بازدید 28398
آخرین تحولات خاورمیانه

اعلام نخستین تحریم‌های دولت بایدن علیه ایران / درخواست ۱۴۰ نماینده مجلس آمریکا برای گفت‌وگوی موشکی با ایران / گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و اسرائیل درباره ایران / واکنش ترکیه به حملات علیه خاک عربستان

اعلام نخستین تحریم‌های دولت بایدن علیه ایران، درخواست ۱۴۰ نماینده مجلس آمریکا برای گفت‌وگوی موشکی با ایران، گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و اسرائیل درباره ایران، واکنش ترکیه به حملات علیه خاک عربستان و گفت‌وگوی ولی عهد عربستان سعودی با فرستاده ویژه پوتین درباره سوریه از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۳۹۸۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 10 March 2021

اعلام نخستین تحریم های دولت بایدن علیه ایران| درخواست 140 نماینده مجلس آمریکا برای گفتگوی موشکی با ایران| گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و اسرائیل درباره ایران| واکنش ترکیه به حملات علیه خاک عربستان

یین الملل تابناک| تحولات خاورمیانه: اعلام نخستین تحریم‌های دولت بایدن علیه ایران، درخواست ۱۴۰ نماینده مجلس آمریکا برای گفت‌وگوی موشکی با ایران، گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و اسرائیل درباره ایران، واکنش ترکیه به حملات علیه خاک عربستان و گفت‌وگوی ولی عهد عربستان سعودی با فرستاده ویژه پوتین درباره سوریه از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اعلام نخستین تحریم های دولت بایدن علیه ایران

وزارت خارجه آمریکا با انتشار بیانیه ای از تحریم دو مقام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به بهانه آنچه «نقض حقوق بشر» خواند، خبر داد.

به گزارش تارنمای رسمی وزارت خارجه آمریکا، این وزارتخانه ایالات متحده شامگاه سه شنبه به وقت واشنگتن، در بیانیه‌ای اعلام کرد، دو تن از مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به نام های «علی همتیان» و «مسعود صفدری» را به دلیل آنچه «نقض حقوق بشر» می‌خواند، در فهرست تحریم‌ها گنجانده است.

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا در این بیانیه مدعی شد: «ما امروز در شورای حقوق بشر در ژنو، نگرانی‌های خود را بابت ادامه سوء رفتار حکومت ایران با شهروندانش از جمله بازداشت غیرمنصفانه تعداد زیادی تحت شرایط اسفناک بیان کردیم. ایالات متحده به پاسخگو ساختن افرادی که مسئول این چنین اقداماتی هستند، متعهد است. از این روی، من گنجاندن نام علی همتیان و مسعود صفدری، دو تن از مقامات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش ۷۰۳۱ (ج) وزارت خارجه را به دلیلِ مشارکت آنها در نقض فاحش حقوق بشر اعلام می‌کنم. طبق این تحریم جدید، ورود این افراد و بستگان درجه یک آنها به خاک ایالات متحده ممنوع می‌شود.»

در بخشی دیگر از این بیانیه، وزیر خارجه ایالات متحده در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید: «ما به بررسی تمام ابزارهای مناسب جهت تحمیل هزینه بر افرادی که مسئول نقض حقوق بشر و سوء رفتار در ایران هستند، ادامه خواهیم داد. ما با متحدان خود برای پاسخگو ساختن [افراد] در برابر این گونه موارد نقض حقوق بشر و سوء رفتار همکاری خواهیم کرد. ایالات متحده به حمایت از حقوق مردم در ایران ادامه می‌دهد و از حکومت ایران می‌خواهد، با مردم خود با رعایت شأن و احترام رفتار کند.»

گفتنی است که دولت تحت اداره «جو بایدن» رئیس جمهور دموکرات ایالات متحده در شرایطی به وضع تحریم علیه این دو مقام نظامی ایران مبادرت کرد که در لفاظی‌های عوام فریبانه خود از تمایل به بازگشت به برجام و در پیش گرفتن رویه دیپلماسی برای حل تعارضات سخن می‌گوید.

درخواست ۱۴۰ نماینده مجلس آمریکا برای گفت‌وگوی موشکی با ایران

در شرایطی که دولت کنونی ایالات متحده با وجود ابراز تمایل به بازگشت به برجام عملاً از برداشتن گامی هرچند کوچک در این مسیر خودداری کرده و در عوض با رویکردی قلدرمآبانه و یکجانبه، ایران را به برداشتن گام نخست ملزم می‌کند، گروهی ۱۴۰ نفره و دوحزبی از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا، در نامه‌ای سرگشاده خطاب به «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه این کشور، کاخ سفید را به در پیش گرفتن رویکردی «فراگیرتر» در قبال ایران ترغیب کردند.

اعلام نخستین تحریم های دولت بایدن علیه ایران| درخواست 140 نماینده مجلس آمریکا برای گفتگوی موشکی با ایران| گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و اسرائیل درباره ایران| واکنش ترکیه به حملات علیه خاک عربستان

در نامه مذکور، این نمایندگان خواستار آن شدند که در صورت برگزاری مذاکره بین واشنگتن و تهران، نه تنها برنامه هسته‌ای ایران بلکه سایر موضوعات نیز مورد توجه و بررسی قرار گیرد. امضاکنندگان این نامه سرگشاده از مقامات واشنگتن مصرانه خواستند تا به «طیفِ کاملی از تهدیدهای ادعایی» از سوی ایران رسیدگی شود.

در این نامه آمده است: «ما به عنوان اعضای دموکرات و جمهوریخواه از تمام طیف‌های سیاسی، در جلوگیری از تولید سلاح هسته‌ای توسط ایران و رسیدگی به گستره وسیعی از رفتارهای غیرقانونی ایران متحد شدیم.»

گفتنی است، تاکنون اعضای دموکرات و جمهوریخواه کنگره آمریکا در حصول یک وحدت نظر پیرامون سیاست واشنگتن در قبال تهران شکست خورده‌اند. حال ۷۰ نماینده دموکرات به همراه ۷۰ نماینده جمهوریخواه نامه‌ای را امضا کرده‌اند که در آن از «اِجماعی دوحزبی» خود بر سر طیفی از موضوعات خبر می‌دهند.

این ۱۴۰ قانونگذار آمریکایی در نامه خود تأکید کردند که هرگونه توافق جدید و احتمالی میان ایالات متحده و ایران باید در وهله اول موضوعاتی را مورد رسیدگی قرار دهد که برای مدت زمانی طولانی مایه نگرانی واشنگتن بوده است؛ موضوعاتی از قبیل: احتمال دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای، برنامه موشک بالستیک ایران و حمایت تهران از نیروهای نیابتی مختلف در منطقه.

این در حالی است که مقامات تهران بارها به صراحت اعلام کردند، از آنجا که دستیابی به جنگ افزارهای هسته‌ای خلافِ موازین شرع مقدس اسلام است، ایران درصدد کسب تسلیحات هسته‌ای نیست. تهران همچنین هر گونه تلاش برای گنجاندن بحث برنامه موشک‌های بالستیک را در هر توافقی از جمله توافق هسته‌ای رد کرده و می‌گوید که توسعه این گونه تسلیحات راهبردی، جزو حق حاکمیتی کشورهاست و اینکه بُرد موشک‌های ایران تهدیدی علیه ایالات متحده به شمار نمی‌رود.

گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و اسرائیل درباره ایران 

هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان و گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه تلفنی در خصوص موضوعات مسائل دوجانبه و موضوعات منطقه‌ای گفت‌وگو کردند.

اعلام نخستین تحریم های دولت بایدن علیه ایران| درخواست 140 نماینده مجلس آمریکا برای گفتگوی موشکی با ایران| گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و اسرائیل درباره ایران| واکنش ترکیه به حملات علیه خاک عربستان

وزارت امور خارجه آلمان در پیامی توئیتری در خصوص گفت‌وگوی تلفنی هایکو ماس و گابی اشکنازی اعلام کرد: «وزیر امور خارجه آلمان، هایکو ماس امروز با همتای اسرائیلی خود، گابی اشکنازی درباره همکاری‌های دوجانبه در زمینه مبارزه با کرونا و همچنین در خصوص مسائل منطقه‌ای صحبت کرد. آنها در خصوص مسائل مختلف مرتبط با ایران از جمله تلاش‌های دیپلماتیک [طرف‌های برجام] برای احیای کامل برجام تبادل نظر کردند.»

واکنش ترکیه به حملات علیه خاک عربستان

ترکیه روز سه شنبه از همبستگی خود با عربستان و ایستادگی‌اش در کنار کشور برادر سعودی و مردم آن در مقابل حملات ارتش یمن خبر داد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به حملات اخیر به عربستان به ویژه حمله به بندر رأس تنوره و تاسیسات آرامکو در الدمام واقع در عربستان در هفتم مارس ۲۰۲۱ نگرانی خود را ابراز می‌داریم.

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: ما خواهان توقف هرچه سریع‌تر این حملات بوده و بهترین آرزوهای خود را برای کشور برادر عربستان و ملت آن ابراز می‌داریم.

اعلام نخستین تحریم های دولت بایدن علیه ایران| درخواست 140 نماینده مجلس آمریکا برای گفتگوی موشکی با ایران| گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و اسرائیل درباره ایران| واکنش ترکیه به حملات علیه خاک عربستان

پیشتر جنبش انصارالله یمن از انجام عملیاتی گسترده در عمق عربستان خبر داده و بر انهدام تاسیسات حیاتی و نظامی در عربستان تاکید کرده بود.

گفت‌وگوی ولی‌عهد عربستان سعودی با فرستاده ویژه پوتین درباره سوریه

«محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی شامگاه سه‌شنبه در ریاض با «الکساندر لاورنتیف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه دیدار و درباره تازه‌ترین تحولات سوریه گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، این دیدار در حضور «عبدالعزیز بن سعود بن نایف بن عبدالعزیز»، «فیصل بن فرحان بن عبدالله» و «مساعد بن محمد العیبان» که به ترتیب وزیر کشور، وزیر خارجه و وزیر مشاور و عضو هیات دولت عربستان سعودی هستند، برگزار شد.

اعلام نخستین تحریم های دولت بایدن علیه ایران| درخواست 140 نماینده مجلس آمریکا برای گفتگوی موشکی با ایران| گفتگوی تلفنی وزرای خارجه آلمان و اسرائیل درباره ایران| واکنش ترکیه به حملات علیه خاک عربستان

از طرف روسی نیز «سرگئی کوزولوف» سفر روسیه در ریاض و «سرگئی اواناسیف»، نائب رئیس ستاد کل وزارت دفاع روسیه حضور داشتند.

در این دیدار روابط دو جانبه میان عربستان و روسیه و تازه‌ترین تحولات در عرصه سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۲۹
انتشار یافته: ۳۵
سلام. ظاهرا ماه عسل روابط با ترکیه آغاز شده است. مواظب باشید این همسایه با ما مشکل پیدا نکند.
یک پیشنهاد به دولت دارم. حالا که اینقدر از موشکهای ایران ترس هست و ایران به قدرت دفاعی منطقه آیی نیاز داره پیشنهاد میدهم ایران به آمریکا پیشنهاد بدهد به جای هر ده موشک که کنار بگذاره یک f۳۵. تحویل بگیره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
دوست عزیز بااین نخبگیت میترسم امریکا تورو ترور کنه دنیای امروز دنیای جنگ هوایی وزمینی نیست دنیای موشک هست درجنگ مدرن برای سرنگون رژیم کشوری اول باموشکها شهرهای را ویران میکنند وسپس باعوامل داخلی هررژیمی را خواستند سرنگون میکنند مثل صدام
ناشناس
| - |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
حالت خوبه ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
قلاب سنگی که خودمان بسازیم شرف دارد به اف 35 که وارد کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اف ۳۵ یه پروژه شکست خورده است و پنتاگون اخیرا اعتراف کرده. هواپیمایی بسیار سنگین با قابلیت مانور پایین با هزینه فوق العاده بالای تولید و نگهداری و ایرادات فنی زیاد. تنها نقطه قوت قابل ملاحظه اف ۳۵ رادارگریزی بود که الان با رادارهای جدید روی این هم نمی‌تونند چندان حسابی باز کنند. در ضمن ایران قصد حمله به جایی رو نداره که به هواپیمای جنگنده گرون قیمت نسل ۵ نیاز داشته باشه و از طرفی اعتمادی به آمریکا نیست و مثل برجام زیر قراردادش میزنه یا به فرض محال هواپیمایی به ایران تحویل بده حتما داخل سیستم کنترلش بکدور کار میزاره. آمریکا اهل معامله عادلانه نیست. رژیم آمریکا میگه هرچی من دارم برای خودم و هرچی تو داری هم برای من. کدوم عاقلی دوباره به همچین رژیمی اعتماد می‌کنه. میگفتند بایدن با ترامپ فرق داره. بفرما اینم از بایدن که تمام دستورات اجرایی ترامپ رو لغو کرد ولی در مورد تحریمها نه تنها لغو نکرد که حالا امتیاز بیشتر هم میخواد تا شاید اگه دوست داشت بعد از چند سال به قول خودشون راستی آزمایی به برجام برگردند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
یعنی پیشنهاد میدی تبدیل شیم به عربستان که تریلیون دلار هزینه میکنه آشغال از آمریکا میخره که حتی نمیتونه جلوی موشکهای رده پایینی که یمنی‌ها استفاده میکنن رو بگیره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
کم کم بسمت جنگ جهانی سوم پیش میرویم منتها گام به گام . مواضع ترکیه را ببین ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
هزار تا موشک هم بدهیم آمریکا یه دونه اف 35 به ما نمیده. این هواپیمای جنگی بسیار ارزشمند تر از این حرفهاست.
این رجب پاشا هم خوب نون به نرخ روز میخوره
مردم اگر فقط کمی غیرت دارند و انسان هستند ترکیه را تحریم کنند و نه کلای ترک بخرند و نه به ترکیه سفر کنند .... ترکیه هم داره روز به روز خبیث تر میشه ...ب
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ترکیه برادر ماست اگر غیرت دارین راه ارمنستان را ببندید
در کنار کشور "برادر" سعودی و مردم آن در مقابل حملات ارتش یمن خبر داد.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما نسبت به حملات اخیر به عربستان به ویژه حمله به بندر رأس تنوره و تاسیسات آرامکو در الدمام واقع در عربستان در هفتم مارس ۲۰۲۱ نگرانی خود را ابراز می‌داریم.

وزارت خارجه ترکیه تاکید کرد: ما خواهان توقف هرچه سریع‌تر این حملات بوده و بهترین آرزوهای خود را برای کشور برادر عربستان و ملت آن ابراز می‌داریم.
. خواندن دوباره متن و اولويت اقتصاد به سياست ..
سیاستمداران ایران بروند و سیاست را از ترکیه ای ها یاد بگیرند. تا دیروز دشمن عربستان بودند اما امروز منافع کشورشان در این هست که در کنار عربستان باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
آنوقت شرف و انسانیت و جوانمردی کجا می رود؟ بنظر شما دورویی و دو رنگی و رفتار غیر انسانی یاد گرفتن می خواهد؟؟
امید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
به نظر شما ایا حمایت از ظالم برای منافع خود
عمل خوبی است ترکیه مصداق عینی منافق است که برای منافع خود مردم مظلوم یمن را قربانی سیاست های شکست خورده خود میکند
ترکیه برخلاف تبلیغاتش همواره با تعصب ضد شیعه اش در کنار عربستان هست نمیشود به اینها دلخوش بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
به هیچکس نباید دلخوش بود الا به مستضعفان و مظلومان جهان. طبق وعده الهی آینده جهان متعلق به آنهاست
ناشناس
| Qatar |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
مزدور و پولپرست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
اشتباها منفی دادم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
ترکیه در اکثر کشورها یاور مظلومین بوده است. خدا اردوغان را حفظ فرمیاد.
بله، آنها وضعیت را ارزیابی می کنند و سیاست هایشان را براساس گفته ها و ادعاهای مقامات ایران قرار نمی دهند.
کلیه ابزار جنگی که الکترونیک در آن موجودند مانند موشکها، هواپیماها پهباد ها تانک ها، زیر دریایی ها... از طرف سازنده یک شناسنامه تولیدی و یک رمز کلمه دارند.
در جنگ فایکلند و آرژانتین موشک آرژانتینی از طرف ناو بزرگ و گران قیمت انگلیسی با کنترل شناسنامه و رمز کلمه بعنوان دوست بر آورد شد و در نتیجه پس از اصابت کشتی جنگی انگلیس قرق شد.
چه دردی را دوا میکند، زمانیکه در روز مبادا دستورات ایرانی ها را اجرا نکرده و دستورات سازنده را اجرا کنند؟؟
فقط یک عدد آن بدرد میخورد.
آنهم جهت مهندسی معکوس توسط جوانان پر استعداد و زحمتکش ایرانی که تاکنون بالامقامی خود را در جهان نشان داده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
برای مهندسی معکوس دقیق اقلا 4 دستگاه نیازه
بد نیست مدتی با اینا (در ظاهر) خوب بشیم تا بتونیم تکنولوژیهاشون رو کپی کنیم
اقای روحانی امروز در چهارشنبه های خاص سخنرانی در هیات دولت فرمودند پیروزی نزدیک است!!!(اقای روحانی بدیهیات را چیز دیگری عنوان میکنند و این تاکتیک ایشان تا زمان خروج ایشان از ریاست جمهوری ادامه خواهد داشت)
۳ ماه از امدن بایدن گذشته و اقایون این قدر سیگنال مذاکره میدهند و بایدن هم بی توجه!!!و سیاست ترامپ را ادامه داده.
تنها جایی که ما با ترکیه توافق داریم مبارزه با گروهای تروریستی در مناطق مرزی است وگرنه ترکیه همه جا مقابل ما ایستاده نه کنار ما
رژيم تركيه رژيمي هست كه در سياستهاش ثابت قدم نيست و به اصطلاح يك بام و دو هواست. از يك طرف ميخاد امپراتوري بر باد رفته عثماني رو احيا كنه و خودشو جلودار كشورهاي منطقه جا بزنه (لذا مثلا با عربستان و اسرائيل و ايران و ساير كشورهاي منطقه گهگاهي بگو مگو و جدال مي كنه) و از طرف ديگه بخاطر مسائل اقتصادي و جناحي كه به اونها مبتلا هست، سر تعظيم در برابر اتحاديه اروپا و آمريكا و عربستان و غيره فرود مياره. در واقع با هيچ كشوري رو راست و يكجور و همپيمان استراتژيك نيست و دائم از اين شاخه به اون شاخه مي پره بلكه بتونه باج بده و باج بگيره. قضيه خاشقچي كه بر عليه عربستان به راه انداخت رو بذاريد كنار اين گفته وزارت خارجه ترکیه كه: ما بهترین آرزوهای خود را برای کشور برادر عربستان و ملت آن ابراز می‌داریم.!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۰
در روابط بین الملل، ثابت قدمی معنی نداره، تنها چیزی که مهمه ، بدست آوردن منافع کشور با کمترین هزینه
یکی از مطالباتی که رسانه ها و مردم در حوزه فناوری باید از وزارت ارتباطات داشته باشند موضوع کشینگ است که تاثیر زیادی در هزینه های اینترنت مردم دارد. بعبارتی سایت هایی که مردم بیشترین مراجعه را به سایت های خارجی دارند (مخصوصاً کلیپ های ویدئویی داخل اینستگرام و ..) باید داخل کشور کش شوند و هزینه های آن بصورت داخلی برای مردم حساب شود چون با کش شدن آن در سرورهای داخل عملا هزینه های ارزی آنرا حذف می کند ولی متاسفانه این موضوع از دید مردم و رسانه ها مغفول مانده است. حداقل اگر دولت توانایی این کار را ندارد باید مدیریت آنرا در اختیار بخش خصوصی قرار دهد و هزینه ارزی آنرا روی کاهش هزینه اینترنت مردم و سود شرکت های خصوصی سرشکن کند
ترکیه و شخص اردوغان مصلحت طلب بوده و هیچگاه طرف حق نبوده و این رفتار ترکیه جای تعجب ندارد زیرا از فبل نیز اینچنین اتفاقاتی رخ داده است شخص اردوغان با حرکت باد تغییر مسیر و جهت میدهند! بنابراین بعید نیست مدتی بعد روبروی ایران بایستد!
کی به یمن موشک بالستیک و پهپاد داده؟ به احتمال زیاد کار روسیه هست.
ترکیه نگاه میکند به منافع کشورش ، اگر منافعش در دوستی با دشمن باشد ، آن مسیر را انتخاب میکند،
بهترین راه ادامه حملات حوثی ها به عربستان . راه به زانو درآمدن این کرگدن زبان نفهم ، همین است و بس . وقتی آخ بد خواهان ایران بلند میشه ، این علامت اینه که ، راه درست انتخاب شده. درضمن حوثی ها اصلاً نیازی به کمک ایران ندارند الا پشتیبانی سیاسی . یمن قبل ازاینکه ایران موشک داشته باشه ، تکنولوژی موشک داشته .
بایدن تروریست ابتدا بره به حقوق ضد بشر خودش برسه بعد به حقوق بشر ما و دیگران فکر کنه ....
ترکیه در اون حد نبوده و نیست که بتونه یه سیاست دراز مدتی رو برنامه ریزی کنه حزب‌های فعال بهترین دشمن‌های خود ترکیه هستند فقط کمی مطالعه کنید ببینید چطور طی سالها نوکری و مملکت فروشی کردند تمام قدرت حزب حاکم از بی هویتی بود که از دولتهای آتایست قبلی منزجر شده بودند بود لذا طیب هم به ته خط رسیده و نه ایده نه استراتژی مشخصی دیگه وجود داره...چرا که خودش و اطرافیانش هم دست پرورده همین فرهنگ آتایستی بی پایه هستند.چیزی در چنه دیگر نیست
این ترکیه هم عجب کرکسیه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل