بازدید 11184

ریاض: عربستان برادر بزرگتر تمام یمنی‌هاست

در هفتمین سالگرد تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی به یمن، نماینده ریاض در سازمان ملل در سخنرانی گفت که عربستان سعودی برادر بزرگتر تمامی یمنی‌ها به شمار می‌آیند.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۴ 26 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «عبدالله المعلمی» نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل شامگاه جمعه گفت که به اعضای شورای امنیت سازمان ملل اطلاع دادیم که ابتکار عربستان برای آتش بس در یمن، امنیت و ثبات را باز خواهد گرداند.

وی در ادامه سخنانش گفت که در انتظار همکاری با اعضای شورای امنیت سازمان ملل درباره یمن هستیم.

این دیپلمات سعودی بدون اشاره به شش سال تجاوز و محاصره همه جانبه این کشور علیه یمن گفت که حوثی‌ها باید بدانند که جامعه بین‌الملل برای ایجاد صلح در یمن به اجماع رسیده است.

تجاوز نظامی به یمن امروز (ششم فرودین ۱۴۰۰) وارد هفتمین سال می‌شود. جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است.

«فیصل بن فرحان» وزیر امور خارجه عربستان سعودی شامگاه دوشنبه گفت که بر اساس ابتکار عمل ادعایی ریاض، فرودگاه صنعاء بازگشایی محدود خواهد شد و فشار از بندر الحُدیده کاسته خواهد شد.

بر اساس گزارش‌ها، عربستان سعودی در این ابتکار عمل به دنبال آتش‌بس در یمن است، مشروط بر این که دولت نجات ملی این کشور که انصارلله نیز بخشی از این دولت است، با آن موافقت کند.

عبدالله المعلمی در ادامه سخنانش مدعی شد که جنبش انصارالله باعث بغرنج شدن اوضاع انسانی در یمن است.

این مقام سعودی در ادامه فرافکنی‌های خود به اظهارات ضد ایرانی پرداخت و مدعی شد که ایران نقشی مخرب در یمن داشته و هدف تهران طولانی کردن جنگ در یمن است.

وی ادامه داد که ایران هیچ مرز مشترکی با یمن نداشته، اما در امور داخلی یمن مداخله می‌کند.

المعلمی در بخشی از سخنرانی خود گفت که عربستان سعودی برادر بزرگتر یمنی‌ها به شمار می‌آید و ریاض از هر کسی که خواهان گفتگو با ریاض است استقبال می‌کند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر