بازدید 5193
سال قبل مقابل ای اف سی می‌ایستادیم، امروز وضع‌مان این نبود

عزیزمحمدی: می‌خواهند بحرین را به جام‌جهانی بفرستند

کد خبر: ۱۰۴۰۸۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 15 March 2021

نایب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال مدعی شد تصمیمات اخیر AFC مبنی بر انتخاب بحرین برای ادامه مسابقات انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ اقدامی در جهت کمک به بحرینی‌ها برای صعود به این رقابت‌هاست.

به گزارش تابناک ورزشی، عزیزالله محمدی درباره عدم میزبانی ایران از مسابقات گروه C مقدماتی جام جهانی 2022، اظهار داشت: زمانی که در یک سال و نیم پیش میزبانی لیگ قهرمانان آسیا را از باشگاه‌های ما گرفتند، من گفتم که دنبال این هستند که میزبانی را از تیم ملی هم بگیرند، اما متأسفانه در این مدت فدراسیون با سرپرست و بلاتکلیفی محض اداره شد. فدراسیون در این مدت می‌توانست رایزنی کرده و از دیپلماسی ورزشی استفاده کند، اما فقط درگیر اصلاح اساسنامه و مسائل حاشیه‌ای بود.

وی اضافه کرد: همانطور که گفتم از گذشته بحث سلب میزبانی از بازی‌های ملی هم هدف‌گذاری شده بود. الان کرونا را بهانه کرده‌اند تا بحرین میزبان باشد و بتواند به جام جهانی برود. بحرین تاکنون به جام جهانی نرفته و آنها می‌خواهند با شیخ سلمان این کار را انجام دهند. می‌گویند سیاست در ورزش نباید دخیل باشد، اما الان به دفعات این موضوع تکرار می‌شود.

نایب رئیس پیشین فدراسیون فوتبال خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم برای پس گرفتن میزبانی بتوان کاری کرد. الان باید کل کشور بسیج شوند و به تیم ملی روحیه بدهند. فدراسیون نیز باید بازی‌های تدارکاتی خوبی برنامه‌ریزی کند. ما همیشه از پس کار‌های سخت برآمده‌ایم و الان هم باید تمام تلاش‌مان را انجام دهیم و با اتحاد تیم ملی را از این مرحله عبور بدهیم.

محمدی درباره نایب رئیسی تاج در AFC، گفت: باید افرادی را به AFC ‌معرفی کنیم که بتوانند از طریق دیپلماسی و کمک وزارت ورزش و وزارت امور خارجه اجازه رخ دادن چنین شکست‌هایی را ندهند. الان هند بعد از آمریکا و برزیل سومین کشور درگیر با کروناست، اما میزبان لیگ قهرمانان می‌شود و ایران با این امکانات و شرایط خوبی که از لحاظ کرونا دارد، نمی‌تواند میزبانی بگیرد! پرسپولیس میزبان فینال آسیا در ایران بوده است، اما حالا باید در هند بازی‌هایش برگزار شود.

وی با اشاره مجدد به تصمیم سال گذشته AFC مبنی بر سلب میزبانی از تیم‌‌های ایرانی در لیگ قهرمانان، یادآور شد: در آن زمان جلسه‌ای با حضور معاون وزیر ورزش در AFC برگزار شد و گفتند همه چیز حل شد، اما الان می‌بینیم که هیچ چیزی حل نشده است. فدراسیون در یک سال و نیم گذشته درگیر مسائل حاشیه‌ای بود. برای انتخابات گزارش‌هایی از داخل به فیفا ارسال کردند و برای اینکه بیشتر در فدراسیون بمانند و نقشی داشته باشند،‌ انتخابات را یک سال به عقب انداختند. این افراد به جای مسائل اساسی به دنبال این کارها بودند و تلاشی برای میزبانی‌‌ها در آسیا انجام نشد.

رئیس پیشین سازمان لیگ درباره اینکه باشگاه‌های ایرانی برای حضور در لیگ قهرمانان باید چه تصمیمی بگیرند، تصریح کرد: باشگاه‌ها باید با هیئت رئیسه و مجمع فدراسیون جلسه بگذارند و تصمیم‌گیری کنند. سال گذشته اگر مقابل AFC ایستادگی می‌کردیم الان شاید این اتفاقات برای تیم ملی رخ نمی‌داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس