بازدید 5066

باد شدید و غبار سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از شنبه ظهر وزش باد شدید و گردوخاک با سرعت ۶۰ تا ۷۵ کیلومتر بر ساعت نواحی مرکزی و جنوبی استان را فرا می‌گیرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۶۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۳۰ 02 April 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، علی ملاشاهی اظهار کرد: وزش این باد روز شنبه مناطق مرکزی و جنوبی را فرا می‌گیرد و روز یکشنبه علاوه بر آن، در شمال استان نیز آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود برای روز دوشنبه وزش باد در مناطق شمالی و نواحی شرقی استان متمرکز باشد و روز سه شنبه نواحی مرکزی و جنوبی استان را نیز شامل شود.

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان اضافه کرد: از اثرات مخاطره آمیز وزش این باد شدید می‌توان به خیزش موقتی گردوخاک، احتمال کاهش دید در جاده‌های مواصلاتی، احتمال آسیب به سازه‌های موقت، گلخانه ها، تابلو‌ها و بنر‌های تبلیغاتی اشاره کرد.

ملاشاهی گفت: توصیه می‌شود در زمان وزش باد و گردوخاک از تردد‌های غیر ضروری در محور‌های مواصلاتی استان خودداری شود و مسئولان شهری نیز نسبت به استحکام بخشی به سازه‌های موقت و تابلو‌های تبلیغاتی تدابیر لازم را در دستور کار قرار دهند.

وی اضافه کرد: برای روز دوشنبه با توجه به شمالی سدن جریانات انتظار کاهش دما به ویژه برای نواحی نیمه شمالی استان انتظار می‌رود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار