بازدید 7900

تورم سالانه ۳۶.۴ درصد اعلام شد

مرکز آمار گزارش رسمی تغییرات شاخص قیمت کالا و خدمات در اسفند ۱۳۹۹ را اعلام کرد که بر اساس آن، نرخ تورم سالانه منتهی اسفندماه به ۳۶.۴ درصد و نرخ تورم خانوارهای ایرانی به حدود ۴۹ درصد رسید.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۸ 22 March 2021


به گزارش تابناک به نقل از مرکز آمار؛ نرخ تورم سالانه اسفند ماه برای خانوارهای کشور به ۳۶.۴ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۲.۲ درصد افزایش نشان می‌دهد. منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغییر میانگین اعداد شاخص قیمت در یک سال منتهی به ماه جاری، نسبت به دوره مشابه قبل از آن است.

افزایش نرخ تورم نقطه‌ای خانوارها

نرخ تورم نقطه‌ای در اسفند ۱۳۹۹ به ۴۸.۷ درصد رسید، یعنی خانوارهای کشور به طور میانگین ۴۸.۷ درصد بیشتر از اسفند ۱۳۹۸ برای خرید یک «مجموعه کالاها و خدمات یکسان» هزینه کرده‌اند.

نرخ تورم نقطه‌ای اسفند ۱۳۹۹ نیز در مقایسه با ماه قبل ۰.۵ واحد درصد افزایش یافت. نرخ تورم نقطه‌ای گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» با کاهش ۰،۲ واحد درصدی به ۶۶.۶ درصد و گروه «کالاهای غیر خوراکی و خدمات» با افزایش ۰.۸ واحد درصدی به ۴۰.۵ درصد رسیده است.

البته نرخ تورم نقطه‌ای برای خانوارهای شهری ۴۷.۸ درصد است که نسبت به ماه قبل ۰.۶ واحد درصد افزایش داشته و این نرخ برای خانوارهای روستایی ۵۳.۳ درصد بوده که نسبت به ماه قبل ۰.۳ واحد درصد کاهش را نشان می‌دهد.

کاهش نرخ تورم ماهانه

نرخ تورم ماهانه اسفند ۱۳۹۹ به ۱.۸ درصد رسید که در مقایسه با همین اطلاع در ماه قبل، ۰.۷ واحد درصد کاهش داشته است. تورم ماهانه برای گروه‌های عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات» و «کالاهای غیرخوراکی و خدمات» نیز به ترتیب ۱.۷ درصد و ۱.۸ درصد بوده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۳
آن وقت حقوق ها چقدر افزایش پیدا می کمد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
بیست و پنج درصد. یعنی تازه اگر عدد 36 درست باشد و عدد واقعی همان 360 درصد نباشد، کارمندان در سال 99
حداقل 11 درصد فقیر تر و حقیر تر شده اند
البته این غیر از آن 1000 درصد کوچکتر شدن سفره ها طی سالهای 97 و 98 هست!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
39% اضافه شده
حتی یک قلم جنس یا امور مربوط به معاش پیدا نمی کنید که در یکسال گذشته حداقل دو برابر نشده باشه انتشار امار جعلی بصورت سازمان یافته از زمان احمدی نژاد شروع شد ولی تو این دوره بسیار وقیحانه صورت می گیره طوری که بانک مرکزی به خاطر دلالی بانکها هر ماه امار دروغ منتشر می کنه شما حجم پولی که دولت برای کسری بودجه تو جامعه ریخته و ملت و نابود و بیچاره کرده تا بی کفایتی و بی عرضگی خودشو جبران کنه ببینید با یه حساب ابتدایی متوجه می شید که این امار کذب محض هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
صد درصد یک صفر افتاده یا اشتباه چاپی شده و یا ما را.... یعنی تورم ۳۶۰/۴ و یا خیلی بیشتر از این ارقام است. حساب کنید
جنس ضربدر ۴ مساوی است با ۴۰۰ درصد و اگر تورم مسکن را حساب کنیم در آن صورت واویلا می شود و برای بعضی ها ویلا
خانمها و اقایان اگه ممکنه فقط دو قلم جنس که در سال گذشته فقط 34 درصد افزایش قیمت پیدا کرده ذکر کنید اگه تونستید ما فرض می کنیم امار حسن درسته
تورم ومحاسبه ان برای کشورهایی درست هست که حساب کتاب مشخصی دارند درکشور ما بعضی مواقع از 200 درصد هم بالا تر است
رسمی اش اینقدره واقعی اش ببین چقدره
با توجه به تفاوت چند برابری قیمت های امسال نسبت به پارسال می توان به راحتی تشخیص داده که تورم ایران بیش از 100 درصد بوده است.
والا قیمتها در عرض چند ماه دو برابر شد بیشتر به تورم ۱۰۰ درصد شبیهه تا ۳۶ درصد. دقیقا هم با کشورهایی خصومت داریم که تورمشون رو به شکل متخصصانه ای مدیریت کردن
جالبه که این عزیزان از پول مردم حقوق می گیرند تا به اونها دروغ بگن!؟ خیانت ازاین بدتر؟
کل سال را در نظر بگیری، تورم ۱۰۳۶ بوده
تورم خانوارهای ایرانی به حدود ۴۹ درصد اشتباه است 94 درصد صحیح است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل