بازدید 15793
۱
سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت مطرح کرد

انحراف ۶۰۰ هزار میلیاردی سهام عدالت

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، از انحراف ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی به قیمت ارزش روز در سهام عدالت سخن گفت و افزود: یکی از دلایل تشکیل فراکسیون سهام عدالت در مجلس هم رسیدگی به همین موضوع است.
کد خبر: ۱۰۴۰۷۵۰
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۴ 14 March 2021

به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت با تأکید بر لزوم توزیع یکپارچه سود سهام عدالت به سهامداران مطرح کرد: درخواست ما این است که سود عملکرد سهام عدالت در سال ۱۳۹۸ فقط از طریق سامانه ملی سهام عدالت توزیع شود.

اکبر حیدری، سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در گفتگو با برنامه «گفت‌وگوی اقتصادی» درباره آخرین اطلاعات مشمولین دریافت سهام عدالت گفت: موضوع سهام عدالت مربوط به قبل از سال ۱۳۸۴ و دولت هشتم و آن هم بر مبنای فرمایشات مقام معظم رهبری درمورد اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی کلید خورد.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت افزود: در طرح اولیه قرار بود که تعاونی‌های استانی نمایندگی سهام را بر عهده گرفته و مردم عضو تعاونی‌ها شوند، اما بعد از بررسی‌های فنی و نظرسنجی ها، مقرر شد که ساختار سهام عدالت بر مبنای تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی و شرکت‌های سرمایه گذاری استانی شکل گیرد.

وی گفت: تفسیر به رأی‌ها در مدیریت وقت سازمان خصوصی سازی منجر به اقداماتی از جمله حذف جمعیت زیادی از مردمی شد که سال‌های قبل بر اساس تخفیف ۵۰ درصدی سود سهام خود را دریافت کرده بودند.

حیدری با اذعان به غفلت از روستانشینان به عنوان سرمایه اجتماعی به عنوان عاملی برای جلوگیری از مهاجرت‌های بی رویه در این طرح گفت: مجوز هشت بندی به ویژه درمورد شناسایی افراد مشمول رعایت نشده و متاسفانه در گزارش وزارت تعاون نیز انحرافی در حد ۲۰ میلیون نفر داریم به این معنا که افراد مشمولِ سهام عدالت از قلم افتادند و افراد غیرمشمول سهام دریافت کردند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت اظهارکرد: در حال حاضر ۴۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر از مردم مشمول سهام عدالت هستند، اما همین الان هم علاوه بر چالش حذف تخفیف ۵۰ درصدی، بیش از ۲ میلیون نفر هم برگه سهام عدالت را گرفتند و در سامانه به عنوان سهامدار شناخته نمی‌شوند.

وی افزود: موضوع جاماندگان سهام عدالت، عدم لحاظ تخفیف برای دو دهک پایین درآمدی جامعه و عدم رعایت ترتیبات قانونی و عدم تأییدیه در زمان تسویه اقساط سهام عدالت از جمله انحرافات این سهام هستند.

حیدری صدور صورت حساب سهام عدالت به نام مردم در اواخر سال ۱۳۹۴ و ۱۳۹۵ را از جمله انحرافات این سهام عنوان کرد و گفت: مردم مطلع نبودند که باید اقساط باقی مانده را به حساب دولت واریز کنند و به همین دلیل هم بیش از ۹۸ درصد مردم از باقی مانده سهام عدالت خود محروم شدند.

سخنگوی کانون شرکت‌های سرمایه گذاری استانی سهام عدالت، از انحراف ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی به قیمت ارزش روز در سهام عدالت سخن گفت و افزود: یکی از دلایل تشکیل فراکسیون سهام عدالت در مجلس هم رسیدگی به همین موضوع است.

وی با بیان اینکه هم اکنون بحث سود سهام عدالت و مطالبات تعاونی‌های سهام عدالت شهرستانی در دستور کار با فوریت قرار گرفته گفت: مجامع سرمایه گذاری استانی با لحاظ حقوق سهامداران باید در آینده برگزار شود.

حیدری با تأکید بر لزوم توزیع یکپارچه سود سهام عدالت به سهامداران مطرح کرد: درخواست ما این است که سود عملکرد سهام عدالت در سال ۱۳۹۸ فقط از طریق سامانه ملی سهام عدالت توزیع شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های سرمایه پذیر طبق قانون تجارت باید سود را به حساب سهامدار واریز کنند گفت: پیشنهاد عملیاتی ما این است که سود روش غیرمستقیم‌ها به حساب سرمایه گذاری استانی واریز شود و با سود روش مستقیم‌ها یه شکل یکجا از طریق سامانه توزیع شود.

حیدری تصریح کرد: اگر نگاه دولت به جای دخالت به سمت تقویت نظارت تغییر کند و دست بدنه دولت از سهام عدالت کوتاه شود تمام چالش‌ها رفع خواهندشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۱
سهام عدالت جانبازان معسر مثل کمیته امداد با تخفیف 50 درصدی داده شد چرا نصف سهام عدالت ما را غارت کردند
چرا بانک سپه سهام ما در بانک مهر اقتصاد را به قیمت خیلی کم غارت کرد
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان