بازدید 5624

پایان بدون نتیجه جلسه شورای‌امنیت درباره کره شمالی

جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون کره شمالی شامگاه سه شنبه برگزار گردید و بدون هیچ اقدام یا صدور بیانیه پایان یافت.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۳۲
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۵ 31 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از آسوشیتدپرس، جلسه غیرعلنی شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون کره شمالی شامگاه سه شنبه برگزار گردید.

بر اساس این گزارش، این نشست که پیرامون فعالیت های موشکی کره شمالی و به مدت ۳۰ دقیقه پشت درهای بسته برگزار شده بود بدون هیچ نتیجه و یا صدور بیانیه ای پایان یافت.

این در حالی است که کره شمالی پیش از این شورای امنیت سازمان ملل را به اتخاذ «استاندارد دوگانه» در قبال آزمایش موشکی این کشور متهم کرده بود.

در پی انتقاد کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل از آزمایش موشکی اخیر کره شمالی و معرفی آن به عنوان اقدامی ناقض قطعنامه‌های سازمان ملل متحد، دولت کره شمالی روز دوشنبه شورای امنیت سازمان ملل را به اتخاذ «استاندارد دوگانه» متهم کرد.

ماجرا از آنجا آغاز می‌شود که پرتاب آزمایشی یک مدل جدید از موشک بالستیک کوتاه برد از سوی پیونگ یانگ خشم مقامات واشنگتن را برانگیخت و آنان را بر آن داشت تا خواستار برگزاری فوری نشست کمیته تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل شوند. سپس ایالات متحده در نشست این کمیته در روز جمعه خواستار وضع تحریم‌های بیشتر علیه کره شمالی و تشدید تدابیر موجود شد.

در مقابل، «جو چول سو» مدیرکل سازمانهای بین‌المللی در وزارت خارجه کره شمالی گفت که این نشست با هدف «نفیِ حق کره شمالی در دفاع مشروع» برگزار شد و هشدار داد که پیونگ یانگ «اقدامی متقابل» تدبیر خواهد کرد.

جو در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری مرکزی کره منتشر شد، اعلام کرد: «این [نشست] در تلاش برای نفی حاکمیت کشور و نشاندهنده استاندارد دوگانه شورای امنیت در قبال موضوعات مختلف بر مبنای قطعنامه‌های سازمان ملل است- محصول مستقیم سیاست خصمانه ایالات متحده».

گفتنی است، پیونگ یانگ روز جمعه اعلام کرد که یک مدل جدید از «موشک تاکتیکی» کوتاه برد خود را که قادر به حمل کلاهکی به وزن حداکثر ۲.۵ تن است، آزمایش کرده است. اعلام این خبر یک روز پس از آن صورت گرفت که ایالات متحده، ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که کره شمالی در سواحل شمال شرقی به آزمایش‌های تسلیحاتی دست زده است.

ژاپن نیز اعلام کرد که تسلیحات آزمایش شده موشک‌های بالستیک بودند که در دریا سقوط کردند. در مقابل، پیونگ یانگ در تأیید این آزمایش از بکار بردن واژه‌های «موشک» یا «بالستیک» خودداری کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار