بازدید 17952

سرمای زیر صفر استان زنجان را فرا می‌گیرد

هواشناسی استان زنجان به باغبانان و کشاورزان زنجانی بابت سرمازدگی محصولات به دلیل کاهش ۸ تا ۱۲درجه‌ای هوا هشدار داده است و از آن‌ها خواسته است که محصولات خود را از سرما حفظ کنند.
کد خبر: ۱۰۴۳۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۹ 03 April 2021


به گزارش تابناک به نقل از تسنیم ، همه ساله در بازه زمانی اواخر اسفند تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه به دلیل سردی هوا و بارش‌های رگباری و همینطور تگرگ محصولات کشاورزی و باغی کشاورزان زنجانی در معرض نابودی قرار دارند؛ از این‌رو متاسفانه هر ساله بخشی از محصولات کشاورزی زنجان به دلیل سرمازدگی از بین می‌رود و هزینه‌های هنگفتی به کشاورزان تحمیل می‌شود. البته برخی از کشاورزان نیز با روشن کردن آتش و پوشاندن محصولات کشاورزی از سرمازدگی محصولاتشان جلوگیری می‌کنند، ولی گاهی اوقات به قدری سرما و همینطور بارش‌ها شدید می‌شود که کشاورزان کاری در مقابل آن نمی‌توانند انجام دهند.

در همین راستا صونا صرفی، سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان زنجان  ضمن تبریک فرارسیدن سال نو اظهار کرد: امروز بارش‌های پراکنده استان زنجان را فرا خواهد گرفت و البته این بارش‌ها با همراه شدن کاهش دما می‌تواند در ارتفاعات تبدیل به برف شود. از فردا تا اواخر هفته بارشی در استان نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه از این هفته هوای استان زنجان با کاهش هشت تا ۱۲ درجه‌ای همراه خواهد شد، عنوان کرد: حتی فردا صبح هوای استان زنجان در برخی از نقاط همانند ایستگاه خیرآباد به زیر صفر نیز خواهد رسید.

سرپرست گروه پیش‌بینی و پیش‌آگاهی‌های جوی هواشناسی استان زنجان در ادامه به باغداران و کشاورزان زنجانی هشدار داد و افزود: باغبانان حتما درختان خود را از امشب تا فردا صبح از سرما بپوشانند چرا که احتمال سرمازدگی درختان وجود دارد.

با زیر صفر رسیدن هوای استان احتمال سرمازدگی برخی از درختان که زودتر شکوفه بازکرده‌اند وجود دارد و امیدواریم باغداران زنجانی با رعایت مسائل ایمنی از سرمازدگی باغات پیشگیری کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر