بازدید 19489
پیمانه اقتصادی

افت دلار با انتظارات برجامی؟ / عرضه گسترده مرغ ۲۴۹۰۰ تومانی؛ فروش مرغ تکه‌ای ممنوع شد/ دورخیز شرکت‌های آمریکایی برای افزایش تولید نفت/ اولین روز هفته برای بورس بازان چگونه است؟

این پیمانه تیتر‌هایی همچون مهمترین پارامتر‌های تاثیرگذار بر معاملات بورس چیست؟ نرخ بیکاری اعلام شد، ۷۱۹ هزار آمریکایی هفته گذشته بیکار شدند، سهام آمریکا جهش کرد، قیمت جهانی طلا بیش از یک درصد جهش کرد، بیتکوین در یک قدمی ۶۰ هزار دلاری شدن و صعود جهانی دلار را در بر دارد.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 03 April 2021

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون مهمترین پارامتر‌های تاثیرگذار بر معاملات بورس چیست؟ نرخ بیکاری اعلام شد، ۷۱۹ هزار آمریکایی هفته گذشته بیکار شدند، سهام آمریکا جهش کرد، قیمت جهانی طلا بیش از یک درصد جهش کرد، بیتکوین در یک قدمی ۶۰ هزار دلاری شدن و صعود جهانی دلار را در بر دارد.

اولین روز هفته برای بورس بازان چگونه است؟

در حالی که در آخرین روز کاری هفته قبل، شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۸ هزار و ۶۵۰ واحدی معادل ۰.۶۶ درصد به یک میلیون و ۲۹۴ هزار و ۵۴۳ واحد رسیده بود، امروز نیز شاهد افت نماگر کل بازار هستیم، به گونه ای که در لحظه انتشار این گزارش، شاخص کل بورس با کاهش بیش از پنج هزار واحدی مواجه شده است. /جزئیات بیشتر

مهمترین پارامترهای تاثیرگذار بر معاملات بورس چیست؟

امیرباقری کارشناس بازار سرمایه گفت: اکنون مهمترین پارامتر تاثیرگذار بر بدنه بازار سرمایه، پارامتر ابهام است که مستقیم در افزایش پارامتر ریسک تاثیرگذار است، همین موضوع باعث شده تا حدودی خریداران و فروشندگان از انجام معاملات در بازار سهام عقب‌نشینی کنند. امیرباقری خاطرنشان‌ کرد: در مورد مناسبات سیاسی تاثیرگذار بر بازار سهام، بحث بازگشت آمریکا به برجام و انتخابات ریاست‌جمهوری ایران مطرح است که به دلیل ابهام در نتیجه این اتفاقات، ریسک بازار افزایش پیدا کرده است. تا حدودی به دلیل نبود روندی غالب در بازار، سهامداران از سرمایه‌گذاری در این بازار و ورود سرمایه‌های خود به بورس خودداری می‌کنند؛ بنابراین در کوتاه‌مدت و میان‌مدت نباید در بازار انتظار روندهای قوی مشابه روندهای دو سال اخیر را داشته باشیم. به لحاظ تکنیکالی در زمان ایجاد روندهای سنگین در معاملات، بازار احتیاج به اصلاح قیمتی و زمانی پیدا می کند؛ به همین دلیل در کوتاه‌مدت نباید در بازار در انتظار روندهای قوی در جهت مثبت و منفی باشیم. نکته‌ای که باید به آن دقت کرد این است که سرمایه‌گذاران ممکن است در زمان تحلیل پارامترهای حاضر و آتی، به برخی از سهام با قیمت‌های ارزنده برخورد کنند اما از آنجایی که با وجود ارزندگی قیمت‌ها روند قوی در بازار شکل نمی گیرد شاهد ورود جریان نقدینگی در بازار نخواهیم بود. این کارشناس بازار سرمایه گفت: این امر باعث می‌شود بسیاری از سرمایه‌گذاران صبر کنند تا در زمان تشکیل روند جدی در بازار حتی با قیمت‌های بالاتر به بازار ورود کنند اما در زمان قیمت پایین سهام، به دلیل نبود روند قوی سرمایه خود را وارد بازار نمی‌کنند. /ایرنا

نرخ بیکاری اعلام شد

مرکز آمار: نتایج طرح آمارگیری نیروی‌کار در زمستان ١٣٩٩ منتشر شد. بررسی نرخ بیکاری افراد ١٥ ساله و بیش‌تر نشان می‌دهد که ٩,٧ درصد از جمعیت فعال (شاغل و بیکار)، بیکار بوده‌اند. بررسی روند تغییرات نرخ بیکاری حاکی از آن است که این شاخص، نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٣٩٨)، ٠.٩ درصد کاهش یافته است. در زمستان ١٣٩٩، به میزان ٤٠,٩ درصد جمعیت ١٥ ساله و بیش‌تر از نظر اقتصادی فعال بوده‌اند، یعنی در گروه شاغلان یا بیکاران قرار گرفته‌اند. بررسی تغییرات نرخ مشارکت اقتصادی حاکی از آن است که این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان١٣٩٨) ١.٥درصد کاهش یافته است.

جمعیت شاغلین پانزده ساله و بیشتر در این فصل ٢٣ میلیون و ١٣٥ هزار نفر بوده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ٣٠٠ هزار نفر کاهش داشته است. بررسی اشتغال در بخش‌های عمده اقتصادی نشان می‌دهد که در زمستان ١٣٩٩، بخش خدمات با ٥٠,٤ درصد بیش­‌ترین سهم اشتغال را به خود اختصاص داده است. در مراتب بعدی بخش‌های صنعت با ٣٣,٨ درصد و کشاورزی با ١٥.٨ درصد قرار دارند.

نرخ بیکاری جوانان ١٥ تا ٢٤ ساله، حاکی از آن است که ٢٣,٦ درصد از فعالان این گروه سنی در زمستان ١٣٩٩ بیکار بوده‌اند. بررسی تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد، این نرخ نسبت به فصل مشابه در سال قبل (زمستان ١٣٩٨) ٢.١ درصد کاهش یافته است. بررسی نرخ بیکاری گروه سنی ١٨ تا ٣٥ ساله نیز نشان می‌دهد که در زمستان ١٣٩٩، ١٦,٨ درصد از جمعیت فعال این گروه سنی بیکار بوده‌اند. این در حالی است که تغییرات فصلی نرخ بیکاری این افراد نشان می‌دهد این نرخ نسبت به زمستان ١٣٩٨، به میزان ١.٠ درصد کاهش یافته است. بررسی سهم اشتغال ناقص جمعیت ١٥ ساله و بیشتر نشان می‌دهد که در زمستان ١٣٩٩، ١٠,٨ درصد جمعیت شاغل، به دلایل اقتصادی (فصل غیرکاری، رکود کاری، پیدا نکردن کار با ساعت بیش‌تر و…) کمتر از ٤٤ ساعت در هفته کار کرده و آماده برای انجام کار اضافی بوده‌اند. این در حالی است که ٣٣.٩ درصد از شاغلین ١٥ ساله و بیش‌تر، ٤٩ ساعت و بیشتر در هفته کار کرده‌اند.

۷۱۹ هزار آمریکایی هفته گذشته بیکار شدند

سی‌ان‌بی‌سی: طبق اعلام وزارت کار آمریکا، تعداد آمریکایی‌هایی که هفته گذشته برای اولین بار درخواست دریافت بیمه بیکاری خود را ثبت کردند از آن‌چه انتظار می‌رفت بیشتر شده و به ۷۱۹ هزار نفر رسیده است، در حالی که اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی می‌کردند تعداد بیکاران جدید تحت پوشش بیمه آمریکا در این هفته به ۶۷۵ هزار نفر برسد. تعداد بیکاران جدید این هفته از تعداد بیکاران جدید هفته گذشته که ۶۵۸ هزار نفر اعلام شده بود هم بیشتر شده است. با این حال با وجود واکسیناسیون ۳ میلیون آمریکایی در هر روز و تسریع روند بازگشایی اقتصاد آمریکا تعداد افرادی که به طور مداوم از بیمه بیکاری استفاده می‌کردند ۴۸ هزار نفر کاهش یافته و به ۳.۸ میلیون تن رسید.

سهام آمریکا جهش کرد

سی‌ان‌بی‌سی: سهام آمریکا در پایان معاملات جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) جهش کرد و اس‌اندپی برای اولین بار به بالای ۴۰۰۰ واحد رسید. اعلام برنامه چند تریلیون دلاری زیرساختی جو بایدن تأثیر مثبتی بر روحیه سرمایه‌گذاران بازارهای مالی گذاشته است. میانگین صنعتی داو جونز ۱۷۱.۶۶ واحد یا ۰.۵۵ درصد رشد کرد و به ۳۳٫۱۵۵۳.۲۱ واحد رسید. اس‌اندپی ۱.۲ درصد جهش کرد و به رکورد جدید ۴٫۰۱۹.۸۷ واحد رسید، در حالی که کامپوزیت نزدک ۱.۸ درصد جهش کرد و به ۱۳٫۴۸۰.۱۹ واحد رسید. سهام آلفابت و نتفلیکس بیش از ۳ درصد جهش کردند، در حالی که سهام آمازون و مایکروسافت بیش از ۲ درصد بالا رفتند. پایین آمدن نرخ سود اوراق قرضه آمریکا هم باعث شد سهام تقویت شوند. سود اوراق قرضه ده ساله خزانه‌داری آمریکا که هفته پیش تا رکورد ۱۴ ماهه ۱.۷۷ درصد بالا رفته بود، دیشب تا ۱.۶۸ واحد پایین آمد. وال استریت ماه مارس را با قدرت به پایان رساند. اس‌اندپی و داوجونز به ترتیب ۴.۳ و ۶.۶ درصد رشد کردند، در حالی که با فشارهای وارد شده به سهام تکنولوژی کامپوزیت نزدک تنها ۰.۴ درصد رشد کرد.

صعود جهانی دلار

ارزش دلار مقابل بیشتر ارزهای مهم افزایش یافت. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱۱ درصد افزایش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۳.۰۴ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۰۶۱ دلار اعلام شد. (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است.)

قیمت جهانی طلا بیش از یک درصد جهش کرد

سی‌ان‌بی‌سی: قیمت جهانی طلا در معاملات پنجشنبه و جمعه با افت دلار و سود اوراق قرضه آمریکا بیش از یک درصد جهش کرد. اغلب بازارهای جهان در روز ۲ آوریل به علت عید «جمعه پاک» تعطیل بودند. قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، تا پایان معاملات روز جمعه (بامداد شنبه به وقت تهران) ۱.۳ درصد جهش کرد و به ۱,۷۲۸.۸۴ دلار رسید. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا ۰.۸۶ درصد رشد کرد و به ۱,۷۳۰.۳۰ دلار رسید. قیمت خرید نقدی هر اونس نقره در بورس نیویورک ۲.۰۹ درصد جهش کرد و به ۲۵.۰۴۵ دلار رسید.

بیتکوین در یک قدمی ۶۰ هزار دلاری شدن

بیتکوین با تثبیت خود در کانال ۵۹ هزار دلاری به دنبال عبور از مقاومت ۶۰ هزار دلار است. به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، انک جی پی مورگان با انتشار گزارشی با اشاره به افزایش روزافزون سرمایه ورودی به بازار ارزهای دیجیتالی پیش بینی کرد در صورت کاهش نوسانات شدید قیمتی، بیتکوین به زودی بتواند به رقم ۱۳۰ هزار دلار برسد. این بانک نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتالی را بزرگ ترین مانع بر سر ورود نهادهای بزرگ به این بازارها دانسته است.  غول های بزرگ مالی آمریکایی کماکان نسبت به سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی مشتاق هستند. با اعلام خبر احتمال سرمایه گذاری های جدید بانک گلدمن ساکس و موسسه بلک راک در بازار ارزهای دیجیتالی، بار دیگر اوضاع به نفع گاوهای بازار تغییر کرده است و برخی تحلیل گران احتمال رسیدن بیتکوین به ۷۰ هزار دلار را طی روزهای آتی محتمل دانسته اند. در سه ماه اخیر بیتکوین بیش از ۳۰ هزار دلار افزایش قیمت داشته است. 

به‌روزرسانی قیمت ارزهای دیجیتال (تا ساعت ۱۳ ظهر به وقت شرقی)؛ این رده حاوی تغییرات قیمتی ۱۰ ارز دیجیتالی بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بیت کوین

قیمت: ۵۹ هزار و ۴۹۸.۳۴ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۶ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۰.۱۷ درصد افزایش

۲- اتریوم

قیمت: ۲۰۶۲.۳۹ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۶۹ درصد افزایش 

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۳.۶۷ درصد افزایش

۳- بایننس کوین

قیمت: ۳۴۱.۹۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۸۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳۶.۲۱ درصد افزایش

۴- تتر

قیمت: ۱.۰۰ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد کاهش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۰.۰۴ درصد افزایش

۵- کاردانو

قیمت: ۱.۲۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۱.۲۷ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲.۲۴ درصد کاهش

۶- پولکا دوت

قیمت: ۳۹.۴۸ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۴.۴۴ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۲۱.۲۰ درصد افزایش

۷- ریپل

قیمت: ۰.۶۰۱  دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۵.۰۹ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۶.۵۰ درصد افزایش

۸- یونی سواپ

قیمت: ۲۹.۴۱ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۲ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۳.۶۱ درصد افزایش

۹- لایت کوین

قیمت: ۲۰۸.۸۶ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۵۱ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۴.۵۱ درصد افزایش

۱۰- چین لینک

قیمت: ۳۱.۴۷ دلار

تغییرات قیمتی ۲۴ ساعت گذشته: ۲.۳۵ درصد افزایش

تغییرات قیمتی یک هفته اخیر: ۱۷.۳۴ درصد افزایش

افت دلار با انتظارات برجامی؟

برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام به‌ طور مجازی، یکی از عواملی است که می‌تواند زمینه‌ساز افت بیشتر قیمت دلار در ابتدای هفته جاری شود. قرار بود نمایندگان ایران و ۱+۴ در نشست یاد شده درباره چشم‌انداز و شرایط بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای مذاکره کنند. گفته می‌شود، مذاکرات روز سه‌شنبه حضوری در وین پی گرفته می‌شود. بازار ارز و معامله‌گران دلار به‌طور ویژه اخبار مربوط به برجام را پیگیری می‌کنند و در صورتی که گشایش خاصی رخ دهد، آنها به سرعت در موقعیت فروش قرار خواهند گرفت. برگزاری این نشست تا حدی بازیگران ارزی را از بازار عقب برد. سکه‌بازان نیز تا حدی در خریدهای خود محتاط رفتار کردند. البته سکه‌بازان در طول تعطیلات نیز به دلیل افت قیمت اونس تا حدی محتاطانه‌تر از دلاری‌ها در معاملات فعالیت کردند. /دنیای اقتصاد

عرضه گسترده مرغ ۲۴۹۰۰ تومانی؛ فروش مرغ تکه‌ای ممنوع شد

وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: با هدف تنظیم بازار مرغ از امروز شنبه ۱۴ فروردین مرغ گرم روزانه در سطح استان تهران عرضه خواهد شد. با توجه به هماهنگی های وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن و تجارت توزیع گسترده مرغ در تمامی میادین و فروشگاه های عرضه مرغ استان تهران با قیمت مصوب ۲۴۹۰۰ تومان صورت خواهد گرفت.

همچنین بر اساس تصمیم گرفته شده در نخستین جلسه قرارگاه ساماندهی مرغ کشور، تا اطلاع ثانوی عرضه مرغ تکه‌ای (قطعه شده) در کلیه واحدهای صنفی ممنوع اعلام شد.

دورخیز شرکت‌های آمریکایی برای افزایش تولید نفت

رویترز: مؤسسه بیکرهاگز اعلام کرد: شرکت‌های نفتی آمریکایی طی هفته گذشته تعداد دکل‌های نفتی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دادند. در واقع افزایش هفتگی تعداد دکل‌های نفتی در آمریکا از ژانویه سال جاری بی‌سابقه بوده است. افزایش قیمت نفت طی هفته‌های گذشته، شرکت‌های نفتی آمریکایی را به سمت افزایش تولید سوق داده است. طی هفته‌ای که گذشت، شرکت‌های آمریکایی ۱۳ دکل نفتی و گازی به دکل‌های خود افزوده و تعداد آن‌ها را به ۴۳۰ دکل رسانده‌اند. البته تعداد دکل‌های نفتی و گازی آمریکا در شرایط کنونی نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۳۵.۲ درصد پایین‌تر است.

در ماه آگوست سال گذشته تعداد دکل‌های فعال نفتی آمریکا به ۲۴۴ واحد رسید که کمترین میزان از سال ۱۹۴۰ تا کنون محسوب می‌شود. اما پس از آنکه روند افزایش قیمت نفت آغاز شد طی مدت ۸ ماه شاهد روند افزایشی تعداد دکل‌های نفتی و گازی در آمریکا هستیم. قیمت نفت آمریکا در سه ماهه نخست سال جاری ۲۲ درصد رشد کرده و دلیل آن نیز تأثیر آغاز واکسیناسیون سراسری در بسیاری از کشور‌ها از جمله آمریکا بوده که چشم‌انداز تقاضا برای نفت را مثبت کرده است.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
بورس که باوجود موج جدید تبلیغات هفته پیش کارش در سال ۱۴۰۰ راباسقوط به کانال یک میلیون ودویست هزارواحدی شروع کرد امروز هم بشدت نزولی هست و فقط در نیمساعت ۵۰۰۰ واحددیگرسقوط کرد
باتوجه به اخبار مثبت برجامی بزودی شاهدسقوط شاخص کل به زیر یک میلیون واحدخواهیم بود
پس تادیرنشده سهامتان رابفروشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
مردم دیگه اعتمادی به بورس ندارن، این نوسانات هم صرفا توسط خود سیستم بورس داره اعمال میشه، دنبال مفت خوری و بی تلاش پول جمع کردن نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
فکر میکنی تا کی دلار ارزون میمونه و تا کی بورس پایین میمونه؟
نهایتا ۸ ماه دیگه دوباره دلار صعودی میشه و بورس هم میره بالا دوباره متاسفانه
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
جنابی که میگی تا کی بورس پایین میمونه!!!!! شما ها همون هایی هستید که میگفتید افزایش قیمت طلا حباب هستش همیشه با این نظرات بی مبنا تون مردم رو هل میدید وسط باتلاق بعد خودتون فرار می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
فرصت قانون ضدتحریم مجلس
با اقدام جدی دولت کامل میشود
نه مذاکرات جدید و بازی مجدد با روان مردم
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
نشون دادن چراغ سبز گفتگوهای برجامی ایالات متحده با ایران در پشت پرده


و در بیش بودن انتخابات ریاست جمهوری۱۴۰۰




بورس حالا حالا بورس بشو نیست


بعضیعا پارسال این موقعها چه بشکن بشکنی داشتند


میگفتی سلام میگفت برو ته صف


صف شونم۱۰۰ متری انورتر بود
عرضه گسترده مرغ در تهران؟! بقیه کشور چی؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
همش شعاره، باور نکنید که دارند مرغ را به بازار با قیمت پایین تزریق میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
ما پنجشنبه بعد از 2 ساعت که توی صف وایسادیم موفق شدیم مرغ به نرخ دولتی تهیه کنیم. اون هم چه مرغی بیشتر می تونم بگم جوجه بود تا مرغ
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
در کشورهای جهان سومی علی الخصوص ایران، کشور فقط پایتخت را شامل می شود! بقیه جزء کشور حساب نمی شوند.0
یکی از حضرات به اصطلاح کارشناس پیش بینی کرده بود تا اردیبهشت شاخص کر به دوونیم میلیون واحدخواهدرسید
اینهاهمه درضرروزیان مردم مقصرند
شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
باوجود بمباران تبلیعاتی جدید باهدف رشد بورس امروز هم سشاخص کل در ادامه سقوط هفته پیش در کمتراز یک ساعت ۷۰۰۰ واحد سقوط کرد
بابا به چه زبانی بگیم این بورس دیگه بورس بشونیست
تابی جان اینراهم بگو که باسقوط قیمت ارز بورس هم باکله زمین خواهدخورد (:
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
ان شالله بازارهای کاذب به زودی زمین بخوره تا مردم بتوانند یکم راحت زندگی کنند و فقر و اختلاف طبقه ای بین دو قشر ۴ درصدی پولدار و ۹۶ درصدی تقریبا کم و بی پول کم و کمتر بشه، صنایع راه بیفتند و جوان‌های بیمار هم بتونند شغل مورد علاقشون را پیدا کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
نوسان گیرها بشتابند.....
چون دوباره چند ماه دیگه با گرونی دلار بورس بالا میره
چرا مرغ 20400 تومانی را 29400 تومان عرضه می کنید( عامل گرانی چیست؟) چرا گران فروشی؟ به حکم نص صریح قرآن در سوره اعراف آیه 85 ، گران فروشان و کم فروشان، در زمره مفسدان هستند و کسانی که با سکوت خود ، به این عمل رضا می دهند هم کمک کننده به مفسدان هستند. که این عمل با ایدئولوژی نظام اسلامی منافات دارد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
نرخ جدیده. 20400 دیگه نداریم. نرخ جدید شده 29400
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
24900 البته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۵
آیا دولت نهاده ها را گران کرده یا دلار گران شده و یا....
یعنی من که تو شهرستان زندگی می کنم نباید گوشت مرغ مصرف کنم . پس چی بخورم ؟ گنجشک شکار کنم خوبه ؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
تا بوده همین بوده و این هم از بی کفایتی مدیران هست . از زمانی که مرغ 20400 اعلام کردند چقدر مرغ وارد بازار شد و اینقدر تولید کننده ها و واسطه ها وارد بازار نکردند تا اینکه دولت را تسلیم خود کردند تا از جیب مردم مایه بذاره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
یک کم صبر کنی فصل هجوم ملخ ها میشه.همه دور هم میشینیم میخوریمشون
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
نه نباید مصرف کنی مگه یادت نیست اوشون گفت گوشت خیلی هم چیز خوبی نیست
چه بورس قشنگی
روز شروع سال و افت چشمگیر بورس واقعا استارت خوبی هست برای سال 1400
وارد پیک چهارم کرونا هم که شدیم ......سالی که نکوست از بهارش پیداست
خدا کنه یکبار هم ریال ارزشش بیشتر بشه.
اقتدار هر کشوری در دنیای حاضر قدرت اقتصادی و پولش است.
نه ....
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
در خواب مگر!
حالا چرا ۲۴۹۰۰ !!!
از همین قیمت کاملا کارشناسی دوباره بوی یک تصمیم ضعیف میاد. خوب بگین ۲۵۰۰۰ تومن.
خدایا ما رو نجات بده از دست این مسوولین
دیروز یه مرغ خریدم کیلوی 33000
خود دولت تنها عامل گراني وب ي ثباتي اقتصادي است
برای هزارمین بار فروش مرغ تکه ای ممنوع شد
در مورد مرغ پیش بینی همین بود . دولت عرضه مرغ را کم می کند و مردم هم هجوم می آورند برای خرید مرغ به قیمت تنظیم بازار . بعد از مدتی برای کم کردن صف و کمبود ، مرغ را گران می کنند و می ریزند در بازار . این فرمول سالهاست که برای دولت و دلالان و سودجویان و ستاد تنظیم بازار جواب داده . این اسمی هم که برای قرارگاه ساماندهی مرغ گذاشتن مسخره است واقعا
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۴
احسنت
"اولین روز هفته برای بورس بازان چگونه است؟"
این چه تیتریه زدی ؟! همین شما بودین که فکر کردین بورس محل بازیه اومدین برا بازی و باختین نه داداش من بورس کاتالیزور چرخهای اقتصاده که آقایون دولتی به بازیش گرفتن یه آدم عاقل با وسیله ای و محلی که برای بازی نیست بازی نمیکنه ولی دولتی ها با بورس بازی کردن و الان این میشه نتیجه اش که میبینین ... ببخشین خواهین دید..
خدا را شکر قیمت مرغ تومان 25000 نشد. قرارگاه ساماندهی مرغ ( انگار ستاد جنگه ) به مردم رحم کرده و 100 تومان تخفیف داده . و بعداً به ازای هر ساعت مابه التفاوت این صد تومان را یکدفعه روی قیمت مرغ می کشند .
با هدف تنظیم بازار مرغ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هماهنگی های وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صنعت معدن و تجارت توزیع گسترده مرغ در تمامی میادین و فروشگاه های عرضه مرغ استان تهران با قیمت مصوب ۲۴۹۰۰ تومان
سوال:
مقصر کیست ؟؟؟؟؟ مردم یا این مافیا که مردم را بیچاره کرده اند !!!!
غذای مرغ را با قیمت دلار 4500 به مرغدار داده اند الان قیمت ها را با دلار 24000 حساب می کنند !!!!!!!!
سلام
وقتی خودشون تصویب کنن مرغ 24900 دیگه نباید انتظاری داشت که قیمت مرغ پایین بیاد.
نفهمیدیم دولتی یعنی چه آزاد یعنی چی ؟
این ملت منفعت طلب که تا می بینند چیزی گران می شود صف تشکیل می دهند برای هزارمین بار فریب خوردند و عین پینوکیو کلاه سرشان رفت این برنامه را هر چند ماه یک بار انجام می دهند تا مرغ یا هر کالای ضروری دیگری را گران کنند اول توزیع آن را در بازار کم می کنند و ملت همیشه در صف منفعت طلب فریب خورده هم که آماده تشکیل صف هستند و هجوم می آورند برای صف درست کردن و پر کردن فریزرها و حرص زدن، همزمان در بازار آزاد قیمت مرغ را دوبرابر می کنند تا ملت همچنان فریب بخورد و صف تشکیل دهد و آماده پذیرش افزایش قیمت شود بعد چند سخنرانی می کنند و ادعا می کنند باید قیمت مرغ کنترل شود و کارگروه تشکیل می دهند و تهدیدهای نمایشی به راه می اندازند که چنین می کنیم و چنان می کنیم و قیمت نباید افزایش پیدا کند و مصاحبه از قول اتحادیه های مرغ انجام می دهند که قیمت مرغ منطقی نیست و ... بعد که مردم قیمت های دو برابر در قضابی ها را دیدند به راحتی آماده پذیرش افزایش قیمت ۳۰ درصدی می شوند و بعد صف هم از بین می رود این داستانی است که این مردم پینوکیو صفت خودشان با دست خودشان بر سر خود می آورند اگر وقتی مرغ گران شد دو هفته نمی خریدند هیچوقت قیمت مرغ بالا نمی رفت هیچ کس با دو هفته نخوردن این مرغ های آنتی بیوتیکی هورمونی که هیچ کشور همسایه ای از نظر سلامت آنها را تایید نکرده است و حخاضر نیستند حتی مفت هم آنها را قبول کنند نمرده است امیدوارم این درسی برایتان باشد تا سه ماه بعد که دوباره این فیلم را تکرار کردند بدانید راه جلوگیری از گران شدن مرغ و گوشت فقط و فقط نخریدن است و بس.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۶
کاملا موافقم با نظر شما . اگر مردم دو هفته که هیچ اگه یک ماه گوشتهای هورمونی و سم زده مرغ های ایرانی نخورن چیزمون که نمی شه هیچ سالم تر هم می مونیم و بیشتر هم عمر می کنیم . و با این کارمون هم تو دهن رانت خواران ( دان مرغ ) زدیم هم تو دهن واسطه گران زدیم . . کاشکی همه مردم توی گران شدن اقلام نمی رفتند تو صفهای گرانی . علت گرانی غیر از بی نظارتی ها ، عطش مردم برای خرید است . دلالان از خداشونه که تقاضای کاذب ایجاد بشه
عرضه گسترده مرغ ۲۴۹۰۰ تومانی؛ فروش مرغ تکه‌ای ممنوع شد/ :
تمام این نمایشها و جنگهای زرگری وزارت صمت، وزارت کشاوری، اصناف و اتحادیها، تعزیرات، بازار، تولیدکنندگان، دلالان، دولت، واسطه ها، قاچاقچیان و ... برای افزایش قیمت و تحمیل قیمت به مردم ناچار بود!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان