بازدید 20825
آخرین تحولات خاورمیانه

بمباران صنعا توسط جنگنده‌های سعودی/ تصمیم عراق برای لغو روادید اتباع ۳۷ کشور/ تلاش لابی اسرائیل در کنگره آمریکا برای عدم احیای برجام/ حمله هوایی به گروه‌های تروریستی در مرز سوریه با ترکیه

بمباران صنعا توسط جنگنده‌های سعودی، تصمیم عراق برای لغو روادید اتباع ۳۷ کشور، تلاش لابی اسرائیل در کنگره آمریکا برای عدم احیای برجام، حمله هوایی به گروه‌های تروریستی در مرز سوریه با ترکیه و حمله به کاروان لجستیک آمریکا در عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۱۹۳۶
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰ 22 March 2021

بمباران صنعا توسط جنگنده های سعودی/ تصمیم عراق برای لغو روادید اتباع ۳۷ کشور/ تلاش لابی اسرائیل در کنگره آمریکا برای عدم احیای برجام/ حمله هوایی به گروه‌های تروریستی در مرز سوریه با ترکیه

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: بمباران صنعا توسط جنگنده‌های سعودی، تصمیم عراق برای لغو روادید اتباع ۳۷ کشور، تلاش لابی اسرائیل در کنگره آمریکا برای عدم احیای برجام، حمله هوایی به گروه‌های تروریستی در مرز سوریه با ترکیه و حمله به کاروان لجستیک آمریکا در عراق، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

بمباران صنعا توسط جنگنده های سعودی

بامداد دوشنبه منابع محلی در یمن از حمله تجاوزکارانه جنگنده‌های ائتلاف سعودی به صنعاء خبر دادند.

شبکه «المسیره» گزارش داد، جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی، چهار بار به منطقه «النهدین» و یک بار به محله «النهضه» در صنعاء حمله کردند.

ائتلاف جنایتکار سعودی نیز در بیانیه‌ای مدعی شد، کارگاه‌های ساخت موشک و پهپاد نیروهای یمنی در صنعاء را هدف قرار داده است.

بمباران صنعا توسط جنگنده های سعودی/ تصمیم عراق برای لغو روادید اتباع ۳۷ کشور/ تلاش لابی اسرائیل در کنگره آمریکا برای عدم احیای برجام/ حمله هوایی به گروه‌های تروریستی در مرز سوریه با ترکیه

به نوشته «رویترز»، در این بیانیه ادعا شده است: «هدف این عملیات، خنثی‌سازی و نابود کردن منبع حمله قریب‌الوقوع به عربستان سعودی بود»؛ جزئیات بیشتری از این خبر هنوز منتشر نشده است.

خبرگزاری رسمی سعودی (واس) نیز فیلمی منتشر کرد که مدعی است مربوط به حملات امشب است.

عصر یکشنبه بود که سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت، ائتلاف سعودی در شش سال گذشته، بیش از ۲۶۰ هزار بار و از ابتدای سال جاری میلادی بیش از هزار بار مناطق مختلف یمن را بمباران کرده است.

تصمیم عراق برای لغو روادید اتباع ۳۷ کشور

وزارت کشور عراق اعلام کرد، دولت این کشور تصمیم گرفته است، شهروندان ۳۷ کشور را از اخذ ویزا معاف و ورود آنان به کشور را بدون ویزا فراهم شود، زیرا این کار باعث تشویق برای سرمایه‌گذاری خارجی و رونق گردشگری در عراق خواهد شد.

«خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق در این خصوص گفت: دولت تصمیم به ورود شهروندان ۳۷ کشور بدون ویزا گرفته و این تصمیمی بسیار جسورانه از زمان تشکیل دولت بوده است.

وی افزود: هدف از این تصمیم جذب سرمایه گذاران خارجی و حمایت از اقتصاد عراق است و از زمان ۱۵ مارس مراحل اجرای آن آغاز شده است.

المحنا گفت: این تصمیم شامل بازرگانان، شرکت‌های عضو دائمی شورای امنیت، کشور‌های اتحادیه اروپا، ژاپن، کره جنوبی، کانادا، استرالیا، نیوزیلند و سوئیس است که برای ورود به عراق از طریق بندر‌های هوایی، زمینی و دریایی، در ازای پرداخت هزینه ویزای تنها ۷۵ دلار برای مدت دو ماه اقامت پرداخت خواهند کرد.

بمباران صنعا توسط جنگنده های سعودی/ تصمیم عراق برای لغو روادید اتباع ۳۷ کشور/ تلاش لابی اسرائیل در کنگره آمریکا برای عدم احیای برجام/ حمله هوایی به گروه‌های تروریستی در مرز سوریه با ترکیه

سخنگوی وزارت کشور عراق تأکید کرد، با توجه به شرایط بهداشتی-درمانی که عراق از آن عبور می‌کند، مسافران بر اساس تصمیم کمیته عالی بهداشت و ایمنی باید کلیه اقدامات بهداشتی پیشگیرانه را رعایت کنند و معاینات بیماری همه‌گیر کرونا را انجام دهند.

روسیا الیوم گزارش داد: عراق به دنبال جذب سرمایه گذاران و تسهیل شرایط ورود آنها به عراق از طریق معافیت برخی کشورها از روادید است، در حالی که ورود به داخل اراضی عراق نیاز به وقت طولانی برای صدور ویزا بود که در برخی موارد صادر هم نمی‌شد.

تلاش لابی اسرائیل در کنگره آمریکا برای عدم احیای برجام

در شرایطی که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور ایالات متحده از احیای احتمالی توافق هسته‌ای ایران به نام «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خبر می‌دهد، «کمیته امور عمومی آمریکا و اسرائیل» (آیپک) در پیامی خطاب به حامیان خود از آنها خواست تا سناتورهای ایالات متحده را به تهیه و تدوین یک توافق هسته‌ای جامع‌تر با ایران ترغیب کنند.

آیپک مدعی است، ایران «بزرگترین تهدید علیه اسرائیل و آمریکا در خاورمیانه به شمار می‌رود» و از این روی از حامیانش می‌خواهد تا قانونگذاران ایالات متحده را به امضای پیش‌نویس نامه «منندز / گراهام» که در آن با احیای توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ در چارچوب کنونی خود مخالفت می‌شود، متقاعد کنند.

این لابی صهیونیستی در پیامی خطاب به حامیان خود می‌نویسد: «لطفا سناتورهای خود را به امضای نامه‌ای دوحزبی خطاب به رئیس جمهور بایدن ترغیب کنید؛ نامه‌ای که گویای اجماع دوحزبی نسبت به این موضوع است که ایران مسلح به جنگ افزار هسته‌ای تهدیدی بزرگ علیه منافع امنیت ملی آمریکا و متحدان و شرکای ماست.»

گفتنی است، در نامه‌ای که به ابتکار «باب منندز» سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه کارولینای جنوبی تنظیم شده است، واشنگتن باید «توافقنامه‌ای امضا کند که ایران را برای همیشه از دستیابی به تسلیحات هسته‌ای بازدارد و به طرز سودمندی فعالیت بی ثبات کننده ایران در سرتاسر خاورمیانه و همچنین برنامه موشک بالستیک این کشور را محدود کند.»

این نامه همچنین از دولت بایدن می‌خواهد تا پیش از آغاز دور جدیدی از گفتگوها با ایران، با رژیم صهیونیستی و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس- که بخشی از توافق هسته‌ای ایران نیستند- مشاوره و رایزنی کند.

این در حالی است که نزدیک به یک دهه پیش، سناتور گراهام عملاً گفته بود که زمان برای گفتگو با ایران «به پایان رسیده است». وی پیش از آن نیز مدعی شده بود در صورتی که جمهوری اسلامی برنامه هسته‌ای خود را متوقف نکند، ایالات متحده باید جنگی علیه ایران آغاز کند و حتی در کنگره برای صدور مجوز جنگ علیه ایران اقدام کرد.

در همین ارتباط، این سناتور جنگ طلب آمریکایی ماه ژانویه در پیامی توئیتری نوشت: «امیدوارم دولت بایدن پیش از آنکه برای دومین بار با ایران درگیر گفت وگو و مذاکره شود، ماهیت حقیقی حکومت ایران را دریابد!»

در مقابل، جمهوری اسلامی ایران نیز کشورهای غربی را در پایبندی و عمل به تعهدات خود در حوزه موضوعات مربوط به امنیت هسته‌ای به بکارگیری «استانداردهای دوگانه» متهم می‌کند. روز شنبه، «محمدجواد ظریف» وزیر خارجه ایران از طرف‌های اروپایی امضاکننده برجام (موسوم به تروئیکای اروپایی) به دلیل ابراز نگرانی نسبت به برنامه هسته‌ای ایران و در عین حال چشم پوشی از زرادخانه هسته‌ای اسرائیل به شدت انتقاد کرد. وی گفت که کشورهای اروپایی و ایالات متحده به جای هماهنگ سازی سیاست‌های خود با رویکرد تل آویو که دشمن شماره یک توافق هسته‌ای ایران است، باید به تعهداتشان ذیل برجام عمل کنند.

حمله هوایی به گروه‌های تروریستی در مرز سوریه با ترکیه

منابع و رسانه‌های فعال در شمال سوریه از حمله جنگنده‌های روسیه به شمال استان ادلب خبر دادند.

رسانه‌های نزدیک به مخالفان دولت سوریه یکشنبه شب با انتشار تصاویری از این حمله مدعی شدند که جنگنده‌‌های روسیه تأسیسات گاز در شهر «سرمدا» ادلب را که دو کیلومتر با مرز ترکیه فاصله دارد، در دو نوبت برای چندبار هدف قرار دادند.

بمباران صنعا توسط جنگنده های سعودی/ تصمیم عراق برای لغو روادید اتباع ۳۷ کشور/ تلاش لابی اسرائیل در کنگره آمریکا برای عدم احیای برجام/ حمله هوایی به گروه‌های تروریستی در مرز سوریه با ترکیه

وزارت دفاع روسیه و سوریه تاکنون به این خبر واکنشی نشان نداده‌‌اند و ترکیه نیز به عنوان کشوری که نیروهایش در استان ادلب حضور دارد و از مخالفان دمشق، گروه‌های مسلح و ترویستی در این منطقه حمایت می‌کند، هیچ واکنشی نشان نداده است.

حسین مرتضی، خبرنگار لبنانی شبکه العالم گزارش داد که در این حمله، جنگنده‌های روسیه و سوریه در چند نوبت اهداف و مواضع متعلق به گروه‌های مسلح را در محور گذرگاه «باب الهوی» و اطراف شهر سرمدا واقع در ریف شمالی ادلب هدف قرار داده است.

به گفته‌ وی، اخبار تأیید نشده حکایت از آن دارد که گروه‌های مسلح در این حمله متحمل خسارت زیادی شده‌اند.

اکانت خبری «اخبار الوطن» نیز نوشت که عناصر تروریستی از مرکز تأسیسات گازی سرمدا به عنوان پناهگاهی برای در امان ماندن از حملات استفاده می‌کردند.

پیشتر جنگنده‌های ناشناس نیز در دو نوبت به کوره‌های نفت و بازار مشتقات نفتی در مناطق تحت کنترل تروریست‌ها و ارتش ترکیه حمله کرده بودند که خسارت زیادی به گروه‌های مخالف دولت سوریه زد.

حمله به کاروان لجستیک آمریکا در عراق

یک منبع امنیتی عراق اعلام کرد که یک کاروان لجستیک آمریکا هدف انفجار قرار گرفت.

بنا بر اعلام منابع امنیتی عراق، یک بمب دست ساز حین عبور کاروان لجستیک ائتلاف آمریکایی در اتوبان بابل واقع در مرکز عراق منفجر شد.

به میزان تلفات جانی و خسارت وارده به این کاروان اشاره‌ای نشده است.

طی ماه‌های گذشته انفجارهای مشابهی بر سر راه کاروان‌های نظامی آمریکا در عراق رخ داده است. ائتلاف آمریکایی برای در امان ماندن از این انفجارها و انتقال تجهیزات خود از شرکت‌های بومی عراقی کمک گرفته است.

حمله به کاروان لجستیک آمریکا در حالی است که پارلمان عراق دی ماه سال گذشته در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا مبنی بر ترور شهید سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نایب رئیس سازمان حشد شعبی، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از عراق را تصویب کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۳۱
پهباد های هوصی ها دشمن را در عمق حاک خود مورد حمله قرار می دهندبمباران امثال صنعنا کرا راحتی نیس
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
برو بین بابا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
دویت عزیز الان جداقل یمن 5سال درحال جنگ هست یکبار کلمه حوثی را دررسانه وروزنامه چشمت نیفتاد که چگونه نوشته میشه واقعا بااین سطح سواد لازم هست بیایی اظهار وجود کنی تو برو جاروتو بکش درضمن صنعا صنعنا نه بیچاره بیسواد
عراق نمک نشناس
پول های ما را خرج اعراب نکنید
معرفت ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
۷از شما گرسنه ها پولی میمونه که به عراق برسه؟
عراقی ها رو هم تیغ زدید
احتیاج به لابی گری نیست،این برجام دیگه احیا بشو نیست،این بایدنهم هر دوقدم که راه میره چار بار میخوره زمین:))))اینم یک ترمست میگی نه ببین.
ایرانی ها باید ویزا بگیرند ولی آمریکائی ها لازم نیست ویزا بگیرند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
ایرانیها خیلی وقته نیاز به ویزا ندارن تو خو فرودگاه سه ماهه میدن بهشون
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
اگه ویزای ایران لغو بشه همه ویرن از اونجا به کشور ثالث
اسد رسما در استفاده از روسیه و گروه‌های تروریستی برای کشتار مردم خودش هیچ ابایی نداره.
این آدم چطوری می‌تونه به سوریه حکومت بکنه.
ارتش تروریستی روسیه با وحشی‌گری تمام به همه جا حمله می‌کنه، فرقی هم نمی‌کنه اونجا مدرسه باشه، بیمارستان باشه و ...
جامعه جهانی هم جلوی روسیه نمی‌گیرن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
از بقیه هیچ، تو خلوت از خودت هم شرم نمیکنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
چون جایی دیگه را نمیتونه پوتین فقط مدرسه و بیمارستان و میزنه
فقط اخبار جنگ.
اسرائیل میخواد برجام محقق نشه . بعد اقایون مسئول هم تو ایران شعار مرگ بر اسرائیل میدن اما همشو با خواسته ی اسرائیل میخوان جلوی برجامو بگیرن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
اسراییل یک روز از کار امروزش پشیمان خواهد شد . ما . بدون برجام هم به پیش خواهیم رفت
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
شما بدن برجام کجا را گرفتید؟؟؟؟؟؟؟؟
یک دلار = ۲۶۰۰۰۰ ریال، این یعنی بی ارزش بودن پولمون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
۱۲:۴۸
وعده های پیشگویی طور را برای خودت نگه دار .
ناشناس
| Netherlands |
۲۱:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
اسراییل میخواد ما برجام رو اجرا کنیم اما منافع چندانی از برجام به ما نرسه! یعنی همونی که این چندین ساله اتفاق افتاده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
برجامی در کار نیست تا دوباره احیا بشه. متاسفانه این حیله جدید آمریکایی هاست . همین که یه مدت میخواد اقتصاد ایران رو پاس وابسته . شب و کن و سفت کن می کنن. تا هیچ برنامه طولانی مدت اقتصادی چیده نشه
ترکیه خودش یک حکومت تروریستی هست
دم عربستان گرم .
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
موافقم
تو یکی از اخباراتون زدین که نیرو‌های اسد و هم‌پیمانش روسیه بیمارستاتی در حومه ادلب هدف قرار دادن، الان خبر زدین گروه‌های مخالف رو زدن، بعدش اخبار زدین گرو‌ه‌های تروریستی زدن؟؟؟

روسیه برای از بین بردن نیروهای مخالف دولت سوریه، شهرهای سوریه با خاک یکسان کردن. جنگ هم باید جوانمردانه باشه. بیمارستان زدن و کشتار غیرنظامی‌ها هیچ افتخاری نداره.
پوتین وحشی‌تر از گذشته شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
بمب باران شیمیائی هم میکردند که بر کسی پوشیده نیست
آقای ظریف شریک دولت آقای روحانی شما هم مانند همه دست اندرکاران فعلی هنوز که هنوز است نفهمیده اید که درد و مرض غرب تکنیک هسته ای ایران نیست! هم روسیه و هم چین و بطریق اولی هندوستان و پاکستان هم دارای موشک های قاره پیما و با کلاهک های اتمی زیادی هستند.
غرب فقط یک منظور دارد و آنهم کنترل قدرت نظامی ایران از طریق سازمان انرژی اتمی و دید و بازدید جاسوسانش از هر ساختمان، غار کوه و تپه ای می باشد. تا بتواند از ایران کشوری مانند کلمبیا، مصر، سودان و حبشه درست کند و از ایران فاحشه خانه‌ای برای سربازان آمریکایی و کودکانمان را به واکس زدن پوتین های آنان ....
مراقب باشیم دردا م اسراییلی ها نیفتیم
پاسخ ها
اسی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
میشه لطفا بفرمائید دام چیه و چه جوری توش نیافتیم !!!
برجام پاره کنید بمب اتم بسازید بزنیم دنیا بره رو هوا
خودمون لنگ ببندیم
بالاخره گروه های مخالف رو زدند یا تروریست هارو ؟؟ اشتباه کردید یا سعی دارید با تبلیغات رسانه ای این دو را یکی نشان دهید؟؟
شما از هر خبری که مربوط به ترکیه باشه سوء استفاده می کنید و ترکیه رو حامی تروریستها معرفی می کنید!!! در حالیکه ترکیه با تروریستهای پ ک ک و ی پ گ مبارزه می کنه.
مراقب باشیم دردا م اسراییلی ها نیفتیم
دردام کمونیست ها چطور؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر