بازدید 4122
۱

واکسن کادر درمان خوزستان هفته آینده تکمیل می‌شود

دکتر فرهاد ابول نژادیان رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تمامی پرسنل بخش بهداشت و درمان خوزستان هفته آینده در مقابل کرونا واکسینه می شوند.
کد خبر: ۱۰۴۰۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲ 12 March 2021

به گزارش «تابناک»، دکتر فرهاد ابول نژادیان پنجشنبه شب در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به طولانی شدن وضعیت قرمز کرونایی در ۱۱ شهرستان خوزستان و ابتلای تعداد زیادی از پرسنل کادر بهداشتی و درمانی خوزستان سهمیه واکسن بیشتری به استان خوزستان تخصیص یافته است.

وی گفت: همچنین تصمیم گرفته شد که تمامی بیماران خاص استان خوزستان شامل بیماران M.S ، تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی و سایر بیماران خاص تا پایان هفته آینده و قبل از آغاز سال جدید در مقابل بیماری کووید ۱۹ واکسینه شوند.

حدود ۱۰ هزار نفر بیماری خاص در استان خوزستان وجود دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اضافه کرد: کار واکسیناسیون سرای سالمندان استان امروز شروع شده و ۴۰۰ نفر سالمندان این خانه در مقابل ویروس کرونا واکسینه شدند و ۱۰۰ نفر باقیمانده نیز فردا واکسن خود را دریافت خواهند کرد.

دکتر ابول نژادیان در ادامه اضافه کرد: واکسیناسیون بقیه مردم طبق اولویت بندی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سال آینده انجام می شود و افراد بالای ۶۵ سال اولین گروهی هستند که در ابتدای سال جدید در مقابل ویروس کرونا واکسینه خواهند شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با تولید انبوه واکسنهای داخلی در سریعترین زمان ممکن بقیه مردم خوزستان هم واکسن کرونای خود را در همان ماههای اولیه سال ۱۴۰۰ دریافت کنند.

سخنگوی ستاد مبارزه با کرونای استان خوزستان تاکید کرد: مردم استان تا زمان واکسیناسیون عمومی بایستی همچنان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند زیرا خطر این ویروس همه افراد را تهدید می‌کند و طولانی شدن پیک سوم کرونا در خوزستان گواهی بر این ادعاست.

وی گفت: وضعیت ۱۱ شهرستان استان خوزستان از لحاظ شیوع ویروس کرونا همچنان قرمز است و بیمارستانهای استان هم مملو از بیماران کرونایی است و لذا مردم باید با ماندن در خانه به کادر خسته درمانی استان خوزستان فرصت تنفس و استراحت بدهند.

پیشتر رییس هیات مدیره نظام پرستاری خوزستان اعلام کرد: بیش از ۱۰۰ پرستار استان در پیک سوم بیماری به دلیل ابتلا به کرونا از سیستم درمانی خارج شدند.

علیرضا گچکوبان در گفت و گو با ایرنا افزود: در حال حاضر ۱۵ هزار پرستار زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز هستند که با توجه به شرایط قرمز کرونایی در استان همه آنها در خطر ابتلا هستند.

وی گفت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون بیش از یک هزار پرستار خوزستانی به کرونا مبتلا شدند و هفت پرستار خوزستانی هم به دلیل ابتلا به کرونا شهید شدند.

در حال حاضر ۱۱ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز شیوع کرونا و هشت شهرستان نارنجی هستند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پس واکسنهای وارد شده کجا مصرف شدند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار