بازدید 6287
نماینده پارلمان عراق:

کردستان آمادگی واگذاری درآمد‌ نفتی به بغداد را ندارد

یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق سفر هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان عراق به بغداد را وقت کشی دانست و دلیل آن را آمادگی نداشتن اقلیم برای واگذاری درآمد‌های نفتی اش به بغداد دانست.
کد خبر: ۱۰۴۱۴۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 17 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از مهر به نقل از بغداد الیوم، منصور البعیجی یک عضو فراکسیون دولت قانون در مجلس عراق سفر هیأت مذاکره کننده اقلیم کردستان عراق به بغداد را وقت کشی دانست و دلیل آن را آمادگی نداشتن اقلیم برای واگذاری درآمد‌های نفتی اش به دولت مرکزی اعلام کرد.

وی افزود: قانون بودجه عراق آماده رأی گیری است و ما منتظر گنجاندن آن در دستور کار مجلس هستیم تا آن را تصویب کنیم.

البعیجی افزود: قانون بودجه آماده رأی گیری است و ما منتظر گنجانده شدن آن در دستور کار مجلس هستیم. زیرا معقول نیست به دلیل تعلل دولت اقلیم در همکاری و عدم تمایل آن به تحویل دادن درآمدهایش مانند سایر استان‌های عراق، بودجه عمومی کشور معطل باقی بماند.

عضو فراکسیون دولت قانون خاطرنشان کرد: هیچ راهی جز تصویب قانون بودجه با رأی اکثریت در مجلس وجود ندارد و این تنها راه حل برای مشکل قانون بودجه است که تصویب آن، با تأخیر زیادی مواجه شده است و مردم بی صبرانه منتظر تصویب آن هستند. به همین دلیل باید قانون مذکور در اولین جلسه مجلس تصویب شود.

منصور البعیجی همچنین گفت: انتظار داریم ریاست مجلس قانون بودجه را در دستور کار آن قرار دهد و به تعویق تصویب این قانون به دلیل تأخیر اقلیم که درصدد تحویل دادن درآمدهایش به دولت مرکزی در مقابل دریافت سهم بودجه اش از آن نیست پایان دهد.

این نماینده مجلس عراق در پایان خاطرنشان کرد: اکثر نمایندگان مجلس بر این باورند که هیچ راه حل یا توافقی درباره سهم اقلیم از بودجه، جز با تحویل دادن کلیه درآمد‌های اربیل به دولت مرکزی وجود ندارد. در غیر این صورت، بودجه با رأی اکثریت به تصویب خواهد رسید و دولت مرکزی باید این واقعیت را به خوبی درک کند. زیرا ما درآمد‌های استان‌های ویران شده مان را به اقلیم پرداخت نخواهیم کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل