بازدید 5739
برنامه بعدی عزیزی خادم برای اصلاحات در فدراسیون

ورود سندیکای بازیکنان ، داوران و فوتبال‌نویسان به مجمع فوتبال

کد خبر: ۱۰۴۲۹۱۱
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰ 28 March 2021

در مجمع پیش رو فدراسیون فوتبال که برای نایب رییس اول و دوم برگزار خواهد شد، عزیزی خادم سعی دارد کانون مربیان و کمیته ملی المپیک را هم عضو مجمع کند. موضوعی که بارها رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک به آن تاکید داشته و حالا به نظر می رسد رییس جدید فدراسیون فوتبال هم سعی دارد این کار را انجام دهد.

با این حال موضوع مهم نه در خصوص این مجمع بلکه در مورد مجمع بعدی است. شهاب الدین عزیزی خادم از داوران و بازیکنان دعوت کرده تا کانون، اتحادیه یا سندیکای صنفی خود را راه اندازی کنند تا آن ها هم عضوی از مجمع شوند.

اما علت این موضوع چیست؟ رییس فدراسیون فوتبال در تلاش است اعضای مجمع را به 100 نفر برساند و همچنین نهادهای فوتبالی بیشتری را در تصمیماتی که قرار است برای فوتبال گرفته شود، دخیل کند.

در همین راستا هم عزیزی خادم در تلاش است برای مجمع بعدی که سال آینده برگزار خواهد شد، انجمن ورزشی نویسان، اتحادیه بازیکنان و اتحادیه داوران را وارد مجمع کند.

ورزشی نویسان یک اتحادیه دارند ولی بازیکنان و داوران باید برای راه اندازی اتحادیه جداگانه خود، به ثبت شرکت ها بروند. اتفاقی که امیدواریم رخ دهد و فوتبالی های بیشتری در تصمیماتی که برای فوتبال ایران گرفته می شود دخیل باشند.

پیش از شروع انتخابات بارها و بارها همه می گفتند "فوتبال را به فوتبالی ها بسپرید" اما وقتی انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد و نماینده فوتبالی ها فقط 9 رای آورد، همه متوجه آن شدند که فوتبالی ها تصمیم گیرنده نیستند و نهادهای دیگری تعیین کننده نتیجه انتخابات هستند.

حالا اما بستری فراهم شده تا تعداد فوتبالی های مجمع بیشتر شود و امیدواریم نمایندگان فوتبال که بارها از انگیزه های خود برای مطلوب کردن فوتبال ایران می گویند، این بار انگیزه های خود را از مرحله "حرف" به "عمل" برسانند و با حضور در ثبت شرکت ها و راه اندازی اتحادیه جداگانه خود، در مجمع فدراسیون فوتبال حضور داشته باشند تا شاید روزی فوتبال ما واقعا به دست فوتبالی ها برسد!

انجمن ورزشی نویسان و اتحادیه های داوران و بازیکنان باید بعد از راه اندازی رسمی، برای عضویت در مجمع درخواست رسمی به فدراسیون فوتبال ارائه کنند.

کانون مربیان این درخواست را ارائه کرده و حالا به گفته یکی از مدیران این کانون، درخواست آنها از سوی عزیزی خادم پذبرفته شده تا در مجمع بعدی طرح موضوع شود.

اتحادیه های صنفی در اغلب کشورهای توسعه یافته در فوتبال، عضو مجمع عمومی فدراسبون هستند و ما هم برای رسیدن به یک فوتبال مدرن راهی جز این نداریم که مجمع مان را فوتبالی تر و تخصصی تر کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل