بازدید 5374

۱۶ مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در کیش

سخنگوی شورای سلامت کیش با اشاره به آمار مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی در کیش گفت: شانزده نفر مبتلا به ویروس جهش یافته انگلیسی در نمونه گیری‌های ۱۲ روز گذشته در جزیره کیش بوده است.
کد خبر: ۱۰۴۱۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 19 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز کیش، دکتر محمدرضا رضانیا گفت: در دوازه روز گذشته موارد مثبت ویروس کرونا کشف شده در جزیره کیش به آزمایشگاه مرجع استان هرمزگان ارسال شد و در نمونه‌های ارسال شده ۱۶ مورد مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شد.

وی گفت: این اقدام برای سکانس گیری چرخش ویروس کرونا در جزیره کیش انجام شده است.

دکتر رضانیا گفت: روند بیماری در جزیره کیش گویای همین مورد بود و این اقدام برای کادر درمان و نیرو‌های مرکز توسعه سلامت کیش از این نظر که سرعت انتشار و شناسایی خوشه‌ها در جزیره مهم است.

سخنگوی شورای سلامت کیش گفت: مردم نیز با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بسیار مهم است.

وی با اشاره به اینکه این تعداد شناسایی شده در یک روز کشف نشده است، گفت: این خوشه درحدود ۱۲ روز گذشته با ورود دو فرد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی از تهران به جزیره کیش و با تعدادی رفت و آمد داشتند و تعدادی از آن‌ها بستری و ترخیص شدند.

وی گفت: به این خوشه مشکوک شدیم ونمونه‌ها را برای آزمایشگاه هرمزگان ارسال کردیم و مشخص شد که ویروس کرونا این مبتلایان از نوع انگلیسی بود که این خوشه تحت کنترل است و غربالگری هم با قدرت ادامه دارد.

دکتر رضانیا گفت: درحال حاضر دو نفر بستری در بیمارستان وجود دارد و هر دو بیمار وضعیت خوب دارند.

مورد فوتی از دی ماه تاکنون در جزیره کیش ثبت نشده است و تعداد فوتی‌های ناشی از ابتلا به ویروس کرونا از آغاز شیوع در جزیره کیش ۲۲ نفر ثبت شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان