشان داد.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، «ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه در ایمیلی درباره تحولات در اردن، گفت: «ما گزارش‌ها را به دقت دنبال می‌کنیم و با مقام‌های اردنی در تماس هستیم.»

درخواست دوباره سعودی‌ها برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران/ اعلام حمایت آمریکا از شاه اردن در برابر کودتا/ معامله تبادل اسیران بین حماس و اسرائیل/ سفر هیأت عالی‌رتبه اردن به سوریه

پرایس، «عبدالله دوم» شاه اردن را شریک مهمی برای ایالات متحده توصیف کرده و افزود: «او از حمایت کامل ما برخوردار است.»

منابع خبری شامگاه شنبه از موج دستگیری‌ها در بین مقام‌های ارشد اردن و خاندان سلطنتی از جمله برادر پادشاه این کشور به اتهام کودتا خبر دادند.

این گزارش‌ها از دستگیری برادر پادشاه اردن و برخی از مقام‌های عالیرتبه این کشور به اتهام تلاش در براندازی «عبدالله دوم» پادشاه این کشور حکایت داشتند.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» نیز نوشت که این اقدام به دنبال کشف آنچه مقام‌های کاخ توطئه ای پیچیده و گسترده توصیف کردند، صورت گرفت. یک مقام اردنی نیز با تایید این حادثه گفت که دستگیری ها مرتبط به «تهدید علیه ثبات کشور» بوده است.

یک مقام اطلاعاتی اردن بدون اشاره به جزئیات بیشتر، طرح کودتا را توطئه داخلی و خارجی خواند. به گفته وی، در میان دیگر افراد دستگیر شده، یک شهروند سعودی نیز مشاهده می‌شود.

منبعی نزدیک به خاندان حاکم در اردن خبر بازداشت یا اقامت اجباری ولی‌عهد سابق را تکذیب کرد. این منبع در واکنش به خبر روزنامه واشنگتن پست و رسانه‌های صهیونیستی به خبرگزاری «عمون» اردن گفت که «شاهزاده حمزه بن حسین»، ولی‌عهد سابق و برادر ناتنی عبدالله دوم، بازداشت نشده و در حصر خانگی است.

معامله تبادل اسیران بین حماس و اسرائیل

روزنامه عبری‌زبان از جزئیات جدید معامله تبادل اسیران بین جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و رژیم صهیونیستی و سرنوشت آن پس از تشکیل دولت این رژیم پرده برداشت.

روزنامه عبری زبان «معاریو» فاش کرد، حل و فصل واقعی بین رژیم صهیونیستی و جنبش حماس بدون آزادی بازداشتیان اسرائیلی و بازگرداندن آنها به اراضی اشغالی صورت نمی‌گیرد.

درخواست دوباره سعودی‌ها برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران/ اعلام حمایت آمریکا از شاه اردن در برابر کودتا/ معامله تبادل اسیران بین حماس و اسرائیل/ سفر هیأت عالی‌رتبه اردن به سوریه

این روزنامه همچنین نوشت، مذاکرات غیرمستقیم بین دو طرف در پشت درهای بسته تا هفته‌های اخیر ادامه داشت.

روزنامه معاریو فاش کرد، رژیم صهیونیستی بر خلاف گذشته، تمایل غزه‌ای‌ها به پیشبرد این معامله را درک کرده و اختلاف بین دو طرف همچنان زیاد است اما به مرور زمان کاهش می‌یابد.

روزنامه مذکور نوشت، سیستم امنیتی رژیم صهیونیستی بر این باور است که تمرکز بر مسائل انسانی به تنهایی منجر به حل و فصل و دستیابی به راه حل نمی‌شود و "اسرائیل" باید بهایی پرداخت کند؛ اما در عین حال معتقد است که معامله آتی هرگز مشابه معامله گلعاد شلیت نخواهد شد.

روزنامه عبری‌زبان معاریو در ادامه فاش کرد: در صورت تشکیل دولت جدید اسرائیل، سخت است که ما باور کنیم تصمیم‌گیرندگان اسرائیلی با پیشبرد مذاکرات موافقت کنند و خود را در معرض چنین بهای سیاسی قرار دهند، به ویژه اگر درباره دور جدید انتخابات سخن بگوییم.

سفر هیأت عالی‌رتبه اردن به سوریه

«نائل الکباریتی» رئیس اتاق بازرگانی اردن روز شنبه گفت که در راستای ارتباط و تماس بین بخش‌ خصوصی اردن و سوریه به دمشق سفر کرده است.

او گفت که قرار است با وزیر اقتصاد سوریه، دیدار و روابط اقتصادی دو کشور را بررسی کند.

الکباریتی فوریه گذشته نیز با «طلال البرازی» وزیر تجارت داخلی و حمایت از مصرف‌کنندگان سوریه دیدار کرد و توسعه روابط دوجانبه و مبادلات تجاری بین دو کشور را مورد بررسی قرار داد.

به نوشته روزنامه «رأی الیوم»، در نشست قبلی اتاق بازرگانی اردن و اتحادیه اتاق‌های بازرگانی سوریه تأکید شد که محدودیت‌های اداری و مقررات اعمال شده برای تبادل کالاها و عوارض گمرکی مربوط به حمل و نقل کالاها مهم‌ترین موانع بر سر مبادلات تجاری بین اردن و سوریه است.

در این نشست، همچنین بر مستثنی کردن کالاهای مورد نیاز بازارهای دو کشور از قید و بندهای مذکور و اجرای معاملات در داخل منطقه آزاد تجاری واقع در خاک سوریه تأکید شد.

تعیین سفیر ترکیه در امارات

روزنامه رسمی ترکیه روز شنبه حکم امضا شده توسط رئیس‌جمهوری این کشور را منتشر کرد که مربوط به تعیین سفیر جدید در امارات در کنار سیزده سفیر جدیدی بود که در کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی تعیین شده‌اند.

به گزارش سایت خلیج آنلاین، طبق گزارش این روزنامه، حکم تعیین ۱۳ سفیر و بازگرداندن ۱۰ سفیر دیگر به آنکارا از این حیث با اهمیت است که سفیران ترکیه در امارات و عراق تغییر کردند و دو سفیر دیگر به جای آنها تعیین شدند.

درخواست دوباره سعودی‌ها برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران/ اعلام حمایت آمریکا از شاه اردن در برابر کودتا/ معامله تبادل اسیران بین حماس و اسرائیل/ سفر هیأت عالی‌رتبه اردن به سوریه

به نظر می‌رسد این گام همسو با سیاست‌های خارجه جدید ترکیه است که متناسب با نزدیک سازی دیدگاه‌ها و حل مشکلات به خصوص با روی کار آمدن جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از بیش از دو ماه پیش است. این تغییرات شامل تعیین توگای تونجر سفیر جدید ترکیه در امارات به جای جان دیزدار، سفیر سابق است که از سال‌ها پیش مسئول پرونده سوریه در وزارت خارجه ترکیه بود. اکنون دیزدار به آنکارا بازگشته است.

علی‌رضا گونَی نیز به جای فاتح ییلدیز، سفیر جدید ترکیه در عراق تعیین و از ییلدیز خواسته شده به آنکارا بازگردد.

این انتصاب‌های جدید در راستای تکمیل انتصاب‌های قبلی است که بیش از یک ماه پیش انجام گرفت، به طوری‌که اردوغان سفیرانی جدید در آمریکا، ژاپن، ایرلند و صربستان تعیین کرده است.

همچنان روابط ترکیه و امارات در سایه جنگ رسانه‌ای مستمر بین دو کشور شاهد فراز و نشیب است و آنکارا شرط کرده ابوظبی دست از مداخله در امور داخلی‌اش و حمایت از نیروهای مخالف ترکیه در سوریه، لیبی، یونان و غیره بردارد.

در پی آشتی کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، رجب طیب اردوغان گفت، کشورش آماده احیای روابط با تمام کشورهای شورای همکاری است و این روابط را استراتژیک می‌داند.

انور قرقاش، مقام اماراتی نیز قبلا گفته بود، ترکیه شریک اول تجاری کشورش است و ابوظبی هیچ خصومتی با آنکارا ندارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۴
با توجه به درخواست عربستان برای ورود به مذاکرات هسته ای ایران باید تیتر بزنید ( ورود گاو شیرده به مذاکرات هسته ای ایران ) عجب دنیای عجیبی شده مگس هم خودش را جزء پرندگان حساب کرده
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۹:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
آقای بانام مستعارعلیرضا من نمیدانم شماچه مذهبی داری که ازدوستی مسلمانان بیزاری عربستان که کشوری اسلامی است وخانه خدا درآنجاست برای مسلمین مگس نیست مگس کسانی هستندکه بانامهای جعلی منتظرتفرقه افکنی بین مسلمانانند چه همکیش ترک زبان مسلمانمان باشدوچه همکیش عرب زبانمان برای ماهمه محترمندواگرخطائی هم ازآنها دیده شود به غیرمسلمانان مربوطنیست
زبل خان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
ناشناس 09:30 ملت سوریه، عراق، یمن هم مسلمان هستند هم عرب چه خرجی می کند عربستان برای جمگ با آنها و چقدر دوست هستند با اسراییل.
علیرضا
| Pakistan |
۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
سلام ناشناس 9:30 . به اندازه ای که این حاکمان ظالم آل سقوط در حق مسلمانان جنایت کرده اند که وجدانت اجازه نمی دهد با خوبی از انها یاد کنی . پرورش تروریستهای داعشی که خون صدها هزار از مردم بی گناه و کودکان و زنان سوریه ای و عراقی را خاک و خون کشیدند و همه این جنایتها در سایه حمایتها و دلارهای بن سلمان و حتی اعزام تروریست از خود مردم عربستان
به این دو کشور صورت پذیرفت ، آقای ناشناس لطفا یه کم از جنایات آل سقوط ( داعشی ها ) در حق زنان عراقی و سوری - دختران ایزدی و مسیحیان ساکن سوریه و سربریدن کودکان و مردان این کشورها مطالعه کنید اونوقت به اسلامی بودن کشور عربستان پی خواهید برد . عربستانی که 100 درصد خودش را حامی صهیونیست( قاتل کودکان فلسطینی ) می داند و نوکر بی چون چرای امریکاست غلط می کند نام خودش را کشور اسلامی می گذارد . صد رحمت به کفار . عربستان با جنایاتش در یمن - وحمایتش از داعشی ها روی کفار را سفید کرده است جمله معروفی که وجود داره که می گوید ( حکومت کفر باقی می مامد ولی حکومت ظلم باقی نمی ماند ) عربستان مصداق کامل جنایت و کشتار همکیشان مسلمان خود هست . مرگ بر آل سقوط. ان شاا... به زودی شاهد سقوط حکومت سراسر جنایت و ننگین عربستان باشیم .
علیرضا
| Pakistan |
۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
ضمنا آقای ناشناس سایر کامنت ها را بخوانید ببینید هیچکس از عربستان خوشش نمی آید و همه کامنت ها علیه حکومت سراسر ظلم عربستان هست .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
پاسخ به 11:36
مسلمانان ابغوریای چین وچچن چی مظلوم محسوب میشوند یاظالم؟
عربستان سعودی بیخود کرده وقتی از پس یمن برنمی آید وارد جنگ می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
خودتان پای دیگر کشورها را در مسئله داخلی از 20 سال پیش باز کردین
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
اگر روز اول ایران علیه حمایت های مالی بیش از 40 میلیارد دلاری و تسلیحاتی عربستان به صدام و تحمیل جنگ ساله در محاکم بین المللی لقدام میکرد امروز بدهکار آنها نمیشدیم
عربستان سعودی: منم بیام برجام، این همه اعتماد بنفسش منو کشته.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
خیلی جالب وتماشائی هست تمام کسانیکه بانامهای اسلامی علی حیدر قاسم وعلی رضانظرتفرقه افکنانه بین ما وهمسایه جنوبی ماداده اندکه قطعاً نه ازماخوششان میآیدونه ازآنها دستشان نزدهمه کاربران سایت تابناک روشده حالا چه تمایلی دارید که بانام غیرواقعی خودتان رامعرفی میکنید شمااکرازما بودید باامضاناشناس بهترمیتوانستید حرف بزنید
حیدر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
ناشناس 09:39 آقای روحانی طرح صلح هرمز را مطرح کرد، الان آل سعود فرمان عربستان را به دست گرفته عربستان را وارد جنگ با یمن کرده، تا زمانی که آل سعود در راس باشد اوضاع همین است همانطور که زمانی صدام در عراق در راس حکومت بود ا
عربستان سعودی عرضه کشتن بی سروصدای خاشقچی را نداشت حالا بیاید مذاکرات ...
یکی به این بن فرحان و بن سلمان بگه پسر جون مگر نمی دانی حافظ بزرگ فرموده است: ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری. بعلاوه اربابانت (آمریکا و انگلیس) در جلسه حضور دارند و در حد امکان نوکران خود را فراموش نخواهند کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
چه اشکالی دارد بیاید یه کم دوشیده شود
مثلا بگویند به ازای کم کردن سانتریفوژ چند میلیارد عربستان بدهد به ایران
خیلی هم خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
هرکاری که عربستان سعودی در منطقه می کند یا بنفع اسراییل است امریکا.
عجب رو ئی دارد این گاو شیرده فکر کرده می تواند اظهار نظر کند؟؟؟!!
بلاخره متوجه نشدیم،مگه تمام تحریم هارو برداشتند که مذاکره داره میشه یا نه این یک چیز دیگست؟بیان رسمی چی شد پس این چیه؟
ما هم بی تقصیر نیستیم ، چرا نمیتونیم تکلیف کار رو یکسره کنیم. این همه مدت گذشته و تنها چیری که نصیب مردم شده ، ضرر و زیان بوده. چرا باید در مسیری قرار بگیریم که اولا کشورهای طرف مقابل هر کاری میکنند که مردم ایران داغون بشوند ثانیاٌ کشورهای منطقه هم تحت تاثیر اسرائیل ،میخواهند برای ما قدقد کنند. این چه سیاستی است که محصول آن شرایط بد و آینده مبهم و اضطراب اوره. کی مقصره ؟ آمریکا ، اروپا ، شرق ، غرب ، مردم ، دولت ، مجلس و... . آخه چند سال با صبر کنیم . اصلا مگه عمر ما چقدره که باز هم منتظر بمانیم تا اوضاع رو به راه بشه.
پاسخ ها
علی
| Bulgaria |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
احسنت ,عمرمون تموم شد شرایط بدتر شد
سروش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
همه دنیا گل و بلیل است الا ایران.
درخواست دوباره سعودی‌ها برای حضور در مذاکرات هسته‌ای ایران

شهر که شلوغ میشه غورباقه هم هفت تیرکش میشه!
چرا نمی خواهید واقعیت را بفهمید هر کی به فکر منافع خودش هست همه دنبال امتیاز گرفتن هستند.....
جالبه براملت وکشور ایران همه تصمیم‌ میگیرند جزخود مردم ایران
یکی بگه چرااکثریت مردم حق هیچ اظها رنظری روندارند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
اظهار نظر کردین تو انتخابات چه گل هم اظهار نظر کردین
باید به کل دنیا اعلام جنگ کنیم
ایران هم درخواست بده که هر وقت سازمان های بین المللی انرژی اتمی در باره انرژی اتمی عربستان شفاف سازی
و عربستان هم به سازمان بین المللی انرژی اتمی پیوست کردند ایران هم به حضور یا عدم حضور عربستان فکر خواهد کرد.
عربستان تحت چه عنوانی تقاضای شرکت در مذاکرات را دارد؟
جنابی که تتیر زدی و به یکی از نظر دهندگان ، بیزاری از دوستی مسلمانان را تهمت زده ای
1 - وجود خانه خدا در آنجا فقط نماد مسلمانان برای اتحاد است و قداست آن مکان برای افراد مستقر هم قداست نمی آورد .2- این موضوع ربطی به مذهب ندارد اگر برخی نخواهند رنگ و بوی مذهبی بدهند .3- استعاره گاو شیری رو دوستان غربی شما به آنها دادند و خودشان هم از این موضوع نارحت نیستند . و آخر عربستان و مزدوران داخلی آنها غلط می کنند گنده تر دهان حرف بزنند .
از ادبیات دیپلماسی استفاده کنید شما که خودتونو صاحب نظر میدونید رفقا
با سلام وولا شماهاعرب های عربستان برویدگاوشیرده ترامپ باشیودوبعدشم دست جنایتکارتان راازبمن یوریه لبنان لیبی قاشفچی وشیعیان قطیف کوتاه ننایید شمافعلا شیربوهیدترامپ امدنتان دربرجام فدای سرتان
حالا عربستان هم خود را داخل آدم حساب کرده . بشین ببینم دیگه .
وقتی ما بخشی از مذاکرات سوریه بودیم الان عربستان هم همان نقش را میخواهد انچه عوض دارد گله ندارد
جنایت کارانی مانند خاندان ال نهیان ، آل سعود ، آل خلیفه ، آل صباح ، آل ثانی که مردم سوریه عراق لیبی یمن لبنان را به خاک خون کشیدن و یکی از مسببان و محرکان خروج امریکا از برجام و اعمال تحریم های سنگین علیاه ملت ایران که در تاریخ بی نظیر بوده است هرگز نباید در مذاکرات پیش رو وارد شوند و حق هیچگونه اظهارنظری ندارد البته در دوران اصلاحات عده ای قصد داشتن جزایر سه گانه را به ال نهیان هدیه بدهند و حزب الله لبنان را خلع سلاح کنند و تحویل امریکا بدهند که متاسفانه این افراد هنوز در بعضی از تریبون های خاص خودشان صحبت هایی از این دست می کنند \
مگرنمیگیدمیخواهیدباعربستان دیدارومذاکره ورفاقت داشته باشیدخوب برجام موقعیت خوبی رابرای دیدارومذاکره مجدد ایجادکرده ازآن استقبال کنید!
فلوس بده فرانسه و آمریکا تا راه بدن بری تو! البته اگر ایران بذاره!
از سیاستهای اشتباه ماست که عربستان پررو میشه
ایران هم بگوید خوب است عربستان همین نگرانی را از اسرائیل داشته باشد و زمانی که اسرائیل با بازرسی از تاسیسات هسته ایش موافقت کرد ایران نیز درمورد درخواست عربستان فکر میکند
هر اتفاق بدی که در دنیا می افته به عربستان و اتباع آنها وصله، کلا عامل نا امنی در دنیا عربستان است بعد به امنیت فکر می کنند.!!!!!!
گنده لات ها و نوچه ها:
در دوران گذشته، لات ها و گنده لات ها برای خودشان برو بیایی داشتند و در محله ها جولان می‌دادند. گاهی یک مرد دلیر و بی باک در مقابل این گردن کلفت ها مقاومت می‌کرد وزیر بار زور نمی رفت، و لذا لات ها کم می آورند و برای اینکه از چشم نیفتند، به نوچه های خود متوسل شده و آن ها را جلو می انداختند. این حکایت مرا به یاد درخواست بعضی کشورها مثل فرانسه انداخت که گفته بودند عربستان هم در مذاکرات برجام شرکت کند. حالا این سؤال را باید از این گردن کلفت ها پرسید که شما با آن دک و پزتان چه کار کردید که نوچه و نوکر شما یعنی عربستان مزدور بخواهد انجام دهد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
دوست عزیز این کشورهای به قول شما لات کاری کردند که در اثر تحریمهای به حق امریکا و دولتهای غربی علیه پرونده های اتمی حقوق بشر و... ما مجبوریم در صف مرغ روغن شکر و... سر وکله همدیگر بزنیم کارخانه ها تعطیل شوند و مردم بیکار اختلاف طبقاتی گسترده شود
اینها نه تقصیر امریکا و کشورهای غربی که ناشی از عملکرد خود ما می باشد
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
دمت گرم حرف دل ما رو زدید.
تابناک سایتت پر شده از نظرات ارزشی (منافعی)
خبریه ؟
ما مشکلی با حضور ال سفیان در مذاکرات نداریم. ولی فبل از ان باید 300 مبلیارد بریزه به حساب یاا گر نشد با گونی بیاره تحویل بد.
بعدش بیاد بشینه در جلسات تماشا کند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان