بازدید 10050
۲
تصمیم جدی زنوزی برای تعطیلی تیم دوم تبریز درصورت عدم انتقال تیم

لیگ بیستم با کناره‌گیری ماشین‌سازی بهم می‌ریزد

زنوزی با وخیم شدن اوضاع مالی و به بهانه ممنوعیت مالکیت دو تیم توسط یک نفر در لیگ، خواهان اداره تیم توسط هیات فوتبال آذربایجان شرقی و یا انتقال امتیاز به فرد دیگری شده است اما کسی مالکیت تیم بدهکار و قعرنشین را نمی پذیرد. حالا شایعه کناره‌گیری ماشین سازی از ادامه لیگ بسیار جدی شده است.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۴ 27 March 2021

حرفه‌ای بودن لیگ فوتبال ایران با کناره‌گیری یکی از ۱۶تیم حاضر در مسابقات زیرسوال رفته است.

به گزارش تابناک ورزشی، زنوزی با وخیم شدن اوضاع مالی و به بهانه ممنوعیت مالکیت دو تیم توسط یک نفر در لیگ، خواهان اداره تیم توسط هیات فوتبال آذربایجان شرقی و یا انتقال امتیاز به فرد دیگری شده است اما کسی مالکیت تیم بدهکار و قعرنشین را نمی پذیرد. حالا شایعه کناره‌گیری ماشین سازی از ادامه لیگ بسیار جدی شده است.

پس از اینکه محمدرضا زنوزی با ارسال نامه‌ای به هیات فوتبال استان آذربایجان شرقی اعلام کرد توانایی اداره دو باشگاه تراکتور و ماشین‌سازی را با هم ندارد و خواستار این شد که هیات فوتبال اختیار ماشین‌سازی را تا انتقال امتیاز آن بر عهده بگیرد، جواد ششگلانی رئیس هیات آذربایجان شرقی نیز نامه‌ای را منتشر و اعلام کرد انتقال امتیاز این باشگاه تا پایان فصل امکان پذیر نیست و خواستار این شد که زنوزی هزینه‌‌های ماشین‌سازی را تا پایان فصل بر عهده داشته باشد و سپس وارد پروسه انتقال امتیاز شوند.

لیگ بیستم با کناره‌گیری ماشین‌سازی بهم می‌ریزد

به همین خاطر مالک ماشین‌سازی دوباره با انتشار نامه‌ای به رئیس هیات فوتبال اعلام کرد؛ به دلیل مشکلات اقتصادی و همچنین تمرکز بیشتر روی باشگاه تراکتور قادر به ادامه فعالیت در ماشین‌سازی نیستم. ضمن اینکه هزینه‌های زیادی را هم خارج از روال معمول تیمداری در این باشگاه پرداخت کردم. شما باید در انتقال سریع امتیاز از من حمایت کنید. من از مالکیت و مدیریت باشگاه انصراف می‌دهم و تا انتقال قطعی امتیاز فعالیت‌های آن را به حالت تعلیق در می‌آورم.

به این ترتیب این شائبه به وجود آمده که ممکن است لیگ بیستم در ادامه راه نیم‌فصل دوم تبدیل به لیگی 15 تیمی شود.

سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص ماجراهای چند روز اخیر ماشین‌سازی و نامه نگاری‌های انجام شده، گفت: این مناسبات بین هیات فوتبال آذربایجان شرقی و باشگاه صورت گرفته است. معمولا انتقال مالیکت است و انصراف مالیکت نداریم. به عنوان مثال من نمی‌توانم بگویم این خودرو یا خانه برای من نیست، بلکه مالکیت آن را انتقال می‌دهم. ممکن است مالکیت را انتقال بدهند که این موضوع بحث‌های حقوقی دارد. ضمن اینکه ما انصراف از لیگ نداریم. انصراف از لیگ برای قبل از شروع مسابقات است. الان که در میانه مسابقات هستیم کناره‌گیری از مسابقات است و حکم آن را ارکان قضایی فدراسیون مشخص می‌کنند.

وی افزود: ان‌شاالله به آن درجه و اتفاقات نرسد اما قاعدتا این موضوع وارد تصمیمات حقوقی می‌شود. سازمان لیگ برگزار کننده مسابقات است و تا زمانی هم که رسما از طرف باشگاه به ما اعلام نشود، تصمیم‌گیری خاصی نداریم. همانطور که گفتم این مناسباتی بین هیات فوتبال استان و باشگاه است. به تصمیمات شان احترام می‌گذاریم اما هنوز به ما ابلاغی نشده است.

مهدی در مورد اینکه زنوزی صراحتا اعلام کرده فعالیت باشگاه را به حالت تعلیق در آورده و این یعنی ماشین‌سازی عملا فعالیتی نخواهد داشت، عنوان کرد: در این مورد باید ارکان قضایی فدراسیون یعنی کمیته‌های انضباطی و تعیین وضعیت تصمیم گیری کنند. هر رایی که صادر شود را به ما اعلام می‌کنند. درجات و موارد مختلفی در این قضیه وجود دارد. مانند جرائم نقدی، تنزل به رده‌های پایین‌تر و حتی دو رده پایین‌تر، کسر امتیاز و موارد این چنینی است که بستگی به شدت و مدل برخورد، ارکان قضایی در مورد این باشگاه تصمیم گیری می‌کنند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ در خصوص اینکه اگر ماشین‌سازی هیچ فعالیتی نکند و در واقع کناره‌گیری کند، لیگ 15 تیمی می‌شود، گفت: ان‌شاالله که این اتفاق نمی‌افتد. هم شهر تبریز و هم باشگاه ماشین‌سازی در بحث مدیریت فوتبال سابقه دارند و بعید می‌دانم کار به اینجا برسد.

مهدی در مورد اینکه زنوزی در نامه دومش به هیات فوتبال آذربایجان شرقی به مالکیت همزمان دو باشگاه تبریزی اشاره و اعلام کرده با توجه به قوانین فدراسیون فوتبال این امر برای یک مالک در لیگ برتر مجاز نیست و به همین خاطر با توجه به گفته‌های چند وقت قبل خودش، ممکن است مجوز حرفه‌ای تراکتور باطل شود، اظهار داشت: من نمی‌توانم مجوز تراکتور را باطل کنم. اینجا هم بحث حقوقی است و ارکان قضایی و حقوقی تصمیم‌ گیری‌ می‌کنند. مسلما روزی که این عزیزان وارد سابقات شدند مستندات و اسناد حقوقی که ارائه کردند جدا بودن این دو باشگاه را اعلام می‌کرد.

وی تصریح کرد: صحبت‌های زنوزی ملاک تصمیم گیری نیست. البته من در جایگاه تصمیم‌گیری نیستم و ملاک آن هم نیستم. ارکان قضایی وارد این قضیه می‌شوند. کمیته تعیین وضعیت در خصوص مالکیت و کمیته انضباطی در مورد مسائل انضباطی تصمیم‌گیری می‌کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
مثل اینکه جناب آتا زنوزی!!! یادشون رفته که این قانون ممنوعیت مالکیت دو باشگاه تازگی نداره، و در واقع سالهاست که ایشون علی الدوام در حال تخلف میباشند. یا شاید هم خودشون رو زدن به کوچه سیاوش چپه!
چند سالی هست که کل فوتبالی های مملکت فریاد میزنند که این آقای آتا زنوزی محترم، صرفاً یک متخلف و شخصیت فراقانونی شیک پوش هستند نه هیچ چیز دیگر، که با پول بیت المال و ریخت و پاش پولها، تبدیل شدند به آتا زنوزی!!! اما به گوش کسی در فدراسیون فوتبال نرفت که نرفت!!!
شاید هم عدم برخورد با این فرد نالایق دلایلی دیگری داشته که ما مردم عادی نباید از آن دلایل باخبر شویم!!!
اما چیزی که کاملاً واضح و مبرهن است، این است که با هوچیگری و رفتار پوپولیستی و بیان واژگانی نظیر پیروزی به جای پرسپولیس، نمیتوان در فوتبال حرفه ای جایگاهی با دوام و مستمر داشت.
تا ديروز كه همه در اين مورد به آقاي زنوزي ايراد ميگرفتيد و گزكي شده بود به دست دشمنان تراكتور حالا كه زنوزي هم حرف شما را ميزند جيع تان بلند شده به نظر به حرف هاي خودتان هم پشيزي ارزش قائل نيستيد.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر