بازدید 14691
۵

رویترز: اتحادیه اروپا علیه ایران تحریم اعمال می‌کند

سه دیپلمات اروپایی به خبرگزاری رویترز خبر دادند که اتحادیه اروپا روز چهارشنبه تعدادی از مقام‌های ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم می‌کند.
کد خبر: ۱۰۴۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۸ 30 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس از فارس، سه دیپلمات اروپایی گفتند که اتحادیه اروپا موافقت کرده روز چهارشنبه چند مقام ایرانی را به بهانه نقض حقوق بشر تحریم کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، این تحریم‌ها شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌های این افراد می‌شود.

رویترز به نقل از این دیپلمات‌ها نوشت که این تحریم فردا اعلام می‌شود، اما نام این افراد هفته آینده و زمانی که تحریم‌ها اجرایی شد، اعلام خواهد شد.

این دیپلمات‌ها جزئیات بیشتری درباره این تحریم‌ها اعلام نکردند و اتحادیه اروپا نیز از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

این سه دیپلمات گفتند که همانند آمریکا، اتحادیه اروپا نیز از سال ۲۰۱۱ مجموعه‌ای از تحریم‌ها را علیه ۸۰ فرد ایرانی به بهانه حقوق بشر اعمال کرده و هر ساله در ماه آوریل این تحریم‌ها تجدید می‌شود. این تحریم‌ها روز چهارشنبه تجدید خواهند شد.

یکی از دیپلمات‌ها در پاسخ به سوالی در این باره که چرا در زمان کنونی این اقدامات اتخاذ می‌شود، پاسخ داد که اتحادیه اروپا به دنبال اتخاذ موضع سختگیرانه‌تری برای حمایت از حقوق بشر است.

طی ماه جاری، اتحادیه اروپا ۱۱ فرد را از کشور‌هایی نظیر چین، کره‌شمالی، لیبی و روسیه تحریم کرد.

یک از دیپلمات‌های اروپایی گفت: «کسانی که مسئول نقض جدی حقوق بشر هستند، باید بدانند که پیامد‌هایی وجود دارد».

دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا نیز ماه پیش نخستین تحریم‌های خود علیه ایران را به بهانه حقوق بشر اعمال کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که علی همتیان و مسعود صفدری را به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است. 

تحریم آمریکا و تحریمی که اتحادیه اروپا قرار است فردا اعمال کند در حالی است که واشنگتن اعلام کرده به دنبال توسل به دیپلماسی جهت حفظ «برجام» و بازگشت به این توافق است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵
از بن سلمان چه خبر؟
اونوقت اروپا عربستان رو به جرم کشتار دهها هزار نفر و گرسنگی دادن میلیونها نفر یمنی تحریم نمیکنه؟
با عرض سلام ... نامی از عربستان وامارات وترکیه نیست .
ایران هم دیپلمات انگلی فرانسه واروپا را از ایران اخراج ‌سفارت اروپا رتهدید به اخراج کند
اگر ایران،چین و روسیه با برخی دیگر از کشورهای آسیایی ، آفریقایی و آمریکایی هماهنگی بیشتری داشته باشند و بتوانند اشخاص و یا افرادی از غرب را تحت عناوینی مانند حقوق بشر تحریم کنند کم کم غربی ها این بساط را جمع می کنند/
غربی ها مانند کفتارهایی هستند که یک مرتبه با هم به شکار حمله می کنند و می درند و کاری ندارند که حق طرف مقابل دریده شدن است یا نه !
آنها به خوبی می دانند که مباحث فرهنگی نسبی هستند و هر کشور با توجه به دین و نوع فرهنگ دارای آداب رسوم خاص خود است بنا بر این اجازه ندارند رسوم مبتذل خود را مبنا قرار دهند اما وقیحانه و با ژست دولتهای با فرهنگ و متمدن از این حرکت هماهنگ کفتار وار خود نهایت سوء استفاده را می کنند.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان