بازدید 9617
۴

رسانه‌ها درباره ارزهای دیجیتال حقیقت را می‌گویند؟

این روزها در رسانه های مختلف، از داخلی تا پرمخاطب ترین مجلات و سایت های جهان به موضوع ارزهای دیجیتال پرداخته می شود، چرا که این موضوع به نوعی آینده مالی جهان را تحت تاثیر قرار داده است.
کد خبر: ۱۰۴۰۳۷۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰ 13 March 2021

رسانه‌ها درباره ارزهای دیجیتال حقیقت را می‌گویند؟

این روزها در رسانه های مختلف، از داخلی تا پرمخاطب ترین مجلات و سایت های جهان به موضوع ارزهای دیجیتال پرداخته می شود، چرا که این موضوع به نوعی آینده مالی جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

از زمانی که تکنولوژی بلاک چین به جهان معرفی شده است، موضوعات بسیاری در این خصوص در رسانه ها به انتشار درآمده اند که برخی این تکنولوژی را آینده جهان می خوانند و برخی نیز با چنین ساختاری مخالفت کامل دارند.

در این بین موضوع ارزهای دیجیتال که زاده تکنولوژی بلاک چین هستند نیز توانسته اند تا کنون با امید به این که سیستم بلاک چین و ارزهای دیجیتال آینده درخشانی خواهند داشت، میلیاردها دلار سرمایه از مردم جذب کرده اند.

رسانه ها نیز در خصوص این جذب سرمایه نقشی اساسی بازی کرده اند و بدون شک یکی از بنیان های مقبولیت بخشی به ارزهای دیجیتال بوده اند.

اما در این میان نکته ای وجود دارد که کمتر کسی به آن پرداخته و آن این است که آیا رسانه ها در خصوص ارزهای دیجیتال حقیقت را به مردم می گویند یا خیر؟

در جریان بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص ارزهایی که بیشتر در میان مردم محبوب شده اند، بارها شاهد آن بوده ایم که رسانه ها با جانب داری از طرف خریداران و یا فروشندگان، در جهت دهی قیمتی این ارزها دخیل بوده اند.

همچنین موضوع دیگری که در این باره به شدت خودنمایی می کند این است که رسانه ها در برخی از موارد با دارندگان عمده رمزارزها و به اصطلاح نهنگ ها همکاری کرده اند تا قیمت ها را افزایش یا کاهش دهند.

مکانیزم این اقدام به این صورت بوده است که نهنگ ها خرید مقدار قابل توجهی از یک ارز دیجیتال را انجام می دهند و پس از آن با جهت دهی از طریق رسانه ها مردم را به سمت خرید سوق داده اند که بتوانند دارایی خود را در قیمت های بالاتر به مردم بفروشند.

در این بین بدون شک نقش رسانه ها اثرگذاری مهمی داشته است اما این رسانه ها هیچ گاه به این موضوع نمی پردازند که چنین روندی می تواند به ضرر مردم تمام شود، چرا که کسانی که در قیمت های بالا، اقدام به خرید کرده اند، مجبور به فروش در قیمت های پایین می شوند که این معنایی جز ضرر ندارد.

متاسفانه چنین موضوعی در کشور ما نیز رخ داده است و رسانه ها یا به صورت کورکورانه و یا جهت دار به تشویق مردم برای خرید یا فروش پرداخته اند.

رسانه‌ها درباره ارزهای دیجیتال حقیقت را می‌گویند؟

در این بین اما رسانه هایی نیز وجود دارند که به پشت پرده این جریان ها پرداخته اند و با وجود این که عطش خرید در بین مردم وجود دارد، رسالت خود را پاسداری از سرمایه های مردم قرار داده اند و تلاش دارند تا حقیقت ماجرا را نمایان کنند.

پایگاه خبری سکه نیوز نیز یکی از این رسانه هاست که در میان عطش خرید مردم و تلاش سایر رسانه ها برای بالا نگه داشتن برخی ارزهای دیجیتال صرفا بازاری، سعی بر آن داشته است که موضوعات پشت پرده بازی های رسانه ای این ارزها را آشکار سازد.

برای مثال در زمانی که فردی ثروتمند مانند ایلان ماسک با توئیت ها و صحبت های خود اقدام به بالا بردن قیمت بیت کوین و دوج کوین می پرداخت و بسیاری از مردم به خرید این ارزها می پرداختند، سکه نیوز تلاش کرد تا این روند سفته بازی را به شکل حقیقی نمایان سازد و در همان روزها شاهد آن بودینم که برخی از هم وطنان با خرید ارز دوج کوین متحمل ضررهایی شدید شدند.

سکه نیوز در میان فعالیت های برخی رسانه ها که خواسته و ناخواستنه درگیر بازی های سرمایه داران و پول دارتر کردن آن ها شده بودند، تلاش کرد تا رسانه ای مردمی باشد و در میان این جریان ها به بیان حقیقت ها بپردازد.

رسانه سکه نیوز سرمایه های خرد و مردمی را مهم ترین سرمایه ها می داند و در این راستا رسالت خود را حمایت از این سرمایه ها قرار داده است. سرمایه هایی که ممکن است در پی بازی های رسانه ای تحت ریسک هایی جدی قرار بگیرند.

سکه نیوز با وجود تمام مخاطرات و گریز مخاطبان از حقیقت ها تلاش کرده است که نقشی باثبات برای حفظ و صیانت از سرمایه های مردمی ایفا کند و امیدوار است که جریان های زودگذر دیگر نیز در آینده نزدیک با درک حقایق به موضوعاتی بپردازند که در آن مردم مهم ترین طیف باشند و نه عده ای خاص.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
عالی بود!
کار رسانه در راستای اهداف و منفعت صاحبانش است و نه مردم
استاد بزرگ سفسته ايد !!!
برادر من ارز ديجيتال يك كالاي جهاني است . هيچ احدي در داخل كشور ايران شامل مسئولين ، قواي سه گانه ، مظبوعات و رسانه ها قادر نيستند روي قيمت اين ارزهاي ديجيتال تاثير مثبت يا منفي بگذارند . صحبت از كالاي ايراني نيست كه صحبت از كالاي جهاني است . حال بگذريم كه كل نظام و دولت و مجلس و قوه قضاييه حتي قدرت تاثير گذاري بر روي قيمت كالاي ايراني هم ندارند ....
اطلاعات غلط به مردم ندهيد ...
دوج كوين تا يك دلار جا داره - ريپل هم راه بيت كوين را در پيش مي گيره - لطفآ كشورهايي كه بصورت رسمي از يكي از ارزها ديجتالي رو نمايي كردن و به رسميت شمردن و قرار براي معملات استفاده كنند هم خبر بذاريد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس