بازدید 30491
آخرین تحولات خاورمیانه

حمله موشکی به کشتی اسرائیلی در دریای مکران، ادامه بن بست سیاسی در اسرائیل با اعلام نتایج انتخابات، اعلام اولویت‌های دولت بایدن در عراق، حمله یمنی‌ها به مخازن نفتی عربستان در جیزان

حمله موشکی به کشتی اسرائیلی در دریای مکران، ادامه بن بست سیاسی در اسرائیل با اعلام نتایج انتخابات، اعلام اولویت‌های دولت بایدن در عراق، حمله یمنی‌ها به مخازن نفتی عربستان در جیزان و انفجار در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در جنوب عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۲۴۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸ 26 March 2021

حمله موشکی به کشتی اسرائیلی در دریای مکران، ادامه بن بست سیاسی در اسرائیل با اعلام نتایج انتخابات، اعلام اولویت های دولت بایدن در عراق، حمله بمنی ها به مخازن نفتی عربستان در جیزان

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: حمله موشکی به کشتی اسرائیلی در دریای مکران، ادامه بن بست سیاسی در اسرائیل با اعلام نتایج انتخابات، اعلام اولویت‌های دولت بایدن در عراق، حمله یمنی‌ها به مخازن نفتی عربستان در جیزان و انفجار در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در جنوب عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

حمله موشکی به کشتی اسرائیلی در دریای مکران

گزارش‌ها حاکی است، یک کشتی باری متعلق به شرکتی در فلسطین اشغالی در دریای مکران مورد اصابت موشک قرار گرفته و آسیب دیده است.

کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی با گزارش این خبر افزود، این کشتی از تانزانیا عازم هند بوده و بعد از این حمله به مسیرش ادامه داده است.

رسانه صهیونیستی گزارش داده، این شرکت تحت مالکیت « XT Management» است که مقرش در شهر بندری حیفا در فلسطین اشغالی قرار دارد.

حمله موشکی به کشتی اسرائیلی در دریای مکران، ادامه بن بست سیاسی در اسرائیل با اعلام نتایج انتخابات، اعلام اولویت های دولت بایدن در عراق، حمله بمنی ها به مخازن نفتی عربستان در جیزان

خبرگزاری رویترز گزارش داده، نمی‌تواند مستقل صحت این گزارش را تأیید کرده و یا با مقام‌های شرکت مذکور درباره آن تماس بگیرد. یک مقام وزارت خارجه رژیم صهیونیستی گفته، در حال بررسی گزارش‌ها هستند.

ماه گذشته «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، ایران را مسئول انفجاری دانست که در یک کشتی متعلق به رژیم صهیونیستی در خلیج عمان اتفاق افتاد، در حالی که ایران این ادعای رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد. «سعید خطیب‌زاده»، سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: «ما قویاً این اتهام را رد می‌کنیم.»

ادامه بن بست سیاسی در اسرائیل با اعلام نتایج انتخابات

نتیجه نهایی انتخابات پارلمانی رژیم صهیونیستی که شامگاه پنجشنبه منتشر شد از تداوم بن‌بست در عرصه سیاسی این رژیم خبر می‌دهد.

کمیسیون انتخابات رژیم صهیونیستی شامگاه پنجشنبه اعلام کرد شمارش آٰرا به پایان رسیده و بر اساس آن حزب راست‌گرای «لیکود» به ریاست «بنیامین نتانیاهو» و احزابی که متحد ذاتی‌اش محسوب می‌شوند، مجموعاً ۵۲ کرسی از میان ۱۲۰ کرسی کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) را به دست آوردند.

مجموعه‌ دیگر احزاب، با تفکرات مختلف که در تلاش برای عزل نتانیاهو از قدرت هستند نیز ۵۷ کرسی به دست آوردند. با این تفاصیل، هیچ‌ یک از دو طرف از ۶۱ کرسی لازم برای تشکیل کابینه برخوردار نخواهند بود.

آسوشیتدپرس گزارش داده سران احزاب رژیم صهیونیستی از همین حالا مذاکرات لازم برای تشکیل ائتلاف را که انتظار می‌رود یک هفته به طول بینجامد آغاز کرده‌اند. چنانچه هیچ یک از دو طرف قادر به ایجاد ائتلافی متشکل از ۶۱ کرسی نباشند، رژیم صهیونیستی در رویدادی بی‌سابقه مجبور به برگزاری انتخابات برای پنجمین بار ظرف دو سال گذشته خواهد بود.

رأی‌گیری فعلی چهارمین رأی‌گیری محسوب می‌شود و در فلسطین اشغالی تا اندازه زیادی معنای همه‌پرسی بر سر صلاحیت نتانیاهو برای ماندن در قدرت، حین طرح اتهام علیه او در چند پرونده فساد یافت.

حمله موشکی به کشتی اسرائیلی در دریای مکران، ادامه بن بست سیاسی در اسرائیل با اعلام نتایج انتخابات، اعلام اولویت های دولت بایدن در عراق، حمله بمنی ها به مخازن نفتی عربستان در جیزان

بن‌بست سیاسی در فلسطین اشغالی از دسامبر ۲۰۱۸ آغاز شده، بعد از آنکه «بنیامین نتانیاهو» اولین انتخابات را کلید زد.

در انتخابات روز سه‌شنبه، احزابی چون لیکود به ریاست «بنیامین نتانیاهو»، امید جدید به ریاست «گیدئون سعر»، آبی‌وسفید به ریاست «بنی گانتز»، یامینا به ریاست «نفتالی بنت»، اسرائیل بیتُنا به ریاست «آویگدور لیبرمن»، یش عتید به ریاست «یائیر لاپید» و لیست مشترک اعراب به ریاست «أیمن عوده» به رقابت پرداختند.

گیدون سعر، از جمله جداشدگان از حزب لیکو که اکنون ریاست حزبی با شش کرسی را بر عهده دارد، گفت: «روشن است که نتانیاهو اکثریت لازم برای تشکیل دولت را در اختیار ندارد. اکنون باید اقدامات لازم در جهت تشکیل دولتی برای تغییر انجام شود.»

حزب لیکود که بیشترین تعداد کرسی‌ها را به دست آورده، به این انتقاد پاسخ داد و گفت تشکیل چنین بلوکی «غیردموکراتیک» خواهد بود.

«یوحنا پلنسر»، تحلیلگر مسائل رژیم صهیونیستی گفت، این بن‌بست، «بزرگترین بحران سیاسی» اسرائیل طی دهه‌های گذشته محسوب می‌شود. مشخص است که نظام سیاسی ما قادر به رسیدن به یک نتیجه قاطه نیست.» او گفت «عامل نتانیاهو» به ضعف نظام انتخاباتی اسرائیل اضافه شده است.

چند تن از مخالفان نتانیاهو در حال رایزنی بر سر معرفی طرحی با هدف رد صلاحیت سیاستمداران هنگام طرح اتهام علیه آنها هستند. طرح مشابهی در زمان انتخابات مارس ۲۰۲۰ به کنست رژیم صهیونیستی ارائه شد؛ اما هرگز به تصویب نرسید.

نتانیاهو در سه پرونده فساد به فریبکاری، سوءاستفاده از اعتماد عمومی و پذیرفتن رشوه متهم شده است. او اتهامات مطرح‌ علیه خودش را رد کرده و دستگاه‌های مجری قانون و رسانه‌ها را به ضدیت با خودش متهم کرده است.

با وجود این اتهامات، حزب لیکود یک چهارم کل آرا را کسب کرد و همچنان بزرگترین حزب در کنست رژیم صهیونیستی خواهد بود. تحلیلگران می‌گویند، این وضعیت به معنای آن است که رأی‌دهندگان، خواستار عزل نتانیاهو از قدرت هستند اما بر سر گزینه جایگزین او اجماع وجود ندارد.

اعلام اولویت های دولت بایدن در عراق

سفیر آمریکا در عراق، چهار اولویت دولت جدید واشنگتن در عراق را اعلام کرد که شامل مبارزه با داعش است و در عین حال تاکید کرد که اهداف استراتژیک آمریکا در عراق علی‌رغم تغییر دولت‌ها ثابت است.

به گزارش راشاتودی، متیو تولر، سفیر آمریکا در عراق در جریان یک کنفرانس ویدئویی گفت: اهداف استراتژیک آمریکا علی رغم تغییر دولت‌های پیاپی در کاخ سفید به قوت خود باقی هستند؛ اما از نقطه‌نظر عملی باید گفت که یکی از ثمره های این سیستم آمریکا این است که هر چهار یا هشت سال یک دولت جدید روی کار می آید که با دیدی متفاوت نسبت به دولت قبلی چالش ها را بررسی می کند.

وی افزود: این دید و نگاه جدید نظرات جدیدی را برای برخی از چالش هایی که با آنها مواجه هستیم، به همراه دارد اما بدون شک استمرار وجود خواهد داشت، چون منافع آمریکا در این کشور مهم تغییر نخواهد کرد.

تولر تصریح کرد: شکست داعش همچنان یکی از اولویت های هیات امنیتی آمریکا در عراق است و به رغم ضررهای مادی این گروه، حضور نیروهای آمریکایی در عراق به دعوت دولت بغداد صورت گرفته تا یک ماموریت محدود انجام دهند که بر ارائه کمک و مشورت به نیروهای مقابله با تروریسم عراقی متمرکز است.

این سفیر آمریکایی تاکید کرد: ادامه حفظ این حضور، مادامی که لازم باشد به دولت عراق در جلوگیری از بازگشت داعش و تروریست ها برای تهدید کردن مردم عراق و تهدید کردن امنیت منطقه کمک می کند.

حمله یمنی ها به مخازن نفتی عربستان در جیزان

وزارت انرژی عربستان سعودی بامداد جمعه از وقوع آتش‌سوزی در یکی از مخازن سایت فرآورده‌های نفتی در استان جیزان این کشور در پی حملات پهپادی ارتش یمن خبر داد.

ائتلاف متجاوز سعودی تا بامداد جمعه از مقابله با ۸ پهپاد ارتش یمن که به مناطق مختلف سعودی ارسال شده بودند خبر داده است.

یک منبع سعودی نیز به خبرگزاری واس خبر داد که این حمله تلفات انسانی نداشته است.

پیشتر نیز شبکه العالم گزارش داده بود که فعالان سعودی از تعطیلی و وقوع چند انفجار در تعدادی از فرودگاه‌های عربستان خبر می‌دهند.

تجاوز نظامی به یمن امروز (ششم فرودین ۱۴۰۰) وارد هفتمین سال می‌شود؛ جنگی نابرابر که به گفته مقامات سازمان ملل بدترین فاجعه‌ انسانی حال حاضر جهان را رقم زده است.

از آغاز تجاوز ائتلاف سعودی به یمن تا پایان ژانویه ۲۰۲۱، ۶ هزار و ۱۹۰ زن و کودک یمنی جان خود را از دست داده‌اند و ۶ هزار و ۸۹۸ تن دیگر زخمی شده‌اند. علاوه بر این، بر اساس میانگین، از هر هزار تولدی که در یمن صورت می‌گیرد، ۲۷ نوزاد مرده به دنیا می‌آیند.

انفجار در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در جنوب عراق

یک کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی پیش از ظهر پنجشنبه در استان «الدیوانیه» در جنوب عراق، هدف انفجار بمب کنار جاده‌ای قرار گرفت.

مسئولیت این انفجار را گروه «اهل الکهف» بر عهده گرفته است. این انفجار تلفات جانی در پی نداشت.

همزمان بمب دیگری در مسیر کاروان ائتلاف آمریکایی در استان «ذی قار» منفجر شد. گروه «اولیاء الدم» نیز مسئولیت این انفجار را بر عهده گرفته است.

حمله موشکی به کشتی اسرائیلی در دریای مکران، ادامه بن بست سیاسی در اسرائیل با اعلام نتایج انتخابات، اعلام اولویت های دولت بایدن در عراق، حمله بمنی ها به مخازن نفتی عربستان در جیزان

طی ماه‌های گذشته انفجارهای مشابهی بر سر راه کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق رخ داده است. ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این انفجارها و انتقال تجهیزات خود از شرکت‌های بومی عراقی کمک گرفته است.

حمله به کاروان‌های لجستیکی ائتلاف آمریکایی در حالی است که پارلمان عراق دی‌ماه سال گذشته در پی اقدام تروریستی آمریکا در به شهادت رساندن سردار قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان الحشد الشعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۶
الان اگر کشور دوست و برادر عمان به وزارت خارجه ایران بخاطر بکار بردن کلمه جعلی دریای مکران، اعتراض کند خوبه؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
فقط تعداد کشته های تروریست نظامیان امریکا در منطقه را اعلام کنید نه تعداد حمله ها را.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
دوست عزیز ُ دریای مکران بخشی از دریای عمان است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
مکران جعلی نیست دکتر اون دریای عمان هست که جعلیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
کوچولو مکران بوده از قبل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
جعلی!!!
جناب دانا مکران بوده از قبل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
اول برو تاریخ بخوان بعد جعل جعل کن
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
حالا یکی اشتباه کرده یه چیزی نوشته. جالب تر مثبت و تاییدهایی است که براش زده شده!!!
ناشناس
| Canada |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
به نقشه های صد سال پیش اگر مراجعه نمایید به نام دریای مکران می رسید انگلیس ملعون اسم آن را عوض نمود حتی روباه مکار به شاه دستور دادند که خلیج فارس و بحرین را رها کند و یک طایفه غیر بحرینی یهودی را حاکم بحرین نمودند آل سعود وهابی یهودی که غیر حجازی بود حاکم عریستان نمودند و کشورک های امارات و قطر را تشکیل دادند کویت را از عراق جدا وحتی در هندوستان زبان فارسی که حکومتی بود حذف نمودند با تحریک حاکمان افغانستان آنجا را هم از ایران جدا نمودند خلاصه وهابیت صهیونی را در همه جا مستقر و فرهنگ ایرانی و شیعه و حتی اسلام را حذف نمودند
جنگ پای ثابت اخبار روزانه تابناک از منطقه خاورمیانه شده.

چرا این خاورمیانه درست شدنی نیست ؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
ببین بزرگترین مولفه های فرهنگ خاورمیانه چیست و درباره اش تحقیق کن تا به پاسخ پرسشت برسی و بدانی که چرا خاورمیانه اهل مدارا نیست و به این آسانیها به ساز و کار جهان مدرن وارد نخواهد شد.
قاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
چرا غرب دست از چپاول منطقه برنمی دارد. اه
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
برای اینکه تمام دنیا سر تو آخر خاورمیانه دارن. آمریکای قلدر از هزاران کیلومتر میاد اینجا میگه من اینجا منافع دارم. و بقیه چپاول گران هم بدنبالش روان میشن
بوی جنگ می آد. حمله به کشتی و ....
آقازاده ها که در کشورهای غربی در حال صفا. فقط وقتی آقازاده ها نیستند که برند از وطن دفاع کنند، جنگ کردن خطرناک نیست.
مردم یک جنگ ببینن آبدیده می شوند.
پاسخ ها
سلام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
چ منافعی دشمنی با اسراییل برا ملت ایران ب ارمغان میاورد؟ در حالی ک فلسطین خودش در سازمان ملل این غاصب را ب رسمیت شناخته؟ خواهشا بدون تعصب من گمراه را اگاه بکنین
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
اتفاقا آقازاده های داخلی در ایران بیشتر بهشان خوش میگذرد و از جنگ ها و جدال ها خود را دور نگه میدارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
کشتی های اسرائیلی بندرت به منطقه ما می ایند
و اگر هر کسی به آنها حمله کند
قطعا آنها دهها کشتی ایرانی را که روزانه از طریق کانال سوئز و مدیترانه به اروپا می روند
را خواهند زد
و اینکار خسارت و هزینه بیشتری برای ما دارد
برجام که رفت. اونها که آماده شدن برای توافق همه چیز یا هیچ! دوستان هم که گویا از جنگ و درگیری بدشون نمیاد.
تعداد افراد ناراضی که برای صاحبان شرکتهای پولدار غربی کار می کنند آتش زیر خاکستر است.
شما به جای اینکه روند اصلاح پیش بگیری تو سال جدید بدتر سانسور چی شدی ؟ متاسفم
البته میدونی که تشدید سانسور نشانه چیه دیگه نه ؟
تحریما برداشته نمیشه هیچ ،باید ۱۴۰۰ منتظر جنگ هم باشیم .
ایران بدنبال جنگ نیست. اسرائیل با تصاویر دستکاری شده و با استفاده از فتوشاپ سعی داره چهره بدی از ایران رو نشون بده. ولی غافل از اینکه مردم ما هوشیارند و فریب این عکس های فتوشاپ رو نمیخورند
پاسخ ها
جانم فدای ایران
| Japan |
۱۶:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
چهره بدچیه!؟مگه نمیگیداسراییل بایدمحوبشه
دریایی به نان مکران در هیج نقشه ای یافت نشد!!!
دریای مکران کجاست؟ منظورتون دریای عمان !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
نه همون دریای مکران منظورمونه چون زیاد تکرار نشده شما به خوردت عمان رفته
دریای مکران روی نقشه نیست!!!
سیاست شده بچه بازی، اگر قراره جنگ کنید کارو یکسره کنید ، اگر قراره جنگ در میان نباشه ، صلح کنید،
دمش گرم اونی که کشتی اسراییل رو زده
پاسخ ها
ناشناس
| Qatar |
۰۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۷
اب به اسياب نتانياهو ريخته
ممنون که از اسم دریای مکران استفاده کردین و از اسامی مجهول دریای عمان یا دریای عرب استفاده نکردین مارو با خلیج فارس فریب دادن درحالیکه دریای ما زیر چابهاره و اسمش دریای پارس یا دریای مکرانه ولی ما از اسامی مجهول انگلیسی دریای عرب و دریای عمان استفاده میکنیم اینها بخوبی نشون میده وزارت خارجه ما خیلی ضعیفه خیلی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۶
یادم بنداز رئیس جمهور شدم تورو حاکم دریای مکران کنم
وقتی ایران دریای عمان را مکران مینامد قطعا اعراب هم خلیج فارس را خلیج عربی من نه درمدرسه ونه دردبیرستان ونه دردانشگاه تا این اواخریعنی دوسال پیش چیزی بنام مکران نخواندم ونشنیدم احیرا ورد زبان مسئولان نظام ما سواحل مکران ومکران میکنند شاید مکران اسم بخشی ازخاک ایران ودرداخل ایران باشد بهرحال نخواندم وطوطی صفت هم نیستم تاچیزی را نشنیده ونخواندم مثل بعضی ها چشم وگوش بسته قبول کنم ساحل عمان دریای عمان درست است
یمن از جمله نشانه ها ظهور است اینها علیه ظلم قیام کردند و ان شا الله به فرموده رهبر موشک های عربستان به دست مجاهدین اسلام میرسد
دل به این خوش نکنید که یک کشتی دیگر از اسراییل زدیم چون بزودی چند کشتی ما هدف قرار خواهد گرفت
بلاخره این جنگ کشتی زدنها به کجا میرسد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر