بازدید 5608
۲

مبارزه با هجوم ملخ‌ها در مزارع خوزستان

تاکنون یک هزار و ۳۸۰ هکتار از مزارع خوزستان علیه ملخ‌ها سمپاشی شده اند.
کد خبر: ۱۰۴۲۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۵ 27 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خوزستان، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در گفتگو با خبر ۲۳ شبکه خوزستان گفت: در پی جریانات آب و هوایی و وزش باد شدید روز پنج شنبه ملخ‌ها از سمت کشورهای حوزه جنوبی خلیج فارس از جمله عربستان و کویت به سمت مزارع کشاورزی استان‌های خوزستان هجوم آوردند.مبارزه با هجوم ملخ ها در مزارع خوزستان

تورج نوروزی افزود: با هوشیاری مردم و تیم های پایش و مقابله با ملخ ها محل هجوم این آفت شناسایی و از دیشب عملیات سمپاشی آغاز و تاکنون یک هزار و ۳۸۰ هکتار از مزارع مورد سمپاشی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با حمایت استانداری خوزستان و سازمان حفظ نباتات کشور سم به طور کافی در استان برای مقابله با هجوم ملخ‌ها فراهم شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزسنان بیان کرد: از تمامی مردم، دامداران، کشاورزان، عشایر و لنج داران درخواست می‌شود در صورت مشاهده ملخ‌ها مراتب را به مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان‌ها یا با ارسال پیامک به شماره ۰۹۱۶۵۳۹۶۶۸۲ اطلاع داده تا برای مقابله با آنها اقدام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
واقعاً اطلاع رسانی می کنید از عشایر و مردم که چه چیزی را گزارش کنند؟ آیا این عکس ملخ صحرایی است که از عربستان هجوم کرده است؟ بعد از این همه سال هنوز عکس اشتباه میگذارید؟ این تصویر متعلق به ملخ کوهان دار تاغ است و بومی ایران. کسی که خبر را ایجاد کرده است باید دقت بیشتری کند.
سمپاشی نکنید. برای خوراک مرغ شکار شوند. چگونه؟ برای جذب و هدایت آنان به یک مکان مشخص می توان از بیوتکنولوژی استفاده کرد. یک عدد هویج پخته وزیر کشاورزی بود وضعمان این نبود!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی