بازدید 5052

مراقبت‌های اولیه در موقع سوختگی و آسیب به چشم

سخنگوی اورژانس استان اصفهان گفت: در مواقع سوختگی سرد کردن محل تا رسیدن نیرو‌های امدادی یا رساندن مصدوم به مرکز درمانی مهم است و در آسیب‌های چشمی قبل از رسیدن به مرکز درمانی حتما چشم آسیب دیده باید پوشانده شود.
کد خبر: ۱۰۴۱۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ 16 March 2021

مراقبت‌های اولیه در موقع سوختگی و آسیب به چشم

یه گزارش تابناک، ایمنا نوشت: عباس عابدی با بیان اینکه از امروز احتمال حوادث و آسیب‌های چهارشنبه آخر سال وجود دارد، اظهار کرد: تمام پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای در آماده باش کامل هستند و به تمام مراکز درمانی برای پذیرش مصدومان مرکز درمانی امام موسی کاظم (ع) برای سوختگی و مرکز درمانی فیض برای آسیب‌های چشمی آماده باش هستند.

وی ادامه داد: امروز و فردا واحد‌های امدادی اورژانس به طور ویژه در سطح شهر و محل‌های تجمع و میادین مستقر می‌شوند تا امدادرسانی سریع و با کیفیت هرچه بیشتر انجام شود، خطر آسیب به آمبولانس و واحد‌های امدادی در این روز‌ها وجود دارد و در سال‌های گذشته نیز پرتاب ترقه و مواد آتش‌زا به آمبولانس‌ها را داشته‌ایم، اما برای اینکه پوشش امدادی مختل نشود آمبولانس‌ها و نیرو‌های امدادی در فاصله‌ای با خطر کمتر مستقر می‌شوند.

سخنگوی مرکز اورژانس استان اصفهان خاطرنشان کرد: باید مراقب گروه‌های پرخطر از جمله سالمندان و کودکان باشیم، کودکان هیجان زیادی دارند و از خطرات احتمالی اطلاع ندارند، نباید در کنار آتشی که دیگران روشن کرده‌اند، بایستیم، چرا که ممکن است داخل آتش چیز‌های پرتاب کرده باشند که به مرور منفجر شود و آسیب‌های شدید چشمی و قطع عضو را به دنبال داشته باشد.

محل سوختگی را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب سرد خنک کنید

وی در خصوص پیشگیری از حوادث احتمالی چهار شنبه سوری، افزود: بهترین راه این است که افراد در این روز‌ها در منزل بمانند و در صورت بروز حادثه باید به سرعت با ۱۱۵ تماس بگیرند و به راهنمایی پرسنل اورژانس توجه کنند.

عابدی بهترین اقدام در مواقع سوختگی سرد کردن محل تا رسیدن نیرو‌های امدادی یا رساندن مصدوم به مرکز درمانی دانست و تصریح کرد: بهتر است محل سوختگی را ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب سرد خنک شود، چرا که سرد کردن باعث کمتر شدن آسیب‌های احتمالی خواهد شد، همچنین در مواقعی که آتش و حریق قابل کنترل نیست، باید بلافاصله با آتش نشانی تماس گرفته شود.

وی در خصوص اقدامات اولیه در آسیب به چشم، گفت: در آسیب‌های چشمی قبل از رسیدن به مرکز درمانی حتماً چشم آسیب دیده باید پوشانده شود، مثلاً یک لیوان یک بار مصرف را روی چشم قرار دهند تا از برخورد‌های بعدی پیشگیری شود و اگر یکی از چشم‌ها آسیب دید، باید چشم دیگر که سالم است را ببندیم، چرا که بستن آن باعث می‌شود حرکات چشم کمتر شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل