بازدید 10416
۴

یک روش کلاهبرداری که گویا هرگز قدیمی نمی‌شود!

اگر با خواندن این پاراگراف یاد زمان‌های دور و سال‌ها قبل افتادید، باید بگوییم قضیه چندان هم نوستالژیک نشده و حالا چوپان عزیز با تغییر شغلی مختصر هنوز هم بعد از بیش از ۱۰ سال به این شگرد خود ادامه می‌دهد.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۲ 02 April 2021

یک روش کلاهبرداری که گویا هرگز قدیمی نمی‌شود

«سلام. من سید کریم از عشایر چادرنشین هستم و چند وقت پیش وقتی گوسفندانم را به چرا برده بودم یک کوزه سکه پیدا کردم. شماره شما را با استخاره پیدا کردم، اگر می‌تونی برامون بفروش اما تو را به امام حسین به کسی چیزی نگو.»

به گزارش خبرآنلاین، چند سالی است که بسیاری از مردم با چنین پیامک‌هایی روبرو می‌شوند که در آن فردی به ظاهر ساده با غلط املایی‌هایی خودش را چوپان، عشایر و ... معرفی کرده و صاحب شماره را به صدجور آیه و قرآن قسم داده که شماره را از طریق استخاره پیدا کرده است. و گفته کوزه‌ای پر از سکه یافته که برای گذران زندگی و درآوردن روزی حلال قصد فروش آن را دارد.

اگر با خواندن این پاراگراف یاد زمان‌های دور و سال‌ها قبل افتادید، باید بگوییم قضیه چندان هم نوستالژیک نشده و حالا چوپان عزیز با تغییر شغلی مختصر هنوز هم بعد از بیش از ۱۰ سال به این شگرد خود ادامه می‌دهد.

این روش کلاهبرداری سال‌هاست که ادامه دارد و بارها درباره آن نوشته شده و حتی مستند ساخته شده است پس چرا همچنان ادامه دارد و به نظر می‌رسد این افراد دستگیر نشده اند؟ آیا صرف دریافت پیامک کافی نیست تا کسی بتواند اعلام جرم کرده و علیه این افراد شکایت کند؟

قوشه،وکیل دادگستری در این باره می‌گوید: مسئله ای که وجود دارد این است که تا زمانی که جرم محقق نشده است، متاسفانه نمی‌شود آن را پیگیری کرد دریافت پیامک کافی نیست تا کسی بتواند شکایت کند. اما با توجه به اینکه ارسال این پیام‌ها زیاد است و خیلی از از دوستان خود من چنین پیام‌های مشابهی دریافت کرده اند، خود دادستان به عنوان مدعی العموم می‌تواند وارد شود اما در بحث شکایت، تنها کسی می‌تواند انجام بدهد که از جرم متضرر شده است. بنابراین تا برای کسی چنین موضوعی اتفاق نیفتاده است و پولی از دست نداده است، نمی‌تواند شکایتی کند.

این وکیل دادگستری با بیان اینکه هر شهروندی می‌تواند نسبت به موضوعی اعلام جرم کند، ادامه می‌دهد: اما اینکه آیا واقعا مقامات قضایی پیگیر مسئله خواهند شد یا نه، مشخص نیست و اعلام کردنش در فضای رسانه و شبکه‌های اجتماعی هم می‌تواند نوعی اطلاع رسانی باشد. متاسفانه تا به حال اقدام قضایی روی آن صورت نگرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴
تا ابله در جهان است ...
برای من هم چند سال پیش آمد دقیق یادم نیشت چه سالی بود
در جواب پیامکش نوشتم آن منطقه فعلا قیمت خر چقدر است
برای من نیز این پیامک آمدو هنوز از گوشیم حذف نکرده ام بدین منظور:سلام برادر سید محمدم عشایر ،حقیقتش چند وقت پیش با عموم دنبال گوسفندا بودیم که 1713 سکه و دومجسمه پیدا کردیم اگه میتونی اینارو بفروش نسفشم شما ببرید شمارتونو با قرآن استخاره گرفتم بقرآن قسم راست میگم زنگبزن .....
غلطهای املایی نه غلط املایی ها. خودت هم که غلط انشایی داری!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار