بازدید 4739

یک بیستم جمعیت اردن، ​کرونا گرفته‌اند

سی ان ان اعلام کرد در اردن مردم از مرگ هموطنان خود به علت کمبود کپسول‌های اکسیژن در مراکز بیمارستانی و درمانی به خشم آمده اند.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۴ 19 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما از شبکه تلویزیونی سی ان ان، بیماری همه گیر کووید ۱۹ در اردن به شدت در حال گسترش است. این وضعیت با گسترش خشم و نگرانی همراه شده است. در اردن مردم از مرگ هموطنان خود به علت کمبود کپسول‌های اکسیژن در مراکز بیمارستانی و درمانی به خشم آمده اند. مردم از عملکرد دولت در مقابله با این بیماری همه گیر نیز خشمگین هستند.

شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ در اردن از رقم نیم میلیون نفر فراتر رفته است. این در حالی است که اردن کشوری با جمعیتی ده میلیون نفری است. شمار روزانه موارد جدید ابتلا به کرونا نیز در پادشاهی اردن به رکورد جدیدی رسیده است. از زمانی که محدودیت‌های کرونایی در اردن برداشته شد یعنی از شش ماه پیش، وضع این کشور از نظر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ بسیار متفاوت شد.

سی ان ان افزود: آماری که از اردن منتشر می‌شود تکان دهنده است. وزیر بهداشت اردن ساعاتی پیش اعلام کرد در بیست و چهار ساعت گذشته، نه هزار مورد جدید از ابتلا به این بیماری در این کشور ثبت شد. فقط در بیست و چهار گذشته، هفتاد و چهار مورد فوت ناشی از کرونا نیز در این کشور ثبت شد.

این آمار برای کشوری با جمعیت ده میلیون نفری بسیار قابل توجه است. گونه انگلیسی ویروس کرونا نیز از ماه ژانویه در اردن گسترش یافته است. به گفته مقامات دولتی، مردم مقصر هستند، زیرا کمترین محدودیت‌هایی کرونایی از قبیل ماسک زدن را نیز رعایت نمی‌کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار