بازدید 22212
۵
مهمترین خبر‌های مرداد ماه ۱۳۹۹

روحانی: آمریکایی‌ها ۲۳ بار درخواست ملاقات کردند/ چرا میرحسین کاندیدای انتخابات ۸۸ شد؟ / احمدی نژاد محاکمه می‌شود؟ / افشای نقش یک شرکت مخابراتی در ترور سردار سلیمانی/ تکذیب خبر‌ها درباره لغو بخشی از تحریم‌ها

احتمال جدایی حزب کارگزاران از اصلاح‌طلبان، پیغام شورای نگهبان به احمدی نژاد درمورد انتخابات ۱۴۰۰، کووید-۱۹ به زودی قابل کنترل نیست، ادعایی درباره تحرکات انتخاباتی جلیلی برای ۱۴۰۰، پیشنهاد عباس عبدی: سِمَت رئیس‌جمهوری را حذف کنید، آمریکا چطور در شورای امنیت مقابل ایران شکست خورد؟ لاریجانی، اردکانیان و دهقان؛ کاندیدا‌های مطلوب مشاور روحانی برای ۱۴۰۰ و هزینه ۱۸ میلیونی درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها ...
کد خبر: ۱۰۴۲۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۰ 25 March 2021

مرور مهمترین اتفاقات و رویداد‌های سالی که گذشت در ایام نوروز یکی از اتفاقات مرسوم در رسانه هاست که «تابناک» هم از این قاعده مستثنی نیست. در گزارش پیش رو مروری خواهیم داشت بر مهمترین اتفاقات پنجمین ماه سال ۱۳۹۹ یعنی مرداد ماه که در روز‌های آغازین سال ۱۴۰۰ پیش روی مخاطبان قرار خواهد گرفت. همچنین در گزارش‌های جداگانه برای ایام نوروز، خلاصه‌ای از مهمترین رویداد‌های خبری و اتفاقات سال ۹۹ را منتشر خواهیم کرد.

به گزارش «تابناک»؛ سرو قلیان در روز‌های کرونایی! اصلاح‌طلبان شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند، میرسلیم: ۱۲ سال است که کشور ما غارت می‌شود، با یک بگم نگم در مناظرات انتخاباتی یک میلیون رأی بالا و پایین می‌شود، حبوبات هم لاکچری شد، اجاره‌بهای دلاری در شمال تهران، ۲۳ مرتبه درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم، محمود احمدی نژاد محاکمه می‌شود؟ توضیح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره دختر روحانی، رسانه عراقی: یک شرکت مخابراتی عراقی در ترور سردار سلیمانی دست داشت، جمشید شارمهد در ایران بازداشت شد؟ دفاع قالیباف از طرح مالیات بر خانه‌های خالی و چرا میرحسین موسوی کاندیدای انتخابات ۸۸ شد؟ بخشی از مهمترین اخبار مردادماه ۹۹ بود.

احتمال جدایی حزب کارگزاران از اصلاح‌طلبان، پیغام شورای نگهبان به احمدی نژاد درمورد انتخابات ۱۴۰۰، تکذیب خبر برخی رسانه‌ها درباره لغو موقت بخشی از تحریم ها، کووید-۱۹ به زودی قابل کنترل نیست، ادعایی درباره تحرکات انتخاباتی جلیلی برای ۱۴۰۰، پیشنهاد عباس عبدی: سِمَت رئیس‌جمهوری را حذف کنید، آمریکا چطور در شورای امنیت مقابل ایران شکست خورد؟ لاریجانی، اردکانیان و دهقان؛ کاندیدا‌های مطلوب مشاور روحانی برای ۱۴۰۰ و هزینه ۱۸ میلیونی درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها بخش دیگری از تیتر‌های مهمی بود که رسانه‌ها در مرداد ماه ۱۳۹۹ برای خبر‌های خود انتخاب کرده بودند.

سرو قلیان در روز‌های کرونایی!

معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت تهران بزرگ: ماموران با حضور در سه قهوه‌خانه در سه نقطه مختلف پایتخت، مشاهده کردند که متصدیان این واحد‌ها اقدام به عرضه قلیان به یکسری از مشتریان می‌کردند. این واحد‌ها نیمه باز فعالیت داشتند. حتی یکی از این واحد‌ها اقدام به قرار دادن فردی به عنوان نگهبان در مقابل در ورودی کرده بودند تا بتوانند صرفا مشتریان اصلی را پذیرش کنند. /ایسنا

اصلاح‌طلبان شانسی در انتخابات ۱۴۰۰ ندارند

هادی غفاری گفت: عملکرد آن‌هایی که با حمایت جبهه اصلاحات به مجلس دهم رفتند به قدری بد بود که اصلاح‌طلبان نه تنها شانس‌شان برای پیروز شدن در انتخابات به پایین‌ترین میزان ممکن رسیده است، بلکه حتی دخالت مستقیم آقای خاتمی هم نمی‌تواند مردم را به شنیدن حرف آنان ترغیب کند.

میرسلیم: دوازده سال است که کشور ما غارت می‌شود

میرسلیم نماینده مجلس گفت: میزان نقدینگی هر ماه افزایش می‌یابد که اگر در تولید هزینه شود اقدام خوبی خواهد بود، اما اینچنین نیست و وارد حوزه کالا‌های واسطه‌ای می‌شود و به ضرر مردم و جامعه است. متاسفانه ۱۲ سال است کشور ما غارت می‌شود. یک عده به جان این کشور و مردم افتادند و سرمایه‌های مملکت را غارت می‌کنند لذا باید با آن‌ها برخورد کرد تا جلوی فساد گرفته شود.

با یک بگم نگم در مناظرات انتخاباتی یک میلیون رأی بالا و پایین می‌شود

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری: برای حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ حتما باید تغییر جهت داد و من اعتقاد داردم که این اتفاق باید بیفتد. از طرفی فضای مجازی در این روز‌ها هیچ در و پیکری ندارد، زمانی بود که اگر شایعه‌ای در کشور می‌خواست راه بیفتد یکسال زمان می‌برد تا این شایعه به تمام مویرگ‌های کشور برسد، اما الان لحظه‌ای شایعه راه می‌اندازند و تا طرف بخواهد ثابت کند که این دروغ بوده است خیلی زمان می‌برد. ما فکر می‌کنیم الان بهترین کاری که در تبلیغات می‌شود این است که صدا و سیما مناظراتی بین کاندیدا‌های رؤسای جمهور می‌گذارد که خیلی هم جذاب است، اما آنجا ممکن است یک کاندید با یک جمله یا یک متلک یا یک بگم یا نگم، یک میلیون رای بالا یا پایین کند. /خبر آنلاین

اجاره‌بهای دلاری در شمال تهران

دنیای اقتصاد نوشت: در حالی که بازار اجاره اغلب مناطق تحت تاثیر استطاعت محدود مستاجران برای افزایش اجاره‌بها قرار گرفته است، در منطقه یک روند بازار اجاره به گونه دیگری پیش می‌رود، طوری که پیشنهاد اجاره‌بهای دلاری در برخی املاک لوکس این منطقه رواج پیدا کرده است. به عنوان مثال، اجاره پیشنهادی آپارتمان ۱۵۰ مترمربعی ۱۵ ساله، اما فول امکانات و مبله از سوی موجری در محله ولنجک، ساسان معادل اجاره ماهانه ۱۵۰۰ دلار بدون پرداخت ودیعه است. آپارتمان ۲۰۰ مترمربعی دیگری واقع در بلوار کاوه جنوبی با سن بنای یازده سال که به‌ صورت مبله برای اجاره فایل شده است، با ارزش دلاری اجاره‌بها معادل ۱۴۰۰ دلار ماهانه توسط موجر اعلام قیمت شده است.

حبوبات هم لاکچری شد

خراسان نوشت: حبوبات را دیگر باید جزو کالا‌های لاکچری محسوب کنیم. تازه‌ترین گزارش وزارت صمت از قیمت کالا‌های اساسی و مهم نشان می‌دهد در اردیبهشت ماه امسال، حبوباتی نظیر عدس، لپه و لوبیا به صدر گرانی یک ساله این کالا‌های منتخب صعود کرده اند. تبعات تغییر ارز واردات این اقلام از ۴۲۰۰ به نیمایی در اواسط سال ۹۸، پایان رسیدن فصل برداشت، رشد نسبی تقاضا و بسته شدن مرز‌های وارداتی با توجه به شیوع کرونا، از جمله دلایل این رشد قیمت اعلام شده است.

۲۳ مرتبه درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم

رئیس جمهور با اشاره به طرح درخواست‌های متعدد از سوی ایالات متحده آمریکا و متحدانش برای ملاقات با مقامات ایرانی خاطرنشان کرد: آن‌ها فکر می‌کردند ما چند ماه بیشتر نمی‌توانیم دوام بیاوریم و مجبور می‌شویم با آن‌ها تماس بگیریم، اما در این مدت اگر بگویم ۲۳ مرتبه درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم، کم گفته ام. در این مدت اگر بگویم ۲۳ مرتبه درخواست ملاقات با مقامات آمریکایی دریافت کردم، کم گفته ام؛ در یک سفر نیویورک در سال ۹۶ هشت مرتبه از من تقاضای ملاقات شد. سال ۹۷بیشتر از سال ۹۶ و سال گذشته تقریبا همه سران کشور‌های غربی و اروپایی یکی یکی از ما خواستند تا با مقامات آمریکایی ملاقات کنیم.

محمود احمدی نژاد محاکمه می‌شود؟

عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری می‌گوید: برخی روسای جمهور ما در دوره دومشان خوب عمل نکردند، اما ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از روز اول تا پایان دوره ۸ ساله خراب بود. احمد کریمی اصفهانی، عضو جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به تحرکات اخیر احمدی نژاد و اینکه چقدر معطوف به کاندیداتوری در انتخابات ۱۴۰۰ است، گفت: آقای احمدی نژاد یکی از رئیس جمهور‌هایی بود که از اول دوره اش تا روز پایان کارش فرافکنی داشت و خودش را در نظام جمهوری اسلامی یک سر و گردن از کل مسؤلین بالاتر می‌دانست و یکی از اشتباهات بزرگ این بود که فکر می‌کرد، لنگر زمین و آسمان است و هر مشکلی را می‌تواند حل کند و حتی داشت یک جای پا از رهبری هم بالاتر می‌گذاشت.

وی گفت: یکی از فرصت‌های طلایی که در این ۴۰ سال به دست آمد، دوره طلایی ۸ سال ریاست جمهوری احمدی نژاد بود که از نظر درآمد ارزی بالاترین درآمد را داشتیم و اگر ما در آن مقطع ارز را کنترل و حفظ کرده بودیم به اندازه تمام دوره‌ها درآمد نفتی آن دوره را داشتیم و میانگین فروش نفت ما ۱۱۰ دلار بود و بیشترین نفت را در آن مقطع ۸ ساله فروختیم. دبیر کل اصناف و بازار گفت: هیچ کسی نیامده است و این شخصی که این همه خیانت کرد را مؤاخذه کند و این مساله‌ای است که به نظر من در کنار قوه مجریه، قوه قضاییه با دنبال کردن تخلف‌هایی که در ادوار مختلف ریاست جمهوری باید جلوی این خسران‌ها را بگیرد یا قوه مقننه با نظارت خود، می‌توانستند بهتر عمل کنند، اما این فرصت‌ها از بین رفت. در صورتی که ما با آن پول می‌توانستیم مملکت را صد‌ها سال بیمه کنیم. کریمی اصفهانی تاکید کرد: باز هم می‌گویم برخی روسای جمهور ما در دوره دومشان خوب عمل نکردند، اما ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد از روز اول تا پایان دوره ۸ ساله خراب بود. ظلم‌ و جنایاتی که احمدی نژاد کرد قابل مقایسه با هیچ رئیس جمهوری در مملکت نیست و با هیچ دوره‌ای قابل مقایسه نخواهد بود. من حاضرم در هر دادگاهی پاسخ بدهم و در این باره مناظره کنم.

توضیح دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره دختر روحانی

دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ماجرای درج نام دختر رئیس‌جمهور به عنوان عضو هیات‌علمی این دانشگاه توضیحاتی ارائه کرد: «خانم دکتر مریم روحانی فارغ التحصیل رشته دکترای زیست فناوری پزشکی از انستیتو پاستور ایران می‌باشد که پس از فارغ‌التحصیلی درخواست گذراندن تعهدات قانونی خود را در آذرماه سال ۹۸ به دانشکده‌های فن آوری‌های نوین پزشکی دانشگاه ارائه داده‌اند. پس از ارزیابی سوابق تحصیلی و تحقیقاتی نامبرده در دانشکده مذکور درخواست ایشان جهت شروع خدمت در گروه مهندسی بافت و علوم سلولی کاربردی با نظر موافق به معاونت آموزشی دانشگاه اعلام می‌گردد، معاونت آموزشی دانشگاه نیز بر اساس ماده ۱۴ آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور و همچنین بخشنامه شماره ۳۵۷۳/۵۰۰/د معاونت آموزشی وزارت متبوع به مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت منعکس می‌کند و پس از آن مرکز امور هیات علمی وزارت متبوع طی نامه شماره ۴۱۷۸/۵۰۶/د مورخ ۲۱/۰۹/۹۸ موافقت خود را جهت انجام تعهدات قانونی در قالب هیات علمی ایشان به دانشگاه اعلام کرد. بر همین اساس وی جهت گذراندن تعهدات قانونی از تاریخ ۱۸/۱۰/۹۸ به عنوان عضو هیات علمی تعهداتی در دانشکده فناوری‌های نوین پزشکی شروع به کار نموده است. قابل ذکر است در حال حاضر تعداد ۲۸۹ نفر از اعضای هیات علمی تعهداتی با شرایط مشابه ایشان در دانشگاه مشغول گذراندن تعهدات قانونی خود می‌باشند و طبق ماده ۱۴ آیین‌نامه اداری و استخدامی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کشور، مجوزی برای استخدام رسمی آن‌ها نمی‌باشد و به کارگیری متعهدین خدمت مستلزم وجود ردیف سازمانی بلاتصدی و مجوز استخدام به عنوان عضو هیات علمی نمی‌باشد و این افراد صرفاً تعهدات قانونی را در دانشگاه طی خواهند نمود.

رسانه عراقی: یک شرکت مخابراتی عراقی در ترور سردار سلیمانی دست داشت

یک شرکت تلفن همراه عراقی به دست داشتن در ترور سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس متهم شد. پایگاه خبری شفق نیوز به نقل از یک منبع آگاه ادعا کرد که کمیته تحقیق در پرونده ترور ابومهدی المهندس و سردار شهید قاسم سلیمانی اتهاماتی را علیه یک شرکت مخابراتی عراقی مبنی بر دست داشتن در این ترور دریافت کرده است. این منبع آگاه تاکید کرد: کمیته تحقیق در این پرونده اسناد و مدارکی را از برخی رهبران الحشد الشعبی به دست آورده است که بر اساس آن یک شرکت تلفن همراه متهم به دادن اطلاعات تلفن سیار یکی از همراهان المهندس در اختیار فرماندهی ارتش آمریکا در پایگاه ویکتوریا در فرودگاه بغداد شده است. این منبع افزود: فرماندهی ارتش آمریکا از طریق این خط تلفن اطلاعات کافی درباره محل حضور المهندس و دیدارش با سردار سلیمانی را به دست آورده و این مساله به روند ترور آن دو شهید کمک کرده است.

جمشید شارمهد در ایران بازداشت شد؟

بدون شک بازداشت شارمهد یک عملیات بسیار پیچیده بوده که شاید دو سال طول کشیده است. شخصیت‌هایی به این فرد نزدیک شدند و او را به ایران کشاندند. بعضی خبر‌های درز کرده نشان می‌دهد او در داخل ایران، نشستی را برای برنامه ریزی عملیات خطرناک تروریستی برگزار کرده که شاید هدف آن مانور‌های اخیر رسول اعظم (ص) بود.

دفاع قالیباف از طرح مالیات بر خانه‌های خالی

رییس مجلس شورای اسلامی در توضیح تصویب طرح «مالیات بر خانه‌های خالی» گفت: هدف اصلی این طرح مقابله با احتکار مسکن است. محمدباقر قالیباف در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: در «بسته اقتصاد مردمی» تاکید داریم ریل‌گذاری شرایط کشور را به گونه‌ای تنظیم کنیم که مانع از فعالیت‌های مضر دلالان و سودجویان و سوداگران و محتکران و همه کسانی شویم که به خاطر منافع شخصی خودشان باعث لطمه خوردن به اقتصاد کشور و شرایط معیشتی میلیون‌ها نفر از مردم به خصوص محرومان و مستضعفان شده‌اند.

قالیباف اظهار داشت: قواعد و قوانین کشور باید به نفع مردم یعنی از تولیدکنندگان و کارگران و کارمندان و معلمان و پرستاران و سرمایه‌گذاران فعالیت‌های تولیدی و کارفرمایان قانون‌مدار اصلاح شود و راحت‌طلبان و سودجویان و سفته‌بازان و رانت خواران و ویژه‌خواران نتوانند به ضربات خود به فضای اقتصادی کشور ادامه دهند. وی خاطرنشان کرد: محتکران مسکن هم از همین جنس هستند. اجاره‌های مسکن روز به روز با سرعتی سرسام‌آور افزایش پیدا می‌کند و مردم با مشکلات ناگواری در تهیه مسکن مناسب روبه رو هستند، ولی عده‌ای سودجو میلیون‌ها واحد مسکن را احتکار کرده‌اند تا قیمت‌های بازار مسکن را بی‌ضابطه و بی‌اساس افزایش دهند و از این شرایط خودساخته منتفع شوند. احتکار، غیرانسانی و ظالمانه است؛ اگر در شرایط سختی معیشت مردم صورت پذیرد، گناهی نابخشودنی خواهد بود. رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اگر کسانی در شرایط دشوار کرونا، ماسک و دستکش احتکار کنند و سلامت مردم را در خطر بیندازند از تمامی ابزار‌های قضایی برای تغییر آن روند به نفع مردم استفاده خواهیم کرد. حال در شرایطی که برخی از مردم توان اجاره یک واحد مسکن حداقلی را هم ندارند، چگونه می‌توان به محتکران و سوداگران بازار مسکن اجازه داد تا آزادانه، شرایط معیشتی مردم را دشوار و دشوارتر کنند.

قالیباف تصریح کرد: باید در برابر این عده معدود بایستیم. در همین راستا امروز اصلاح ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم موسوم به طرح «مالیات بر خانه‌های خالی» در مجلس شورای اسلامی با رأی قاطع نمایندگان تصویب شد تا محتکرانی که خانه‌هایشان را با هدف افزایش قیمت‌ها عرضه نمی‌کردند، مجبور به تغییر این رویه غیرانسانی و عرضه مسکن شوند. وی ادامه داد: این قانون مشکل مسکن کشور را حل نخواهد کرد، اما کار را برای محتکران مسکن سخت خواهد کرد و با شفاف‌سازی اطلاعات مقدمه‌ای خواهد شد برای اصلاحات ساختاری و کمک به طبقه متوسط و ضعیف جامعه. این اصلاحات زیرساختی به مرور و در صورتی که به درستی اجرا شوند قطعا تاثیر مستقیم بر بهبود شرایط معیشتی خواهند داشت.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: هدف این طرح کسب درآمد برای دولت نیست و تنها هدف ما این است که مسکن‌های احتکار شده وارد بازار شود و تا حدی به کنترل قیمت در بازار مسکن کمک کند. قالیباف اظهار داشت: در پایان و به عنوان مهم‌ترین نکته این را هم عرض می‌کنم که شیوه اجرای این طرح بسیار مهم است. چه بسا شیوه اجرای دقیق و قاطعانه این قانون به نفع مردم پس از تایید شورای نگهبان از تصویب آن هم مهم‌تر باشد.

چرا میرحسین موسوی کاندیدای انتخابات ۸۸ شد؟

محمدرضا تاجیک، تئوریسین اصلاح‌طلب و استاد دانشگاه: آقای موسوی گفت که به سمت شکر می‌روی یک آقازاده یک مافیا، چای می‌روی یک آقازاده یک مافیا، من چه کار می‌توانم بکنم؟ آقای خاتمی گفت: آقای میرحسین اعلام کاندیداتوری کرده، من هم به مردم گفتم که باید یا من باشم یا میرحسین. وقتی خاتمی گفت، میرحسین اعلام کرده می‌آید تقریباً تمام اصلاح‌طلبانی که در جلسه بودند در نفی کاندیداتوری میرحسین صحبت کردند. کسانی که مخالف کاندیداتوری میرحسین موسوی بودند، سر از ستاد‌های انتخاباتی مهندس موسوی درآوردند. الان هم در فضای جریان اصلاح‌طلبی همین‌ها دارند جریان اصلاح‌طلبی را بی‌حیثیت و بی‌شخصیت می‌کنند. توقع این است کسانی که آن روز‌ها به دنبال یک عکس سلفی با مهندس موسوی بودند الان هم یافت شوند و تلاش کنند به این حصر پایان دهند. / اعتمادآنلاین

احتمال جدایی حزب کارگزاران از اصلاح‌طلبان

عضو شورای مرکزی حزب کارگران سازندگی از شکل‌گیری یک جریان جدید سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ در صورت عدم همراهی اصلاح‌طلبان خبر داد. سیدافضل موسوی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی در گفتگو با فارس از شکل‌گیری یک جریان جدید سیاسی برای انتخابات ۱۴۰۰ در صورت عدم همراهی اصلاح‌طلبان خبر داد. وی افزود: اصلاح طلبان همراهی کنند یا اینکه ممکن است در این دوره گروه جدیدی تشکیل شود و آرزوی مرحوم هاشمی که اعتدالیون دو طرف جمع شوند و ... و گروهی بشوند و رئیس جمهور معرفی کنند و شاید حق هم با این‌ها باشد. هم تندرو‌های آن طرف و هم تندرو‌های این طرف را کنار بگذاریم. موسوی در پاسخ به این پرسش که پس نظر این است که برای ۱۴۰۰ مسیر میانه را انتخاب کنید و جلو بروید، تصریح کرد: آرزوی آقای هاشمی بود که چنین گروهی تشکیل شود، ممکن است گروه جدیدی تشکیل شود و چنین اتفاقی بعید نیست.

پیغام شورای نگهبان به احمدی نژاد درمورد انتخابات ۱۴۰۰

کدخدایی در خصوص اعلام برخی از اسامی برای ریاست جمهوری ۱۴۰۰، گفت: شورای نگهبان هنوز درگیر انتخابات نشده است و در این زمینه ورود نکرده و اقدامی نیز نکرده است. از جهات قانونی افراد می‌توانند در هر زمان ثبت نام کنند، اما می‌توان توصیه کرد افرادی که در گذشته رد صلاحیت شده‌اند، دیگر ثبت نام نکنند. وی درباره اظهارنظر آیت‌الله جنتی درباره ضرورت نظارت دائمی شورای نگهبان بر نمایندگان مجلس، بیان کرد: بیانات آیت‌الله جنتی ناظر به قانون اساسی و سیاست‌های کلی و لزوم اعمال یک نظارت موثر و واقعی نسبت به نمایندگان بود، در بین چهار سال مکانیزم‌های مختلفی ممکن است به وجود بیاید هیات نظارت بر عملکرد نمایندگان می‌تواند موثرتر و کارآمدتر باشد و قوانینی که مورد بحث می‌شود جنبه پیشگیرانه‌اش بیشتر باشد.

تکذیب خبر برخی رسانه‌ها درباره لغو موقت بخشی از تحریم‌ها

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران، ضمن رد خبر منتشره در برخی رسانه‌ها به نقل از یک منبع ناشناس در خصوص لغو موقت بخشی از تحریم‌های به اصطلاح غیرهدفمند، این قبیل اظهارات را خبرسازی‌های غیرواقعی دانست که مشخص نیست با چه اهدافی صورت می‌گیرد. اینکه شکست سیاست‌های تحریمی آمریکا موضوع مجادله اروپا و آمریکا باشد بعید نیست، اما آنچه به جمهوری اسلامی ایران مربوط می‌شود، آن است که تحریم‌های یکجانبه آمریکا غیر قانونی و ظالمانه هستند و بر اساس برجام و قطعنامه ۲۲۳۱، آمریکا موظف است کلیه تحریم‌هایی که با خروج خود از برجام مجددا اعمال کرده است را لغو و بلااثر کند. /باشگاه خبرنگاران

کووید-۱۹ به زودی قابل کنترل نیست

رئیس کل سازمان نظام پزشکی:شرایط پیچیده است و به این زودی هم امکان کنترل بیماری وجود ندارد. وزارت بهداشت برای جبران نیرو در حال اندیشیدن تمهیداتی است. به عنوان نمونه رزیدنت‌های سال آخر سریع‌تر توزیع شوند تا بتوانیم به پیک دوم مسلط شویم و با کمبود نیرو مواجه نشویم. در حال حاضر واردات داروی رمدسیویر افزایش یافته است و توزیع داروی ایرانی از هفته بعد آغاز می‌شود. آمار کرونا باید طبق پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی بر اساس تست PCR اعلام شود.

ادعایی درباره تحرکات انتخاباتی جلیلی برای ۱۴۰۰

یک نماینده سابق مجلس معتقد است که برخی افراد از هم اکنون نشست‌هایی را در موضوع انتخابات ۱۴۰۰ برگزار می‌کنند. سید حسین نقوی حسینی در گفت و‌گو با ایسنا، در واکنش به شایعه نقل شده از وی در ارتباط با تشکیل ستاد انتخاباتی سعید جلیلی گفت: من نگفتم ستاد آقای جلیلی یا شخص دیگری تشکیل شده است. این نقل قول از طرف خودم را تکذیب می‌کنم. من عرض کردم افرادی که در عرصه انتخابات ریاست جمهوری فعال هستند و نشست‌های خصوصی برگزار می‌کنند که کسانی مثل آقای جلیلی هستند. وی در ارتباط با حضور چهره‌های سیاسی در انتخابات پیش روی گفت: اصولگرایان راه بسیار سختی در پیش دارند؛ برعکس اینکه بعضی‌ها می‌گویند دولت بعدی دولت اصولگرایان است، من می‌گویم اصلا این طور نیست که به این راحتی درباره‌اش حرف می‌زنند و آن‌ها راه سختی در پیش دارند. این فعال سیاسی تصریح کرد: مهم‌ترین سوال برای مردم این است که فرق این همه کاندیدا با هم چیست؟ مثلا روحانی با عارف و جلیلی و فتاح و قالیباف و آیت الله رئیسی و زاکانی چه فرقی دارد؟ کدام یکی از آن‌ها رویکرد متفاوتی خواهند داشت. همه می‌گویند باید با فساد مبارزه کنیم. همه می‌گویند بورس باید فعال شود. همه می‌گویند خصوصی سازی راه نجات کشور است. احمدی نژاد هم همین را می‌گوید؛ او هم معتقد به خصوصی سازی و جذب سرمایه و توزیع عادلانه است.

پیشنهاد عباس عبدی: سِمَت رئیس‌جمهوری را حذف کنید

عباس عبدی در اعتماد نوشت: اگر به جای انتخابات غیر راهگشای سال بعد، نهاد نخست‌وزیری را در قانون زنده کنند، خیلی بهتر است. حداقل رییس‌جمهور منتخب و دولت او ۴ یا ۸ سال روی دست ساختار نمی‌ماند. به نحوی که نه می‌توانند آن را قورت دهند و نه آن را بالا بیاورند. ولی نخست‌وزیری این مشکل را ندارد. می‌توان هر ماه یا هر سال یک نخست‌وزیر جوان و زبده و انقلابی را امتحان کرد و پس از مدتی، یا تجربه کسب می‌کنند و پیچ و خم کار‌ها دست آنان می‌آید و مشکلات حل می‌شود. اگر هم نتوانستند مثل آب خوردن می‌توان او را تغییر داد و یک امید کاذب و سراب دیگر به روی مردم گشود. حداقل از حالا کمتر دچار مشکل خواهند شد. ضمن اینکه با احیای نهاد نخست‌وزیری، حوصله مردم هم از این فرآیند‌های پرهزینه و بی‌ثمر و البته پر سر و صدا دیگر سر نمی‌رود. به علاوه پس از ۴۰ سال باید پیشرفتی کرده باشیم و خلاصه ببینیم که اصلا انتخابات به معنای غربی لازم است یا خیر؟ در اسلام هست؟ این روز‌ها برخی دانشمندان جدید حاضر در ساختار قدرت فرصت پیدا کرده‌اند تا چنین پرسش‌هایی را جهت رفع چنین شکاف‌هایی برای اولین بار طرح کنند.

آمریکا چطور در شورای امنیت مقابل ایران شکست خورد؟

«رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره رد قطعنامه ضد ایرانی دولت ترامپ در شورای امنیت گفت: رای قدرت‌های اروپایی در سازمان ملل متحد درباره تحریم ایران مایوس کننده بود و ما امروز باختیم. جمعه شب به وقت محلی، اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد ـ که آنلاین با یکدیگر در ارتباط بودند ـ پس از ساعات طولانی رای گیری، به قطع‌نامه تهیه شده از سوی آمریکا ـ که در پی تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران است ـ رای ندادند و ایالات متحده، تنها توانست یک کشور، آن هم دومینیکن، جزیره‌ای کوچک در دریای کارائیب را وادارد تا مطابق میلش به این قطع نامه رای دهد. از آنجایی که پیش بینی می‌شد قطعنامه رای نیاورد، آمریکا ارائه آن به صحن شورا را به تونس و استونی پیشنهاد داد، ولی این دو کشور از ارائه آن سر باز زدند. پس از طرح در صحن هم فقط جمهوری دومینیکن رای مثبت داد و خود امریکا. ۱۱ کشور رای ممتنع دادند و چین و روسیه هم رای منفی. سابقه نداشته که آمریکا قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ببرد و بدون وتو، قطعنامه اش شکست بخورد. آرای ممتنع تروئیکای اروپا با توجه به بیانیه‌هایی که به خصوص فرانسه و انگلیس دادند نشانه خیانت چندباره آن‌ها به قطعنامه و برجام است. انگلیس و فرانسه هر دو در بیانیه اعلام رای خود، تاکید کردند که "مشخص بود این قطعنامه حمایت شورا را جلب نمی‌کند. "

لاریجانی، اردکانیان و دهقان؛ کاندیدا‌های مطلوب مشاور روحانی برای ۱۴۰۰

ایران نوشت: حسام‌الدین آشنا، مشاور رئیس جمهوری در گفت‌وگویی با مجله «اندیشه پویا» از برخی کاندیدا‌های بالقوه انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رونمایی کرده است. به گفته او علی لاریجانی کسی است که مسائل مملکت را بخوبی می‌شناسد، روابط قدرت را بخوبی می‌شناسد، راه‌حل‌ها برایش بسیار مشخص است و می‌داند چطور می‌توان مسأله را حل کرد. قدرت تعامل مؤثر با رهبری و نیرو‌های مسلح را هم دارد، اما مشکلش تعامل با مردم است که به نظرم می‌توان این مشکل را هم حل کرد. آقای دکتر اردکانیان (وزیر نیرو) ویژگی‌های مثبت زیادی دارد، اما ایشان هم باید زبان گفتگو با مردم را بهتر بیاموزد و رشد کند. از دیگر کسانی که به نظرم می‌تواند این مسئولیت را بر عهده گیرد، آقای حسین دهقان است. ایشان هم مدیر بسیار توانمندی است و اقتداری کاریزماتیک دارد و از توان تعامل با رهبری و قوای دیگر و نیرو‌های مسلح هم برخوردار است و معطوف به حل مسأله کار می‌کند.

هزینه ۱۸ میلیونی درمان بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها

سید محمد حسینی، مدیرکل بیمه سلامت استان تهران گفت: هزینه درمان بیماران کرونایی با توجه به شرایط تفاوت می‌کند و درمان کرونا برای یک نفر بین ۷۰۰ هزار تا ۸۰ میلیون تومان می‌تواند هزینه داشته باشد. به طور معمول هزینه درمان کرونا در بخش‌های عادی بین ۶ تا ۸ میلیون تومان و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیش از ۱۸ میلیون تومان برآورد می‌شود. بیمه شدگان بیمه سلامت وقتی به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و بستری می‌شوند، ۹۰ درصد هزینه را بیمه پرداخت می‌کند و در بیمارستان‌های دانشگاهی که از اعتبارات وزارت بهداشت استفاده می‌کنند، بهره مند می‌شوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۵
تاریخ نشان داد که همه نکاتی که موسوی در مورد آن نگران بود و گوشزد کرد -غیر از درخواست ایشان به بازگشت دوران طلایی همه و همه درست بود.
پول رایج کشور ریال هست ،این حرکت نوعی توهین هست ش هیچ جایی دنیا اجازه چنین کاری به بنگاها داده نمی شود.می تونه تبدیل به پول رایج واز طرف معامله درخواست پول رایج را بکند،اینجا امریکا یا کانادا نیست باید جلوی چنین حرکات زد ملی گرفته شود
۲۳بار تقاضای ملاقات کرده یعنی خود آمریکا هم این وضعیت را قبول نداشته ولی برای شما نعمت است الکی مشکلات کشور را به آمریکا ربط میدید
نه عزيزم دولت فقط فكر گرفتن پول از دست مردم است . اگه واقعا فكر مردم هستيد خانه هاي كه اجاره داده ميشود معاف از ماليات كنيد
خوب خوش به حالت!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل