بازدید 37470
آخرین تحولات خاورمیانه

واکنش جو بایدن به توافق ایران و چین/ ویران کردن ۲۵۰۰ مرکز آموزشی در یمن از سوی عربستان/ خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان / عملیات حشد شعبی در نزدیکی مرز عربستان

واکنش جو بایدن به توافق ایران و چین، ویران کردن ۲۵۰۰ مرکز آموزشی در یمن از سوی عربستان، خروج نیرو‌های آمریکا و ناتو از افغانستان، عملیات حشد شعبی در نزدیکی مرز عربستان و تاکید نخست‌وزیر عراق بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۲۲ 29 March 2021

واکنش جو بایدن به توافق ایران و چین/ ویران کردن ۲۵۰۰ مرکز آموزشی در یمن از سوی عربستان/ خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان/عملیات حشد شعبی در نزدیکی مرز عربستان

بین الملل تابناک/ تحولات‌ خاورمیانه: واکنش جو بایدن به توافق ایران و چین، ویران کردن ۲۵۰۰ مرکز آموزشی در یمن از سوی عربستان، خروج نیرو‌های آمریکا و ناتو از افغانستان، عملیات حشد شعبی در نزدیکی مرز عربستان و تاکید نخست‌وزیر عراق بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

واکنش جو بایدن به توافق ایران و چین

«جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا شامگاه یکشنبه به وقت محلی در واکنش به امضای توافق ۲۵ ساله ایران و چین گفت، ما سال هاست درباره مشارکت ایران و چین نگران بوده‌ایم.

سند برنامه همکاری جامع جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین به نام برنامه ۲۵ ساله روز شنبه در تهران به امضای محمدجواد ظریف و «وانگ یی» وزرای خارجه دو کشور رسید.

واکنش جو بایدن به توافق ایران و چین/ ویران کردن ۲۵۰۰ مرکز آموزشی در یمن از سوی عربستان/ خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان/عملیات حشد شعبی در نزدیکی مرز عربستان

در سال ١٣٩۴ جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین بیانیه مشترک جامع راهبردی دو کشور را صادر و دو طرف برای انعقاد یک برنامه همکاری جامع توافق کردند. بعد از رایزنی‌ها و مذاکرات روز ٧ فروردین ١۴٠٠ محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وانگ یی، عضو شورای دولتی و وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین «برنامه همکاری جامع فیمابین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین» را در تهران امضا کردند.

این سند ظرفیت‌ها و چشم انداز همکاری دوجانبه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری خلق چین در زمینه‌های مختلف، از جمله اقتصادی، فرهنگی و غیره را مورد بحث قرار داده است.

رسانه‌های آمریکایی، امضای این توافق را تلاش تهران و پکن برای دور زدن سیاست‌های تحریمی آمریکا و پاسخی به سیاست‌های مقابله جویانه واشنگتن علیه ایران و چین خوانده‌اند.

ویران کردن ۲۵۰۰ مرکز آموزشی در یمن از سوی عربستان 

با اتمام ششمین سال تجاوز ائتلاف سعودی به یمن،‌ دبیرخانه شورای عالی مدیریت و هماهنگی امور انسانی در صنعاء، امروز (یکشنبه)، با برگزاری کنفرانسی مطبوعاتی با اعلام خسارات‌ وارده به این کشور طی شش سال جنگ، عملکرد سازمان ملل متحد در برابر درد و رنج مردم یمن را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری شبکه «المسیره»، «عبدالمحسن طاووس» دبیرکل شورای عالی هماهنگی امور انسانی در یمن اعلام کرد که طی شش سال جنگ، ۲۴.۸ میلیون تن از مردم این کشور به کمک‌های غذایی نیاز پیدا کردند که این تعداد برابر است با ۶۷ درصد مردم یمن.

طاووس در ادامه اعلام کرد که ۵.۱ میلیون نفر از مردم یمن طی شش سال گذشته در یک قدمی قحطی قرار گرفتند و تجاوزهای ائتلاف سعودی باعث شد که ۴.۵ تن از جمله ۵۸ درصد خانواده‌های آوارگان یمنی ـ که در مناطق سردسیر این کشور زندگی می‌کنند ـ بی‌ سرپناه شوند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش همچنین به خدمات بهداشتی در یمن اشاره کرد و گفت که شش جنگ و محاصره یمن باعث شده است که ۱۶ میلیون تن از مردم این کشور به خدمات بهداشتی نیاز پیدا کنند تا جایی که ۱۱ میلیون نفر به شدت به مراقبت‌های پزشکی و دارو نیاز مبرم پیدا کردند، چهار میلیون کودک دچار سوء تغذیه شدند و یک میلیون زن باردار و همچنین زنانی که تازه وضع حمل کرده‌ بودند، دچار سوءتغذیه شدید شدند.

طاووس همچنین خبر داد که طی این سال‌ها، حدود نیم میلیون دانش‌آموز نیازمند کمک‌های فوری شدند و هم‌اکنون یک میلیون کودک آواره نیازمند حمایت‌های آموزشی هستند؛ آن هم پس از آنکه ائتلاف متجاوز ۲۵۰۰ تأسیسات آموزشی را به صورت کلی و جزئی در این کشور ویران کرد.

دبیرکل شورای عالی هماهنگی امور انسانی یمن با انتقاد از نقش سازمان ملل متحد طی شش سال گذشته در حمایت از مردم گفت که نهادهای وابسته به سازمان ملل برای کاهش درد و رنج مردم یمن همکاری مطلوبی نداشتند و بر فعالیت‌‌هایی متمرکز شدند که مورد نیاز مردم نبود.

عبدالمحسن طاووس در ادامه اظهاراتش با منفی خواندن موضع‌گیری سازمان ملل طی شش سال گذشته در قبال درد و رنج مردم یمن، گفت که مواضع این سازمان طی سال‌های گذشته بر اظهارات رسانه‌‌ای محدود بوده و با تحرکات عملی همراه نبوده است.

طاووس در این خصوص اظهار داشت که برنامه جهانی غذا به میزان 50 درصد توزیع دوره‌ای مواد غذایی خود را کاهش داد که این موضوع زمینه را برای استفاده از غذا به عنوان یک برگه سیاسی و نظامی برای ائتلاف سعودی فراهم کرد؛ آن هم بدون در نظر گرفتن مسائل انسانی.

وی همچنین به بخش بهداشت اشاره کرد و در این خصوص گفت که برخی از نهادهای وابسته به سازمان ملل با خروج ناگهانی از صدها تأسیسات بهداشتی در این کشور، باعث فروپاشی نظام سلامت در یمن شدند.

دبیرکل شورای عالی هماهنگی امور انسانی یمن در بخش پایانی اظهاراتش همچنین با اشاره اقدام نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد در کاهش و متوقف کردن سوخت لازم برای راه‌اندازی سازمان‌های آب و فاضلاب در این کشور، تأکید کرد که با این گام فاجعه‌ای حقیقی در یمن به وجود آمد.

نماینده وزارت کشاورزی و آب‌رسانی یمن نیز که در کنفرانس امروز مشارکت کرد، از خسارات‌ وارده به بخش‌های مختلف کشاورزی و آب‌رسانی در یمن پرده برداشت.

این وزارت با اعلام اینکه مجموع خسارات‌ مستقیم و غیرمستقیم وارد شده به بخش کشاورزی در یمن به بیش از ۱۱۱ میلیارد دلار رسیده، خبر داد که حملات هوایی ائتلاف سعودی، باعث تخریب ۱۷۲ ساختمان و تأسیسات کشاورزی دولتی و همچنین ۲۰۴ ساختمان و تأسیسات کشاورزی غیردولتی شده است.

در ادامه این گزارش با اشاره به هدف قرار گرفتن ۸۹ تأسیسات آبی از جمله سدها در جریان حملات ائتلاف سعودی به یمن و تخریب کامل انبارهای زراعی، اعلام شده است که طی سال‌های گذشته، ۷۵ بازار کشاورزی، ۴۵ انجمن کشاورزی و همچنین ۲۹ مرکز صادراتی و سردخانه هدف حملات نیروهای ائتلاف سعودی قرار گرفته است.

خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان 

«آنتونی بلینکن» روز یکشنبه به صراحت اعلام کرد که نیروهای آمریکا تنها در هماهنگی با متحدان این کشور در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از افغانستان خارج می‌شوند.

بلینکن در گفتگو با شبکه خبری سی ان ان گفت: «ما [ایالات متحده] بسیار شفاف بوده‌ایم و ناتو نیز خیلی شفاف بوده و رویکردی که اتخاذ کردیم این است که ما با همدیگر وارد خاک افغانستان شدیم و خود را با شرایط سازگار کردیم و هر زمان که مناسب باشد، با هم از افغانستان خارج می شویم.»

وی در ادامه افزود: «آنچه اکنون بر آن تمرکز کرده‌ایم ضرب‌الاجل یکم ماه می است.»

واکنش جو بایدن به توافق ایران و چین/ ویران کردن ۲۵۰۰ مرکز آموزشی در یمن از سوی عربستان/ خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان/عملیات حشد شعبی در نزدیکی مرز عربستان

گفتنی است، در حالی که ایالات متحده به عنوان بخشی از توافقنامه دیپلماتیکی که سال گذشته میان دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا با گروه طالبان افغانستان امضا شد، با ضرب‌الاجل یکم ماه می برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از خاک افغانستان موافقت کرد. دولت «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی ایالات متحده چهارشنبه گذشته در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد که پایبندی به تاریخ مذکور به دلایل تاکتیکی «بسیار دشوار» است.

با این حال، جو بایدن تأکید کرد که نیروهای نظامی آمریکا بیش از سال ۲۰۲۰ در افغانستان نمی‌مانند.

شایان ذکر است، هم اکنون حدود یازده هزار نیروی ناتو در افغانستان مستقرند که از این تعداد ۲۵۰۰ تن از آنان نیروهای آمریکایی هستند.

عملیات حشد شعبی در نزدیکی مرز عربستان

نیروهای حشد شعبی عراق همراه با فرماندهی عملیات کربلا، عملیات پیش‌دستانه‌ای را تا مرزهای این کشور با عربستان آغاز کردند. همچنین عملیاتی علیه مخفیگاه‌های داعش در ارتفاعات حمرین آغاز شده و ۱۲ مخفی‌گاه داعش در کرکوک شناسایی و منهدم شدند.

به گزارش خبرگزاری "نینا" عراق، لشکر امام علی (ع) (تیپ دوم حشد شعبی عراق) صبح امروز (یکشنبه) عملیات پیش‌دستانه مشترکی را با فرماندهی عملیات کربلا تا مرزهای بین‌المللی عربستان کلید زدند.

این لشکر در بیانیه‌ای اعلام کرد: این عملیات بر اساس دستورهای صادره از سوی فرماندهی عملیات مشترک و فرماندهی نیروی زمینی و برای جمع‌آوری اطلاعات و بررسی محور صحرای نجف اشرف تا مرزهای عربستان اجرا شد.

واکنش جو بایدن به توافق ایران و چین/ ویران کردن ۲۵۰۰ مرکز آموزشی در یمن از سوی عربستان/ خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان/عملیات حشد شعبی در نزدیکی مرز عربستان

مرکز اطلاعات نظامی عراق نیز امروز به مخفیگاه‌های داعش واقع در روستاهای ارتفاعات حمرین در استان دیالی یورش بردند.

این مرکز در بیانیه خود اعلام کرد، این عملیات با هدف بازرسی و کشف سلاح و مهمات و مواد منفجره در روستاهای واقع در ارتفاعات حمرین و با هماهنگی مرکز اطلاعات استان دیالی آغاز شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: هفت بمب و خمپاره کشف شده از این مخفیگاه‌ها نیز خنثی شدند.

همچنین مرکز رسانه امنیتی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: گروهی از نیروهای حشد شعبی و پلیس فدرال عراق موفق شدند ۱۲ مخفیگاه داعش و یک پایگاه تروریست‌ها را در استان کرکوک شناسایی کنند.

طبق این بیانیه، پایگاه شناسایی شده در منطقه زغیتون در استان کرکوک ۱۰ اتاق و سه تونل دارد و در آن پنج دستگاه موتور سیکلت، ۱۳ خمپاره، سه دستگاه تلفن همراه، دو قبضه تفنگ شکاری، دو موتور برق و دیگر تجهیزات برقی کشف و ضبط شدند.

تاکید نخست‌وزیر عراق بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر

نخست وزیر عراق تاکید کرد انتخابات پارلمانی در موعد مقرر خود یعنی دهم اکتبر سال جاری میلادی برگزار خواهد شد.

به گزارش سومریه نیوز، مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: ما به رغم سازهای مخالف و اقدامات مربوط به بحران‌سازی‌های ساختگی با عزم و اراده در مسیر اجرای برنامه‌های دولتی قدم برمی‌داریم.

وی در ادامه افزود، این فضای منفی که تلاش می‌شود امتداد یابد، تنها امید و آرزوهای عراقی‌ها را برای فردایی بهتر از بین می‌برد.

مصطفی الکاظمی همچنین تصریح کرد: به خواست خداوند انتخابات در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد و در طرح ساخت کشور کوتاهی نخواهیم کرد.

واکنش جو بایدن به توافق ایران و چین/ ویران کردن ۲۵۰۰ مرکز آموزشی در یمن از سوی عربستان/ خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان/عملیات حشد شعبی در نزدیکی مرز عربستان

دولت عراق ششم ژوئن را زمان برگزاری انتخابات زودهنگام تعیین کرد؛ اما رای‌گیری را به تاخیر انداخته و آن را به دهم اکتبر سال جاری میلادی موکول کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۱۵
انتشار یافته: ۱۰۷
مرگ بر چین
ننگ بر چین
شرم بر چین
پاسخ ها
امیرحسین
| France |
۱۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
حالا بایدن به جای خود
این غرب پرستان و پادوها چرا این قدر عصبانی شدند!!!!!؟
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
برجام با غرب باخت ما بود و برجام با شرق برد شرق است حال برای ما فقط باخت دو جانبه بجا مونده است و به آن هم افتخار می کنیم !
ناشناس
| France |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
موافقم چینیها دین که ندارن هیچی اصلا خدا رو هم قبول ندارن و هیچ قید و بند و ادبی هم ندارن به یه همچین جایی هیچ اعتمادی نیست
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
شما هم شبیه اونهایی هستید که مرگ بر آمریکا میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
لطفا با چین با احترام حرف بزنید .
چین که امریکا نیست بشود مرگ بر چین گفت و سالم ماند .
ما شریک تجاری چین هستیم .رییس جمهور چین گفت ما مثل غربی ها نیستیم که کسی سیلی بزند و جوابش را نگیرد .
یادتان باشد نمی شود سفرات چین را اشغال کرد و سالم ماند .
با چین با احترام رفتار کنید تا احترام ببینید .
خیلی از چینی ها مغول است .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
برجسته ترین چیزی که چین صادر کرد و همه مبهوت شدند ویروس کرونا بود. آن هم مجانی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
تابناک نظرات مخالف این چرندیات را منتشر نمی کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
چین بی اخلاق ترین حکومت
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
وقتی دولت امریکا مخالف سند با چین است پادوهاشون هم.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
چندتا از جنایت کشور چین در دو قرن اخیر را نامبرید ( ۲نمره)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
ناشناس ۱۶:۰۷ تعجبم چه کاسه داغتر از آشی شدی تو؟؟!!! چقدر حق وکالت از چین گرفتی .... ؟؟؟!!
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
حسین چشمتو باز کن کل جهان رو ویروس کرونا برداشته جامعه جهانی هدف ویروس چینی شده تو هنوز دنبال جنایت توی دو قرن می گردی؟! اون روسوفیل ها کم بودن حالا این چینو فیلا رو کجای دلم بذارم!!!
چین هرگز ابرقدرت نخواهد شد

چین یک استعمارگر است

پاسخ تاریخ را چگونه خواهید داد ؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
هیچ کشوری جرات ندارد سفارت چین را اشغال کند .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
البته تاریخ رو مطالعه کنیداکثریت استعمارگران غربی بودند.با توپ وکشتی جنگی هم به میهمانی میرفتند
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
چین از سال ۲۰۱۲ ابر قدرت اول جهان شد
فیلم ۲۰۱۲ نگاه کن
البته که فقط در فکر استعمار ماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
آمریکا خوبه
چرا جزییات قرارداد با چین را منتشر نمی کنید ؟
از چه می ترسید ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
داداش دوستان اصلاح طلب عادت ندارند با مردم رو بازی کنند... بعدا معلوم می شه بر علیه مردم چه کردند.. چین و امریکا هم نداره. مشکل استاد اسدیه
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
این قرارداد از طرف اونها نبوده افراد دخیلش ربطی به دولت ندارند! همش تصمیم جای دیگه بوده اونها اجرا کردند! خود ظریف توی مصاحبه گفته توی اقدامات روابط خارجی صفر درصد دخالت داره و فقط اجرا می کنه حالا ببین کی بوده
خویی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
تصمیم گیری درسیاست های کلان برعهده اصلاح طلبان نیست اینها فقط مجری هستند
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
ناشناس 15:31 شما هنوز درگیر اصلاح طلب و اصولگرا هستی! سیاست خارجی اصلا دست دولت نیست آقای ظریف فقط امضا کرده اند ......
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
اگر دوستان محتوا تصویبی ده دقیقه ای توسط رییس مجلس قبلی را فاش کردید ، محتوا قرارداد ایران و چین هم افشا می شود
عکس اول که گذاشتید که یمن نیست.! برج میلاد تووش معلومه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
جدید ساحتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
راست میگه .برج میلاده. شما تهران نبودید، من خودم دیدم به تهران حمله کردند دوباره ساختنش (((:
این عکس گذاشتی عکس برج میلاد اخه !!!
تابناک/ تسریع درست است نه تصریع !! برای سایت شما اینگونه غلط نویسی ها شایسته نمی باشد . بفرمایید نگارنده ها دقت بیشتری نمایند. با تشکر مهیار
بر اساس اصل ۱۵۳ قانون اساسی توافق جمهوری اسلامی و چین باطل و فاقد هر گونه مشروعیت قانونی است اگر این قرارداد استعماری و یک طرفه به نفع کمونیست های چینی نیست چرا متن آن را منتشر نمی کنند؟ چرا به مجلس اجازه بررسی این قرارداد داده نمی شود؟
همین دو مورد ثابت می کند این قرارداد دقیقا نقض اصل ۱۵۳ قانون اساسی است و نقض کنندگان قانون اساسی به جرم خیانت باید محاکمه و مجازات شوند.
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
قراردادی که لازم الاجرا نباشه نیاز به تصویب مجلس نداره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
زمان برجام خواب بودی
همش یه طرفه بود هیچ تازه دنبالش هم هستن بیشتر امتیاز بدن
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
دوست محترم این فقط یک پیش قرارداد هستش وقطعا هروقت به قرارداد نهایی تبدیل بشه باید به تصویب مجلس برسه تا قابلیت اجرا داشته باشه چرا اینقدر زود قضاوت میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
اگر تو اینقدر غیرت می داشتی باید در مورد برجام که... افاضه می کردی و نه برای سندی که نه قراردادی است و نه بار حقوقی و نه تعهد
هرچند باز نمیدانی که در مجلس قبلی تصویب شده بوده
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
آفرین خوب افشاگری کردی ولی کمی دیر گفتی.
قبل شما داداش بایدن تون همین حرفا رو زده و اظهار ناراحتی و نارضایتی کرده. خخخ چقد جالب که عین هم میزنید
در این قرارداد چه ننگی است که هیچ کس منتشرش نمی کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
داداش یکم مطالعه کنی بد نیست
سند همکاریه توشم نوشته هیچ قراردادی نیست و نوشته
نمیشه فعلا
جو ندید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
حضور نظامی چین در برخی مناطق ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
شماها مدعی هستید متن آن را نمی دانید آن وقت حضور نظامی را می گویید!!
در ضمن قرارداد نیست و سند راهبردی است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
قراردادننگین ترکمانچای دوم... ؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
این که تفاهم نامه ست، قرارداد اونی بود که نخونده و ندونسته امضاش کردین و رفتین حرکات موزون کردین و بعدش هم یه خروس قندی هم بهتون ندادن
ناشناس
| Germany |
۰۹:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
حضور نظامی رو از کجا دراوردی عزیزم؟
کدوم بند دقیقا اینو گفته؟ متنشو داری برامون بفرستی؟ خخخخ
مرگ بر چین کمونیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
مرگ بر البانی و کمپ تیرانا و همه ی وطنفر
راستی چراآقای بایدن ناراحت شده شایدچون همزمان باامضا
سندهمکاری دلاربه پروازدرآمدوگران شد آیا میتواندبهمین دلیل باشد ماکه حالیمون نمیشه علت ناراحتیش چیه شایدچون دلار
بایدخرج کندوحالاکه گران شده ناراحت شده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
چی؟؟؟ دلار برای بایدن و آمریکا گرون نشده، برای من و شما گرون شده یعنی ارزش پول ما کم شده
افرین! بکشین همدیگه رو. مسلمون ها همدیگه رو بکشن دیگه نیازی نیست غریبه ها وارد مهلکه بشن. الان غرب نشسته داره بشکن میزنه. یه نگاه به اطرافتون بکنین ببینید کجا های دنیا جنگ و نا امنی هست
دلیل نمیشه چون امریکا ناراحت شده قرارداد خوبی باشه برید ببینید سر کشورهایی که با چین قراردادهای مشابه بستن چی اومده قرارداد چین با سریلانکا یا کامبوج شدن مستعمره چین
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
بیش از 70 کشور با چین قراردادهایی کمابیش مشابه دارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
عزیزم مدینه فاضله توهم سند چندین ساله با چین دارند می بندن و خیلی ها هم بستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
حتی ایران هم با ترکیه همچین تفاهماتی دارد
نه تنها جو بایدن بلکه تمام مردم ایران از این توافق نگین ناراضی هستند توافقی که طبق قانون اساسی غیر مجاز می باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Kenya |
۱۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
به جای همه مردم حرف نزن
بیشتر مردم موافق این توافق برد برد هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
بایدن هم مثل شما ناراحته
معلومه که مذاکره بهانه ست
بهم میآید
این همه تحریم ملت بس نیست
جوسازی نکن بی بی سی بهتون گفته مردم ایران ناراحتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
آقایی که گفتی به جای همه مردم حرف نزن
بیشتر مردم موافق این توافق برد برد هستند اول فیلتر شکنت رو خاموش کن بعد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
اگر مثل امارات عمل کنیم و با همه خوب باشیم باعث پیشرفت می شود و لی یادمان باشد نباید سفارت چین را اشغال کنیم .
چین قوی تر از روسیه است .
روسیه نصف ایران را گرفت و رفت.
ناشناس
| Seychelles |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
به ۱۳:۴۷
تو به چه حقی خودتو جای مردم قرار می دی؟ متنشو خوندی که ادعا می کنی برد برد هست؟ با این اطلاعات قطره چکانی که درز کرده فقط برد برای چین و باخت برای ایرانه در ضمن برو ببین کشورهای دیگه که چنین قراردادی با چین داشتن به چه فلاکتی افتادن این قرارداد باید فسخ بشه .....
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
کسی که هنوز یه بند از قرارداد رو نخونده و خبر نداره بیجا میکنه که ناراضی باشه. این که عین برجام نیست که امضای کری تضمین باشه و بریزیم تو خیابونا رقص کنیم. اونو لازم نبود بخونیم ولی اینو باید بخونیم بعد موافق یا مخالف بشیم
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
روسیه کدوم نصف رو گرفت اگه ممکنه بهمون بگو یه وقت اشتباه نزنیم
اگر دلایل امریکایی ها برای هسته ای نشدن ایران اخلاقی باشد دلایل چین و روسیه امنیتی است آیا می توانید درک کنید؟
در مورد موشک های بالستیک هم چنین است فقط کافیست اندکی چرخش به سمت امریکا داشته باشید تا عکس العمل روس ها را ببینید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
روسیه نمیتواند دماغش را بالابکشد وازتحریم امریکا نجات پیدا کند وازترس امریکا ایران راشیر کرده وازطریق ایران داره انتقام میگیره اونم کور خونده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
اخلاقی!!!
کشوری که بمب اتم دارد و تنها بمب اتم داری که بر کشور دیگر ریخت آمریکا است مدعی اخلاقی است برای صنعت صلح آمیز!!!!
برو عمو
خوبه دیگه.. از این به بعد مصرف کننده جنس های بنجول و آشغال چینی خواهیم بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
داداش همین جنس های اشغال بازار آمریکا گرفته
مشکل از کسایی که میرن جنس از چین وارد میکنن
چون که می‌دونن امثال مثل شما همین تفکرات دارن
میفروشن به شما
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
اگر جنسهای چینی بنجل هستند چرا آمریکا سالانه 400 میلیارد دلار کالا از چین وارد میکنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
به جای ایراد از دیگران گرفتن ایراد از تجار خودتان و سازمان استاندارد بگیر
ناشناس
| Seychelles |
۱۷:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
الان هم فاضلاب کارحانه های چین هستیم بعد از این ببینید چی می شه
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
آیا شما تا حالا جنس بنجل آمریکایی و یا اروپایی دیده اید؟ مطمئنا نه چون آنها به هیچ وجه جنس بنجل تولید نمی کنند تا من تاجر ایرانی سودجو و کاهبردار برم و جنس آشغال بخرم و به هم وطن خودم بندازم!0
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
عزیزم الان همون ایفون که دستته هم ساخت چینه. همه دنیا جنس های چینی رو دارن استفاده میکنند. شما بنجولشو نخر پول بیشتر بده تاپشو بخر
یعنی توافق با آمریکا بدتر از چین بود عجب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
یه توافق دوستی با امریکا بستیم و مرتب در لاهه به ان استناد می کنیم و برنده می شویم.
ولی چین امریکا نیست یادتان باشد با احترام با چین رفتار کنید .
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
نه توافق با امریکا بهتر تر بود از چین، میدونی آخه اونا بهمه گفته هاشون عمل کردن و ما بودیم که برجام رو نقض کردیمو بهیچی عمل نکردیم. پس قرارداد با امریکا قطعا یقینا از هر قرارداد دیگه ای برامون بهتر بود حتی از تفاهم نامه با چین. اخه چینی ها خیلی نامردن و به هیچکدوم از قراردادها عمل نمیکنن ولی امریکایی ها
بهمه قراردادهای دنیا عمل میکنند حتی قراردادهایی که امضا نکردن
طی چند قرن گذشته، غرب قدرت برتر دنیا بود. ظرف چند دهه داره قدرت به شرق برمیگرده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
مگر ما قرار بود نوکر ابرقدرتها باشیم؟؟!!!
ایران از نظر جغرافیایی و منابع انرژی جایگاه بسیار مهمی در دنیا داره. اینکه ایران و چین و روسیه با هم متحد استراتژیک بشن، ضربه بزرگی به هژمونی آمریکا میزنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Seychelles |
۱۷:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
بچه جون کشورهایی متحد می شن که همتراز باشن کجای ایران با چین برابری می کنه؟ پس این قرارداد اتجاد نیست استعماره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
دوست عزیز اینو خوب اومدی از نظر جغرافیای و منابع۱۱۱
کاملا درست گفتی اگر اینطور نبود اصلا قراردادی در کار نبود و یا چاپیدنی نبود و غیره
از ترس یک کشور استعمار گر رفتیم تو بغل استعمار گرهای دیگر و متعجبم از ایرانیهایی مثل شما
طبیعی است که آمریکا نگران باشد چون الان مرزهای چین به خلیج فارس رسیده است ..
اون عکس برج میلاد نیست؟
همین که بایدن از این توافق ناراحته معلومه که این توافق درست و خوبیه
پاسخ ها
نکته بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
اگه میتونستم 100 تا بهت منفی میدادم. ه! البته من اطلاعی از این قرارداد ندارم و مثبت یا منفی نسبت به اون نیستم. این استدلال شما فاجعه است!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
توافق درست و خوبیه برای چین نه برای ما
تیتر یک؟! هرچی خودت صلاح میدونی رو تیتر یک میکنی نه اونچه واقعا تیتر یک.
ببینید چقدر دشمنان ایران از این قرارداد ناراحتند! لابد اونها دلسوز ما شدند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
اخه عربستان که بودجه شبکه من و تو رو میده و انگلستان که از مالیات مردمش داره تلویزیون بی بی سی فارسی برا ملت ایران راه انداخته خیلی نگران و دلواپس ما هستند و وقتی میگن چیزی بده خب لابد بده که میگن. حتما باید گوش بدیم وگرنه ضرر میکنیم. ما بیشتر صلاح خودمونو میدونیم یا انگلیس و عربستان؟ پس ملت خوبی باشید و تفاهم با چین رو کنار بذارین و برگردین به دامن غرب و برا برجام های 2 و 3 التماس کنید که بایدن بیاد سر میز مذاکره
اون زمانی که آمریکا داشت تبدیل به قدرت بلامنازع دنیا میشد یک عده شدن آمریکا ستیز، چین داره تبدیل به قدرت اول دنیا میشه، یک عده شدن چین ستیز! حداقل این دفعه رو بذارید درست جلو بریم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
مگر قرار نبود مستقل باشیم؟؟
نوکری ابر قدرتها افتخار نیست
بایدن ناراحته
اقلیتی تو ایران ناراحتند
بایدن میاد اینا خوشحالند
خوبه رای بهش ندادین
منافع مردم براتون اندکی اهمیت ندارد
فقط شو بلدید
مثل بادید البته بادهایی که از بی بی سی میاد
برجام برجام کردید پدر ملت درآوردید
هرچی بی بی سی میگه آخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
با ملت درد دل کن ببین چه کسی پدرشان را در اورده .
لابد شما از امتیاز بگیران هستی ؟
طبقه ممتاز چیزی از درد مردم خبر ندارد .
همه جا طبقه ممتاز اولویت دارد.
تحصیل - کار - منزلت اجتماعی -
همه جا طبقه ممتاز اولویت دارد .
برادر بایدن هم نوا با طرفدارانش نگرانه
از عصبانیت بمیر
چین به واردت انرژی از کشورهای جنوب خلیج فارس وابستگی زیادی داره و چون این کشورها بسیار تحت نفوذ آمریکا هستند، نگرانه که آمریکا این شاهرگ اقتصادی چین رو تهدید کنه یا ازش بعنوان اهرم فشار استفاده کنه. ایران میتونه امنیت انرژی چین رو تامین کنه! در ضمن ایران نقش مهمی در جاده ابریشم و ترانزیت کالا برای چین میتونه داشته باشه. همچنین ایران پتانسیل زیادی برای سرمایه گذاری و رشد داره که چین میتونه از این استفاده کنه.
از اونطرف هم این رابطه هم منافع اقتصادی و هم منافع امنیتی مهمی برای ایران داره! اونهم در شرایطی که آمریکا با ایران در تقابله!

حالا میخواستین آمریکا نگران نباشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
فقط یادتان باشد با شرقی ها با احترام رفتار کنید و بی احترامی نکنید .
حتی بهانه هم ندهید.
امنیت خاورمیانه به زیان آمریکاست چون آمریکا تقریبا از نظر انرژی خودکفا شده اما رقیباش یعنی چین و روسیه به نفت و گاز خاورمیانه وابسته هستند!
آیا مفهوم کمونیست همان مشرک است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۹
به جای اینکه فقط بی بی سی نگاه کنی سعی کن کمی هم مطالعه کنی ، بد نیست ، کمونیسم بیشتر یک مفهموم اجتماعی ، اقتصادی و سیاسی هست تا یک دین وعقیده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
نه خیر کمونیست همان کافر است
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
نه عزیزم کمونسیت همان مشرک نیست. کمونیست داره راجع به نحوه اداره اقتصادی و اجتماعی جامعه بحث میکنه و مالکیت خصوصی رو قبول نداره یا کمرنگ میکنه.ربط به قبول داشتن یا نداشتن خدا ندارد. الان خیلی ها در غرب خدا رو قبول ندارند ولی کمونیست هم نیستند و کپیتالیست هستند
حالا نظر جو بایدن چی بود؟
کم فروشی در اخبار
این قرارداددراین شرایط بیشتر به نفع ایران هست .وامریکا وغرب ا به تکاپو خواهد انداخت .ومجبوربه برگشت به برجام بیشترتجار اروپا نشین از اتفاق ناراحتند.مانباید بلندگوی تجار اروپانشین باشیم.
چرا وزارت امور خارجه پیگیر برگشت دانشجویانی که تمام وسایل ، پول و زندگیشون در چینه و هنوز نتونستن برگردن به چین سر درس وزندگیشون نیست؟!!
چرا وزارت امور خارجه پیگیر برگشت دانشجویانی که تمام وسایل ، پول و زندگیشون در چینه و هنوز نتونستن برگردن به چین سر درس وزندگیشون نیست؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۰۹:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
وزارت خارجه دلمشغولی های بیشتر و مهمتری داره. وزیر خارجه ما وزیر برجام هستند و به سایر امور زیاد نمیرسن بپردازند
بر اساس اصل ۱۵۳ قانون اساسی این قرارداد ناقض امنیت و استقلال ایران است و باید باطل شود
آنچه که از این قراداد 25 ساله چین بدست می آورد.
1- نفت خام ارزان
2- مواد معدنی خام و ارزان
3-اشتعال برای ملتش
4- تولید رمز ارز با برق ارزان
5- بازار فروش محصولاتش
6- جاروب کف دریا
.
.
.
آنچه ایران بدست می آورد

1- اتمام ذخایر معدنی
2-تعطیلی تولیدیها و کم رمق شدن آنها
3-وابستگی بیشتر
4- بی کاری بیشتر
5- حمایت نصفه نیمه در سازمانهای جهانی به شرطی که برای منافع چین ضرری نداشته باشه
امیدواریم این قرارداد به نفع کشور و ملت باشد. متاسفانه ملت که ولی نعمت اند. اصلا در بازی نیستند
ایا طبقه ممتاز که در تمامی صحنه ها برتری قانونمند دارد
و توانسته اولویتها ی تحصیلی و شغلی و منزلت اجتماعی را
با تصویب قوانین متعدد نصیب خودش کند
و از رانتهای بی حد و حصر بر خوردار است .
حاضر است فرصت دهد حد ااقل برای یک دوره کوتاه
سیاست در مسیر صحیح حرکت کند ؟؟؟؟؟؟؟؟/
داشتن برنامه های مشترک و قراداد اقتصادی و سیاسی و . . . برای همه کشورها لازم است ولی نه به این شکل، آن هم طولانی مدت و آن هم با کشوری مانند چین که برای شرافت خودش هم چیزی قائل نیست (صد رحمت به غربیهای خودپرست و بی بند و بار) با تغییرات سریع همه چیز ( علوم، تکنولوژی، محیط زیست، مسائل اقتصادی، اجتماعی و ...) قراداد ۲۵ ساله نشانه حماقت یا درماندگی است. اگر هم توافقی صورت بگیرد باید کمتراز ۱۰ ساله باشد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل