ویژگی‌های رییس جمهور آینده از نگاه نمایندگان مجلس

۲۸ خرداد ماه امسال موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است که اهمیت آن بر هیچ کسی پوشیده نیست. تاکنون کاندیدا‌ها، علنی و یا در پشت پرده فعالیت‌های انتخاباتی شان را شروع کرده اند؛ اما اینکه رییس جمهور آینده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، همان نکته مهمی است که نمایندگان مجلس در راستای بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاراتی به آن داشتند.
کد خبر: ۱۰۴۲۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۴ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۷ 24 March 2021

۲۸ خرداد ماه امسال موعد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است که اهمیت آن بر هیچ کسی پوشیده نیست. تاکنون کاندیدا‌ها، علنی و یا در پشت پرده فعالیت‌های انتخاباتی شان را شروع کرده اند؛ اما اینکه رییس جمهور آینده باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد، همان نکته مهمی است که نمایندگان مجلس در راستای بیانات اخیر مقام معظم رهبری اشاراتی به آن داشتند.

به گزارش «تابناک»؛ رهبر انقلاب در اولین روز از سال نو در سخنرانی زنده تلویزیونی در بخشی از سخنانشان با اشاره به موضوع بسیار مهم انتخابات ریاست جمهوری و انتخابات شوراها، خطاب به افرادی که می‌خواهند داوطلب انتخابات شوند، گفتند: انتظار داریم سنگینی کار را متوجه شوید و بدانید چه مسئولیت سنگینی می‌خواهید بر دوش بگیرید. اگر دیدید که می‌توانید این مسئولیت را به عهده بگیرید، آن‌گاه وارد کارزار انتخاباتی شوید. مشکلات اصلی کشور را بدانید و برای آن‌ها برنامه و راه‌حلِ ولو اجمالی داشته باشید. اقتصاد کشور و مسائل مهم آن مانند رشد تولید ملی، رشد سرمایه گذاری، تقویت پول ملی و مساله تورم، موضوع امنیت کشور، آسیب‌های اجتماعی، نحوه مواجهه با سیاست‌های پیچیده دنیا و مساله بسیار مهم فرهنگ را بشناسید.

ایشان با تأکید به آحاد مردم مبنی بر دقت در انتخاب خود، در بیان ویژگی‌های یک رئیس‌جمهور مطلوب گفتند: رییس‌جمهور مطلوب باید با کفایت، با ایمان، عدالت‌خواه و ضد فساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی‌های داخلی، معتقد به جوانان به‌عنوان پیشران حرکت عمومی کشور و امیدوار به آینده باشد. اگر چنین فردی بر سر کار بیاید، کشور را به نقطه مطلوب خواهد رساند و مردم باید فردی با این خصوصیات را پیدا کنند که البته پیدا کردن آن شاید برای آحاد مردم آسان نباشد و باید به افراد مطلع و مورد اطمینان مراجعه کنند.

در راستای بیانات رهبر انقلاب، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یادآوری اهمیت انتخابات ریاست جمهوری به بیان انتظارات موجود از رییس جمهور آینده پرداختند.

غلامرضا منتظری، نایب رییس کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه «در انتخابات پیش روی، همه نگاه‌ها به ایفای نقش تاثیرگذار مردم معطوف شده است»، گفت: در همین راستا، اولین انتظار در بیانات رهبری، حضور به یادماندنی و پرشکوه مردم در انتخابات ۱۴۰۰ بود که نخستین انتخابات در گام دوم انقلاب است و همه نگاه‌ها معطوف به این شده که چطور مردم می‌خواهند از راه شهدا پاسداری کنند؟

وی با بیان اینکه حضور پرشکوه مردم در پرتو انتخاب احسن به اوج خود می‌رسد، افزود: مقام معظم رهبری در بیاناتشان شاخصه‌هایی را برای رئیس‌جمهور آینده برشمردند که از جمله آن‌ها تازه‌نفس بودن است. باید فردی انتخاب شود که بذر امید، نشاط و آزادی در مردم ایران را بارور کند. در گام دوم انقلاب بیش از هر چیزی به امید نیاز است.

ابراهیم رضایی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس نیز گفت: «همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند، کسانی باید پا به عرصه انتخابات بگذارند که واقعاً معتقد باشند که می‌توانند در شرایط فعلی و با امکانات موجود یک حرکت برای شکل‌گیری ایران قوی و کارآمد انجام دهند. در غیر این صورت، کسی که معتقد است رئیس‌جمهور در ساختار فعلی کاره‌ای نیست، حضورش در انتخابات نیز خلاف عقلانیت است.»

همچنین حسین محمدصالحی، عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور خاطرنشان کرد: مردم از شعار‌های بدون عمل کاندیدا‌ها خسته شده و نگران آینده کشور هستند. آن زمان گذشته که هر شخصی از راه برسد و کاندیدای ریاست جمهوری شود. اشخاصی باید در معرض انتخاب مردم قرار گیرند که علاوه بر آگاهی از تمامی جوانب امور و اشراف کافی بر مشکلات کشور، برای حل و پیشبرد آن‌ها برنامه ارائه دهند و مسائل بین‌المللی و سیاست خارجی را بشناسند.

او ادامه داد: امروز زمانی است که کاندیدا‌ها با سوابق درخشان خود نشان دهند که هدفشان رفع سختی‌ها و کسب عزت و افتخار برای نظام است. گذر از سختی‌های کشور در گرو از خودگذشتگی، عملکرد جهادی با فعال کردن نیرو‌ها و ظرفیت داخلی، مقابله با فساد، تکیه به جوانان و عدالت خواهی امکان پذیر است.

سید جواد حسینی کیا نماینده سنقر نیز گفت، باید به تاکیدات رهبری معظم انقلاب درخصوص انتخاب شخصی اصلح، انقلابی، تازه نفس و جهادی توجه کنیم، در واقع باید به فکر انتخاب شخصی باشیم که نگاهش به خارج از کشور نباشد و به داشته‌های داخلی توجه کند و به تعاملات سازنده با همسایگان نگاهی دقیق داشته باشد.

علی خضریان، نماینده تهران این توضیح را بیان کرد که تاکید ‫رهبر انقلاب‬ بر ویژگی‌های مطلوب رییس‌جمهور آینده از قبیل مدیریت و کفایت، باایمان، عدالت‌خواه و ضدفساد، دارای عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به جوانان، معتقد به توانایی‌های داخل، مردمی و امیدوار به آینده، منشور سیاسی و اعتقادی نیرو‌های انقلاب در انتخابات۱۴۰۰‬ است. تعیین شاخص‌های مورد تاکید رهبری‬ جهت ‫انتخاب اصلح از میان نامزد‌های انتخابات برای هر کسی که به دنبال سعادت کشور باشد، بار دیگر نشان داد که ‫وحدت گفتمانی‬ حول شاخص‌ها بر ائتلاف سیاسی گروه‌ها و احزاب ارجحیت دارد.

وی تاکید کرد، ویژگی‌های رییس جمهور مطلوب ظرفیتی برای سنجش همه نامزدهاست تا نگاه متعصبانه و گروهی نسبت به هر نامزدی که در سوابق آن در هر یک از شاخص‌ها همچون عدالت‌خواه و ضدفساد و یا معتقد به توانایی‌های داخل دچار اختلال جدی است را کنار گذاشته و بهترین گزینه را به مردم‬ معرفی کند.

با توجه به اینکه نام نویسی از نامزد‌های انتخابات در فاصله روز‌های ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت انجام می‌شود، حداقل تا آن زمان نمی‌توان تصویر دقیقی از آرایش نیرو‌های سیاسی در انتخابات داشت، اما انتظار می‌رود کاندیدا‌ها، ویژگی‌های مورد اشاره مقام معظم رهبری را داشته باشند و فراموش نکنند که مسئولیت سنگینی بر دوش آن هاست.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۹
انتشار یافته: ۱۳
اول باید دید حضرات نماینده با این تعداد رایی که اوردن خودشون حائز شرایط نمایندگس مردم هستند.
رای بی رای ..... تمام
انقلابی باشد
حرف گوش کن باشد
همه تقصیرها و کمبودها رو گردن آمریکا بیندازد
وقت قربانی شدن هم قهر و استعفا نداریم
کسی که رئیس جمهور می شه حواسش باشه پا در کجا گذاشته.. اگر لغزش کنه همه چیز را به باد فنا خواهد داد. ملت دیگر توان تحمل ادامه این چنین عملکردی را ندارند.
تا زمانی که نگاه ما فردی است مشکلات حل نمیشه
رییس جمهورم مثل خودمون هستش بچه ها... چطور مگه ؟ ما هم با 10 درصد رای مردم نماینده شدیم رییس جمهورم با 10 درصد رای مردم رییس جمهور میشه چون مردم رای نمیدن
شوخی نکن تابناک
چه اصراری داری که از واقعیت فرار کنی
چقدر هم که نظر نمایتده های مجلس مهمه!!
مردم از همه چیز خسته شدند، فقط شعار شنیدند، عمل ندیدن. #رای_بی_رای
در اکثر انتخابات رییس جمهوری مردم را مخیر کرده اند بین. بد و بدتر انتخاب کنند که معمولا مردم بده را انتخاب کرده اند حال شورای نگهبان اجازه دهند مردم بین خوب و خوبتر انتخاب کنند بعدا یاد می گیرند که خوبترین را انتخاب کنند
ویژگی مهمش اینه که با رای کمی انتخاب خواهد شد
اینکه کی میاد و کی نمیاد به بنده هیچ ارتباطی ندارد،چون می‌خوام از حق دادن رأی استفاده نکنم،به فارسی ساده،بدور از هر فشار و استرسی،میگویم رأی نمیدهم.
مهم ویزگی رییس جمهور نیست همه اینهایی که به کاندیداتوری مطرح هستن قبلا پست های مهم داستند مهم روش اداره کشور است دارای دو سیستم مجزا که هیچ کدام زیر بار مسئولیت نمیروند مباشد اگر کشور با یک روش اداره بشه انگاه نتیجه مطلوب میدهد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر