بازدید 10071

کشف مواد هسته‌ای خطرناک در لبنان

دولت لبنان درباره تداوم انبار مواد هسته‌ای خطرناک در پالایشگاه الزهرانی هشدار داد و از وزارت انرژی خواست در این باره چاره‌ای بیندیشد.
کد خبر: ۱۰۴۲۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۴۶ 26 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، «شواری عالی دفاع لبنان» (شورای امنیت ملی) از وجود مواد هسته‌ای در پالایشگاهی واقع در جنوب این کشور خبر داد و درباره بلاتکلیفی درباره آن هشدار داد.

ریاست جمهوری لبنان امروز جمعه در سلسله توییت‌هایی از تصمیمات این شورا به ریاست «میشل عون»، رئیس جمهور این کشور خبر داد و نوشت که شورای عالی دفاع امروز با حضور «حسان دیاب»، نخست وزیر پیش‌برد امور تشکیل جلسه داد و وزیر انرژی را مکلف کرد که با هماهنگی وزارت‌خانه‌ها و مؤسسات مربوطه به ویژه اداره انرژی هسته‌ای لبنان، اقدامات لازم را در خصوص انبار کردن مواد بسیار خطرناک بعد از خارج کردن این مواد از تأسیسات نفتی یا هر مکان دیگری اتخاذ کند.

ریاست جمهوری لبنان افزود که اداره انرژی هسته‌ای این کشور هم چنین مکلف شده است تماس‌ها برای ایجاد راه‌حل نهایی جهت تعیین تکلیف باقیمانده مواد رادیو اکتیو انبار شده در مقر این اداره انجام دهد.

شرکت آلمانی «COMBILIFT» اخیرا در گزارشی از وجود مواد شیمیایی خطرنک در انبار داخلی تأسیسات نفتی «الزهرانی» خبر داده بود. با ورود اداره انرژی هسته‌ای لبنان بعد از این گزارش معلوم گردید که این مواد هسته‌ای با خلوص بالا امنیت منطقه را تهدید می‌کند و باید هرچه سریعتر درباره آن تصمیم‌گیری شود.

بعد از انفجار مواد شیمیایی انبار شده در بندر بیروت و تخریب کامل آن در تابستان گذشته، بحران این کشور در سایه تظاهرات مردمی علیه دولت و شیوع کرونا و تحریم‌های آمریکا شدیدتر شده و تلاش‌ها برای تشکیل دولت جدید به نتیجه نرسیده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر