بازدید 5092

۱۸شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا

هشت شهرستان استان خوزستان در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۷:۵۲ 18 March 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خوزستان، استاندار خوزستان در گفتگو زنده با مردم استان گفت: هشت شهرستان آبادان، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر، کارون، اهواز و ماهشهر در وضعیت قرمز قرار دارند. ۱۸ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز و نارنجی کرونا

قاسم سلیمانی دشنگی افزود: شهر‌ستانهای امیدیه، ایذه، اندیمشک، باغملک، باوی، بهبهان، دشت آزادگان، مسجد سلیمان، شادگان و هندیجان در وضعیت نارنجی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه شرایط بیماری کرونا در استان کمی ثایت می باشد، ادامه داد: اگر توجهی به دستورالعمل های بهداشتی نشود روند بیماری افزایش می یابد.

سلیمانی دشتکی گفت: سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع می‌باشد و از شهروندان و هموطنان عزیز در خواست می‌شود حتی به شهر‌های زرد و آبی استان نیز سفر نکنند تا بیماری کرونا کاهش و کمتر شود.

استاندار خوزستان بیان کرد:در برخی شهر‌های استان شاهد برگزاری مراسم با جمعیت‌های بالا بوده ایم که این عامل افزایش بیماری است و عواقب به خطر افتادن سلامت مردم بر عهده عوامل برگزاری این مراسم هاست.

سلیمانی دشتکی با اشاره به کمبود محصولاتی از جمله مرغ در سطح استان گفت: در چندین جلسه این موضوع مورد رسی قرار گرفت و مصوب شد مرغ زنده و کشتار از استان خارج نشود.

وی افزود: همچنین مرعداران به مقدار نهاده یارانه‌ای که به آنها داده می‌شود مرغ تولید و تحویل کشتارگاه می دهد و در صورت تخلف سهمیه آن کم یا لغو می‌شود.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه مردم در تمام صحنه‌های انتخابات حضوری پرشور‌ی داشته اند، ادامه داد: چهارهزار و ۴۴۹نفر برای شرکت در ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر ثبت نام کردند که این میزان نسبت به مشابه دوره قبل رشد ۱۰درصدی را نشان می‌دهد.

سلیمانی دشتکی بیان کرد: ثبت نام از داوطلبان شوراهای اسلامی روستا نیز از اواسط فروردین ما شروع و اسامی نهایی داوطلبان انتخابات شورا‌های اسلامی شهر و روستا پس از بررسی صلاحیت ها در ۲۴ اردیبهشت ماه سال آینده اعلام و این انتخابات همزمان با انتخابات ریاست جمهوری در اواخر خرداد ماه سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از برنامه‌های مهم دولت در استان خوزستان اجرای طرح بزرگ کشاورزی ۵۵۰هزار هکتاری می باشد که مرحله نخست آن انجام شده است که یکی از برنامه‌های سال آینده اجرای بخش دوم این طرح است.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه با احتساب نخیلات مجموع باغات استان ۷۰تا۸۰ هزار هکتار است افزود: برای استان چهار فصل خوزستان این میزان باغات کم می باشد و باید با کاشت درختان مثمر سطح هکتار باغات استان افزایش یابد.

سلیمانی دشتکی ادامه داد: در استان خوزستان ۵۰۰کمباین وجود دارد و قرار است ۲هزار کمباین برای کمک به برداشت محصولاتی همچون گندم خارج از استان وارد خوزستان می شوند.

وی با اشاره به اینکه مدیران استان باید با تمام توان و استفاده از تمامی ظرفیتها و امکانات برای حل مشکلات استان اقدام کنند، بیان کرد: جمع آوری آب‌های سطحی یکی از مشکلات شهر‌های استان می‌باشد که باید این معضل برطرف شود.

استاندار خوزستان گفت: هنوز برخی مناطق با تانکر آبرسانی و یا فاقد شبکه گاز می‌باشند و نباید به بهانه کمبود اعتبارات و محدودیتهای مالی این مشکلات پا برجا باشد و مدیران با پیگیری و استفاده از تمامی ظرفیتها در جهت رفع آنها اقدام کنند.

سلیمانی دشتکی افزود: برای رفع مشکل فاضلاب اهواز از صندوق توسعه ملی یک هزار میلیارد تومان اختصاص یافته است که پیمانکار باید هر چه زودتر طرح را شروع کند.

وی ادامه داد: همچنین برای سایر شهر‌های استان که فاقد شبکه جمع آوری آبهای سطحی و فاضلاب هستند بانکها موظف به پرداخت هزینه پیمانکارها هستند و سازمان برنامه و بودجه و دولت تضمین پول بانکها را ضمانت کرده اند.

استاندار خوزستان بیان کرد: بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام نیز طرح‌های بزرگی در استان در حال اجرا دارند و از این ظرفیتها می‌توان برای حل مشکلات خوزستان کمک گرفت.

سلیمانی دشتکی با اشاره به معوقات برخی کارمندان و کارگران استان گفت: برخی این افراد ۲۱ماه حقوق دریافت نکرده اند و با اختصاص ۲۸میلیارد تومان بخشی از معوقات این کارگران پرداخت شده است.

وی افزود: همچنین برخی اضافه کاری نیرو‌های بخش دولتی که تعویق افتاده بود، پرداخت می شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان