بازدید 13849
ستاد ملی کرونا:

٢٩ استان کشور درگیر کرونای انگلیسی هستند

سخنگوی ستاد ملی کرونا گفت: ٢٩ استان کشور درگیر ویروس جهش یافته است و طبق آخرین آمار ۵٣٨ مورد کرونای انگلیسی شناسایی شدند.
کد خبر: ۱۰۴۰۵۸۷
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۱:۱۸ 14 March 2021
به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد کرونا در گفت‌وگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه از شروع کرونا بیش از یکسال می‌گذرد و توجه به شیوه نامه‌های بهداشتی ضرورت دارد، بیان کرد: هرچه از شیوع پاندمی می‌گذرد این ویروس قوی‌تر شده است، اما مردم آموخته اند که چطور با آن مقابله کنند.

او ادامه داد: در شرایط کنونی به استثنای خوزستان وضعیت کشور پایدار، اما شکننده است و هر زمان که وضعیت کشور آرام می‌شود رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کمتر می‌شود و متاسفانه بعد از آن با طغیان مواجه هستیم.

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به وضعیت رنگ بندی استان‌ها از حیث شیوع کرونا گفت: در خوزستان موج آخر بیماری شیب تندی دارد و این موضوع را در کشور‌هایی که درگیر ویروس جهش یافته اند، مشاهده می‌کنیم، سرعت انتقال و سرایت بیماری به حدی است که به سرعت بیماری منتشر می‌شود.

به گفته رئیسی ویروس جهش یافته برزیلی به مراتب سخت‌تر از ویروس کرونای انگلیسی است و میران کشندگی البته که هنوز در ایران این ویروس را مشاهده نکردیم، هرچند که کشندگی ویروس انگلیسی ٢/۵ برابر بیشتر از ویروس ووهان است.

او ادامه داد: حدود ٣٠ درصد از فوتی‌های خوزستان بر اثر کرونا کمتر از سه روز درگیری شدید با بیماری داشتند که البته یکی از دلایل آن هم مواجه دیرهنگام به بیمارستان بود.

رئیسی با اشاره به اینکه ٢٩ استان کشور درگیر ویروس جهش یافته است، گفت: طبق آخرین آمار ۵٣٨ مورد کرونای انگلیسی شناسایی شدند که ٣۵ نفر آن‌ها فوت کردند.

سخنگوی ستاد ملی کرونا با اشاره به اینکه سوش غالب بیماری در کشور سوش انگلیسی است، تصریح کرد: البته جریان سیالی داریم هرگونه سوش و جهش را می‌توانیم داشته باشیم ضمن آنکه رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی اثر مهمی دارد، همانطور که چهار شهر خوزستان با رعایت شیوه نامه از وضعیت قرمز به نارنجی در آمدند.

او با اشاره به اینکه ١٣ شهر قرمز هستند، گفت: ورود به شهر‌های قرمز و خروج به آن هم ممنوع است، خروج به شرطی میسر است که مسافران تست منفی کرونا داشته باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر