بازدید 14270
۱

ثبت ۸۰ مورد قطعی ابتلا به کرونای انگلیسی در تهران

فرمانده عملیات مقابله با کرونا کلانشهر تهران گفت: ۸۰ مبتلای قطعی به کرونای انگلیسی در تهران به ثبت رسیده، اما این آمار خیلی ارزش ندارد به دلیل اینکه در بسیاری از موارد ویروس جهش یافته ممکن است منجر به تغییر در تزاید بنیه نشود و افراد مبتلا به فرم جدید ویروس جهش یافته باشند.
کد خبر: ۱۰۴۱۰۳۵
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 15 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، دکتر علیرضا زالی روز دوشنبه در حاشیه جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا که در استانداری تهران برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا تست توالی یابی که خیلی هم مورد تایید نیست از مبتلایان به کرونا گرفته نشود ما نمی‌توانیم اثبات کنیم فردی که به مراکز درمانی مراجعه کرده و تست وی مثبت شده به ویروس کرونا کلاسیک یا جهش یافته مبتلا شده است.

وی ادامه داد: ویروس کرونا انگلیسی در تهران نیز همانند ۲۸ استان دیگر در حال چرخش است و به دلیل قدرت بالای سرایت پذیری این ویروس، حجم جمعیت بالا در تهران، سطح بالای تردد‌های درون شهری، افزایش فضای پر ازدحام شهری طبیعتا در تهران امکان افزایش چرخش بالقوه ویروس در روز‌های اخیر وجود دارد.

زالی در خصوص میزان مرگ و میر ناشی از ویروس انگلیسی نیز بیان کرد: میزان مرگ و میر کرونایی در دنیا تاکنون به صورت یک عدد قطعی مورد توافق نیست، ولی براساس مقالات تایید شده در جهان تعداد مرگ و میر ناشی از کرونا جهش یافته جدید بیشتر از ویروس کلاسیک است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا کرونا برزیلی به کشور وارد شده یا خیر نیز گفت: تاکنون موردی از ابتلا به ویروس کرونای برزیلی در کشور مشاهده نشده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
نباید دست کم گرفت باید کسانی که رعایت نمی کنند و ماسک نمی زنند را جریمه کرد و آسان از کنارشان نگذشت این افراد برای جان خود و دیگران اهمیتی قایل نیستند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان