بازدید 11518

پاداش ۱۰‌میلیون‌دلاری برای متهم به ترور رفیق حریری

آمریکا پاداشی ۱۰ میلیون دلاری را برای معرفی فرد متهم به ترور نخست وزیر اسبق لبنان تعیین کرد.
کد خبر: ۱۰۴۳۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹ 29 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا پاداشی ۱۰ میلیون دلاری را برای معرفی فرد متهم به ترور رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان تعیین کرد.

وزارت خارجه آمریکا برای کسی که در مورد سلیم عیاش فرد متهم به ترور رفیق حریری اطلاعاتی ارائه کند، ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرده است.

دادگاه لاهه، بیست و هشتم مردادماه سال گذشته، با اذعان به اینکه هیچ مدرکی مبنی بر دست داشتن دولت سوریه و حزب الله لبنان در ترور حریری وجود ندارد، ادعا کرد ۵ فرد متهم در ترور رفیق حریری از افراد حزب الله هستند.

دادگاه ویژه ترور رفیق حریری در ابتدا اعلام کرد مصطفی بدرالدین، سلیم عیاش، حسین عنیسی، اسد صبرا و حسن حبیب مرعی متهمان ترور نخست وزیر اسبق لبنان هستند.

اما بعدا دادگاه بین‌المللی کیفری (لاهه) در قرائت رأی نهایی پرونده ترور رفیق حریری اعلام کرد: سلیم عیاش در ترور رفیق حریری مشارکت داشته، اما هیچ مدرکی دال بر مشارکت (شهید) مصطفی بدرالدین، حسین عنیسی، اسد صبرا و حسن حبیب در ترور رفیق حریری وجود ندارد.

در جریان بمب گذاری در ۱۴ فوریه سال ۲۰۰۵ در بیروت رفیق حریری، نخست وزیر اسبق لبنان به همراه ۲۱ فرد دیگر جان باختند و پس از آن ۴ فرد را به اتهام انجام این عملیات دستگیر کردند. بر اثر این حادثه سازمان ملل تحقیقاتی پیرامون قتل او تحت عنوان دادگاه ویژه برای لبنان آغاز کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار