بازدید 4726
۴

امروز ۱۰۰ هزار دوز واکسن کوبایی به تهران می‌رسد

سخنگوی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: محموله ۱۰۰ هزار دوز از واکسن کرونای Soberana ساخت کوبا برای انجام فاز سه مطالعه انسانی به مقصد تهران بارگیری شد و تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد.
کد خبر: ۱۰۴۰۰۸۸
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۸ 11 March 2021


به گزارش تابناک، کیانوش جهانپور روز پنجشنبه در توییتر نوشت: محموله ۱۰۰ هزار دزی واکسن Soberana_۰۲ برای انجام فاز سه مطالعه بالینی مولتی سنتریک مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه FinlayInstituto کوبا ساعت ۶ بعدازظهر به وقت کاراکاس، از مسیر ونزوئلا به مقصد تهران بارگیری و ارسال شد و تا ساعاتی دیگر به تهران می رسد.

جهانپور افزود: مطالعه بالینی فاز ۱ و ۲ این واکسن تحت نظارت و اشراف انستیتو پاستور ایران در هاوانا با موفقیت انجام شده و با توجه به نتایج مطلوب فازهای ۱ و ۲، طبق تفاهم قبلی و در ادامه همکاری های قبلی و پلتفورم مشترک انستیتو پاستور ایران و موسسه فینلای کوبا فاز ۳ مطالعه بالینی همزمان در دو کشور انجام و در صورت تایید نتایج نهایی، تولید انبوه آن در دو کشور آغاز خواهد شد.

سخنگوی سازمان غذا و دارو اظهار داشت: این واکسن با فناوری ساب یونیت پروتئین، بازتولید نوترکیب بخشی از RBD اسپایک (آنتی ژن S) ویروس کووید۱۹ کنژوگه با توکسویید کزاز به همراه اجوانت است و در دو دوز با فاصله ۲۸ روز استفاده خواهد شد.

جهانپور اظهار داشت: مطالعه کارآزمایی بالینی این واکسن، در کوبا در روزهای اخیر آغاز شده و در ایران، توسط انستیتو پاستور ایران در گام نخست همزمان در حداقل پنج دانشگاه علوم پزشکی خارج از پایتخت، در روزهای ابتدایی سال جدید، آغاز می شود و به محض تایید نتایج، تولید آن در داخل کشور انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، قرار است از این تعداد واکسن (۱۰۰هزار دوز) برای انجام مطالعه بالینی مشترک با کوبا استفاده شود. همچنین مرحله مطالعه بالینی فاز سه این واکسن به طور همزمان با ایران و کوبا در مکزیک نیز انجام می شود.

پس از تایید فاز سه مطالعه بالینی واکسن Soberana_۰۲ کوبا قرار است این واکسن به صورت مشترک علاوه بر کوبا در انستیتو پاستور ایران نیز تولید شود.

بر اساس اعلام سازمان غذا و دارو، علاوه بر این محموعه ۱۰۰ هزار دوزی از واکسن کرونا، تاکنون ۶۹۵ هزار دوز واکسن کرونا شامل ۳۲۰ دوز واکسن اسپوتنیک وی روسیه، ۲۵۰ هزار دوز واکسن سینوفارم اهدایی چین و ۱۲۵ هزار دوز واکسن کواکسین شرکت باهارات بیوتک هند وارد کشور شده است.

تاکنون فقط از واکسن های اسپوتنیک وی روسیه برای واکسیناسیون در کشور استفاده شده است. سازمان غذا و دارو روز چهارشنبه مجوز مصرف اضطراری را برای واکسن سینوفارم چین صادر کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
هیچی دیگه ، اینقدر ارزشمون کم شده که کوبا هم ماها رو مثل موش میبینه !!! این است عزت ایرانی!!!!
تمام دنیا واکسن زدن جز ایران ... این دیگه چ وضعیه ...صد هزار تا برای کی هست پ مردم عادی و بیچاره کی واکسینه میشن
پاسخ ها
مسعود
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۱
اینا فعلا برای تست انسانیه سالار خان
جایی دیگه غیر از ایران از کوبا خریده؟
اشاره کردن ما اجازه نمیدهیم مردم را موش ازمایشگاهی کنند الان به نظر می رسد اتفاقا انجام داده اند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل