بازدید 5384
۱

چین ۱۰۰هزار دوز واکسن به تشکیلات خودگردان اهدا کرد

تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه صد هزار دوز واکسن ضد کرونای سینوفارم، اهدایی دولت چین را دریافت کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۱۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 30 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری فرانسه، تشکیلات خودگردان فلسطین روز دوشنبه صد هزار دوز واکسن ضد کرونای سینوفارم، اهدایی دولت چین را دریافت کرد که این بزرگترین محموله واکسن کرونا است که فلسطینی‌ها از زمان شیوع کووید ۱۹ در ماه مارس سال ۲۰۲۰ دریافت کرده اند.‌

می‌کیله وزیر بهداشت تشکیلات خودگردان در کنفرانس خبری مشترک با سفیر چین در رام الله و نمایندگان سازمان جهانی بهداشت گفت: صد هزار دوز واکسن ضد ویروس کووید ۱۹ از دولت خلق چین تحویل گرفتیم که این میزان از واکسن اهدایی چین در تسریع روند واکسیناسیون فلسطینی‌ها کمک زیادی خواهد کرد.

تشکیلات خودگردان فلسطین پیشتر و در چارچوب سازوکار جهانی کوواکس برای کمک به کشور‌های فقیر هم، ۶۱ هزار دوز واکسن ضد کووید ۱۹ را دریافت کرده بود که ۲۱ هزار دوز از آن را به نوار غزه تحویل داد. تشکیلات خودگردان از دو هفته پیش و پس از دریافت ۶۱ هزار دوز واکسن کرونا، روند واکسیناسیون جامعه فلسطین‌ها را آغاز کرد.

وزارت بهداشت فلسطین تاکید کرد در مرحله نخست واکسیناسیون، افراد سالمند بالای ۷۵ سال، بیماران کلیوی و نیز کادر پزشکی، واکسن ضد کرونا دریافت کرده اند و در مرحله دوم نیز واکسیناسیون افراد بالای ۶۰ سال آغاز خواهد شد.

براساس بیانیه وزارت بهداشت تشکیلات خودگردان‏، بیش از ۶۹ هزار فلسطینی تا روز دوشنبه‏، دوز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند که از این تعداد ۴۸ هزار ۶۹۳ نفر در کرانه باختری رود اردن و ۲۰ هزار و ۳۶۲ نفر هم در نوار غزه واکسن زده اند. همچنین به طور کلی تاکنون ۷ هزار و ۶۳۸ نفر هم دوز دوم واکسن کرونا را در کرانه باختری رود اردن و نوار غزه دریافت کرده اند.

در همین حال سفیر چین در رام الله در کنفرانس خبری روز دوشنبه با تاکید بر اینکه پکن از تلاش‌های تشکیلات خودگردان در مقابله با ویروس کرونا کاملا حمایت می‌کند، افزود: محموله اعطایی به تشکیلات خودگردان در راستای التزام چین برای عمل به وعده هایش در کمک رسانی به کشور‌ها برای مقابله با ویروس کرونا انجام گرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
به مسلمانان خودش چی؟
بیچاره ها توی زندانن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان