بازدید 3698

خرید بیت کوین در ۱۰ دقیقه

در این مقاله برآنیم تا در مورد بیت کوین و نحوه خرید آن توضیحاتی را ارائه دهیم تا شاید راهنمایی برای علاقمندان سرمایه گذاری در بازار خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال باشد.
کد خبر: ۱۰۴۰۹۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 15 March 2021

خرید بیت کوین در ۱۰ دقیقه

خرید بیت کوین یا سایر ارزهای دیجیتال دیگر می‌تواند راهی برای کشف یک سرمایه گذاری جدید در بازار اقتصادی امروز باشد، لذا از این‌رو لازم است بدانید که خرید و فروش بیت کوین را می‌توان از طرق مختلفی انجام داد اما شاید مهم‌ترین مورد در این رابطه، در نظر گرفتن ریسک های موجود در این سرمایه گذاری باشد که می‌بایست با انجام مطالعه، تحقیق و بررسی میزان این ریسک را به حداقل رساند.

در این مقاله برآنیم تا در مورد بیت کوین و نحوه خرید آن توضیحاتی را ارائه دهیم تا شاید راهنمایی برای علاقمندان سرمایه گذاری در بازار خرید و فروش بیت کوین و ارزهای دیجیتال باشد.

  • روش های خرید بیت کوین در ایران
  • خرید بیت کوین در 4 مرحله
  • نکاتی که قبل از خرید بیت کوین باید رعایت شود

روش های خرید بیت کوین در ایران

بیت کوین اولین و محبوب‌ترین ارز رمزنگاری شده در جهان است که قیمت آن نسبت به تراز 3237 دلار در دسامبر 2018 افزایش چشم‌گیری داشته و اکنون رکوردهای جدیدی را در سال 2021 با عبور از قیمت 57000 دلار رقم زده است است.

بیت کوین نیز به مانند همه ارزهای رمزنگاری شده، دارای نوسانات غیرقابل پیش بینی و شدید قیمتی است. به همین دلیل برخی از افراد مطلع و باتجربه سودهای بسیار جذابی را از این بازار هیجان‌انگیز کسب کرده و متاسفانه در مقابل برخی از مبتدیان ضررهای زیادی را متحمل شده‌اند.

به همین دلیل نکاتی را جهت خرید بیت کوین در ادامه این مطلب گنجانده‌ایم تا افراد مبتدی هم بتوانند به راحتی، بدون ریسک و با آگاهی به خرید و فروش بیت کوین بپردازند.

خرید بیت کوین در ۴ مرحله

  1. در ابتدا می‌بایست تصمیم بگیرید که از کجا بیت کوین خریداری کنید. صرافی های معتبر خارجی و یا ایرانی از جمله جیبیتکس می‌توانند مکانی امن برای خرید و همچنین انجام معاملات بیت کوینی باشند.
  2. به نحوه ذخیره بیت کوین خود بیشتر فکر کنید. قصد دارید بیت کوین خود را در یک کیف پول نرم افزاری آنلاین یا یک کیف پول سخت افزاری نگه داری کنید؟
  3. مشخص کنید که قصد خرید چه مقدار بیت کوین را دارید؟
  4. سرمایه گذاری خود را مدیریت کنید. آیا برنامه بلندمدت برای نگهداری این دارایی و یا قصد معاملات و نوسان گیری از آن را دارید؟

از کجا بیت کوین بخریم

چند روش مختلف برای خرید بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال وجود دارد که معمول‌ترین روش، استفاده از صرافی های آنلاین ارز دیجیتال است. صرافی آنلاین رمزارزی ایرانی جیبیتکس (www.jibitex.com) می‌تواند گزینه مناسبی برای انجام معاملات شما باشد؛ چراکه این صرافی با ارائه یک بازار مبادلات 24 ساعت در طول هفته، در کنار خرید و فروش بیت کوین، رمزارزهای دیگری را نیز برای مبادله در اختیار شما قرار می‌دهد.

خرید بیت کوین در ۱۰ دقیقه

صرافی جیبیتکس در حال حاضر 11 بازار مبادلات رمزارزی را در اختیار کاربران خود قرار داده است. خرید و فروش تتر، خرید و فروش اتریوم و سایر رمزارزهای محبوب بازار ارزهای دیجیتال هم اینک در جیبیتکس برای کاربران ایرانی مهیا است.

انتخاب استفاده از یک صرافی خارجی و یا ایرانی بستگی به افراد، شرایط و محل زندگی آن‌ها دارد. اصولا خرید از صرافی های ایرانی به علت پشتیبانی بهتر آن‌ها در شبانه روز، خرید با کارت اعتباری و کارمزد کم برای افراد ساکن در ایران راحت‌تر انجام می‌پذیرد. انتخاب برخی از صرافی های خارجی به علت مسدود کردن حساب کاربران ایرانی درصورت شناسایی، به علت وجود تحریم‌ها ریسک های زیادی را به دنبال خواهند داشت.

نحوه ذخیره و نگهداری از بیت کوین

بیت کوین را می‌توان در کیف پول های دیجیتالی نگهداری کرد. با کیف پول های موبایلی معاملات به طور کلی سریعتر انجام می‌شوند، درحالی که کیف پول های سخت افزاری معمولاً از امنیت بیشتری برخوردار هستند. از این رو ما به شما پیشنهاد می‌کنیم اگر قصد معاملات پی در پی در بازار خرید و فروش بیت کوین را دارید از کیف پول های نرم افزاری مطمئن و متن باز و اگر قصد نگهداری بلندمدت بیت کوین‌ها را دارید از کیف پول های سخت افزاری استفاده کنید.

کیف پول سخت افزاری یک وسیله قابل حمل کوچک و رمزگذاری شده مانند فلش مموری است که به شما امکان می‌دهد بیت کوین خود را در آن ذخیره کنید و همچنین با اتصال آن به رایانه خود، نقل و انتقالات را انجام دهید.

برخی از صرافی ها مانند جیبیتکس که قصد کار کردن با آن را داشته باشید، برای هر رمزارز قابل معامله در این صرافی، یک کیف پول آنلاین در اختیار شما قرار می‌دهند که خریدهای شما به طور خودکار در آن ذخیره می‌شود. اما بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند که ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول های دیجیتالی مجزا منتقل و ذخیره کنند.

خرید خود را انجام دهید

آخرین مرحله شاید آسان ترین مرحله باشد. حالا باید تصمیم بگیرید که قصد خرید چه مقدار بیت کوین را دارید. با ایجاد حساب کاربری و احراز هویت در صرافی مورد نظر، وارد پنل کاربری خود شده و در قسمت بازار، مقدار بیت کوین درخواستی را در قسمت مربوطه درج کرده و مستقیما از کارت اعتباری خود به همان نسبت بیت کوین خریداری کنید.

پس از خرید و کسر حساب ریالی از موجودی کارت شما، نگاهی به کیف پول خود انداخته و مقدار بیت کوین اضافه شده به کیف پول را مشاهده خواهید کرد. مراحل خرید را با جرئیات دقیق و حتی فیلم آموزشی می‌توانید در بخش راهنمای صرافی جیبیتکس تماشا کرده تا تجربه یک خرید شیرین و پرسود در بازار ارزهای دیجیتال را داشته باشید.

خرید بیت کوین در ۱۰ دقیقه

سرمایه گذاری خود را مدیریت کنید

اگر ایده معاملات روزانه را در سر می‌پرورانید، می‌بایست صرافی های معتبری را انتخاب کنید که دارای کاربری آسان، پشتیبانی شبانه روزی و کارمزد معاملات کمتر باشند.

با اطلاعات و آگاهی کافی و همچنین دانش تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانید سودهای جذابی به دست آورید. از طرفی ممکن است شما هدف نگهداری طولانی مدت از بیت کوین را داشته باشید که پس از خرید بیت کوین و انتقال آن به کیف پول مطمئن، کار تمام شده و امیدوار به افزایش قیمت بسیار در آینده بیت کوین باشید.

نکاتی که قبل از خرید بیت کوین باید رعایت شود

  • انتخاب صرافی معتبر
  • ثبت نام و احراز هویت در آن
  • انتخاب کیف پول مناسب و مطمئن
  • مشخص کردن هدف از خرید بیت کوین
  • جمع آوری اطلاعات درست و مفید در مورد ارزهای دیجیتال و بیت کوین
  • آگاهی از اخبار روز مربوطه

به یاد داشته باشید که بررسی موارد فوق و مواردی از این دست، شما را برای انتخاب یک سرمایه گذاری مطمئن در بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال یاری می‌کند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان