بازدید 20291

آخرین آمار کرونا در ایران تا سیزدهم فروردین ۱۴۰۰/ فوت ۱۱۷ بیمار کووید۱۹ در شبانه روز گذشته/ افزایش شهرهای قرمز و نارنجی به ۴۶ و ۱۱۹ شهر

از میان موارد مشکوک ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۱۱۶۶۰ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، ولی هنوز برخی شان بستری هستند و حال ۴۰۰۵ تن از ایشان وخیم است.
کد خبر: ۱۰۴۳۵۰۸
تاریخ انتشار: ۱۳ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲ 02 April 2021
تابناک اجتماعی
پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از یک میلیون و ۹۰۸ هزار تن گذشت.
 
به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، ۱۱ هزار و ۶۶۰ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده که ۱۳۳۰ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به یک میلیون و ۹۰۸ هزار و ۹۷۴ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۱۷ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۶۲ هزار و ۸۷۶ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه یک میلیون و ۶۳۳ هزار و ۹۴۹ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۴۰۰۵ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تاکنون ۱۲ میلیون و ۹۶۳ هزار و ۷۷۸ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی در ادامه در خصوص وضعیت شیوع بیماری در نقاط مختلف کشورمان گفت: ۴۶ شهرستان قرمز و ۱۱۹ شهرستان نارنجی هستند و همچنین ۲۴۶ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۷ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۳.۷ درصد است و به همین تناسب، «نرخ بهبود» ۹۶.۳ درصد، در حالی که میانگین نرخ مرگ در جهان ۲.۶ درصد است و همچنان وضعیتی به مراتب بهتر از کشورمان را نشان می‌دهد.
 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
کسانی که از اعمال محدودیت های کرونایی ممانعت کردند و همچنین افرادی که در واردات واکسن های معتبر مانع تراشی و یا تاخیر ایجاد می کنند باید پاسخگو باشند.
۱۵ هزار فرد کرونایی در نوروز رفتند مسافرت.
اصلا نمی بایستی از اول اجازه سفرهای نوروزی داده می شد چون بعضی از مردم بی ظرفیت هستند.
وزرات بهداشت رو باید گل گرفت
روند کاهشی متوقف شد
مسافران متهمان اصلی اند
به این توجه داشته باشید که کادر درمانی خسته اند و حق دارند به مردمی که دانسته و خواسته به کرونا مبتلا شده اند توجه نکنند
روند کاهشی متوقف شد
مسافران متهمان اصلی اند
به این توجه داشته باشید که کادر درمانی خسته اند و حق دارند به مردمی که دانسته و خواسته به کرونا مبتلا شده اند توجه نکنند
اگر فعالیت هتل ها، رستوران ها، تالارها، مراکز خرید و گردشگری و تفریحی در تعطیلات ممنوع می شد حتی با آزاد بودن بسیاری از مسافرت ها انجام نمی شد
آیا ستاد مقابله با کرونا نباید پاسخگوی این شکل مدیریت باشد!!!
وقتی مشخص است عده ای به راحتی به مسافرت می روند و برایشان مهم نیست باید از قبل از عید محدودیت وضع میشد! طبق گفته وزارت بهداشت فقط 15000 نفر با تست مثبت به مسافرت رفته اند ناقلین بدون علامت که بماند.
حالا پس از تعطیلات به جای اینکه کار و کاسبی آغاز شود شهرهای قرمز و نارنجی با رکود مواجه خواهند شد و تا اواخر اردیبهشت درگیر این موج خواهند بود این هزینه ها را چه کسی پرداخت می نماید؟
دیگه میتونید خراسان و مازندران و قم رو هم جزء قرمز و نارنجی ها اعلام کنید. چون تعطیلات تموم شد.
اول تقصیر مسئولینه، بعدم تقصیر مردمی که سفر رفتن و خودخواهی کردند. جالبه از فردا تو اینستاگرام و تلگرام شروع میکنند همین سفر رفته ها دم از خارجی بودن و با فرهنگ بودن زدن، اگر فرهنگ داشتی که رعایت بقیه مردم را میکردی
رییس جمهوری که توان تهیه واکسن نداره و هفته پیش گفت اوضاع خیلی خوبه و دیگه پیک رو پشت سر گذاشتیم حالا بیاد جواب بده
چطور رضایت دادید آمار سه رقمی بشه ؟ به خاطر سیزده بدر که تجمع نشه لابد ..
امان از صف مرغ که باعث تشدید کرونا شد
امروز سیزده فروردین ۱۴۰۰ مجبور شدم برای انجام کاری از خانه بیرون بیایم، در کمال تعجب ۷۰٪ مردم رعایت نکرده و بدون ماسک در رستوران‌ها و شیرینی فروشیها کیپ هم جمع شده بودند و در کمال تعجب تقریبا هشتاد درصد مامورین پلیس که خود باید مجری قانون باشند بدون ماسک بودند و اتوبوس‌های شرکت واحد هم بیشتر مسافرانشان بدون ماسک بودند!!! نه نظارتی کرده اید ، نه جریمه ایی نه برخوردی! منتظر روزی هزار نفر تلفات باشید!
روحشان شاد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار