بازدید 12219
۶
آخرین تحولات خاورمیانه

گفت‌وگوی مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل درباره ایران/ بیانیه مشترک قطر، روسیه و ترکیه درباره سوریه/ هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک آمریکا در غرب و جنوب عراق/ شکایت رسمی بحرین از شبکه الجزیره قطر

گفت‌وگوی مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل درباره ایران، بیانیه مشترک قطر، روسیه و ترکیه درباره سوریه، هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک آمریکا در غرب و جنوب عراق، شکایت رسمی بحرین از شبکه الجزیره قطر و تأسیس صندوق ۱۰ میلیارد دلاری امارات برای سرمایه‌گذاری در اسرائیل، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۴۰۱۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 12 March 2021

گفتگوی مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل درباره ایران| بیانیه مشترک قطر، روسیه و ترکیه درباره سوریه| هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک آمریکا در غرب و جنوب عراق| شکایت رسمی بحرین از شبکه الجزیره قطر

بین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: گفت‌وگوی مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل درباره ایران، بیانیه مشترک قطر، روسیه و ترکیه درباره سوریه، هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک آمریکا در غرب و جنوب عراق، شکایت رسمی بحرین از شبکه الجزیره قطر و تأسیس صندوق ۱۰ میلیارد دلاری امارات برای سرمایه‌گذاری در اسرائیل، از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گفت‌وگوی مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل درباره ایران

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا و «مئیر بن شابات» مشاور امنیت داخلی اسرائیل طی یک نشست مجازی در خصوص مسائل منطقه‌ای و «نگرانی‌های مشترک» از جمله ایران گفت‌وگو کرده‌‌اند.

بر اساس بیانیه سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، در این نشست مجازی که در چارچوب کارگروه مشاوره راهبردی آمریکا-اسرائیل و با حضور هیأت‌هایی متشکل از مقامات آژانس‌های امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی به ریاست جیک سالیوان و مئیر بن شابات برگزار شد، دو طرف در خصوص موضوعات امنیتی منطقه‌ای و علاقه‌مندی‌ها و نگرانی‌های مشترک از جمله ایران بحث و تبادل نظر و بر ضرورت مواجهه مشترک با چالش‌ها و تهدیدها تأکید کردند.

طرفین همچنین بر اهمیت نشست‌های مشاوره راهبردی تأکید کرده و متعهد شدند که این تعاملات ادامه یابد.

نشست مذکور به عنوان بخشی از گفت‌وگوهای جاری میان آمریکا و رژیم صهیونیستی برگزار شد و به گفته سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا، طیف کاملی از موضوعات مهم در روابط دوجانبه را پوشش داد.

سخنگوی شورای امنیت مالی آمریکا در بیانیه خود توضیحات بیشتری درباره جزئیات این نشست مجازی نداده است.

بیانیه مشترک قطر، روسیه و ترکیه درباره سوریه

وزیران خارجه روسیه، قطر و ترکیه در پایان نشست خود در دوحه بیانیه مشترکی صادر و بر ضرورت حل سیاسی بحران سوریه تاکید کردند.

به گزارش شبکه الجزیره، وزیران خارجه قطر، ترکیه و روسیه در این بیانیه مشترک تصریح کردند نزاع سوریه راه حل نظامی ندارد و ما بر تمامیت ارضی و یکپارچگی و استقلال سوریه تاکید می‌کنیم.

این بیانیه آورده است ما بر اهمیت نقش کمیته قانون اساسی و احترام به قواعد اجرایی و اختیارات آن تاکید می‌کنیم.

وزرای خارجه قطر، ترکیه و روسیه همچنین گفتند که بر عزم خود برای مبارزه با تروریسم و ایستادن در برابر گروه های جدایی طلبی تاکید می کنند که حاکمیت سوریه را خدشه دار می کند.

این بیانیه همچنین آورده است، ما نگرانی عمیق خود را از اوضاع انسانی سوریه و تاثیر شیوع ویروس کرونا ابراز می‌کنیم.

هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک آمریکا در غرب و جنوب عراق

کانال تلگرامی «صابرین‌نیوز» بعدظهر پنجشنبه، از هدف قرار گرفتن دو کاروان آمریکایی در عراق خبر داد.

به گزارش این کانال، یک کاروان تجهیزات لجستیک متعلق به نظامیان تروریست آمریکا در استان الانبار واقع در غرب عراق منهدم شد.

یک کاروان تجهیزات آمریکایی دیگر نیز در منطقه «السماوه» در استان «المثنی» واقع در جنوب عراق منهدم شد.

گفتگوی مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل درباره ایران| بیانیه مشترک قطر، روسیه و ترکیه درباره سوریه| هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک آمریکا در غرب و جنوب عراق| شکایت رسمی بحرین از شبکه الجزیره قطر

در همین ارتباط، منابع عراقی سیزدهم اسفند ماه جاری از هدف قرار گرفتن چهار کاروان لجستیک نظامیان آمریکا در عراق خبر دادند؛ این عملیات در استان‌های بغداد، بابل و المثنی علیه تروریست های آمریکایی صورت گرفته بود.

بر اساس مصوبه پارلمان عراق در دی ماه ۹۸ که دو روز بعد از به شهادت رسیدن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، جانشین سابق رئیس سازمان الحشد الشعبی به تصویب نمایندگان عراق رسید، حضور نظامیان آمریکایی و غیرآمریکایی در این کشور غیرقانونی است و باید هرچه سریعتر خاک عراق را ترک کنند.

بسیاری از گروه‌های عراقی بر اساس این مصوبه، نیروهای آمریکایی حاضر در این کشور را اشغالگر می‌دانند و بر خروج فوری این نیروها از خاک کشورشان تاکید دارند و بارها از دولت خواسته‌اند تصمیم پارلمان را اجرایی کند؛ با این حال مذاکرات بین بغداد و واشنگتن جهت کاهش و در نهایت خروج نظامیان آمریکایی به نتیجه مطلوبی نرسیده است.

شکایت رسمی بحرین از شبکه الجزیره قطر

وزارت خارجه بحرین در پی انتشار برنامه‌ای از شبکه الجزیره قطر با موضوع کتابی درباره اتفاقات رخ داده در زندان مرکزی بحرین، یادداشت اعتراضی را برای همتای قطری خود ارسال کرد.

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، وزارت خارجه بحرین اعلام کرد با ارسال یادداشت اعتراضی برای همتای قطری خود به شدت محتوای برنامه "خارج از متن" را که شبکه الجزیره قطر در تاریخ هفتم مارس جاری پخش نموده، محکوم کرد.

در این بخش از برنامه "خارج از متن" به کتابی با نام "بازدم" درباره شکنجه شدن زندانیان مخالف بحرین در زندان مرکزی این کشور در سال ۲۰۱۵ است، پرداخته شد.

منامه در این یادداشت اعترض‌آمیز، اطلاعات داده شده در کتاب و ادعاهای مطرح در آن را دروغین و نادرست دانست و تاکید کرد که این ادعاها از سوی برخی تحریک‌کنندگان مزدور علیه بحرین ساخته می‌شوند.

در برنامه شبکه الجزیره به این نکته پرداخته شد که نادر متروک، نویسنده کتاب تاکید دارد کتابش را بر اساس شهادت‌های واقعی و گزارش‌های حقیقی از ماجرا، مرحله انتفاضه در داخل زندان بحرین و اتفاقات مربوط به آن را مستندسازی کرده است.

همچنین علی مشیمع، از دیگر محققان و گردآورندگان این کتاب تاکید کرد، کتاب تمامی اتفاقات رخ داده برای زندانی‌ها از جمله شکنجه‌ها را نقل می‌کند و شاهدان عینی ماجرا تاکید دارند که نیروهای امنیتی بحرین برای خاموش کردن آشوب از فاصله‌های نزدیک گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی شلیک کردند.

همچنین طبق بیانیه وزارت خارجه بحرین، در این یادداشت اعتراضی، ضمن اشاره به نارضایتی دولت و مردم بحرین از بدرفتاری با ماهیگیران این کشور که توسط نیروهای گارد ساحلی قطر بازداشت شده بودند، تاکید شد: این موضعگیری‌ها و اقدامات قطر غیر قابل پذیرش هستند، زیرا با اصول حسن همجواری تناقض داشته و در تعرض با بیانیه نشست العلا هستند.

تأسیس صندوق ۱۰ میلیارد دلاری امارات برای سرمایه‌گذاری در اسرائیل

پس از گفت‌وگوی تلفنی روز پنجشنبه شیخ «محمد بن زاید آل نهیان» ولی عهد ابوظبی و «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام شد که امارات صندوقی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار برای سرمایه گذاری در «بخش‌های راهبردی» در فلسطین اشغالی تأسیس می‌کند.

گفتگوی مشاور امنیت ملی آمریکا و مشاور امنیت داخلی اسرائیل درباره ایران| بیانیه مشترک قطر، روسیه و ترکیه درباره سوریه| هدف قرار گرفتن دو کاروان لجستیک آمریکا در غرب و جنوب عراق| شکایت رسمی بحرین از شبکه الجزیره قطر

خبرگزاری دولتی امارات (وام) گزارش داد که این بخش‌های راهبردی شامل انرژی، آب رسانی، فضا، بهداشت و تکنولوژی کشاورزی می‌شود.

بنا بر این گزارش، تاسیس این صندوق در راستای توافق سازش امارات و اسرائیل و با هدف تقویت روابط اقتصادی بین دو طرف در منطقه و ایجاد فرصت‌های همکاری مشترک صورت گرفته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۶
یکی از اشتباهات آقای احمدی نژاد این بود که مردم رو از حال و هوای دهه شصت خارج کرد و کشور به سمت افول اقتصادی و ظلالت و گمراهی رفت ولی خوشبختانه در دوره آقای روحانی به این حال و هوا برگشتیم و مردم از خوش گذرانی و مصرف گرایی دوران آقای احمدی نژاد بیرون اومدن و الان همه مجبورن برای یه لقمه نون کار کنند و امر حجاب هم خیلی بهتر از قبل شد چون مردم به دنبال کار هستند و دیگه به این مسائل حجاب اجباری نمی پردازن
بحرین در تمام دنیا معروف است برای دیکتاتوری رژیم آل خلیفه دست نشانده آل سعود اره برقی به دست و همه می دانند که چگونه به اقلیم های مذهبی غیر وهابی را چگونه ظلم می کند و شکنجه می دهد و سر می برد. برای مثال شهید شیخ نمیر شیعه به طور فجیعی در زندان شکنجه می شد و چگونه اورا به شهادت رساندند و دنیا تنها تماشا می کرد و تشویق!
افرین بر ترکیه که امیدی برای مردم ستمدیده سوریه بود.
این ترکیه خودش استقلال سوریه را اوایل با فرستادن تروریست ها و بعد خودش خدشه کرده آن وقت مانند دلال ژست هم می گیرد
اینکه همه اش جنگ است
درباره سوریه
پس ما چکاره هستیم؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار