بازدید 11770

ورود سامانه بارشی جدید به کشور / کاهش دما

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش شش تا ۱۵ درجه‌ای دمای هوا در برخی مناطق طی هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۱۰۴۲۸۲۴
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰ 28 March 2021

به گزارش «تابناک»، صادق ضیاییان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی امروز (۸ فروردین) در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بارش باران همراه با وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود. شدت بارش نیز در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه فردا (۹ فروردین) در برخی از مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده رخ می‌دهد، تصریح کرد: طی این مدت در سایر مناطق کشور آسمانی صاف و جوی آرام حاکم خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: طی روز سه‌شنبه (۱۰ فروردین) برای برخی از مناطق شمال آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود و در سایر مناطق کشور آسمان صاف و آرام است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی روز چهارشنبه (۱۱ فروردین) با ورود سامانه بارشی از مرزهای غربی کشور در برخی از مناطق شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش رخ می‌دهد، گفت: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۱۲ و ۱۳ فروردین) در شمال غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و ارتفاعات جنوب غرب کشور بارش باران پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، طی امروز (۸ فروردین) در برخی از مناطق شمال شرق، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، مرکز، شرق و جنوب شرق وزش باد شدید رخ می‌دهد که در برخی از مناطق سبب وقوع گرد و خاک می‌شود.

ضیاییان در ادامه با اشاره به اینکه امروز در شمال غرب، سواحل دریای خزر و دامنه‌های جنوبی البرز دمای هوا بین شش تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد، اظهار کرد: طی دو روز آینده در شمال شرق کشور و در بخش‌هایی از شرق و جنوب شرق کاهش محسوس دما - بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی‌گراد - رخ می‌دهد.

وی افزود: امروز (۸ فروردین) دریای خزر و از امروز تا ظهر سه‌شنبه (۱۰ فروردین) خلیج فارس مواج و طوفانی است.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده تصریح کرد: آسمان تهران فردا (۹ فروردین) صاف، در بعضی ساعات غبار محلی و با حداقل دمای هفت و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد و طی روز سه‌شنبه (۱۰ فروردین) نیز صاف گاهی همراه با غبار محلی، در بعد ازظهر وزش باد و در اواخر وقت افزایش ابر با حداقل دمای هشت و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان