بازدید 6004
۱

تعداد مبتلایان کرونا در اصفهان ۳ برابر شد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در حال حاضر در شرایطی هستیم که تعداد بیماران کرونایی شناسایی شده در اصفهان نسبت به اوایل اسفند ۹۹ سه برابر و تعداد میزان بستری‌ها دو برابر شده است.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۶ 30 March 2021

به گزارش «تابناک»، آرش نجیمی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفت‌وگو با ایلنا، درباره وضعیت کرونایی استان اصفهان در پی ورود مسافران نوروزی بیان کرد: ما قبل از تعطیلات یعنی در اوایل اسفند ماه شرایط مناسبی داشتیم و تعداد بیمارانمان کاهش پیدا کرد. همچنین درصد افراد با تست مثبت کرونا و شیوع بیماری به شدت رو به کاهش بود و نزدیک به ۱۳ درصد رسید.

وی ادامه داد: اما متاسفانه هر چه به تعطیلات و به انتهای اسفند ماه نزدیک شدیم نه تنها آن روند کاهش پیدا نکرد، بلکه با افزایش موارد شناسایی شده به خصوص در موارد سرپایی مواجه شدیم. برخی گزارشات به ما می‌رسید، مبنی بر اینکه احتمال دارد، وضع بدتر شود به همین خاطر ما یک سری تغییرات در بیمارستان‌ها دادیم، زیرا پیش بینی می‌‎کردیم با این شرایط با افزایش بیماران رو به رو شویم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: متاسفانه با ورود به تعطیلات نوروز، با ازدحام برای خرید و آماده شدن مردم برای عید رو به رو بودیم و بعد از آن هم سفرها آغاز شد. در اوایل فرودین ماه ما با یک موج افزایش بسیار شدید ابتلا در برخی از شهرستان‌ها رو به رو شدیم.

نجیمی گفت: تغییر رنگ به سرعت در برخی از شهرستان‌ها از جمله گلپایگان و خوانسار اتفاق افتاد و وضعیت آن‌ها قرمز شدند، سپس سه شهرستان ما نارنجی اعلام شد. این احتمال هم وجود دارد که تعداد بیشتری از شهرستان‌های زرد به سمت نارنجی یا حتی قرمز شدن پیش بروند.

وی بیان کرد: به طورکلی ما الان در شرایطی هستیم که تعداد بیماران شناسایی شده نسبت به اوایل اسفند ۹۹ سه برابر و تعداد میزان بستری‌ها دو برابر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: با توجه به این روند احتمال می‌رود که تا آخر فرودین ۱۴۰۰ باز با جمعی از بیماران بستری بیش از ۱۰۰۰ نفر هم مواجه شویم؛ زیرا هنوز به طور کامل اثرات موج اول مسافرت‌ها را دریافت نکردیم و بیشتر این موارد مربوط به همان تجمعات برای خریدهای قبل از عید است و احتمال دارد این شرایط و مسافرت‌ها ما را با وضعیت و چالش بسیار شدیدی در انتهای فرودین رو به رو کند.

وی در پاسخ به این سوال که چه اقداماتی انجام شده تا ورودی‌ها به استان اصفهان جهت کاهش شیوع کرونا کنترل شوند؟ گفت: متاسفانه قرار بود یک سامانه هماهنگی در کشور شکل بگیرد که بتوان با کمک آن افراد مبتلا را شناسایی کرد، ولی متاسفانه این سامانه چندان کارآمد نشد.

نجیمی افزود: با این حجم از مسافران راهکاری که بتوان به طور مشخص وضعیت ورودی‌ها را بررسی کرد، ممکن نبود. اگرچه حجم مسافران امسال نسبت به دو، سه سال گذشته کم شده، اما نسبت به سال گذشته و زمان شیوع کووید۱۹ تعداد مسافران افزایش داشته است. بر همین اساس مشکلی که ما در خوانسار و گلپایگان داشتیم، دقیقا به خاطر بازگشت خیلی از افراد از شهرهایشان به منازل دوم‌شان یا منازل خانواده و اقوام بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ما هنوز هم نگرانی بسیار زیادی داریم و درخواست می‌کنیم که اگر کسی هنوز به اصفهان نیامده، همچنان به این استان سفر نکند، زیرا حتی احتمال تغییر رنگ شهر اصفهان با تعداد موارد ابتلایی که اکنون با آن رو به رو هستیم، وجود دارد و اگر تغییر رنگی رخ دهد ما مجبور می‌شویم که در ورودی‌ها محدودیت‌هایی را اعمال کنیم.

نجیمی در پاسخ به این سوال که آیا در حال حاضر مراکز تفریحی و گردشگری در استان اصفهان باز هستند؟ گفت: تلاش شده آن‌هایی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند و شرایط تهویه مناسب دارند و یا محیط‌های سرباز هستند را حدالمقدور باز نگهداریم و آن مواردی که امکان‌پذیر نبود و شرایط به لحاظ پروتکل‌ها مناسب نبود، رایزنی شد که این مراکز تعطیل باشند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۱
از کلیه هموطنانی که از اقساط نقاط کشور به اصفهان آمدید و کرونا را 3 برابر کردید صمیمانه تشکر مینمائیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل